071-91009294  | 021-88724227  |

مهاجرت از طریق تحصیل در دوره زبان در اروپا چگونه است؟

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

تحصیل یکی از راه‌های پرطرفدار جهت مهاجرت است. مهاجرت به اروپا از طریق تحصیل به چند زیر شاخه طبقه‌بندی می‌شود. یکی از راه‌هایی که مورد استقبال قرار گرفته است تحصیل در دوره زبان در اروپا است. اگر قصد تحصیل در اروپا را دارید می‌توانید از موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد مشاوره بگیرید. موسسه ما سابقه فعالیت در زمینه مهاجرت قانونی افراد در سنین مختلف به کشورهای اروپایی را دارد. جهت افزایش اطلاعات در زمینه مهاجرت به کشورهای اروپایی مطالعه این مطلب به شما کمک خواهد کرد.

شرایط مهاجرت به اروپا از طریق دوره زبان

بیشترین تعداد مهاجران در کشورهای اروپایی پذیرفته می‌شود. کسانی‌که در مقاطع تحصیلی مختلف تصمیم به مهاجرت گرفته‌اند می‌توانند از راه‌های گوناگون اقدام کنند، به دلیل اینکه با مهاجرت زندگی در شرایط بهتر را تجربه خواهند کرد. بعضی اوقات افراد از طریق بورسیه تحصیلی به کشورهای اروپایی وارد می‌شوند. اما افراد جهت مهاجرت در جستجوی راحت‌ترین راه هستند. مهاجرت به اروپا از طریق دوره زبان را می‌توان یکی از متداول‌ترین راه‌ها دانست. به نظر شما مهاجرت به اروپا از راه دوره زبان چه شرایطی دارد؟ در ادامه مطلب به این سوال پاسخ خواهیم داد.

ویزاهای اخذ شده

شرایط مهاجرت از طریق دوره زبان اروپا چیست؟

چنانچه شخصی تصمیم به مهاجرت از طریق دوره زمان اروپا را داشته باشد باید کلیه شرایط را مورد بررسی قرار دهد. یکی از شرایط که مهاجرت را راحت‌تر می‌کند سطح زبان است. اگر زبان را تا سطح متوسط بلد باشید قادر خواهید بود به کشور مورد نظرتان مهاجرت کنید و سپس یادگیری زبان را در آن کشور ادامه دهید. اگر هم تصمیم داشته باشید که با خانواده مهاجرت کنید باید شرایط اخذ ویزای همراه را نیز در نظر بگیرید. در صورتی‌ که فرد بخواهد با هدف ادامه تحصیل مهاجرت کند دارا بودن شرایط سنی ضروری است. به طور معمول رنج سنی 40 تا 47 سال جهت ادامه تحصیل پذیرفته می‌شود. در برخی اوقات جهت تحصیل در مقطع دکتری سن 50 سال نیز مورد قبول است.

چرا دوره زبان اروپا برای دانشجویان محبوب است؟

دانشجویانی که قصد مهاجرت از طریق تحصیل در دوره زبان در اروپا را دارند برای رسیدن به هدف خود راه‌های مختلفی را امتحان می‌کنند. یکی از دلایلی که دانشجویان به دوره زبان اروپا علاقه دارند تنوع آب و هوایی ، آشنایی با انواع زبان و فرهنگ و… است. همچنین در برخی مواقع تحصیل در اروپا می‌تواند کم خرج، رایگان و با کمترین ریسک همراه باشد. از طرف دیگر احتمال یافتن شغل پس از اتمام تحصیل در اروپا بسیار بالا است. تمام موارد ذکر شده فواید تحصیل در اروپا بوده که برای دانشجویان بسیار محبوب است.

قوانین مهاجرت از طریق دوره زبان در اروپا چیست؟

اولین گام برای فردی که قصد مهاجرت از طریق دوره زبان اروپا را دارد آشنایی با قوانین مهاجرت است. در کشورهای مختلف قوانین مهاجرت متفاوت خواهد بود. تعداد زیادی از کشورهای اروپایی برای کسانی‌که تابعیت ایرانی دارند، دوره‌های آموزشی زبان را به شکل جداگانه ارائه نمی‌دهند. در مقابل در بعضی از کشورها مانند سوئد، اتریش، کانادا و… برای متقاضیان همراه با مقاطع تحصیلی دوره یادگیری زبان برگزار می‌کنند. البته کشورهای دیگری همچون سوئد، دانمارک، نروژ و… وجود دارند که فقط جهت معادل سازی مدارک تحصیلی مربوط به کادر درمان می‌توانند برای متقاضیان دوره آموزش زبان ارائه دهند. بعضی دیگر از کشورها مانند فرانسه، اسپانیا، آلمان و… تنها افراد با داشتن سن مناسب را می‌توانند جهت تحصیل در دوره‌های آموزشی زبان بپذیرند.

شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در دوره زبان اروپا با موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد در تماس باشید. موسسه مهاجرتی ما مجوز رسمی از وزارت علوم دارد و مدت‌هاست که در زمینه گرفتن انواع مختلف ویزا، اقامت، پذیرش تحصیلی و.. در حال فعالیت است.

شرایط اخذ ویزا همراه برای مهاجرت از طریق دوره زبان در اروپا

همانگونه که مطلع هستید یکی از راه‌های مهاجرت تحصیل در دوره زبان در اروپا است. افراد زیادی که جهت این دوره اقدام می‌کنند خواهان داشتن همراه هستند. از این رو شرایط اخذ ویزا همراه برای مهاجرت از اهمیت بالایی برخوردار است. شرایط اخذ ویزا همراه در سه حالت زیر خلاصه می‌شود:

1-افرادی که متقاضی همراهی هستند همراه با متقاضی به کشور اروپایی وارد می‌شوند. برای این حالت می‌توان کشور سوئد را نام برد. بایستی خاطر نشان کرد که متقاضی پس از ورود به این کشور همزمان با دوره تحصیلی بایستی دوره زبان در اروپا را بگذراند.

2- ابتدا متقاضی به کشور اروپایی وارد می‌شود و بعد از گذشت مدت زمانی جهت ورود همراهان نزدیک خود اقدام می‌کند. کشور هلند برای این حالت گزینه مناسبی است.

3- متقاضی که قصد تحصیل در دوره زبان اروپا را دارد به تنهایی می‌تواند در کشور زندگی کند و همراهان، همسر و فرزندان اجازه ندارد همراه متقاضی وارد کشور اروپایی شوند. کشور مجارستان مثال مناسبی برای این حالت است.

کار دانشجویی پس از تحصیل دوره زبان در اروپا

انجام کار همزمان با تحصیل در اروپا یکی از امتیازات تحصیل در اروپا به شمار می‌آید. یکی از فواید کار دانشجویی مدیریت هزینه‌های زندگی است. در کل دانشجویان می‌توانند در کشورهای اروپایی به طور متوسط حدود 20 ساعت در هفته کار کنند. همچنین در صورتی‌که اداره کار کشور مد نظر اجازه دهد می‌توان کل وقت کار کرد. اکثر کارهای نیمه وقت که دانشجویان به آن مشغول هستند تقریبا برای یک ماه 700 تا 1000 یورو درآمد حاصل می‌کند که برای تامین هزینه‌های زندگی مناسب است. یک سری از شغل‌ها نظیر خدمات مرتبط با ساختمان، صنف خوراکی و… مخصوص دانشجویان است.

هزینه های زندگی در اروپا برای شرکت در دوره زبان

از جمله ملاک‌های انتخاب یک کشور جهت مهاجرت، هزینه‌های زندگی شخص در آن مکان است. همانطور که می‌دانید یکی از روش‌های مهاجرتی تحصیل در دوره زبان در اروپا است. فرد متقاضی هزینه‌های تحصیل و زندگی خود را باید از راه کار دانشجویی تامین کند. از جمله هزینه‌های زندگی در اروپا می‌توان به هزینه‌های مربوط به تهیه کالاهای اساسی، هزینه‌های خدماتی و… اشاره کرد. بر اساس کشوری که قصد مهاجرت به آن را داشته باشید میزان هزینه‌های زندگی متفاوت خواهد بود.

هزینه تقریبی زندگی در کشورهای اروپایی

مزایای و معایب تحصیل در دوره زبان در اروپا چیست؟

یکی از مکان‌های فوق‌العاده برای ادامه زندگی و تحصیل، اروپا است. همواره دانشگاه‌های اروپایی در تلاش هستند شرایط ایده‌آلی را برای دانشجویان فراهم کنند تا مقداری از دلتنگی آن‌ها کاسته شود. از جمله مزایای تحصیل در دوره زبان اروپا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرمایه‌گذاری روی سیستم‌های تحصیلی در شرایط استاندارد جهت کاهش هزینه‌های آموزش برای دانشجویان
  • ارائه برنامه‌های تحصیلی به صورت رایگان در بعضی از کشورهای اروپایی
  • وجود بورسیه تحصیلی و پشتیبانی مالی در اروپا
  • داشتن حق انتخاب از بین انواعی از دانشگاه‌ها، موسسات آموزشی و تحقیقاتی در مقاطع تحصیلی مختلف
  • امکان استفاده از فرصت‎‌های تحصیلی برای مدت زمان کوتاه

معایب تحصیل در دوره زبان اروپا چیست؟

در کنار مزایای فراوان تحصیل در دوره زبان اروپا، معایبی نیز وجود خواهد داشت. در ادامه مطلب به برخی از معایب تحصیل در اروپا اشاره شده است:

  • مشکل برقراری ارتباط با مردم که با زبان محلی صحبت می‌کنند.
  • هزینه‌های تحصیل در برخی از کشورهای اروپایی بسیار زیاد است.
  • امکان سازگار شدن با فرهنگ جدید کشورهایی اروپایی کاری دشوار و وقت‌گیر است.

سخن پایانی

به طور کلی می‌توان گفت تحصیل در دوره زبان در اروپا می‌تواند راهی مناسب جهت وارد شدن به این قاره سبز باشد. این دوره برای متقاضیان شرایطی را فراهم کرده است تا در هر سطح از زبان که باشند بتوانند در این دوره‌های زبان شرکت کنند و از اقامت تحصیلی در یکی از کشورهای اروپایی استفاده کنند. آنچه در ارتباط با دوره‌های زبان ارائه شده توسط کشورهای اروپایی اهمیت دارد رعایت استانداردهای سفارت است. تنها با داشتن این شرط است که متقاضیان می‌توانند ویزای تحصیلی برای مدت زمان طولانی اخذ کنند. چنانچه در ارتباط با تحصیل در اروپا برایتان سوالی پیش آمده است، موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد می‌تواند یاری‌رسان شما باشد. متقاضیان می‌توانند با موسسه ما ارتباط بگیرند و از مشاوره رایگان در خصوص با مهاجرت بهره‌مند شوند.

سوالات متداول درباره مهاجرت از طریق تحصیل در دوره زبان

از طریق ادامه تحصیل در بعضی از کشورها مانند هلند، اتریش، آلمان و… قادر خواهید بود اقامت بگیرید.

بله، البته به نظام آموزشی کشور مورد نظر بستگی دارد. در بعضی مواقع برای شرکت در دوره‌ها نیاز به اخذ ویزای تحصیلی است

بله. افراد می‌توانند با مرکز آموزش زبان خود ارتباط برقرار کنند و کلیه هزینه‌های پرداختی را دریافت کرده و به مقطع تحصیلی مربوطه وارد شوند.

در برخی از دانشگاه‌ها برای تحصیل در دوره زبان به مدرک خاصی نیازی نیست. اما در بعضی دیگر همانند کشور هلند بایستی مدرک زبان آیلتس با نمره 5.5 ارائه شود.

در بیشتر مواقع امکان‌پذیر نیست، به دلیل ‌اینکه بایستی به سفارت دلیل محکمی ارائه دهید تا مطمئن شود هدف از مهاجرت شما ادامه تحصیل و یادگیری است

اخبار مرتبط

تحصیل در پرتغال

تحصیل در پرتغال

پرتغال به عنوان چهارمین کشور مسالمت آمیز جهان در سال های اخیر از مقاصد مهاجرت تحصیلی متقاضیان بین المللی و

مشاهده

اسکرول به بالا