071-91009294  | 021-88724227  |

مهاجرت حسابدار به خارج

مهاجرت حسابدار به خارج

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

عده زیادی برای انجام کار های خود و خصوصا مشغول به کار شدن وارد کشور های دیگری می شوند. در واقع شرایط کاری برای افراد مختلف می تواند در کشور های گوناگونی اتفاق بیفتد. هر روند کاری در هر کشور دارای شرایط و قوانین خاصی است. متقاضیان کار می توانند بر مبنای رشته تحصیلی خود و تصمیماتی که برای آینده خود اخذ می کنند، اقدام به کار در سایر کشور ها کنند. از این رو روند مهاجرت کاری حتی به رشته تحصیلی فرد هم بستگی دارد. البته مولفه های مختلف دیگری هم بر روند کاری اشخاص تاثیر می گذارند. در این مقاله نیز ما به بررسی روند و شرایط مهاجرت حسابدار به خارج می پردازیم.

یکی از روش های مهاجرتی برای افرادی که متقاضی مهاجرت به کشور های مختلف هستند، مهاجرت کاری می باشد. مهاجرت کاری به کشور های مختلف با قوانین و قوائد مختلفی امکان پذیر است. از این رو برای این که بتوانید در روند مهاجرت کاری خود با دقت پیش بروید، اطلاع از این شرایط اهمیت بسیار زیادی دارد. مهاجرت کاری البته به رشته تحصیلی شما هم بستگی دارد و در واقع می توانید با توجه به رشته خود تحصیلات مناسبی داشته باشید.

علاوه بر مهاجرت کاری که مثلا می تواند مهاجرت کاری به اسپانیا باشد روش های دیگری هم برای مهاجرت موجود است. به طور مثال شما می توانید برای مهاجرت تحصیلی به کانادا، مهاجرت سرمایه گذاری به آمریکا، مهاجرت از طریق ازدواج در آلمان، مهاجرت از طریق تولد فرزند در سوئیس و غیره اقدام کنید. به جهت اطلاع از روش های مهاجرتی می توانید به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز و تهران است.

مهاجرت حسابدار به خارج

همان طور که گفتیم برای مهاجرت روش ها و راه های بسیار زیادی وجود دارد. به طور مثال شما می توانید برای تحصیل در فرانسه مثلا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه اقدام کنید. یا این که شما می توانید برای سرمایه گذاری در کانادا مثلا خرید ملک در کانادا یا ثبت شرکت در کانادا اقدام نمایید. البته از طریق کار در اسپانیا یا اخذ ویزای کاری پرتغال هم می توان مهاجرت کرد. یکی از راه های پر طرفدار برای مهاجرت افراد مختلف، مهاجرت کاری می باشد.

بر مبنای مهاجرت کاری افراد مختلف می توانند با توجه به بررسی شرایط مختلف و مولفه های تاثیرگذار بر روند کاری، در زمینه شغل خود اقدام نمایند. این افراد به طور مثال می بایست به شرایط کاری سابق خود توجه داشته باشند و یا این که از طریق مدرک تحصیلی خود برای کار با یک کارفرمای جدید اقدام‌ نمایند. یکی دیگر از نکاتی که در ارتباط با مهاجرت کاری به آن توجه داشته باشید، این است که برخی کشور ها برای نوع خاصی از مهاجرت کاری بسیار مهم است. منظور از نوع خاص مهاجرت کاری، تاثیر برخی مولفه ها بر نوع مهاجرت است.

به طور مثال در برخی از کشور ها مشاغل خاصی از اهمیت بالا تری برخوردار هستند. به طور مثال کشور آلمان، کشوری بسیار صنعتی است. از این رو مشاغل مرتبط با صنعت و شغل هایی که در ارتباط با مهندسی هستند در این کشور از اهمیت بسیار بالایی برخوردارند. حسابداری نیز یکی از رشته های پر طرفدار در کل دنیا می باشد و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

افراد مختلفی برای تحصیل در این رشته اقدام می کنند. اما کار در این رشته تحصیلی نیز اهمیت زیادی دارد و خواهان زیادی هم دارد. به عبارتی افراد مختلفی برای کار در رشته حسابداری اقدام می کنند. در این راستا ما قصد داریم به بررسی روند مهاجرت حسابدار به خارج از کشور بپردازیم.

برترین کشور ها برای مهاجرت حسابداران

حسابداری یکی از مهم ترین رشته ها برای تحصیل و کار می باشد. اما می خواهیم به این مسئله اشاره کنیم که در کجای دنیا می توان بهترین جایگاه را برای مشاغل حسابداری پیدا کرد؟! با رشد اقتصادی کشور ها و مناطقی  مانند چین ، هند و خاورمیانه ، تقاضا برای حسابداران واجد شرایط نیز رشد می کند. علاوه بر این شرایط سخت تجاری بینش مالی ارائه شده توسط حسابداران رسمی را با ارزش بسیار بیشتری ارائه می دهد.

برترین کشور ها برای مهاجرت حسابداران
برترین کشور ها برای مهاجرت حسابداران

از این رو برای کار بهتر و موفقیت در شرایط سرمایه گذاری یا زندگی، همکاری با حسابداران یا حضور این افراد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اما در ادامه ما به معرفی کشور هایی می پردازیم که به عنوان بهترین کشور ها برای کار حسابداری شناخته می شوند. صلاحیت این کشور ها برای کار حسابداران در میان صد و هفتاد کشور دنیا به تایید رسیده است. 

کار حسابداری در کشور رومانی

از زمان سقوط کمونیسم در دسامبر سال هزار و نهصد و هشتاد و نه میلادی رومانی دچار تغییرات بسیار و پویایی زیادی شده است. این کشور پس از پیوستن به اتحادیه اروپا در سال دو هزار و هفت میلادی نیز رونق بسیار زیادی گرفت و طبق گزارش بانک جهانی در سال های گذشته رشد بسیار سریعی در زمینه اقتصادی داشته است. در سال دو هزار و پنج میلادی طبق گزارش هایی دقیق حضور حسابداران و حسابرسان برای رشد اقتصادی رومانی بسیار مهم توصیف شد.

در حال حاضر هزینه های زندگی در رومانی بسیار پایین است. بخارست ، پایتخت پر جنب و جوش آن ، مملو از رستوران ، کافه ، بار ، موزه و پارک است. شرکتهایی از جمله Big Four ، Citibank ، Renault و Visa در آنجا دفاتر دارند و بیشترین مهاجران در بخارست برای شرکت های بزرگ اروپایی کار می کنند. از این رو می توان گفت که طبق بررسی های صورت گرفته حضور حسابداران در این کشور با مزیت های بسیاری همراه است.

کار حسابداری در امارات متحده عربی

امارت متحده عربی در واقع مجموعه ای از هفت قدرت می باشد که شامل ابوظبی، دبی، شارجه، فیجریه، عجمان،‌راس الخیمه و ام القوین است. امارات با داشتن فضای کسب و کار لیبرال ، سطح بالای زندگی ، آب و هوای آفتابی ، مسکن ارزان قیمت و محلی مهمان نواز ، همچنان به جذب مهاجران از سراسر جهان ادامه می دهد. این منطقه در مدت زمان رکود اقتصادی جهانی توانست بر خلاف بسیاری از کشور های دیگر، اقتصادی پویا و پر از رشد را تجربه کند.

شرکت های بزرگ بسیاری در امارات متحده عربی فعالیت می کنند و از این رو نیاز به گزارش های مالی قوی و بالطبع به حسابداران دارند. از نظر فرصت های شغلی ، امارات متمرکز بر نقاط قوت سنتی خود است: تجارت ، تدارکات و گردشگری. اما بخش های دیگر از جمله خدمات بانکی و مالی ، املاک و مستغلات، ساخت و ساز و غیره نیز حرفه های بسیار قوی محسوب می شوند. از این رو می توان گفت که این کشور به حسابدارانی با تجربه نیاز دارد و حضور حسابداران در این کشور از اهمیت بالایی برخوردار است. 

کار حسابداری در سنگاپور

سیاست مهاجرت آزاد سنگاپور که به طور مداوم به عنوان بهترین ، تمیزترین ، آسان ترین ، کارآمدترین یا رقابتی ترین کشور در کار قرار می گیرد و ورود خارجی ها را به سنگاپور بسیار راحت تر می کند. این نگرش طرفدار تجارت به این معنی است که سازمان های دولتی برای تقویت رشد اقتصادی با بخش تجاری همکاری نزدیک دارند. در سال دو هزار و نه میلادی این کشور رکود اقتصادی را تجربه کرد اما در ادامه و در مقایسه با کشور های غربی،‌ رشد بسیار قوی ای را ارائه داد. چشم انداز سنگاپور این است که به عنوان یک مرکز حسابداری جهانی پیشگام برای منطقه آسیا و اقیانوسیه شناخته شود.

استاندارد های گزارشگری مالی سنگاپور از نزدیک براساس IFRS مدلسازی شده است. در این کشور صنایع عمده شامل تولید (به ویژه الکترونیک ، مهندسی ، علوم پزشکی و شیمیایی) و تجارت است. با این مزایای موجود در سنگاپور سرمایه گذاران بسیاری از کشور های مختلف برای حضور در این کشور اقدام می کنند. شرکت های بزرگ بسیاری نیز در سنگاپور فعالیت خود را شروع کرده اند. پس از حسابداری، توسعه بخش های IT ، پزشکی زیستی و گردشگری اولویت بعدی دولت است. از این رو می توان گفت که حضور در سنگاپور برای کار در رشته حسابداری بسیار مهم و جذاب خواهد بود. 

کار حسابداری در مالزی

مالزی که یک جامعه چند قومی ، چند فرهنگی و چندزبانه است ، به یکی از مکان های برتر جهان برای تولید و خدمات مبتنی بر خدمات دریایی تبدیل شده است. پایتخت این کشور یعنی کوالالامپور ، محل استقرار بانک نگارا مالزی و مرکزی برای شرکت های دارایی ، املاک و مستغلات ، تجارت ، هنر و رسانه است. مالزی یک اقتصاد ببر گونه و قوی را در پیش گرفت و با هدف رسیذن به یک کشور توسعه یافته تا سال دو هزار و بیست میلادی پیش رفت.

در این کشور تقاضا برای مدیران مالی و حسابداران بسیار زیادی است و حضور این افراد به دلیل توسعه اقتصادی و رشد اقتصادی بسیار قوی حائز اهمیت می باشد. مهاجرانی که در کنار حسابداری به زبان های مختلف هم تسلط دارند از شرایط بهتری در این کشور برخوردار خواهند بود. از این رو اگر تمایل به کار در کشوری جدید به عنوان حسابدار دارید و می خواهید در منطقه آسیا باشید، کشور مالزی می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. 

کار حسابداری در چین و هنگ کنگ

چین به عنوان یک ابر قدرت جهانی در کل دنیا شناخته شده است و طبق آمار های موجود تولید ناخالص داخلی در این کشور به طور سالیانه ده درصد طی ده سال گذشته رشد داشته است. این بدان معنی است که تولیدات در این کشور در هر هفت سال تقریبا دو برابر می شود. هنگ کنگ نیز رشد اقتصادی بسیار بالایی داشته است.

با تمام این ها طبق بررسی های صورت گرفته، هنوز هم کمبود حسابدار ماهر در چین و هنگ کنگ دیده می شود. از این رو اگر برای کار در چین یا کار در هنگ کنگ اقدام می نمایید، با عنوان حسابدار بودن می توانید به موفقیت بیشتری دست پیدا کنید.

کار حسابداری در استرالیا

اقتصاد استرالیا از هشت سال گذشته به مدت شش سال به عنوان مقاوم ترین اقتصاد جهان قرار گرفته است و در حال حاضر یکی از بهترین اقتصاد ها در OECD است. استرالیا با هزینه کم زندگی ، مسکن با کیفیت و ارزان ، مزایای مراقبت های بهداشتی گسترده و یکی از بهترین سیستم های آموزشی و اجتماعی در جهان ، چیز های زیادی برای ارائه دارد.

مراکز مهم تجاری در استرالیا شامل سیدنی ، ملبورن ، بریزبن و پرت است. این کشور نیز به عنوان یک مرکز مالی پیشرو در مناطق مختلف شناخته می شود. از این رو می توان گفت که کار حسابداری در استرالیا همراه با مزایای بسیار زیادی خواهد بود. 

میزان حقوق و درآمد حسابداران در کشور های مختلف

ما در بخش های قبلی مقاله به بررسی دقیق کشور های فعال در زمینه حسابداری پرداختیم و در این زمینه این کشور ها را معرفی نمودیم. اما در این بخش از مقاله به معرفی برخی از کشور ها و حقوق حسابداری در آن ها می پردازیم. حقوق کار حسابداری در کشور های اتریش، استرالیا، کانادا، آلمان و آمریکا به ترتیب دو هزار و هفتصد و پنجاه دلار در ماه، شش هزار و ششصد و ده دلار در ماه، شش هزار و هفتصد و بیست دلاردر ماه، دو هزار و پانصد دلار در ماه و پنج هزار و چهارصد و هشتاد دلار در ماه می باشد. این مقادیر حقوقی برای حسابدار خبره یا تحلیلگر مالی بسیار بالا تر خواهد بود. البته در این میان باید اشاره نمود که حقوق مدیر مالی از همه بالا تر خواهد بود.

میزان حقوق و درآمد حسابداران در کشور های مختلف
میزان حقوق و درآمد حسابداران در کشور های مختلف

سوالات متداول در ارتباط با مهاجرت حسابدار به خارج

  1. آیا حسابداری رشته ای مناسب برای مهاجرت است؟

    بله حسابداری یکی از بهترین کشور ها برای مهاجرت محسوب می شود.

  2. آیا مهاجرت کاری به رشته تحصیلی فرد هم بستگی دارد؟

    بله مهاجرت کاری به مولفه های بسیاری بستگی دارد که یکی از مهم ترین آن ها رشته تحصیلی است.

  3. مهاجرت حسابدار به خارج در چه کشور هایی بهتر می باشد؟

    مهاجرت حسابدار به خارج به کشور های رومانی، چین، هنگ کنگ، استرالیا، سنگاپور، مالزی و غیره بهتر می باشدو

  4. آيا مهاجرت حسابدار به خارج به کشور سنگاپور مناسب است؟

    بله سنگاپور گزینه ای مناسب برای مهاجرت حسابدار به خارج است.

  5. آیا کشور چین به عنوان گزینه ای مناسب جهت مهاجرت حسابدار به خارج محسوب می شود؟

    بله کشور چین با اقتصادی قوی برای مهاجرت حسابدار به خارج گزینه ای مناسب است.

  6. آيا مالزی گزینه ای مناسب برای مهاجرت حسابدار به خارج است؟

    بله مالزی یکی از کشور های آسیایی مناسب برای مهاجرت حسابدار به خارج است.

  7. میزان حقوق چه گروه از حسابدارن بیشتر است؟

    میزان حقوق مدیران مالی بیشتر از سایرین است.

  8. حقوق حسابداران در کانادا به طور میانگین چقدر است؟

    حقوق حسابدارن در این کشور به طور میانگین بیش از شش هزار دلار در ماه می باشد.

  9. آیا استرالیا گزینه ای مناسب برای مهاجرت حسابدار به خارج محسوب می شود؟

    بله استرالیا یکی از بهترین کشور ها برای مهاجرت حسابدار به خارج محسوب می شود.

  10. چرا امارات متحده عربی برای مهاجرت حسابدار به خارج مناسب است؟

    امارات متحده عربی با پیشرفت اقتصادی بالا و حضور شرکت های قوی برای مهاجرت حسابدار به خارج مناسب است.

  11. آیا کشور رومانی برای مهاجرت حسابدار به خارج گزینه ای مناسب است؟

    بله کشر رومانی شرایط مناسبی را برای مهاجرت حسابدار به خارج فراهم نموده است.

اسکرول به بالا