071-91009294  | 021-88724227  |

ممنوعیت ورود از کشورهای خارج اتحادیه اروپا به بلغارستان

ممنوعیت ورود از کشورهای خارج اتحادیه اروپا به بلغارستان به دلیل کرونا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کرونا نه تنها بر سیستم سلامتی و بهداشت عمومی تاثیر داشته است، بلکه برای مدیریت کشور ها و مرز ها  هم مشکلات بسیاری را پدید آورده است. بلغارستان یکی از کشور های اتحادیه اروپا می باشد که همانند سایر کشور ها تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته است. در این کشور روند اقتصادی و مهاجرتی با شرایط خاصی مواجه شده است. به تازگی ممنوعیت ورود از کشورهای خارج اتحادیه اروپا به بلغارستان به دلیل کرونا نیز تمدید شده است.

ممنوعیت ورود از کشورهای خارج اتحادیه اروپا به بلغارستان به دلیل کرونا

بلغارستان یکی از کشور های اروپایی می باشد که مهاجرت به آن همیشه در میان جذاب ترین گزینه ها بوده است. مهاجرت به بلغارستان از راه اعزام دانشجو، کار در بلغارستان و روش های دیگر ممکن است. در سال جاری به دلیل انتشار کرونا جدید و درگیری بسیاری از کشور ها با این بیماری، مشکلات بسیاری برای روند مهاجرتی پدید آمده است.

به تازگی نیز اخباری منتشر شده و بر مبنای آن ممنوعیت ورود از کشورهای خارج اتحادیه اروپا به بلغارستان به دلیل کرونا تمدید گردیده است. وزارت بهداشت این کشور ممنوعیت سفرهای خارج از کشورهای اتحادیه اروپا را اعلام کرد. این ممنوعیت از اول دسامبر سال ۲۰۲۰ میلادی، تا ۳۱ ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی، در میان موج دوم بیماری همه گیر ویروس کرونا، برقرار است.

با  این حال در آخرین به روز رسانی های اعلام شده برخی کشور ها و افراد خاص از لیست خارج می شوند. آن‌ها می توانند برای مهاجرت به بلغارستان برنامه هایی را داشته باشند. براساس گزارش وزارت بهداشت بلغارستان، شهروندان کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه شینگن و همچنین شهروندان انگلیس از جمله اعضای خانواده آن ها شامل محدودیت های سفر نخواهند شد.

اگر علاقمند به تحصیل داروسازی در بلغارستان هستید می توانید برای احذ ویزای تحصیلی این کشور اقدام نمایید.

کدام کشور ها از قوانین ممنوعیت ورود به بلغارستان معاف هستند؟

همان طور که در بخش قبلی خبر اعلام کردیم، بلغارستان محدودیت های بسیاری را برای سفر از برخی کشور ها اعمال کرده است. با این حال بر طبق بررسی هایی که دولت این کشور انجام داده است، برخی کشور ها از این قانون معاف هستند.

در واقع مقامات بلغارستان همچنین تأکید کردند که این تصمیم در مورد اتباع کشور های ثالث زیر اعمال نخواهد شد:

استرالیا، نیوزیلند، کانادا، کره جنوبی، ژاپن، تایلند، امارات متحده عربی، ترکیه، تونس، کویت، گرجستان، اروگوئه ، بلاروس، اوکراین، مولداوی، مقدونیه شمالی، آلبانی، صربستان ، مونته نگرو، بوسنی هرزگوین و کوزوو.

با این حال باید توجه داشته باشید، اعضای خانواده شهروندان از کشور های ذکر شده در بالا مشمول معافیت نمی شوند.

متخصصین پزشکی، دانشمندان و مددکاران اجتماعی که به دلایل کاری در سفر هستند، پرسنل بخش حمل و نقل، کارگران بخش کشاورزی و گردشگری، کارگران مرزی، مقامات دولتی و نمایندگان تجارت، سازمان دهندگان و شرکت کنندگان در امور فرهنگی یا ورزشی نیز از این محدودیت های سفر مستثنی خواهند بود.

از این رو توجه داشته باشید که اگر قصد مهاجرت به بلغارستان را دارید و جزو یکی از این گروه ها هستید می توانید به راحتی وارد این کشور شوید.

اسکرول به بالا