071-91009294  | 021-88724227  |

مهاجرت به لیختن اشتاین

مهاجرت به لیختن اشتاین

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

راه های زیادی مانند تحصیل، سرمایه گذاری و همچنین ازدواج جهت مهاجرت به لیختن اشتاین وجود دارد که در این مقاله مشاورین موسسه میرداماد به آنها پرداخته اند. جهت سرمایه گذاری باید این نکته را در نظر داشته باشید که لیختن اشتاین دارای قراردادهای دوگانه مالیاتی (DTT) و توافق نامه های تبادل اطلاعات مالیاتی (TIEA) با کشورهایی از جمله آلمان، سوئیس، اتریش و ایالات متحده می باشد.

مزایای زندگی و مهاجرت به لیختن اشتاین

برخی از مزایای مهاجرت و اقامت در لیختن اشتاین، گرچه لیختن اشتاین یکی از کوچکترین کشورهای دنیاست، اما مزایای مالی بسیاری برای اشخاص و تجارت ها به ارمغان می آورد، زیرا میزان مالیات بر درآمد در این کشور بسیار پایین است. نه تنها میزان مالیات بسیار پایین است بلکه واحد پول این کشور( فرانک سوئیس) بسیار با ثبات و قدرت خرید بالایی دارد. لینکن اشتاین یکی از امن ترین کشورهای اروپایی است. دولت شاهنشاهی لیختن اشتاین بر اساس سلطنت مشروطه دموکراتیک اداره می شود که تاثیر زیادی بر امنیت ، نظافت و زیبایی این کشور دارد.

بر خلاف بسیاری از کشورها، هر کس که در لیختن اشتاین کار یا زندگی کند، بیمه اجباری درمانی را دریافت خواهد کرد. این کشور دارای امکانات بسیار زیاد پزشکی با کارکنان آموزش دیده می باشد و بدون توجه به کشور متقاضی خدمات درمانی به او ارائه می شود. لیختن اشتاین نظام آموزشی بسیار گسترده و قوی دارد. آزمون های نهایی مدارس نه تنها پذیرش در دانشگاه های لینکن اشتاین ، بلکه پذیرش در دانشگاه سوئیس و اتریش را نیز تضمین میکنند.

شهروندان لینکن اشتاین بر این باورند که خانواده مهمترین شبکه اجتماعی در جامعه است و به منظور حفاظت و تشویق خانواده ها ، کشور شرایط مناسب اجتماعی، قانونی و اقتصادی برای یک زندگی خانوادگی خوب ایجاد کرده است. برخلاف کوچک بودن لینکن اشتاین ، فرهنگ غنی در این کشور دیده می شود که نقش حیاتی در زندگی روزمره ایفا می کند. موزه ها، تئاتر و سایر مکان های تاریخی نمایی از فرهنگ این کشور هستند. همچنین ، فروشگاه ها و مغازه های بسیاری به خصوص در شهرهای بزرگ تر وجود دارد.

مهاجرت به لیختن اشتاین از طریق تحصیل

دانشگاه های لیختن اشتاین به طور رسمی به عنوان بهترین موسسه در لیختن اشتاین شناخته می شود، این کشوری که دارای سرزمین های کوچکی است، به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد. دانشجویان بین المللی که تحصیل در لیختن اشتاین را انتخاب می کنند، با یک کیفیت عالی آموزش روبرو خواهند شد. این یکی از بالاترین تولید ناخالص داخلی در جهان است، یکی از کمترین میزان بیکاری و بیشترین میزان اشتغال.

مهاجرت به لیختن اشتاین از طریق تحصیل

لیختن اشتاین تنها کشور است که به طور کامل در آلپ قرار دارد، بنابراین ورزش های زمستانی مانند اسکی و اسنوبورد بسیار سرگرم کننده هستند – برای زمانی که تحصیل خیلی زیاد است. چگونه می توانید درجه تحصیلی خود را در لیختن اشتاین تحصیل کنید؟ لیختن اشتاین به رغم کم بودن تحصیلاتش، دارای چهار دانشگاه است که شما می توانید یک مدرک تحصیلی بگیرید. این چهار دانشگاه  عبارتند از:

  • دانشگاه لیختن اشتاین
  • دانشگاه خصوصی در سلطنت لیختن اشتاین
  • موسسه لیختن اشتاین
  • آکادمی بین المللی فلسفه

هزینه تحصیل در لیختن اشتاین به بسته دوره و مؤسسه بستگی دارد، اما به عنوان یک راهنما، باید انتظار داشته باشید که در حدود 1 500 CHF (یورو 1،225) در ماه پرداخت کنید. لیختن اشتاین عضو اتحادیه اروپا نیست، اما موافقتنامه ویزای متقابل با کشورهای عضو اتحادیه اروپا را دارد. این بدان معنی است که دانشجویان اتحادیه اروپا قادر به تحصیل بدون نیاز به درخواست ویزای تحصیلی لیختن اشتاین خواهند بود، اما هنوز هم باید مجوز اقامت کوتاه مدت دریافت کنند. اگر از یک کشور غیر اتحادیه اروپا می آیید، هنوز باید برای ویزای دانشجویی درخواست کنید. به طور معمول شما باید موارد زیر را داشته باشید:

  • داشتن محل تأیید در یک دوره در یک موسسه آموزشی شناخته شد
  • نبودن در ویزای گردشگری یا کسب و کار در کشور
  • تمام هزینه های مربوط به ویزا را پرداخت شد
  • برای حمایت از خود پول کافی
  • پوشش جامع بیمه درمانی

محبوب ترین گزینه برای دانشجویان بین المللی جدید به لیختن اشتاین است که در سالن های اقامت ارائه شده توسط دانشگاه انتخابی خود زندگی کنند. این به شما این امکان را می دهد که راحت تر به زندگی بپردازید، ملاقات با همکاران و حمایت دانشجویی آسوده تر خواهد بود. با این حال، در حالی که شما در لیختن اشتاین تحصیل می کنید، می توانید مکان های خصوصی را پیدا کنید – دانشگاه انتخابی شما باید بتواند به شما در یافتن مالکیت مناسب کمک کند یا اینکه در تماس با عوامل املاک هستید.

لیختن اشتاین چقدر امن است؟ لیختن اشتاین به راحتی یکی از امن ترین کشورهای جهان است، با جنایت بسیار کمی و یک نیروی پلیس کوچک. به احتمال زیاد جنایاتی که می بینید نوشیدن رانندگی است، اما شرایط آب و هوایی که بیشترین نگرانی را به خود جلب می کند. دانشجویان همیشه باید مراقب امنیت شخصی خود باشند تا از تبدیل شدن به قربانیان جرم جلوگیری کنند. آنها می توانند این کار را با:

  • اجتناب از حمل مقدار زیادی پول
  • اقامت در گروه ها، به خصوص در شب، و هرگز تنها راه رفتن
  • اشیای ارزشمند را آشکار نکن
  • همیشه مسیر خانه را برنامه ریزی کرده و هرگز به تاکسی های مجاز دسترسی نداشته باشید.
  • مراقب غریبه ها باشید.
  • مراقب ترافیک باشید.

دانشجویان از کشورهای غیر شهروندی اتحادیه اروپا / EEA برای درخواست تحصیل در لیختن اشتاین درخواست تحصیل می کنند. لیختن اشتاین و سوئیس همان شرایط ورود را دارند. مقررات مربوط به افراد مورد نیاز ویزا مشابه هستند. دانشجویان بین المللی که نیاز به ویزا دارند می توانند درخواست خود را به نمایندگی سوئیس در کشور محل اقامت خود ارائه دهند. مقامات سوئیس در مورد درخواست تصمیم گیری می کنند و آن را پردازش می کنند.

مهاجرت کاری به لیختن اشتاین از طریق کار و تخصص

کشور لیختن اشتاین قوانین و سیاست سخت گیرانه ای برای اعطای مجوز کار و اقامت به خارجیان دارد و قوانین اخذ مجوز اقامت این کشور با سایر کشورها بسیار متفاوت می باشد. شهروندان اروپایی که قصد کار در لیختن اشتاین را دارند باید در یکی از کشورهای همسایه زندگی کنند و روزانه رفت و آمد بین مرزی داشته باشند. برای این کار مجوز رفت و آمد بین مرزی مورد نیاز است. شهروندان سوئیس می توانند بدون اخذ هیچ نوع مجوزی، در صورت زندگی در سوئیس، در این کشور مشغول به کار شوند.

شهروندان غیر اروپایی در صورتی می توانند مجوز کار و اقامت این کشور را کسب کنند که به عنوان مدیر ، متخصص و یا کارگر ماهر استخدام شده باشند. شهروندان غیر اروپایی باید پیش از شروع کار برای مجوز رفت و آمد بین مرزی درخواست دهند. این مجوز برای یک سال معتبر است. یکی از شرایط صدور مجوز برای غیر اروپاییان این است که کارفرما کارمند مورد نظر و مناسب خود را در میان بومیان لیختن اشتاین نیافته باشد. فرم درخواست باید حداقل 14 روز پیش از شروع کار، به اداره مهاجرت و پاسپورت ارسال شود. متقاضیان می توانند بلافاصله پس از اخذ مجوز، کار خود را آغاز کنند.

شهروندان غیر اروپایی اجازه زندگی در لیختن اشتاین را ندارد و نمی توانند در کشورهای همسایه بدون داشتن شغلی در کشورهای مربوطه زندگی کنند. در این شرایط، کشور لیختن اشتاین مجوز اقامت برای این دسته کارکنان خارجی ارائه می دهد. برای اخذ مجوز اقامت لیختن اشتاین، کارکنان خارجی باید مدیر، متخصص و یا کارگر ماهر با تجربه کافی باشند.

اداره مهاجرت و پاسپورت لیختن اشتاین مجوز اقامت را اعطا خواهد کرد. لازم به ذکر است که لیختن اشتاین ویزای کشور خود را صادر نمی کند و به غیر اروپاییان توصیه می شود تا ویزای شنگن را از سایر کشورهای اروپایی پیش از سفر به لیختن اشتاین دریافت کنند. این ویزا برای شهروندان غیر اروپایی تا حداکثر 90 روز در یک دوره 180 روزه معتبر است. پروسه صدور ویزا حدود 6 الی 8 هفته طول می کشد.

مهاجرت به لیختن اشتاین از طریق سرمایه گذاری

لینکن اشتاین کشوری بسیار کوچک ولی ثروتمند است که بین اتریش و سوئیس قرار دارد. این کشور بزرگترین مرکز مالی برای صندوق های بانکی و سرمایه گذاری است. لیختن اشتاین دارای سیستم مالیاتی مطلوب برای فعالیت های اقتصادی تجاری است. گردشگری و بانکداری، اصلی ترین بخش های اقتصادی کشور است. لیختن اشتاین دارای قراردادهای دوگانه مالیاتی (DTT) و توافق نامه های تبادل اطلاعات مالیاتی (TIEA) با کشورهایی از جمله آلمان، سوئیس، اتریش و ایالات متحده می باشد. شرایط و معرفی سرمایه گذاری در لیختن اشتاین :

  • نام سرمایه گذاری: سرمایه گذاری بیزنس
  • حداقل سرمایه : 100 هزار CHF الی یک میلیون CHF
  • شرایط سرمایه گذاری : سرمایه گذاری در بیزنس لینکن اشتاین و خلق شغل. هیچ محدودیتی در هیچ بخشی وجود ندارد.
  • نوع ویزا : ویزای C / ویزای D / مجوز اقامت
  • پروسه اخذ ویزا : یک ماه
  • اقامت دائم : پس از پنج سال زندگی در این کشور اتخاذ می شود.
  • شهروندی لیختن اشتاین : پس از 30 سال زندگی در این کشور کسب می شود.
  • تابعیت دوگانه : مجاز است.

مهاجرت به لیختن اشتاین از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به لیختن اشتاین از طریق ازدواج

کشور شاهنشاهی لیختن اشتاین بین سوئیس و اتریش قرار دارد. اگر قصد مهاجرت به لیختن اشتاین و اخذ تابعیت این کشور را دارید ، پروسه طولانی پیش رو خواهید داشت. طبق سال 2011 تنها دو راه برای اخذ شهروندی لیختن اشتاین وجود دارد؛ ملی شدن و ازدواج . 33 درصد از جمعیت این کشور را مهاجران خارجی تشکیل داده است. اخذ تابعیت لیختن اشتاین از طریق ازدواج :

  • گام اول، باید با یک شهروند لیختن اشتاینی ازدواج کرده و به مدت 10 سال در این کشور اقامت داشته باشید.پس از ازدواج هر سال اقامت دو سال محسوب می شود. یعنی حداقل پنج سال پس از ازدواج می توان برای کسب شهروندی درخواست داد. همسر شما نمی تواند تابعیت لیختن اشتاین را با ازدواج قبلی خود کسب کند.
  • گام دوم، باید از تابعیت کشور خود دست بکشید. برای این کار باید به سفارت کشور خود رفته و در آنجا ترک تابعیت خود را اعلام کنید. پس از آن باید پیمان دست کشیدن از تابعیت کشور خود را امضا کنید.
  • گام سوم، اثبات مهارت زبان آلمانی و آگاهی از ساختار سیاسی و حقوقی لیختن اشتاین الزامی است. این کار با شرکت در آزمونی که توسط اداره مهاجرت لیختن اشتاین ترتیب داده شده است ، انجام خواهد شد.

دریافت تابعیت از کشور لیختن اشتاین

متاسفانه در حال حاضر هیچ برنامه شهروندی در لیختن اشتاین وجود ندارد. به نظر ما این مسئله جای تاسف دارد، زیرا لیختن اشتاین نه تنها به مشتریان  منافع زیادی می دهد بلکه اقتصاد کشور را نیز غنی سازی می کند. لیختن اشتاین به یک اقتصاد سرمایه داری آزاد و بسیار صنعتی، با یک بخش خدمات مالی حیاتی و سومین درآمد سرانه در جهان پس از قطر و لوکزامبورگ تبدیل شده است.

اقتصاد لیختن اشتاین به وسیله تعداد زیادی از شرکت های کوچک تنوع بسیاری دارد. مالیات پایین کسب و کار –  مالیات 12.5٪ از درآمد اعمال می شود – و آسان سازی قوانین شراکت و ثبت شرکت باعث شده است بسیاری از شرکت های هلدینگ برای ایجاد دفاتر اسمی در لیختن اشتاین اقدام کنند که  30٪ از درآمد دولت را تشکیل می دهد.

اگر با یک شهروند لیختن اشتاینی ازدواج نکرده اید، به مدت 30 سال اقامت در لیختن اشتاین را حفظ کنید. این محل باید محل اقامت اصلی شما برای کل دوره 30 ساله باشد. هر سالی که در لیختن اشتاین در سن زیر 20 سالگی می گذرانید، به عنوان دو سال  از مجموع30 سال مدت لازم برای اقامت به حساب می آید. اگر جامعه محلی که در لیخن اشتاین همراه شما زندگی می کنند شما را به عنوان یک تبعه بپذیرند، می توانید 30 سال انتظار را دور بزنید. اگر این کار انجام شود، مجلس لیختن اشتاین باید اجازه بدهد و شاهزاده باید تابعیت را اعطا کند.

با یک شهروند لیختن اشتاین ازدواج کنید و در لیختن اشتاین به مدت 10 سال اقامت کنید. هر سال که از ازدواج شما با یک شهروند لیختن اشتاین می گذرد، به عنوان دو سال از مجموع 10 سال اقامت به حساب می آید. حداقل پنج سال باید از زمان ازدواج بگذرد تا  واجد شرایط شهروندی شوید. همسر شما نمی تواند از طریق یک ازدواج قبلی شهروندی لیختن اشتاین را به دست آورد. طبق قانون کسب تابعیت طبق شرایط ذیل مجاز است:

  • داشتن حداقل هجده ساله تمام
  • پنج سال اقامت قانونی در دوحه بزرگ، از جمله یک دوره اقامت بدون وقفه یک ساله بلافاصله قبل از درخواست تابعیت
  • گذراندن امتحان زبان لوگزامبورگ
  • شرکت در دوره ای با عنوان”زندگی با هم در دوحه بزرگ” و گذراندن امتحان مرتبط
  • این که هرگز یک حکم فوری محکومیت 12 ماه یا بیشتر یا یک حکم بازداشتی معلق 24 ماه یا بیشتر در هر کشوری برایش صادر نشده باشد.

مشاوران موسسه حقوقی میرداماد ارائه دهنده مشاوره های لازم به افراد متقاضی مهاجرت می باشند. برای مشاوره تلفنی رایگان با همکاران موسسه ما، بهترین موسسه مهاجرتی در شیراز و تهران تماس بگیرید.

سوالات متداول در مورد مهاجرت به لیختن اشتاین

1- طبق قانون لیختن اشتاین کسب تابعیت طبق چه شرایطی مجاز است ؟

  • داشتن حداقل هجده ساله تمام
  • پنج سال اقامت قانونی در دوحه بزرگ، از جمله یک دوره اقامت بدون وقفه یک ساله بلافاصله قبل از درخواست تابعیت
  • گذراندن امتحان زبان لوگزامبورگ
  • شرکت در دوره ای با عنوان”زندگی با هم در دوحه بزرگ” و گذراندن امتحان مرتبط
  • این که هرگز یک حکم فوری محکومیت 12 ماه یا بیشتر یا یک حکم بازداشتی معلق 24 ماه یا بیشتر در هر کشوری برایش صادر نشده باشد.

2- ازدواج جهت اخذ اقامت لیختن اشتاین چگونه میباشد ؟

اگر با یک شهروند لیختن اشتاینی ازدواج نکرده اید، به مدت 30 سال اقامت در لیختن اشتاین را حفظ کنید. این محل باید محل اقامت اصلی شما برای کل دوره 30 ساله باشد. هر سالی که در لیختن اشتاین در سن زیر 20 سالگی می گذرانید، به عنوان دو سال از مجموع30 سال مدت لازم برای اقامت به حساب می آید. اگر جامعه محلی که در لیخن اشتاین همراه شما زندگی می کنند شما را به عنوان یک تبعه بپذیرند، می توانید 30 سال انتظار را دور بزنید. اگر این کار انجام شود، مجلس لیختن اشتاین باید اجازه بدهد و شاهزاده باید تابعیت را اعطا کند.با یک شهروند لیختن اشتاین ازدواج کنید و در لیختن اشتاین به مدت 10 سال اقامت کنید. هر سال که از ازدواج شما با یک شهروند لیختن اشتاین می گذرد، به عنوان دو سال از مجموع 10 سال اقامت به حساب می آید. حداقل پنج سال باید از زمان ازدواج بگذرد تا واجد شرایط شهروندی شوید.
همسر شما نمی تواند از طریق یک ازدواج قبلی شهروندی لیختن اشتاین را به دست آورد.

3- دریافت تابعیت از کشور لیختن اشتاین چگونه است ؟

متاسفانه در حال حاضر هیچ برنامه شهروندی در لیختن اشتاین وجود ندارد. به نظر ما این مسئله جای تاسف دارد، زیرا لیختن اشتاین نه تنها به مشتریان منافع زیادی می دهد بلکه اقتصاد کشور را نیز غنی سازی می کند. لیختن اشتاین به یک اقتصاد سرمایه داری آزاد و بسیار صنعتی، با یک بخش خدمات مالی حیاتی و سومین درآمد سرانه در جهان پس از قطر و لوکزامبورگ تبدیل شده است.اقتصاد لیختن اشتاین به وسیله تعداد زیادی از شرکت های کوچک تنوع بسیاری دارد. مالیات پایین کسب و کار – مالیات 12.5٪ از درآمد اعمال می شود – و آسان سازی قوانین شراکت و ثبت شرکت باعث شده است بسیاری از شرکت های هلدینگ برای ایجاد دفاتر اسمی در لیختن اشتاین اقدام کنند که 30٪ از درآمد دولت را تشکیل می دهد.

4- اخذ تابعیت لیختن اشتاین از طریق ازدواج چگونه است ؟

گام اول، باید با یک شهروند لیختن اشتاینی ازدواج کرده و به مدت 10 سال در این کشور اقامت داشته باشید.پس از ازدواج هر سال اقامت دو سال محسوب می شود. یعنی حداقل پنج سال پس از ازدواج می توان برای کسب شهروندی درخواست داد. همسر شما نمی تواند تابعیت لیختن اشتاین را با ازدواج قبلی خود کسب کند.گام دوم، باید از تابعیت کشور خود دست بکشید. برای این کار باید به سفارت کشور خود رفته و در آنجا ترک تابعیت خود را اعلام کنید. پس از آن باید پیمان دست کشیدن از تابعیت کشور خود را امضا کنید.گام سوم، اثبات مهارت زبان آلمانی و آگاهی از ساختار سیاسی و حقوقی لیختن اشتاین الزامی است. این کار با شرکت در آزمونی که توسط اداره مهاجرت لیختن اشتاین ترتیب داده شده است ، انجام خواهد شد.

5- مهاجرت به لیختن اشتاین از طریق سرمایه گذاری چگونه است ؟

لینکن اشتاین کشوری بسیار کوچک ولی ثروتمند است که بین اتریش و سوئیس قرار دارد. این کشور بزرگترین مرکز مالی برای صندوق های بانکی و سرمایه گذاری است. لیختن اشتاین دارای سیستم مالیاتی مطلوب برای فعالیت های اقتصادی تجاری است. گردشگری و بانکداری، اصلی ترین بخش های اقتصادی کشور است. لیختن اشتاین دارای قراردادهای دوگانه مالیاتی (DTT) و توافق نامه های تبادل اطلاعات مالیاتی (TIEA) با کشورهایی از جمله آلمان، سوئیس، اتریش و ایالات متحده می باشد

6- شرایط و معرفی سرمایه گذاری در لیختن اشتاین چگونه است ؟

  • نام سرمایه گذاری: سرمایه گذاری بیزنس
  • حداقل سرمایه : 100 هزار CHF الی یک میلیون CHF
  • شرایط سرمایه گذاری : سرمایه گذاری در بیزنس لینکن اشتاین و خلق شغل. هیچ محدودیتی در هیچ بخشی وجود ندارد.
  • نوع ویزا : ویزای C / ویزای D / مجوز اقامت
  • پروسه اخذ ویزا : یک ماه
  • اقامت دائم : پس از پنج سال زندگی در این کشور اتخاذ می شود.
  • شهروندی لیختن اشتاین : پس از 30 سال زندگی در این کشور کسب می شود.
  • تابعیت دوگانه : مجاز است.

7- پس از چند سال زندگی در لیختن اشتاین میتوانم شهروندی این کشور را دریافت کنم ؟

شهروندی پس از 30 سال زندگی در این کشور کسب می شود

8- شرایط برای شهروندان غیر اروپایی جهت اقامت در لیختن اشتاین چگونه است ؟

شهروندان غیر اروپایی اجازه زندگی در لیختن اشتاین را ندارد و نمی توانند در کشورهای همسایه بدون داشتن شغلی در کشورهای مربوطه زندگی کنند. در این شرایط، کشور لیختن اشتاین مجوز اقامت برای این دسته کارکنان خارجی ارائه می دهد. برای اخذ مجوز اقامت لیختن اشتاین، کارکنان خارجی باید مدیر، متخصص و یا کارگر ماهر با تجربه کافی باشند.

9- ویزا برای شهروندان غیر اروپایی جهت اقامت در لیختن اشتاین تا چه مدت معتبر است ؟

این ویزا برای شهروندان غیر اروپایی تا حداکثر 90 روز در یک دوره 180 روزه معتبر است

10- پروسه صدور ویزای لیختن اشتاین تا چه مدت زمان میبرد ؟

پروسه صدور ویزا حدود 6 الی 8 هفته طول می کشد.

اسکرول به بالا