071-91009294  | 021-88724227  |

مهاجرت به دانمارک 2023 | بهترین راه اقامت + شرایط و هزینه ها

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

دانمارک از جمله کشورهای اتحادیه اروپا بوده و ساکنان آن از استانداردهای بالای زندگی برخوردار هستند. تا کنون چندین بار مردم این کشور به عنوان شادترین مردمان دنیا شناخته شده اند. علاوه بر این موضوع، وجود فرصت های طلایی برای ادامه تحصیل، اشتغال و سرمایه گذاری در کنار جاذبه های توریستی و گردشگری باعث شده تا کشور دانمارک یکی از بهترین گزینه ها برای مهاجرت باشد.

از این رو بسیاری از افراد به دنبال شرایط مهاجرت به دانمارک هستند و می خواهند بدانند که آیا مهاجرت به دانمارک خوب است؟ برای رسیدن به پاسخ سوالات خود پیرامون این موضوع، این مقاله از میرداماد را از دست ندهید.

تحصیل در دانمارک

مهاجرت کاری به دانمارک

مهاجرت تحصیلی به دانمارک

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به دانمارک

تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در دانمارک

هزینه های زندگی در دانمارک

مهاجرت به دانمارک از صفر تا صد با جدیدترین شرایط و هزینه

افرادی که به دنبال تجربه مهاجرت به دانمارک هستند، باید از جدیدترین شرایط اداره مهاجرت دانمارک در این زمینه با خبر باشند زیرا این قوانین ممکن است سالانه تغییراتی داشته باشد. دانمارک در شمال قاره اروپا و در محدوده اسکاندیناوی قرار گرفته است. این کشور با آلمان مرز مشترک دارد و زبان رسمی آن دانمارکی می باشد. البته زبان های آلمانی و گرینلندی نیز از جمله زبان های محلی و رایج در این کشور هستند.

واحد پول دانمارک کرون بوده و با توجه به این که این کشور جزء منطقه یورو نیست، از واحد پول یورو نیز استفاده نمی کند. بر اساس آخرین سرشماری ها جمعیت دانمارک حدود ۵ میلیون نفر می باشد. یکی از دغدغه های مهم افرادی که کشور دانمارک برای مهاجرت انتخاب کرده اند، اطلاع از شرایط و هزینه های مهاجرتی می باشد.

شرایط ورود به خاک دانمارک با توجه به روشی که انتخاب می کنید متفاوت می باشد. به عنوان مثال اگر قصد دارید از طریق تحصیل وارد کشور دانمارک شوید باید پذیرش تحصیلی از دانشگاه های معتبر این کشور داشته باشید. هزینه مهاجرت به دانمارک هم تابع روش انتخابی شما برای مهاجرت می باشد.

ویزاهای اخذ شده

شرایط مهاجرت به دانمارک (به صورت جدول)

بر اساس آنچه که در سایت رسمی اداره مهاجرت دانمارک آمده است، افراد باید شرایط لازم برای مهاجرت به این کشور را داشته باشند. در جدول زیر اصلی ترین و مهمترین شروط دانمارک برای مهاجرت به این کشور را مشاهده می کنید.

روش

شرایط

مهاجرت از طریق ویزای کاری

داشتن سابقه کاری، مدرک تحصیلی و نامه جاب آفر

مهاجرت از طریق ویزای تحصیلی

داشتن مدرک زبان و نامه پذیرش تحصیلی از دانشگاه

مهاجرت از طریق ویزای سرمایه گذاری

داشتن سرمایه کافی و مواردی همچون سابقه کار مرتبط

راه های مهاجرت به دانمارک

شناخت انواع روش های مهاجرت به دانمارک، برای افرادی که می خواهند آینده زندگی خود را در این کشور زیبا برنامه ریزی کنند اهمیت زیادی دارد. در نخستین گام متقاضیان باید روش ها و شرایط مهاجرت به دانمارک برای ایرانیان را شناخته و در ادامه با ارزیابی اهداف و شرایط خود بهترین و مناسب ترین روش مهاجرت به دانمارک را انتخاب کنند. به طور کلی چندین روش اصلی برای ورود به خاک کشور دانمارک وجود دارد که عبارت است از:

  • مهاجرت تحصیلی
  • مهاجرت کاری
  • مهاجرت از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت از طریق تولد
  • مهاجرت از طریق ازدواج
  • مهاجرت از طریق ویزای هنرمندان
  • مهاجرت از طریق پناهندگی

اگر شما هم می خواهید بدانید چگونه به دانمارک مهاجرت کنیم؟ ادامه این مطلب را از دست ندهید تا شما را با راه های مهاجرت به دانمارک و ورود به خاک این کشور آشنا کنیم. همچنین در هر مرحله از مهاجرت خود که هستید می توانید با وکلای برجسته و مشاورین ما در موسسه مهاجرتی میرداماد تماس حاصل کرده و سوالات خود را بپرسید.

مهاجرت تحصیلی به دانمارک

تحصیل در دانمارک یکی از روش های مهاجرتی بسیار آسان و البته آینده دار می باشد. در کشور دانمارک تعداد زیادی از دانشگاه ها و کالج های پیشرفته وجود دارد که رشته ها و دوره های آموزشی مختلفی را به متقاضیان ارائه می کنند. از جمله دانشگاه های معروف و برتر کشور دانمارک می توان به دانشگاه کپنهاگ، دانشگاه آرهوس، دانشگاه آلبورگ و دانشگاه فنی دانمارک شاره کرد. هر یک از این دانشگاه ها سالانه تعداد زیادی از دانشجویان خارجی را پذیرش می کنند.

متقاضیان برای این که بتوانند در دانشگاه های کشور دانمارک به تحصیل بپردازند باید ویزای تحصیلی دریافت کنند. دولت این کشور این نوع ویزا را برای مقاطع مختلف از جمله مدرسه، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا صادر می کند. در این بین برخی از افراد به دنبال تحصیل رایگان در دانمارک هستند. خوشبختانه شرایط تحصیل رایگان در دانمارک نیز وجود دارد. با این حال برای این که افراد از تحصیلات رایگان در این کشور بهره مند شوند باید شرایط و الزامات آن را داشته باشند.

مهاجرت کاری به دانمارک

بر اساس آنچه که در وبسایت اداره مهاجرت به دانمارک آمده، یکی از روش های متداول برای ورود به خاک این کشور دریافت ویزای کاری می باشد. در این روش متقاضی با پیدا کردن یک کارفرما، ویزای کاری دریافت کرده و و در ادامه وارد خاک این کشور می شود. شهروندانی که خارج از اتحادیه اروپا و خارج از کشور های اسکاندیناوی هستند برای این که در دانمارک مشغول به کار شوند، باید اقامت و ویزای کار دریافت کرده باشند. از جمله مزایای دریافت ویزای کار، اجازه اقامت برای همراهان فرد می باشد.

یکی از شرایط لازم برای این که فرد ویزای کاری دریافت کند داشتن مهارت و توانمندی در یک حوزه خاص می باشد. در گذشته کشور دانمارک یک سیستم امتیازبندی با عنوان گرین کارت دانمارک داشت که چنانچه متقاضی امتیاز لازم را کسب می کرد، می توانست اقامت دانمارک را دریافت کند. در حال حاضر این برنامه متوقف شده است و دیگر نمی توان از طریق آن اقدام کرد. از جمله شرایط مهاجرت دانمارک از طریق کار اخذ جاب آفر یا پیشنهاد کاری از سوی یک کارفرما در این کشور می باشد.

بر اساس قوانین مهاجرت به دانمارک از طریق کار، کارفرما باید موقعیت شغلی خود را یک بار در دانمارک و یک بار هم در اتحادیه اروپا آگهی کرده باشد و چنانچه نتواند کارمند مورد نظر خود را از طریق این آگهی ها پیدا کند، آنگاه اجازه دارد که از خارج از اتحادیه اروپا نیروی کار جذب کند. با توجه به سختی این موضوع، برخی از افراد که شرایط تحصیلی مناسب دارند ابتدا از طریق تحصیل وارد دانمارک شده و بعد از پایان تحصیلات خود در این کشور مشغول به کار می شوند.

یکی از نکات مهمی که برای مهاجرت دانمارک از طریق کار باید در نظر داشته باشید، نرخ بیکاری در این کشور می باشد. در سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۱ نرخ بیکاری در این کشور کاهش یافته و از ۶ درصد به ۴ درصد رسیده است. این موضوع نشان می دهد که مهاجران برای پیدا کردن کار در این کشور با مشکلات زیادی مواجه نیستند.

دانمارک کشوری مناسب برای شروع کسب و کار و سرمایه گذاری

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در دانمارک

سرمایه گذاری نیز یک روش مناسب برای مهاجرت ب دانمارک می باشد. بر اساس آخرین گزارش بانک جهانی، در بین ۱۸۹ کشور جهان، دانمارک سومین رتبه را از نظر مناسب بودن شرایط برای شروع کسب و کار و سرمایه گذاری کسب کرده است.

نرخ مالیات بر شرکت ها در دانمارک و تجارت الکترونیک از جمله مواردی هستند که باعث شده تا کشور دانمارک سرزمینی رویایی برای سرمایه گذاری باشد.

متقاضیان می توانند از طریق تجارت الکترونیک شرکت خود را ثبت کرده و در مدت زمان کوتاهی مراحل آن را طی کنند. همچنین این افراد این امکان را دارند تا جلسات هیئت مدیره و صورت جلسات مربوط به آن را به صورت الکترونیکی و بدون نیاز به حضور فیزیکی در دانمارک انجام دهند.

از طرفی نرخ فساد اداری در این کشور بسیار پایین است. این موضوع نشان می دهد که سرمایه گذاران می توانند با خیالی آسوده سرمایه خود را وارد یک اقتصاد شفاف و رو به رشد کنند. کیفیت بالای زندگی، ساعات منعطف کار برای شرکت ها و امنیت سرمایه گذاری از جمله دلایلی هستند که سرمایه گذاران خارجی را مشتاق کرده تا سرمایه خود را وارد کشور دانمارک کنند.

مهاجرت از طریق خرید ملک در دانمارک

یکی از روش های سرمایه گذاری در کشور دانمارک، خرید ملک می باشد. به عنوان یک قانون کلی حکومت کشور دانمارک مهاجران را در زمینه خرید ملک در این کشور محدود کرده است. به این ترتیب متقاضی برای این که بتواند در کشور دانمارک ملک خریداری کند باید از وزارت دادگستری این کشور مجوزی دریافت کرده باشد که نشان دهد، دانمارک مرکز زندگی فرد می باشد.

 در نتیجه متقاضی می تواند با استفاده از این مجوز برای خرید ملک در دانمارک اقدام کند. لازم به ذکر است که این مجوز به صورت تشریفاتی نیست و متقاضی باید مدارک و مستندات لازم را در راستای داشتن اقامت بلند مدت در کشور دانمارک ارائه دهد. با توجه به توضیحات گفته شده باید بگوییم که دریافت اقامت دانمارک و مهاجرت به این کشور از طریق خرید ملک ممکن نمی باشد و متقاضی باید قبلاً از طریق روش های دیگری اقامت این کشور را دریافت کرده باشد.

مهاجرت از طریق ثبت شرکت در دانمارک

از دیگر روش های سرمایه گذاری در کشور دانمارک، ثبت شرکت می باشد. همانطور که گفتیم در حال حاضر متقاضیان می توانند ثبت شرکت را به دو روش حضوری و الکترونیکی انجام دهند. هر شرکتی که در این کشور ثبت می شود باید یک حسابرس داشته باشد و بتواند سالانه گزارش عملکرد مالی خود را تهیه و ارسال نماید. البته چنانچه شرکت ثبت شده یکی از شروط زیر را داشته باشد نیازی به انتخاب حسابرس و ارائه گزارشات سالانه ندارد:

  • مبلغ ترازنامه شرکت معادل ۴ میلیون کرون دانمارک باشد
  • مبلغ گردش خالص مالی شرکت معادل ۸ میلیون کرون دانمارک باشد
  • مشغول به کار شدن دست کم ۱۲ نفر به طور تمام وقت در طول سال مالی

از جمله شرایط مهاجرت به کشور دانمارک از طریق سرمایه گذاری این است که متقاضیان نمی توانند صرفاً با ثبت یک شرکت اقامت این کشور را دریافت کنند. برای این که فرد بتواند از طریق ثبت شرکت ویزا دریافت کند، باید یک طرح تجاری قوی و قابل قبول ارائه کند که نشان دهد کسب و کار و بیزینس وی سودآوری قابل توجهی برای دولت و شهروندان دانمارک خواهد داشت.

 از این رو یکی از الزامات ثبت شرکت در کشور دانمارک، آشنایی با شرایط اقتصادی و بازار کار این کشور می باشد. به طور کلی انواع شرکت های قابل ثبت در کشور دانمارک عبارت اند از:

  • شرکت سهامی عام
  • شرکت گروه منافع اقتصادی اروپایی
  • شرکت مسئولیت محدود
  • شرکت شخصیت های حقوقی
  • شرکت سهامی خاص
  • شرکت با پروانه کسب و کار

مهاجرت از طریق کارآفرینی در دانمارک

برای این که فرد در کشور دانمارک کارآفرینی کند، در مرحله اول باید یک شرکت در دانمارک ثبت کرده باشد. بعد از ثبت شرکت متقاضی باید طرح کسب و کار خود را به دولت دانمارک ارائه کرده و تاییدیه آن را دریافت کند. طرحی که متقاضی ارائه می دهد باید پتانسیل تبدیل شدن به یک پروژه اقتصادی قوی را داشته باشد تا به این ترتیب هم برای شهروندان دانمارک و هم برای دولت این کشور سودآور باشد.

همچنین متقاضی موظف است که شهروندان دانمارکی را در کسب و کار خود استخدام کند. اگر همه چیز مورد تایید باشد، در ابتدای یک اقامت کاری دو ساله به متقاضی داده می شود که قابلیت تمدید برای سه سال دیگر را نیز دارد.

مهاجرت از طریق استارتاپ به دانمارک

این روزها بحث استارتاپ ها بسیار داغ شده است. استارتاپ ها عمدتاً ایده ها و پروژه های تازه ای هستند که در حوزه های مختلف تکنولوژی و فناوری راه اندازی می شوند. کشور دانمارک نیز همواره از ایده های تازه و جدید استقبال کرده و به این ترتیب ویزای استارتاپ را در برای متقاضیان در نظر گرفته است.

 برای این که بتوانید از طریق ایده تازه و نوین خود به کشور دانمارک مهاجرت کنید باید طرح تجاری یا بیزینس پلن قوی ارائه دهید. بیزینس پلن شما باید شامل تمامی برنامه ریزی ها، ارزیابی بازار، میزان سود دهی، نوع خدمات یا کالای تولید شده، قیمت تمام شده و تعداد نیروی کار مورد نیاز باشد.

 کارشناسان و متخصصان این حوزه با بررسی بیزینس پلن شما به این نتیجه می رسند که آیا طرح ارائه شده سودآور می باشد یا خیر؟ از جمله مزایای مهاجرت از طریق استارت آپ عدم نیاز به سرمایه اولیه زیاد می باشد. در این روش چنانچه طرح شما مورد تایید قرار گیرد می توانید از کمک سرمایه گذاران و نهادهای حمایتی در دانمارک نیز بهره مند شوید.

مهاجرت از طریق تولد در دانمارک

کشورهای مختلف دنیا برای این که تابعیت و اقامت خود را به افراد مختلف اعطا کنند، از دو قانون خاک یا خون پیروی می کنند. کشورهایی که از قانون خاک پیروی می کنند به هر کودکی که در خاک آنها متولد شود، تابعیت می دهند. این در حالی است که در در قانون خون، صرفاً زمانی کودک متولد شده تابعیت یک کشور را دریافت می کند که پدر یا مادر وی تابعیت کشور مذکور را داشته باشند. کشور دانمارک نیز از قانون خون پیروی کرده و تنها زمانی به کودک متولد شده اقامت و تابعیت می دهد که پدر یا مادر وی تبعه دانمارک باشد.

مهاجرت از طریق ازدواج در دانمارک

از جمله روش های آسان برای مهاجرت به کشور دانمارک ازدواج با یک شخص مقیم در این کشور می باشد. در سال های اخیر دولت و اداره مهاجرت به دانمارک، سخت گیری های زیادی را در این زمینه اعمال کرده اند. از این رو در حال حاضر تحت شرایط خاصی و با ارزیابی های مختلف اقامت دانمارک از طریق ازدواج اعطا می شود.

به عنوان مثال کشور دانمارک پاسپورت را بعد از گذشت چند سال از زندگی مشترک به همسر خارجی اعطا می کند تا به این ترتیب از صحت ازدواج مطمئن شود. همچنین فرد خارجی بعد از ازدواج با یک شهروند دانمارکی باید اثبات کند که ازدواج آنها از روی علاقه و تفاهم بوده و هدف آنها دریافت اقامت این کشور نیست. در صورتی که صحت ازدواج ثابت شود، فرد خارجی اقامت موقت دانمارک را دریافت کرده و بعد از گذشت دو سال از زندگی مشترک، فرد می تواند برای دریافت تابعیت این کشور اقدام کند.

اقامت و مهاجرت هنرمندان به دانمارک

کشور دانمارک شرایط مناسبی را برای مهاجرت هنرمندان و ورزشکاران فراهم کرده است. از این رو افراد فعال در این حوزه ها می توانند از طریق ویزای هنرمندان و ورزشکاران وارد خاک دانمارک شوند. هنرمندان برای ورود به خاک دانمارک باید اثبات کنند که در یک زمینه خاص توانایی منحصر به فردی دارند. همچنین هنرمندان باید ضمن ارائه سوابق کاری خود، مدرک تحصیلی یا فنی مرتبط با حوزه کاری گفته شده را ارائه دهند.

در زمینه ورزشی نیز ورزشکاران معروف و قهرمانان می توانند به دانمارک مهاجرت کنند. از جمله شرایط لازم برای مهاجرت ورزشی داشتن رتبه های برتر در زمینه ورزشی می باشد. همچنین فرد باید اثبات کند که ورزش حرفه اصلی و تنها راه کسب درآمد وی می باشد.

چنانچه قصد دارید از طریق یکی از روش های گفته شده به کشور دانمارک مهاجرت کنید یا می خواهید بدانید که با توجه به شرایط شما آیا مهاجرت به دانمارک خوب است یانه؟ می توانید با کارشناسان و وکلای با تجربه ما در موسسه مهاجرتی میرداماد تماس حاصل فرمایید. همچنین شما می توانید فرم ارزیابی رایگان مهاجرت به دانمارک را تکمیل کرده تا از این طریق شانس خود را برای ورود به خاک این کشور بسنجید.

تاییدیه EPIC

مهاجرت پزشکان به دانمارک

در سال های اخیر دانمارک نیاز زیادی به حضور پزشکان متخصص داشته است از این رو پزشکان مهاجر می توانند بعد از اخذ تاییدیه های لازم، به کشور دانمارک مهاجرت کنند. پزشکان ایرانی برای ورود به دانمارک و مشغول به کار شدن، باید تاییدیه

ناگفته نماند که پزشکان خارجی باید در آزمون های زبان، آزمون های تخصصی و دوره های آموزش قوانین پزشکی دانمارک شرکت کنند تا به این ترتیب صلاحیت طبابت در این کشور را داشته باشند. بعد از طی شدن این مراحل، مجوز کار برای پزشک صادر شده که به موجب آن فرد می تواند به مدت سه سال در این کشور به طبابت بپردازد. ویزای کار پزشکان در دانمارک تحت شرایط خاصی می تواند به مدت دو سال دیگر نیز تمدید شود.

مهاجرت دندانپزشکان به دانمارک

از دیگر مشاغل مورد نیاز در کشور دانمارک، دندانپزشکی می باشد. برای این که یک دندانپزشک بتوانند در کشور دانمارک مشغول به کار شود، باید مجوز Danish Authorisation را دریافت کند. همچنین مدارک عمومی و تخصصی دندانپزشک باید به تایید وزارت بهداشت این کشور برسد تا فرد بتواند در این کشور مشغول به کار شود. همانند پزشکان، دندانپزشکان نیز بعد از ورود به کشور دانمارک باید در آزمون زبان، آزمون دندانپزشکی و آزمون قوانین دندانپزشکی این کشور شرکت کرده و نمره قبولی را دریافت کنند.

از طرفی دندانپزشکان باید یک دوره آموزشی دندانپزشکی را نیز طی کنند. این دوره معمولاً کمتر از ۱۲ ماه به طول می انجامد و برای افرادی که می خواهند مجوز کار در دانمارک را دریافت کنند الزامی می باشد. به طور کلی پزشکان دندانپزشکان و پرستاران با استفاده از برنامه مهاجرتی Authorisation امکان مهاجرت به دانمارک و زندگی در این کشور را دارند.

مهاجرت پرستاران به دانمارک

بعد از پاندمی کرونا و مشکلاتی که سیستم درمانی کشور دانمارک با آن مواجه شد، این کشور برای جذب پرستاران خارجی اعلام نیاز کرده است. در نتیجه در سال های اخیر دولت دانمارک اقدام به جذب پرستاران خارجی و صدور ویزای کار برای آنها نموده است. به این ترتیب مهاجرت به کشور دانمارک برای پرستاران مسیر سختی ندارد و هر پرستار می تواند با داشتن شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای کار این کشور اقدام کند.

 بعد از مهاجرت به دانمارک و گذراندن آزمون زبان و موفقیت در تست های اجتماعی مثل  Adaptation، فرد می تواند مجوز کار Danish Authorisation و اجازه کار  Work Permit در زمینه پرستاری را دریافت کند. پرستاران از طریق کار در این کشور یک ویزای سه ساله دریافت کرده که می توانند تحت شرایط خاصی آن را تمدید کنند.

مهاجرت از طریق پناهندگی در دانمارک

از دیگر روش های ورود به خاک دانمارک، پناهندگی می باشد. نحوه مهاجرت به دانمارک از طریق پناهندگی چیست؟ به این منظور در ابتدا باید تعریف درستی از پناهجو داشته باشیم. پناهجو به فردی گفته می شود که اثبات کند در کشور خود به دلایل مختلف از جمله نژاد، مذهب و غیره مورد تهدیدات جدی قرار گرفته و برای پناهندگی به کشور دانمارک درخواست داده است.

به این ترتیب صرفا ارسال درخواست پناهندگی برای دولت دانمارک کفایت نمی کند و آنچه که مهم است تایید شدن این درخواست می باشد. به طور کلی در روش مهاجرت از طریق پناهندگی ریسک و خطرات بسیار زیادی وجود دارد. به عنوان مثال در شرایطی که درخواست پناهندگی فرد تایید نشود وی با مشکلات زیادی مواجه خواهد شد. از طرفی فراموش نکنید که شرایط اسکان و اقامت موقت پناهجویان در دانمارک، به هیچ عنوان مطلوب نیست و افراد با مشکلات زیادی در این کشور دست و پنجه نرم می کند.

ما در موسسه مهاجرتی میرداماد به هیچ عنوان مهاجرت از طریق پناهندگی را به شما توصیه نمی کنیم، بلکه پیشنهاد می کنیم با وکلا و مشاورین برجسته ما مشورت کرده و شرایط خود را از طریق روش های دیگر نیز ارزیابی کنید تا بتوانید از یک روش امن و آسان به دانمارک مهاجرت نمایید.

هزینه مهاجرت به دانمارک

یکی از دغدغه های مهم مهاجران هزینه مهاجرت به دانمارک می باشد. همان طور که گفتیم روش های زیادی برای مهاجرت به دانمارک وجود دارد که متقاضیان می توانند براساس شرایط خود یک روش را انتخاب کرده و مراحل آن را طی کنند. افرادی که کشور دانمارک برای مهاجرت انتخاب کرده اند باید بدانند که هزینه های آنان با توجه به روشی که انتخاب می کنند متفاوت می باشد. علاوه بر هزینه مهاجرت به کشور دانمارک، هزینه زندگی در این کشور هم اهمیت زیادی دارد.

هزینه زندگی در دانمارک

به طور کلی هزینه های زندگی در کشور دانمارک بسته به سبک زندگی فرد متفاوت می باشد. 

هزینه زندگی یک خانواده در دانمارک

میانگین هزینه های یک زندگی یک نفر در کشور دانمارک بدون احتساب اجاره خانه حدود ۱۱۰۰ دلار می باشد. در جدول زیر برخی از هزینه های روزانه و ماهانه رایج در کشور دانمارک را به دلار مشاهده می کنید.

موارد

هزینه ها به دلار

غذا، رستوران ارزان قیمت

20.26

غذا برای 2 نفر، رستوران میان رده

101.29

کاپوچینو

5.43

شیر معمولی 1 لیتر

1.69

نان تازه

2.83

1 کیلو گرم برنج

2.27

تخم مرغ 12 عدد

4.16

1 کیلو گرم پنیر

11.58

1 کیلو گرم گوشت گاو

15.24

1 کیلوگرم سیب

2.91

1 کیلو گرم پرتقال

3.01

بطری 1.5 لیتری آب

1.29

بلیط حمل و نقل محلی

3.47

یک لیتر بنزین

2.14

هزینه برق، آب و غیره

202.34

1 دقیقه. تعرفه تلفن همراه پیش پرداخت محلی

0.13

ورزش و اوقات فراغت

36.5

لباس و کفش

102.02

اجاره آپارتمان

1104

قیمت هر متر مربع برای خرید

5413

​​حقوق ماهانه در دانمارک

3486

مزایا و معایب مهاجرت به دانمارک

کشور دانمارک برای افرادی که عاشق تنوع های فرهنگی هستند بسیار مناسب می باشد. یکی از سوالاتی که بسیاری از مهاجران می پرسند درباره شرایط مهاجرت به دانمارک ۲۰۲۰ و مزایا و معایب آن می باشد. افرادی که می خواهند برای مهاجرت به دانمارک اقدام کنند باید بدانند که این کشور شرایط بسیار خوبی را برای کار، تحصیل و سرمایه گذاری فراهم کرده است و از این رو یکی از گزینه های بسیار خوب برای مهاجرت محسوب می شود.

از جمله مزایای مهاجرت به کشور دانمارک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانمارک موقعیت مکانی بسیار خوبی دارد و ضمن برخورداری از طبیعت بکر و آب و هوای عالی، مهاجران می توانند از طریق آن به دیگر کشورها به راحتی مسافرت کنند.
  • حمل و نقل عمومی در دانمارک بسیار مناسب بوده و تعداد قابل توجهی از خطوط مترو در این کشور مشاهده می شود.
  • تقریبا در هر جای دانمارک می توانید دوچرخه ها را پیدا کنید. بیشتر از ۲۲۰ مایل از کوپنهاگ را مسیرهای دوچرخه سواری تشکیل می دهند.
  • مردم دانمارک بین کار و زندگی خود تعادل برقرار کرده اند و بر اساس آخرین آمارها یک فرد در دانمارک به طور متوسط ۱۳۰ ساعت کمتر از یک فرد در آمریکا کار می کند.
  • برخورداری از مراقبت ها و خدمات بهداشتی و درمانی ارزان در سریع ترین زمان ممکن.
  • کشور دانمارک نوآورانه ترین و جدیدترین خدمات بهداشتی و درمانی را با قیمتی بسیار ارزان و در سریع ترین زمان ممکن به شهروندان خود ارائه می دهد.
  • مراقبت از کودکان از دیگر مزایای زندگی در دانمارک است. در این کشور مراکز نگهداری از کودکان زیادی وجود دارد تا به این ترتیب پدر و مادرها بتوانند با خیالی راحت فرزندان خود را به این مراکز بسپارند.
  • امنیت و ایمنی از دیگر مزایای کشور دانمارک است زیرا آمارها نشان می دهد که نرخ تصادف و جرائم مختلف در این کشور بسیار پایین می باشد.
  • دیگر مزایای کشور دانمارک، زندگی در اتحادیه اروپا و بهره مندی از مزایای فراوان آن می باشد.
  • همچنین این کشور چندین بار جزو شادترین کشورهای دنیا شناخته شده است.

 معایب مهاجرت به دانمارک نیز عبارت اند از:

 الزام برای یادگیری زبان دانمارکی: گرچه بخش زیادی از شهروندان این کشور با زبان انگلیسی آشنایی دارند و شما می توانید با تکیه بر زبان انگلیسی در این کشور زندگی کنید؛ اما در بسیاری از روش های مهاجرتی فرد باید زبان دانمارکی را یاد بگیرد. همچنین زمانی که بخواهید در شهرهای کوچک این کشور زندگی کنید حتماً باید زبانی به غیر از انگلیسی را بدانید.

 زمستان های تاریک و بارانی: میانگین دمای شهر کپنهاگ در ژانویه ۳۲ درجه می باشد و بر اساس آمارها این شهر هر سال بیشتر از ۱۷۰ روز بارانی را تجربه می کند.

هزینه زندگی: از دیگر معایب دانمارک بالا بودن هزینه های زندگی در این کشور است.

دانمارک کشوری گرانقیمت برای زندگی

مشاور و وکیل مهاجرت به دانمارک

افرادی که می خواهند برای مهاجرت به دانمارک اقدام کنند، باید از آخرین قوانین سفارت دانمارک مهاجرت باخبر باشند تا به این ترتیب بتوانند به بهترین شکل ممکن برنامه ریزی کنند. با توجه به این که مهاجرت یک فرایند پیچیده و تخصصی می باشد ما توصیه می کنیم در این مسیر از وکلا و مشاورین با تجربه کمک بگیرید تا دچار خسارت های مالی یا اتلاف وقت نشوید. شما در هر مرحله ای که باشید می توانید با مشاورین و وکلای برجسته ما در موسسه مهاجرتی میرداماد تماس حاصل کرده و سوالات خود را بپرسید.

سخن آخر

ما در این نوشتار تلاش کردیم تا به همه سوالات شما پیرامون شرایط مهاجرت ب دانمارک، هزینه ها و دیگر جزئیات آن پاسخ دهیم. اگر در در زمینه انتخاب دانمارک مهاجرت دچار شک و تردید هستید و به مشاوره های تخصصی و راهنمایی نیاز دارید، می توانید با مشاورین ما تماس حاصل فرمایید. موسسه مهاجرتی میرداماد صفر تا صد اخذ ویزای کشور دانمارک را برای شما انجام می دهد.

سوالات متداول درباره مهاجرت به دانمارک

 افراد می توانند از طریق کار، تحصیل، سرمایه گذاری یا ازدواج به این کشور مهاجرت کنند.

 هزینه مهاجرت به این کشور با توجه به روشی که انتخاب می کنید، متفاوت می باشد.

بله فرد می تواند بعد از دریافت ویزا برای همسر و فرزندان زیر ۱۸ سال خود درخواست ویزای همراه بدهد.

واحد پول این کشور کرون می باشد.

 در حال حاضر نرخ بیکاری در دانمارک ۴ درصد است و افراد می توانند در این کشور موقعیت شغلی مناسب خود را پیدا کنند.

اخبار مرتبط

نظرات کاربران

  • توسط وقت سفارت کانادا
    تاریخ: خرداد 23, 1399
    نفر
    نفر

    به همین دلیل هست که این کشور مورد انتخاب خیلی از افراد
    برای گذراندن دوره های تحصیلی می باشد.

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 25, 1399
      نفر
      نفر

      سلام وقتتون بخیر
      بله دقیقا

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا