071-91009294  | 021-88724227  |

مهاجرت به اسلواکی

مهاجرت به اسلواکی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور اسلواکی می تواند مقصد بسیار ایده آلی برای زندگی و مهاجرت باشد. از این رو کارشناسان ما در موسسه حقوقی میرداماد تلاش نموده اند که با جمع آوری اطلاعات مخصوص به این کشور شما را در رسیدن به هدفتان و مهاجرت به اسلواکی یاری نمایند. [vc_row][vc_column width=”3/4″][vc_column_text font_size=”18″]

زندگی مهاجرین در اسلواکی

هر ماه مهاجرانی به اسلواکی می آیند تا این کشور اروپایی مرکزی را به خانه جدید خود تبدیل کنند. چالش های هر شخص کاملا مشابه است: آنها باید مسکن را ترتیب دهند، ساکنان قانونی و کارکنان قانونی شوند، فرزندان خود را در یک مدرسه مناسب ثبت نام کنند و تعیین کنند که کدامیک از اصول اولیه مانند مواد غذایی و خرید خدمات ضروری است و خود را برای زندگی با محیط جدید وفق دهند. هزینه زندگی معمولا مناسب مهاجران است. تنظیم مسائل مربوط به مهاجرت و اقامت باید اولین مورد در فهرست کارهای هر خارجی باشد – حتی قبل از ورود به اسلواکی. دو دفتر اصلی اسلواکی وجود دارد که خارجی ها باید با آن برخورد کنند: دفتر کار و پلیس بیگانه و همچنین سفارت جمهوری اسلواکی در کشور خودشان قبل از خروج. برای مهاجران غیر اتحادیه اروپا پروسه مجوز کار و اقامت بسیار مشکل است و ممکن است 3-7 ماه طول بکشد.

تحصیل در اسلواکی

مهاجرت کاری به اسلواکی

مهاجرت تحصیلی به اسلواکی

مهاجرت از طریق سرمایه گذاری به اسلواکی

تحصیل پزشکی و دندان پزشکی در اسلواکی

هزینه های زندگی در اسلواکی

مهاجرت تحصیلی به اسلواکی

سه سطح تحصیلات عالی در کشور اسلواکی وجود دارد: سطح اول لیسانس، سطح دوم کارشناسی ارشد و سطح سوم که جز برنامه تحصیلات تکمیلی می باشد دکترا است. تمام برنامه های تحصیلی می بایستی توسط وزارت آموزش و پرورش و علوم و تحقیقات جمهوری اسلواکی تأیید شود. قابل به ذکر است که روند پذیرش برای هر دانشکده و هر دانشگاه متفاوت است به عنوان مثال برخی از دانشکده ها برای پذیرش دانشجویان از آن ها مصاحبه می گیرند و یا از آنها یک سخنرانی انگیزشی می خواهند. برخی دانشگاه ها معمولا مکان های تحصیل در اسلواکی را محدود می کنند تا زمینه بهتری برای دانشجویان با توانایی های بیشتر باشد.

مهاجرت تحصیلی به اسلواکی

دانشجویان باید در طول یک ترم 30 واحد یا در طول یک سال تحصیلی 60 واحد را بگذرانند اما همان طور که گفته شد این موضوع ممکن است برای برخی از دانشکده ها متفاوت باشد. مهمترین اطلاعات در مورد موسسات آموزشی کشور اسلواکی این است که آنها تحت نظارت یک سیستم معتبر به نام ای سی تی اس که در سال 2002 معرفی شده بود اجرا می شوند. این به نوعی یک اعتبار برای ادامه تحصیل در دیکر کشورهای دنیا است.

مقیاس درجه بندی ای سی تی اس به این گونه است که: بهترین امتیاز گرفتن علامت A است و بدترین و پایین ترین امتیاز در دروس تحصیلی گرفتن علامت F است این علامت به معنای شکست دانش آموز در امتحان است و باید دوباره آزمون بدهد. گرفتن این علامت ها بسیار مهم است زیرا که برای گرفتن بورس تحصیلی به شما کمک می کند.

ویزاهای اخذ شده

مهاجرت به اسلواکی از طریق کار ‌و تخصص

اشتغال زایی و شرایط کار در اسلواکی برای مهاجران یک امر جدید است ولی با این وجود مهاجرت به این کشور برای کار و اشتغال هر ساله در حال افزایش است. اطللاعات در این زمینه، از طریق تحقیقات و آمار در نظر سنجی های انجام شده است در سطح بین المللی به دست آمده است و برخی دیگر از این اطلاعات، از طریق دفترهای مهاجرتی کاری به دست آمده است. قابل به ذکر است که برای گرفتن ویزای کار برای کشور اسلواکی، کارفرمای آن کشور باید به مدت سه ماه به طور کامل در روزنامه و یا شبکه ها و مکان های تبلیغاتی آگهی کند اگر در این مدت برای آن شغل متقاضی ای پیدا نشد آن کارفرما می تواند از یک شهروند غیر از اتحادیه اروپا استفاده کند.

اشتغال و شرایط کاری کارگران مهاجر از طریق قانون کار تنظیم می شود، اما امروزه بیش تر موسسات و ارگان های غیر دولتی بیشتر با این مسئله برخورد می کنند. افراد غیر شهروندی اتحادیه اروپا اگر می خواهد درخواست تمدید اجازه کار را ارسال کند شرایط به این صورت است، که با همان کارفرمای قبلی خود کار کند اما در صورتی که می خواهد با یک کارفرمای جدید کار کند باید برای کارفرمای جدید خود یک مدرک جدید ارسال کند. این متقاضی اگر نخواهد با در کشور اسلواکی کار کند مجوز و اقامت کار آن فرد در این کشور لغو می شود و دیگر قادر به ماندن در آنجا نخواهد بود و کارفرمای آن فرد می تواند مجوز کارش را لغو کند.

رای تمدید اجازه کار، کارفرمایان باید در خواست تمدید را ارسال کنند. شرایط برای تجدید مجوز کار این است که کارمند با همان کارفرمای قبلی کار خواهد کرد. اگر یک فرد خارجی بخواهد با یکی دیگر از کارفرمایان کار کند، باید یک درخواست جدید برای اجازه کار ارائه دهد. اگر شما در اسلواکی کار نکنید مجوز کار و اقامت شما منقضی می شود. پناهجویان حق داشتن کار در اسلواکی را ندارند چون این کشور دیگر پناهنده قبول نمی کند اگر فرد خارجی قوانین قانونی را نقض کند،کارفرمایی که مجوز کار را برای فرد خارجی می گیرد می تواند مجوز را لغو کند.

مهاجرت به اسلواکی از طریق ثبت شرکت و سرمایه گذاری

اسلواکی به سرمایه گذاران اجازه اقامت برای تجارت ارائه می دهد. در حالی که شهروندی یا اقامت توسط برنامه سرمایه گذاری در اسلواکی اعطا نمی شود، دولت فدرال از طریق اجازه اقامت سرمایه گذاری خارجی را تشویق می کند. این قوانین ارائه انگیزه های مالی برای سرمایه گذاران خارجی مانند اعتبارات مالیاتی و انگیزه های مشارکتی است. از اوت 2018 در اکثر موارد، پلیس خارجی اسلواکی درخواست طرح تجاری را بررسی می کند. طرح کسب و کار باید شرایط قانونی را برآورده کند. اگر طرح تجاری توسط وزارت اقتصاد تایید نشود، اجازه اقامت رد خواهد شد.

مهاجرت به اسلواکی از طریق ثبت شرکت و سرمایه گذاری

به طور کلی، اولین اجازه اقامت بر اساس کسب و کار برای 1 تا 1.5 سال صادر می شود. پس از درخواست برای TRP، مدت تصمیم گیری توسط پلیس 90 روز است. درآمد، سود ناشی از سود سالیانه نباید کمتر از 15،500 یورو باشد. شما مالیات بر درآمد را با نرخ 22 درصد، حدود 3500 یورو پرداخت می کنید و برای تمدید اقامت برای یک سال سود، 12،500 یورو لازم است. اقامت را می توان به مدت یک تا سه سال با توجه به میزان سود شما افزایش داد.

برای اقامت اسلواکی از طریق ثبت شرکت، فرد خارجی پس از ثبت شرکت در دفتر ثبت تجاری باید مجاز به انجام فعالیت تجاری در اسلواکی باشد. برای درخواست به دفتر ثبت تجاری، فرد خارجی باید دارای مجوز تجارت و اجازه اقامت در اسلواکی باشد. شایع ترین شکل سازمانی شرکت در اسلواکی، یک شرکت محدود با مسئولیت محدود است. معمولا ثبت شرکت حدود 2 هفته طول می کشد.

مهاجرت به اسلواکی از طریق ازدواج

یک شهروند اسلواکی ممکن است با یک فرد خارجی در اسلواکی یا در یک کشور خارجی در مقابل مقامات این کشور ازدواج کند. ازدواج بین یک شهروند اسلواکی و یک فرد خارجی با مقررات مربوط به قانون خانواده و قانون دفتر ثبت احوال تنظیم شده است. اعطای اقامت دائم به خارجی که با یک شهروند اسلواکی ازدواج کرده است توسط قانون اقامت افراد خارجی تنظیم شده است. ازدواج به وسیله درخواست زوج برای ازدواج در مقابل مقامات شهرداری که مسئول اداره ثبت است، یک کلیسای ثبت شده یا مقامات محلی روحانی همراه با دو شاهد منعقد می شود.

ازدواج بین یک شهروند اسلواکی و یک فرد خارجی که به موافقت مقامات یک کشور خارجی به پایان رسیده است، تنها در صورتی در جمهوری اسلواکی معتبر است که در کشوری که آن را به تصویب رسانده است معتبر باشد، و اگر موانع قانونی در مورد این ازدواج در جمهوری اسلواکی وجود نداشته باشد (مثلا وضعیت سن، مسائل تکوین و غیره). تأییدیه در مورد ظرفیت قانونی یک شهروند اسلواکی برای ازدواج توسط اداره صدور اسناد معتبر اسلواکی صادر می شود. یک خارجی با توجه به قانون کشور خود باید صلاحیت ازدواج داشته باشد. فرد خارجی باید 14 روز قبل از مراسم عروسی مدارک زیر را به اداره ثبت احوال محلی بفرستد:

  • گواهی تولد: شامل تاریخ تولد و اطلاعات شخصی درباره والدین
  • اثبات وضعیت تاهل
  • مدارک شهروندی – گذرنامه معتبر
  • تایید سکونت
  • گواهی مرگ همسر – اگر شخص بیوه است
  • حکم طلاق – اگر فرد خارجی است طلاق گرفته باشد
  • شناسه / گذرنامه

جهت پاسخگویی به سوالات خود می توانید از طریق تماس با شماره تلفن های زیر از مشاوره تلفنی رایگان با مشاوران مجرب موسسه میرداماد برخوردار شوید.

سوالات متداول درباره مهاجرت به اسلواکی

قبل از ورود به این کشور باید به دفتر کار و پلیس بیگانه و همچنین سفارت جمهوری اسلواکی در کشور خود مراجعه نمایید.

سطح اول لیسانس، سطح دوم کارشناسی ارشد و سطح سوم که جز برنامه تحصیلات تکمیلی می باشد دکترا است.

مقیاس درجه بندی ای سی تی اس به این گونه است که: بهترین امتیاز گرفتن علامت A است و بدترین و پایین ترین امتیاز در دروس تحصیلی گرفتن علامت F است این علامت به معنای شکست دانش آموز در امتحان است و باید دوباره آزمون بدهد.

برای گرفتن ویزای کار برای کشور اسلواکی، کارفرمای آن کشور باید به مدت سه ماه به طور کامل در روزنامه و یا شبکه ها و مکان های تبلیغاتی آگهی کند اگر در این مدت برای آن شغل متقاضی ای پیدا نشد آن کارفرما می تواند از یک شهروند غیر از اتحادیه اروپا استفاده کند.

شرایط برای تجدید مجوز کار این است که کارمند با همان کارفرمای قبلی کار خواهد کرد. اگر یک فرد خارجی بخواهد با یکی دیگر از کارفرمایان کار کند، باید یک درخواست جدید برای اجازه کار ارائه دهد.

اولین اجازه اقامت بر اساس کسب و کار برای 1 تا 1.5 سال صادر می شود.

اقامت را می توان به مدت یک تا سه سال با توجه به میزان سود افزایش داد.

ثبت شرکت حدود 2 هفته طول می کشد.

ازدواج به وسیله درخواست زوج برای ازدواج در مقابل مقامات شهرداری که مسئول اداره ثبت است، یک کلیسای ثبت شده یا مقامات محلی روحانی همراه با دو شاهد منعقد می شود.

  • گواهی تولد: شامل تاریخ تولد و اطلاعات شخصی درباره والدین
  • اثبات وضعیت تاهل
  • مدارک شهروندی – گذرنامه معتبر
  • تایید سکونت
  • گواهی مرگ همسر – اگر شخص بیوه است
  • حکم طلاق – اگر فرد خارجی است طلاق گرفته باشد
  • شناسه / گذرنامه

اخبار های مرتبط

اقامت اسلواکی

اقامت اسلواکی

اسلواکی، کشوری در اروپای مرکزی است. این کشور با لهستان، اوکراین، مجارستان، اتریش و جمهوری چک هم مرز است. قلمرو

مشاهده
تحصیل در اسلواکی

تحصیل در اسلواکی

کشور اسلواکی به دلیل داشتن سطح آموزش علمی بسیار بالا و رفاه اجتماعی که برای شهروندان خود فراهم می کند

مشاهده

نظرات کاربران

  • توسط لورا
    تاریخ: مهر 26, 1399
    نفر
    نفر

    تو زمینه ای که فعالیت میکنید جزو بهترین
    سایت ها هستید.

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: مهر 27, 1399
      نفر
      نفر

      با سلام و عرض ادب
      تشکر از توجه شما

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا