071-91009294  | 021-88724227  |

مهاجرت به قبرس

مهاجرت به قبرس

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در این مقاله از راه های مختلف جهت مهاجرت به قبرس که پیش روی شما قرار دارد اشاره شده است، که شما باید متناسب با شرایط خود بهترین را انتخاب کرده و اقدام کنید. کارشناسان ما در موسسه میرداماد می توانند بهترین راهگشا و راهنمای شما در روش های قانونی مهاجرت به کشورهای مختلف از جمله قبرس باشند. برای هر گونه اقدام مهاجرتی می توانید با ما تماس حاصل فرمایید.

مزایای زندگی و مهاجرت به قبرس

جهت مهاجرت به قبرس باید بدانید که قبرس دارای میزان جرم و جنایت بسیار کم است و عموما همیشه در این کشور احساس امنیت می کنید. آب و هوا در قبرس بسیار پایدار است. مالیات در قبرس در مقایسه با اکثر کشورها پایین است. سرعت زندگی در قبرس دقیقا جوری است که شما می خواهید و انعطاف پذیری زیادی دارد. اگر شما زندگی آرام میخواهی این کشور مناسب شما است. اگر کشور فعالی میخواهید باز هم برای شما مناسب است.

تحصیل در قبرس

مهاجرت کاری به قبرس

مهاجرت تحصیلی به قبرس

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به قبرس

تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در قبرس

شهروندی و تابعیت قبرس

اگر به زبان یونانی نمیتوانید صحبت کنید، این مزیت بزرگ است که اکثر مردم در قبرس به زبان انگلیسی صحبت می کنند. تقریبا در هر کجا که هستید، می توانید به زبان انگلیسی صحبت کنید. همچنین تعداد زیادی افرادی که به زبان روسی صحبت می کنند در قبرس وجود دارد. قبرس یکی از بهترین سواحل اروپا را دارد. اجاره املاک در قبرس ارزان و کارآمد است و به کم کردن هزینه های زندگی شما کمک می کند.

قبرس قسمتی از اتحادیه اروپا است، تجارت، مسافرت، کار در این کشور آزاد است. به عنوان یک شهروند در یک کشور عضو اتحادیه اروپا، شما از حقوق مشابه با شهروندان برخوردار هستید. حقوق بازنشستگی انگلستان در قبرس قابل پرداخت است. اگر قبرس زندگی و کار می کنید، بخش عمده ای از حقوق فعلی شما در آینده به شما تعلق میگیرد.

مهاجرت به قبرس از طریق تحصیل

همه دانشجویان بین المللی و غیر اتحادیه اروپا باید برای مهاجرت تحصیلی به قبرس، بایستی ویزا دریافت کنند. پس از دریافت نامه پذیرش از دانشگاه، دانشجویان باید برای دریافت ویزا با ارائه اسناد لازم به (دفتر بین المللی اداره پذیرش، قبرس) مراجعه کنند، مصاحبه برای اخذ ویزا به زبان انگلیسی می باشد، حداقل سه ماه قبل از شروع ترم باید برای اخذ ویزا اقدام کنید. درخواست شما برای پذیرش در دانشگاه اروپایی قبرس باید تحت تأیید وزارت آموزش و پرورش و اداره مهاجرت قبرس قرار گیرد. ویزای دانشجویی در قبرس صادر می شود. پس از تصویب اداره مهاجرت، نسخه اصلی مدارک تحصیلی دانشجویان موقت توسط اداره پذیرش به متقاضیان موفق ارسال خواهد شد.

اجازه اقامت موقت پس از ورود دانشجویان به دانشگاه اروپایی قبرس صادر می شود و تمام شرایط لازم برای پذیرش، ثبت نام و پرداخت را تکمیل می کند. دانشجویان بین المللی که دارای ویزای دانشجویی هستند میتوانند به صورت تمام وقت تحصیل کنند.

ویزاهای اخذ شده

مدارکی که برای ویزای تحصیلی قبرس لازم است:

  • کپی تایید شده از سوابق تحصیلی که به زبان انگلیسی ترجمه شده است.
  • دانشجویان کارشناسی – کپی مدارک تحصیلی دبیرستان و ریز نمرات
  • دانشجویان کارشناسی ارشد – کپی تایید شده از مدرک لیسانس از دانشگاه شناخته شده یا نسخه های گواهی شده از مدارک حرفه ای
  • دانشجویان دکترا – کپی تایید شده از مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • کپی گذرنامه معتبر، حداقل برای دو (2) سال

مهاجرت به قبرس از طریق تحصیل

نامه ای که نشان می دهد شما قبلا در کشوری که زندگی میکرده اید سوء سابقه نداشته اید، که توسط مقامات پلیس در کشور قبلی دانش آموز صادر شده باشد، این مدرک نباید حداکثر بیش از 6 ماه قبل از ارسال اسناد صادر شده باشد. گواهی های بهداشتی شامل آزمایشات: اچ آی وی، هپاتیت B، هپاتیت C و سیفلیس علاوه بر آن گزارش سونوگرافی قفسه سینه (برای سل).

گواهی های بهداشتی نباید بیش از 4 ماه قبل از تاریخ ارسال اسناد صادر شده باشد. نامه بانکی که نشان می دهد دانشجو یا حامی (والدین / سرپرست) مبلغ کافی برای تأمین هزینه های دانشجویی و هزینه زندگی در قبرس هزینه کافی را دارند. مبلغی که در نامه بانکی و صورت حساب بانکی باید معادل حداقل 7000 یورو باشد.

مهاجرت کاری به قبرس از طریق تخصص

درخواست صدور مجوز کار و ورود خارجیان به قبرس توسط کارفرما به اداره ثبت و مهاجرت ارسال می شود. مدارک مورد نیاز برای اخذ مجوز کار قبرس :

  • تکمیل فرم درخواست M.58 و M.64
  • کپی پاسپورت متقاضی
  • گواهی عدم سوابق کیفری
  • گواهی پزشکی
  • ضمانت نامه بانکی 200 الی 500 پوند قبرس ( با توجه به کشور متقاضی )
  • قرارداد کار تایید و تمبر شده توسط وزارت کار و بیمه اجتماعی

مجوز کار دسته E : دسته E یک نوع مجوز اقامت دائم در قبرس است که دارندگان با آن می توانند در یکی از شرکت های قبرس کار کنند. ( سهام داران نباید شهروند قبرسی باشند.) افراد واجد شرایط این مجوز :

  • صاحبان بیزنس در قبرس / کارفرمای بالقوه برای مردم محلی
  • مدیر ماهر و خبره در یک شرکت خارجی در قبرس با جمعیت بیکار محلی رقابت نمی کند. (مهارت و تجربه منحصر به فرد او باید اثبات شود.)

پروسه صدور مجوز E حدود 6 الی 12 ماه طول می کشد . این نوع مجوز تنها یک بار برای دوره زمانی کار در شرکت برای متقاضی صادر می شود. (نیازی به تمدید نیست)

مهاجرت به قبرس از طریق سرمایه گذاری

اخذ شهروندی از طریق سرمایه گذاری در قبرس امکان پذیر است. قبرس جزیره ای است که در جنوب دریای مدیترانه واقع شده است و سومین جزیره بزرگ در مدیترانه است و یک منطقه مناسب برای سرمایه گذاران است. چیزی که باعث می شود قبرس جایگاه جذابی برای سرمایه گذاران خارجی باشد، این واقعیت است که ظرفیت جزیره برای سرمایه گذاری بالا است این کشور دارای خط ساحلی زیبا برای توسعه، اجاره و فروش املاک زیادی است. بسیاری از سرمایه گذاران برای خرید اموال به قبرس نقل مکان می کنند و کشور اخیرا برنامه شهروندی اقتصادی خود را تغییر داده است تا سرمایه گذاران علاقمند به قبرس به راحتی مسافرت کند. سرمایه گذاری در قبرس:

  • سرمایه گذاری در املاک و مستغلات، توسعه زمین و پروژه های زیربنایی
  • سرمایه گذاری در دارایی های مالی شرکت های قبرس یا سازمان های قبرس
  • سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری جایگزین و یا دارایی های مالی شرکت های قبرس

اخیرا، شورای قبرس، برنامه شهروندی جدیدی را برای سرمایه گذاری مطرح کرده است. به منظور واجد شرایط بودن در برنامه، یک فرد خارجی باید یکی از چهار گزینه سرمایه گذاری را انتخاب کند: یک سرمایه گذاری شراکتی، یک سرمایه گذاری مستقیم، یک سپرده در بانک های قبرس یا ترکیبی از این سه گزینه.

مهاجرت به قبرس از طریق سرمایه گذاری

اگر افراد خارجی سرمایه گذاری شراکتی را انجام دهد، باید حداقل 2،000،000 یورو را را در سهام و یا اوراق قرضه شده توسط شرکت سرمایه گذاری دولتی قبرس سرمایه گذاری کند و همچنین باید حداقل 500،000 یورو را به صندوق تحقیق و فناوری قبرس اهدا کند. مزایای سرمایه گذاری در قبرس:

  • حفاظت از مقامات دیپلماتیک یا کنسولی
  • حق رای دادن برای انتخابات مجلس
  • سفر بدون ویزا به بیش از 171 کشور از جمله اروپا و کانادا
  • شهروندی را می توان به نسل های آینده منتقل کرد.
  • لازم نیست که ملیت قبلی را رها کنید زیرا تابعیت دوگانه در قبرس مجاز است.
  • ویزای سرمایه گذاری در قبرس را می توان در عرض 6 ماه بدست آورد.

مهاجرت به قبرس از طریق ازدواج

اگر فردی با یک قبرسی ازدواج کند می تواند جهت اخذ تابعیت قبرس اقدام کند. در حالت مهاجرت به کشور قبرس از طریق ازدواج، کشور قبرس تابع قوانین سایر کشورهای اروپایی در اتحادیه شنگن می باشد ازدواج با فرد قبرسی به منظور اخذ اقامت قبرس در صورت اثبات شدن ازدواج، منجر به اخذ اقامت موقت در قبرس می شود نه اقامت دائم و مساله تمدید اقامت تا رسیدن به شرایط اقامت دائم قبرس منوط به حفظ شرایط اولیه اخذ اقامت موقت می باشد.

جهت ازدواج با تبعه خارجی یکی از شرایط اداره مهاجرت کشور قبرس تمکن مالی تبعه قبرس محسوب می شود، همچنین تامین خانه به اندازه مناسب برای زندگی دو نفر و در حد استاندارد زندگی زوجین در زمان ورود و استقرار همسر در قبرس مورد اهمیت می باشد. به منظور انجام ازدواج رسمی، مراجعه به شهرداری، به عنوان مامور ثبت ازدواج الزامی است. در خصوص ثبت ازدواج دایم در خاک کشور قبرس ، زوجین باید مدارک شناسایی خود را که شامل گذرنامه و شناسنامه در اختیار افسر ازدواج منتخب خود قرارداده و به پرکردن فرم اطلاعات ازدواج بر اساس اطلاعات و مشخصات مندرج در گذرنامه خود اقدام نمایند.

و در پایان زوجین باید مدرکی مبنی بر مجرد بودن خود ارائه دهند که مینواند گواهی تجرد تایید شده ازکشور خود، مدارک قانونی طلاق یا مدارک فوت همسر باشد. تمامی مدارک باید قبلا به تایید مراجع ذی صلاح کشور قبرس رسیده باشد. زوجین می توانند به میل خود توسط مامور ازدواج در شهرداری یا با گواهی مامور ازدواج در یکی از کلیساهای ثبت شده ازدواج کنند. زوجها باید دارای کذرنامه یا مدرک مسافرتی معتبر باشند. راه های شهروندی و تابعیت قبرس را از مشاورین موسسه میرداماد بخواهید.

سوالات متداول درباره مهاجرت به قبرس

اگر مایل به اخذ اقامت دائم در قبرس هستید و تمایل به سرمایه گذاری در این کشور را دارید، می توانید از طریق روش استاندارد برای اجازه اقامت دائم(دسته F) اقدام کنید. این طرح شما را به مدت 1 سال به اقامت دائم سوق می دهد.

برای به دست آوردن اجازه اقامت، فقط باید فرم درخواست را تکمیل نمایید و مدارک خواسته شده را ارائه دهید.

برای به دست آوردن اجازه اقامت قبرس از طریق سرمایه گذاری، فقط 300،000 یورو سرمایه گذاری در ملک نیاز دارید.

ویزای اقامت سرمایه گذاری قبرس طی دو ماه داده می شود و کل خانواده را تحت پوشش خود قرار می دهد. این شامل والدین هر دو متقاضی اصلی و همسر به علاوه فرزندان وابسته تا سن 25 سالگی می شود.

هزینه زندگی در قبرس تقریباً مشابه سایر کشورهای اروپایی است. به طور کلی نیکوزیا گرانترین شهر قبرس محسوب می شود. زندگی در قبرس کیفیت خوبی برخوردار است.

افراد بیگانه که در قبرس زندگی می کنند، می توانند پس از 7 سال زندگی در قبرس و برآورد تمامی الزامات اعلام شده در خواست تابعیت دائم این کشور را دهند.

خرید ملک هایی که با همه عنوان های مهم آنها صادر شده است، معمولاً بی خطر است.

بله، اتباع جمهوری قبرس می توانند دارای تابعیت دوگانه یا چندگانه و بدون هیچ گونه پیامد قانونی باشند.

اگر می خواهید به مکانی زیبا و ایمن و با میزان جرم بسیار پایین مهاجرت کنید، قبرس مکانی است که باید آن را انتخاب کنید. این کشور از کمترین حوادث جرم در هر نقطه در اروپا برخوردار است و برای افراد حرفه ای و خانواده های جوان به یک مقصد بسیار محبوب تبدیل شده است.

سیستم مراقبت های بهداشتی قبرس به بخش های دولتی و خصوصی تقسیم می شود. حداقل مراقبت های بهداشت عمومی حداقل برای شهروندان اتحادیه اروپا ارزان یا رایگان است.

شهروندان غیر اتحادیه اروپا که قصد کار در قبرس را دارند قبل از ورود به این کشور به مجوز کار نیاز دارند. اجازه کار، معمولاً برای سه ماه یا یک سال اعتبار دارد.

اخبار های مرتبط

ویزای کار قبرس

ویزای کار قبرس

در این مقاله قصد داریم در ارتباط با ویزای کار قبرس صحبت کنیم. امروزه افراد زیادی برای کار در کشور

مشاهده
اقامت قبرس

اقامت قبرس

کشور قبرس که در چند سال اخیر بسیار مورد استقبال افراد از نقاط مختلف دنیا به خصوص کشورمان ایران قرار

مشاهده
تحصیل در قبرس

تحصیل در قبرس

در این مطلب از وب سایت موسسه حقوقی میرداماد مروری خواهیم داشت بر تحصیل در قبرس ضمن اینکه شما عزیزان

مشاهده

اسکرول به بالا