071-91009294  | 021-88724227  |

مهاجرت به دانمارک از طریق ازدواج در 2023

مهاجرت به دانمارک از طریق ازدواج

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

مهاجرت به دانمارک از طریق ازدواج یکی از پر استفاده‌ترین راه‌هایی می‌باشد که بسیاری از افراد جهت گرفتن ویزای دانمارک از آن استفاده می‌کنند. این افراد می‌خواهند با فردی ازدواج کنند که شهروند دانمارک است و به همین دلیل می‌توانند از مزایای اقامت در دانمارک بهره‌مند گردند، چرا که دانمارک کشوری می‌باشد که دارای وضعیت اقتصادی بسیار ایده‌آل و سطح رفاه بالایی است و به همین دلیل بسیاری از مهاجران این کشور را برای زندگی انتخاب می‌کنند. اما مهاجرت به دانمارک از طریق ازدواج در 2023 شرایط و مراحل مختلفی دارد و به همین دلیل استفاده از یک وکیل و مشاوره کاربلد می‌تواند به افرادی که قصد مهاجرت به دانمارک را از این طریق دارند، کمک فراوانی کند. بنابراین در این مقاله به بررسی این شیوه مهاجرتی می‌پردازیم تا افرادی که قصد مهاجرت به دانمارک از طریق ازدواج در 2023 دارند، اطلاعات لازم را بدست آورند.

مهاجرت به دانمارک

کشور دانمارک، همانند کشور فنلاند دارای شادترین مردم جهان می‌باشد چرا که تمامی شهروندان این کشور دارای سیستم رفاهی بالا، آموزش و بهداشت رایگان هستند و کمترین فساد و جرم و جنایت در این کشور رخ می‌دهد و به همین دلیل از امنیت بالایی برخوردار است. همچنین در دانمارک جنگل‌های زیبا و خط ساحلی خیره کننده‌ای وجود دارد که چشم انداز زیبایی به این کشور بخشیده است. علاوه بر این مهاجران خارجی در این کشور نیاز نیست که تسلط بالایی بر زبان دانمارکی داشته باشند، چرا که بیشتر مردم دانمارک به صورت روان به انگلیسی صحبت می‌نمایند، بنابراین آنها می‌توانند با استفاده از زبان انگلیسی به راحتی با مردم این کشور ارتباط برقرار کنند.

می‌توان گفت کشور دانمارک از جمله کشورهای اروپایی می‌باشد که دارای سخت‌ترین سیاست‌های مهاجرتی است و به طور کلی جهت مهاجرت به این کشور و کسب ویزای آن، سه راه قانونی وجود دارد که این راه‌ها به قرار زیر هستند:

می‌توان گفت اقامت دانمارک از طریق ازدواج یکی از بهترین و آسانترین راه‌ها جهت مهاجرت به دانمارک است که در ادامه این مقاله به بررسی جزئیات آن می‌پردازیم.

ازدواج در دانمارک

از آنجایی که کشور دانمارک هیچ گونه محدودیت جنسیتی و ملیتی برای ازدواج اتباع خارجی ایجاد نکرده است، به همین دلیل این کشور به عنوان بهترین مقصد ازدواج‌های بین المللی به شمار می‌آید، چرا که در دانمارک پروسه ازدواج بسیار آسان و سریع انجام می‌گیرد.

بنابراین با توجه به اینکه کارکنان دفاتر ازدواج در دانمارک با این مسئله دوستانه برخورد می‌کنند و بسیار مقید هستند، به همین دلیل مراحل ثبت ازدواج افراد تبعه غیر اروپایی با شهروندان اتحادیه اروپا در این کشور، دارای کوتاهترین زمان و کمترین کاغذ بازی‌ها خواهد بود. ازدواج در کشور دانمارک مورد تایید بسیاری از کشورهای دنیا است و در صورتی که یکی از زوجین یا هر دو طرف آنها اقامت دانمارک را نداشته باشند، برای ازدواجشان باید ۵۰۰ کرون دانمارک پرداخت کنند و بدین ترتیب می‌توانند به راحتی اقامت دانمارک را از طریق ازدواج به دست آورند.

در کشور دانمارک همانند بسیاری از کشورهای غربی ازدواج انواع مختلفی دارد که به قرار زیر هستند:

  • ازدواج مدنی در دانمارک: برای این ازدواج افراد می‌توانند به شهرداری‌های مختلف شهرهای این کشور مراجعه کنند و ازدواج خود را ثبت نمایند. در هر کدام از این شهرداری‌ها بسته به فصلی که وجود دارد، ممکن است زمان انتظار نیز متفاوت باشد، بنابراین افراد باید زودتر اقدام کنند و با شهرداری تماس گرفته و تاریخ مورد نظر خود را ثبت نمایند. معمولا روند ازدواج در صورتی که فرد عجله دارد یک هفته و در غیر اینصورت حدود چهار تا پنج هفته طول خواهد کشید. به طور کلی ازدواج این افراد باید توسط شهردار یا توسط شخص دیگری و با اجازه شهردار انجام گیرد، ازدواج در تالار شهر برگزار خواهد شد اما با هماهنگی شهردار می‌توان این مراسم را در مکان‌های مختلف دیگری که متعلق به شهرداری است همانند جنگل یا پارک نیز برگزار کرد. سند ازدواج فوراً بعد از مراسم به زوجین تحویل داده می‌شود که حتما توسط دو شاهد امضا شده است.
  • ازدواج مذهبی در دانمارک: بسیاری از افراد دوست دارند ازدواج مذهبی انجام دهند، چرا که بسیاری از افراد بر حسب احساسات و خاطرات بسیار زیادی که از کلیسا دارند ترجیح می‌دهند، ازدواج خود را در این مکان برگزار کنند. این افراد باید با کشیش کلیسای مورد نظر خود تماس گرفته و برنامه ازدواج خود را با او هماهنگ نمایند و تاریخ دقیق ازدواج خود را تعیین کنند تا در روز ازدواج کشیش گواهی ازدواج شهرداری را همراه خود داشته باشد. این ازدواج جزء ازدواج‌های ارزان قیمت است و افراد با هر مذهبی که دارند، می‌توانند در کلیسا ازدواج کنند و پروسه ازدواج آنها تغییر محسوسی نمی‌کند و بدین ترتیب سند ازدواج آنها توسط شهرداری صادر خواهد شد و توسط کشیش به آنها تحویل داده می‌شود.

مهاجرت به دانمارک از طریق ازدواج

مدارک لازم برای ازدواج در دانمارک

معمولا افراد برای ازدواج در دانمارک باید دو هفته قبل از تاریخ موردنظر به شهرداری مراجعه کنند و با تکمیل فرم ازدواج و مدارک مورد نیاز را نیز ارائه دهند که از جمله این مدارک به قرار زیر هستند:

  • پاسپورت معتبر
  • ارائه مجوز اقامت در صورتی که ویزا ندارند.
  • رضایت سرپرست
  • گواهی وضعیت تأهل از کشور خود و همچنین از محل اقامت فعلی ، اما باید در نظر داشت که این گواهی باید به مربوط به 4 ماه گذشته باشد و دارای ترجمه‌ی به زبان انگلیسی، دانمارکی یا آلمانی بوده و شامل مواردی همچون نام، تاریخ تولد، محل تولد، تابعیت اولیه، وضعیت تأهل و آدرس فعلی باشد.
  • اگر یکی از زوجین یا هر دو دارای ازدواج قبلی باشند، باید مدارک مربوط به ثبت قانونی طلاق آنها ارائه شود و در صورتی که چندین ازدواج ناموفق داشتند، باید مدارکی طلاق در نسخه اصلی مربوط به آخرین ازدواج آنها با ترجمه به زبان انگلیسی، دانمارکی یا آلمانی ارائه شود.
  • گواهی تأیید فوت همسر سابق، تاریخ این گواهی باید قبل از تاریخ ازدواج باشد و نسخه اصلی آن همراه با نسخه ترجمه شده‌اش به زبان دانمارکی، انگلیسی یا آلمانی بوده ارائه گردد.

شرایط مهاجرت به دانمارک از طریق ازدواج در 2023

بعد از آنکه روند قانونی ازدواج به پایان رسید، در صورتی به افراد اقامت دو ساله و سپس چهارساله داده می‌شود که یکی از زوجین تابعیت دانمارک را داشته باشد. بنابراین با انجام این روال درست و قانونی می‌توان تابعیت دانمارک را به دست آورد که در ادامه شرایط لازم کسب تابعیت از طریق ازدواج در دانمارک را بیان خواهیم کرد:

  • تمکن مالی: همسر فرد باید بتواند حمایت مالی خود را به اثبات برساند چه تبعه این کشور شده است یا اصالت آن دانمارکی باشد، بنابراین می‌توان گفت پوشش مالی برای گرفتن اقامت دانمارک بسیار مهم است و باید همسر آینده وضعیت مالی خوبی داشته باشد تا بتواند هزینه‌های امرار معاش زندگی مشترک را پرداخت کند و شرایط زندگی در دانمارک را هموار نماید.
  • سن: افراد بالای ۱۸ سال، به طور قانونی در دانمارک حق ازدواج دارند، اما به منظور کاهش ازدواج‌های اجباری در صورتی که یکی از طرفین تابعیت دانمارک را نداشته باشد، باید هر دو طرف آنها به سن 24 سالگی رسیده باشند.
  • تابعیت یا پناهندگی: اگر همسر آینده دارای تابعیت از طریق پناهندگی در کشور دانمارک باشد، اقامت دانمارک از طریق ازدواج میسر نخواهد شد و دادن این اقامت نیاز به بررسی شرایط خاص خواهد داشت.

مهاجرت به دانمارک از طریق ازدواج

نتیجه گیری

از آنجایی که دانمارک، کشوری بسیار زیبا با سطح رفاه بالایی است، به همین دلیل مهاجرت به این کشور از طریق ازدواج می‌تواند آینده‌ای روشن را برای افراد و خانواده‌اشان ایجاد کند. در این مقاله شرایط مهاجرت به دانمارک از طریق ازدواج در 2023 را مورد بررسی قرار دادیم و مدارک مورد نیاز جهت ثبت ازدواج در دانمارک بیان گردید تا مهاجرینی که می‌خواهند از طریق ازدواج اقامت این کشور را بگیرند با خواندن این مقاله اطلاعات جامع‌تری بدست آورند.

اسکرول به بالا