071-91009294  | 021-88724227  |

مهاجرت پرستار به کانادا

مهاجرت پرستار به کانادا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

اگر پرستار هستید و قصد مهاجرت دارید، کانادا مقصد مناسبی است. این کشور فاکتور های مدنظر برای پرستاران را دارا می باشد و از این رو مهاجران زیادی از سرار جهان و از کشور های مختلف جذب آن می شوند. موسسه حقوقی میرداماد آماده ارائه مشاوره های لازم برای مهاجرت پرستار به کانادا می باشند.

مطالعه بیشتر:

مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت به کانادا

تحصیل پزشکی در کانادا

تحصیل در کانادا

شرایط کاری پرستاران در کانادا

کشور کانادا مدت هاست که با کمبود پرستار مواجه است. تحقیقات نشان می دهد که این کمبود در دهه آینده به طور قابل توجهی افزایش می یابد که این یک مشکل است و نمی توان این مشکل را صرفا با استخدام پرستاران بیشتر حل کرد، بلکه باید علل اساسی آن را یافت. علل کمبود پرستار ممکن است به دلایل کیفیت عملکرد پرستاران، تجربیات آنها در نیروی کار پرستاری و همچنین در محل کار خاص خود باشد.

هنگام بررسی شرایط کار پرستاران دو مورد حائز اهمیت است: محیط کار و نیروی کار. مسائل مربوط به نیروی کار شامل آموزش و تحصیل، اموزش های عملی و برنامه ریزی های منابع سلامت انسانی است که اقدامات و رویکرد های ملی یا استانی به شمار می ایند. از سوی دیگر، مسائل مربوط به محیط کار مانند حجم کاری، سرپرستی، برنامه ریزی و ایمنی که باید توسط کارفرمایان مورد توجه قرار گیرد.

شرایط کاری پرستاران در کانادا

با توجه به گستردگی نظام پزشکی در کانادا، قابل توجه است که تحصیل رشته پرستاری در کانادا محیط کاری بهتری نسبت به پرستاران کشورهای در حال توسعه دارند. پرستاران دیپلمه (RN) در کانادا به خاطر تلاش و انرژی شان ارزشمند هستند. به آنها در مورد بیمارانشان آزادی داده می شود تا بهترین تصمیم را بگیرند. و همچنین توجه داشته باشید که حرفه پرستاری یکی از حرفه های مورد ترجیح در کانادا می باشد. عوامل زیادی برای تعیین حقوق هر پرستار مانند تخصص، ساعات کاری، سابقه کار وجود دارد. برای مثال در انتاریو، یکی از مکان های مورد ترجیح پرستاران برای کار، حقوق روزانه از 20.23 دلار در هر ساعت شروع می شود و می تواند به 45.82 دلار در هر ساعت برسد. علاوه بر حقوق روزانه، اضافه کاری نیز پرداخت می شود. که معمولا یک ساعت و نیم است.

شرایط تایید مدرک پرستاری در کانادا یا RN

در زمینه پرستاری، قبل از ارائه خدمات پرستاری حرفه ای به بیماران خود، باید به عنوان پرستار ثبت نام کنید. به عنوان یک پرستار دیپلمه، باید فارغ التحصیل دبیرستان باشید و یک دوره پرستاری معتبر را از هر مؤسسه ای دریافت کرده باشید. فرصت های فراوانی برای مهاجران متخصص خدمات درمانی از کشورهای در حال توسعه به کانادا وجود دارد، زیرا این کشور نیازمند نیروهای خدمات درمانی است که پرستاران بیشترین استفاده را از این فرصت ها می کنند. مراحل مختلفی برای تایید RN در کانادا وجود دارد اما این پروسه برای دانشجویان بین المللی و داخلی بر اساس کشور مبدا آنها متفاوت می باشد.

بنابراین، برای شروع، باید مدارک تحصیلی تحصیلات تکمیلی را داشته باشید، با این حال، برای دانشجویان بین المللی، تکمیل برنامه پرستاری در کانادا به عنوان یک پارامتر مهم برای ارائه خدمات مراقبتی موثر به کانادایی ها در نظر گرفته می شود. یک دانشجوی بین المللی، باید تحصیل خود را در یک برنامه پرستاری سراسری اغاز کند که معادل یک برنامه فارغ التحصیل 4 ساله یا یک برنامه گواهی تحصیلات تکمیلی می باشد. اطمینان حاصل کنید که تجربه بالقوه کافی و یادگیری مهارت های عملی را به عنوان بخشی از برنامه در نظر بگیرید. با تکمیل برنامه های پرستاری خود در کانادا، شما می توانید واجد شرایط برای دادن آزمون RN شوید و شروع به کار به عنوان یک پرستار در یک زمینه کاملا حرفه ای کنید.

پس از این، آزمون NCLEX است که هر RN باید در این آزمون واجد شرایط شود. موفقیت در این آزمون مشخص می کند که یک کاندیدا به خوبی در سطح ابتدایی پرستاری کار می کند. علاوه بر این، الزامات مهارت اجباری انگلیسی است که هر دانشجوی بین المللی پرستاری باید با ارائه مدرکی، توانایی خود را برقراری ارتباط با دیگران ثابت کند. زیرا زبان اول کانادا انگلیسی است و بهتررین راه ارتباطی با بیماران و همکاران است.

حقوق و درآمد پرستاران مهاجر در کانادا

پرستاران مهاجر که در کانادا مشغول به کار می شوند حقوق و دستمزد پایه را دریافت می کنند. پرستاران بهداشت عمومی به طور کلی حقوق پایه را در سطح NU-CHN-03 (سطح کاری) که از 76.067 دلار به 86.462 دلار متغییر است، بسته به تجربه دریافت می کنند. حقوق پایه پرستاران مهاجر در سطح NU-CHN-04 از 78،562 دلار به 91،559 دلار (بسته به تجربه کاری شخص) متغییر است. شما همچنین می توانید از کمک هزینه های زیر استفاده کنید:

  • مزایای کار حرفه ای برای پرستاران با تجربه: تا 6000 دلار در سال
  • کمک هزینه شارژ: حداکثر 6000 دلار در سال در انجام وظایف
  • کمک هزینه پست جداگانه: کمک هزینه پولی برای کاهش هزینه زندگی
  • کمک هزینه تحصیلی: 3300 دلار برای مدرک لیسانس، 3850 دلار برای مدرک کارشناسی ارشد
  • کمک هزینه پزشک پرستار: تا سالانه 18،000 دلار برای موقعیت های تعیین شده پرستار
  • کمک هزینه استخدام: حداکثر 5500 دلار به پرستاران که تمام وقت کار می کنند (یک بار کمک هزینه) پرداخت می شود.

در ادامه، محدوده حقوق و دستمزد تقریبی برای یک پرستار مهاجر که تمام وقت و دائمی با مدرک کارشناسی در پرستاری که در یک پست راه دور کار می کند، آورده شده است:

  • پرستار سلامت جامعه (CHN-03،867 تا $ 101،262)
  • سر پرستار (CHN-04،362 تا $ 112،359)
  • کمک پرستار (CHN-04،362 تا $ 118،359)

علاوه بر حقوق و دستمزد های مجاز، پرستاران شاغل در جوامع دور افتاده و جداگانه واجد شرایط دریافت مجوز پست های جداگانه می شوند که هزینه های زندگی در یک جامعه را کاهش می دهد و از محل و مکانی به مکان دیگر متفاوت است.

پیدا کردن کار پرستاری در کانادا

پرستار تنها کسی است که از بستری شدن بیمار تا ترخیص وی کنار او می ماند. کانادا درهای خود را برای پرستاران آموزش دیده در خارج از کشور باز کرده است. تمام استان های کانادا دارای الزامات خاص خود، مقررات (از جمله نام های حرفه ای مانند LPN، RPN یا RN) و شرایط اجباری هستند که باید توسط پرستاران شاغل در کانادا این الزامات بر آورده شود. از آنجا که کانادا کمبود پرستار ماهر دارد، تعدادی از برنامه های ویزا برای آن ها ایجاد شده است.

کارگر ماهر کبک (QSW) و برنامه نامزدی ولایتی (PNP) مانند: برنامه نامزدی ولایتی بریتیش کلمبیا (BC PNP)، که یک جریان مهاجرتی است که به طور خاص برای پزشکان، پرستاران، ایجاد شده است. برای این برنامه، شما نیاز به پیشنهاد شغلی از کارفرمای بریتیش کلمبیا دارید. برنامه نامزد مهاجرتی ساسکاچوان (SINP)، یک برنامه برای پرستاران، پزشکان و دیگر متخصصان مراقبت های بهداشتی است. برای واجد شرایط بودن باید مدت شش ماه در این استان کار کنید. اولین قدم برای زندگی و کار در کانادا به عنوان یک پرستار این است که تمام مدارک تحصیلی خود را ارزیابی کنید و به استانداردهای آمریکای شمالی تبدیل کنید:

  • خدمات ارزیابی پرستاری ملی (NNAS)
  • انجمن پرستاران کانادا (CAN)

جهت ادامه تحصیل در رشته پرستاری در کانادا بهتر است که با مشاورین موسسه حقوقی میرداماد در تماس باشید تا اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار دهند.

اسکرول به بالا