071-91009294  | 021-88724227  |

مهاجرت به اتریش در دوران کرونا

مهاجرت به اتریش در دوران کرونا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

شیوع بیماری کووید ۱۹ باعث شده تا مشکلات بسیاری برای تمامی افراد در جوامع مختلف به وجود آید. از جمله می توان به مشکلات مربوط به مهاجرت و مهاجران اشاره نمود. مهاجرت به کشور های مختلف به دلیل شیوع ویروس کرونا باید با توجه به قوانینی انجام شود. قوانین هر کشور نیز در این مسیر با کشور های دیگر متفاوت است. مهاجرت به اتریش در دوران کرونا نیز محدودیت هایی را به همراه دارد. به نظر می رسد قوانین و محدودیت های موجود در این کشور تا سال ۲۰۲۱ میلادی ادامه داشته باشد. در ادامه ببینیم این محدودیت ها چه مواردی هستند.

مهاجرت به اتریش در دوران کرونا

مهاجرت به اتریش در دوران کرونا به هر روش و دلیلی چه برای تحصیل در اتریش باشد و چه برای کار در اتریش همراه با شرایط خاصی مبنی بر رعایت بهداشت می باشد. هر فردی که قصد ورود به این کشور را داشته باشد باید موارد بهداشتی و قوانین مربوط به پیشگری را رعایت نماید.

در کل اتریش ورود اتباع کشور های ثالث که از خارج از اتحادیه اروپا و منطقه شینگن به اتریش وارد می شوند را به حالت تعلیق در آورده است. اما در این زمینه استثنا هایی هم وجود دارد. اما به دلیل شرایط خاص این بیماری لازم است که قبل از هر گونه اقدامی برای مهاجرت به اتریش استثنا ها را نیز مورد بررسی قرار داد و با قوانین مهاجرتی کشور خود بررسی نمود. ممکن است در زمان اقدام ورود از کشور مبدا به کشور اتریش امکان پذیر نباشد.

موارد استثنا برای ورود به اتریش در دوران کرونا

همان طور که اشاره کردیم در دوران کرونا محدودیت هایی برای مهاجرت به اتریش به جهت زندگی در این کشور و اخذ اقامت اتریش وجود آمده است. اما در این زمینه استثنا هایی هم وجود دارد. موارد استثنا برای گروه های خاصی اعمال می شوند. از جمله این استثنا ها برای ورود به اتریش می توان به دارندگان ویزای D یا اجازه اقامت صادر شده توسط اتریش اشاره نمود. گروه دیگری افرادی هستند که در کشور های اتحادیه اروپا ، EEA یا آندورا ، موناکو ، سان مارینو ، واتیکان ، سوئیس یا انگلیس اقامت دارند. گروه بعدی نیز دارندگان “کارت مشروعیت” دیپلماتیک صادر شده توسط اتریش می باشد.

البته برخی خانواده های افرادی که در اتریش حضور دارندهم با شرایطی می توانند وارد این کشور شوند. با این حال ، هر شهروند اتریشی ، اتحادیه اروپا ، EEA یا سوئیس یا هر شخصی که موارد استثنایی فوق در آنها اعمال می شود ، فقط با ارائه گواهی پزشکی تأیید آزمایش منفی بیولوژیکی کووید ۱۹ مجاز به ورود به اتریش است. این گواهینامه باید توسط یک پزشک با گواهی مجاز و مسلط به زبان آلمانی یا انگلیسی صادر شود و در زمان ورود نباید از این تست بیش از ۷۲ ساعت گذشته باشد.

اگر این امکان وجود نداشته باشد و حتی فرد برای ترانزیت هم وارد اتریش شده باشد و دارای گواهی نباشد، باید تحت قرنطینه ده روزه در یک مکان مناسب قرار گیرد. پس از پایان قرنطینه و در صورت منفی بودن تست فرد می تواند محل را ترک نماید.

اسکرول به بالا