071-91009294  | 021-88724227  |

معایب مهاجرت به سوئد

معایب مهاجرت به سوئد

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

قبل از مهاجرت به هر کشور بهتر است درباره آن اطلاعات کامل و دقیقی را کسب کنید. سوئد از جمله کشورهایی است که ممکن است مورد پسند اکثریت نباشد و از مهمترین دلایل آن هم زمستان های سرد و طولانی این کشور می باشد. در مقاله پیش رو همکاران ما در موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد به ذکر معایب مهاجرت به سوئد پرداخته اند تا بتوانند به شما در تصمیم گیری در مهاجرت به این کشور کمک کنند.

معایب مهاجرت به سوئد

  •  در زمستان به مدت طولانی مرطوب و سرد است
  • برقرار ارتباط واقعی با سوئد دشوار است، در آنجا همیشه فاصله ای مشخص حتی بین خود سوئدی ها وجود دارد .
  • کاغذ بازی اداری سوئدی می تواند بسیار غیر شخصی باشد و زندگی شخصی شما را به طرز وحشتناکی برای به همسایگان شفاف سازد
  • پوپولیستهای جناح راست در راهپیمایی هستند و به همین دلیل با میزان مشخصی بیگانه هراسی و خصومت با غریبه ها همراه شده است.هنگامی که شهرهای بزرگ را ترک می کنید. یا حتی در برخی اوقات در شهرهای بزرگ می توانید آنچه را که سوئدی ها آن را “احساس بمب نوترون” می نامند متوجه شوید – همه مردم به کجا رفتند؟چطور زندگی میکنند و زندگی در سوئد چگونه است؟
  • از همه جا دور است به جز بقیه اسکاندیناوی
  •  یافتن مسکن با قیمتی مقرون به صرفه در شهرهای بزرگ بسیار دشوار است
معایب مهاجرت به سوئد
معایب مهاجرت به سوئد

اقامت در استکهلم معایب:

گزینه های گران قیمت و محدود

نسبت به سایر کشورهای غربی ، هزینه اقامت، چه اجاره ای یا خرید در استکهلم بسیار زیاد است . قیمت ها در بخش داخلی شهر ها بسیار بالاتر است .بازار اجاره یک آشفتگی واقعی است. حتی این امکان وجود دارد که محلی ها نیز برای یافتن خانه ای با اجاره پایدار و مقرون به صرفه در شهر سخت تلاش کنند. غیرممکن نیست ، اما به کمی دقت و احتمالاً جستجوی شبکه ای نیاز دارد . در استکهلم در مقایسه با سایر پایتخت های اروپایی خرید آپارتمان برای جوانان به دلیل وضعیت حیله گرانه اجاره، متداول تر است.

معایب تحصیل در سوئد

تحصیل در کشور سوئد همواره مورد استقبال ایرانی ها واقع شده است، ولی تحصیل در این کشور شامل معایبی نیز می شود که به چند مورد از اینها در ادامه می پردازیم؛

  • کلاسهای کارشناسی محدودی وجود دارد که به زبان انگلیسی تدریس می شود.
  • مسکن گران است و اغلب یافتن آن دشوار است ، مگر اینکه بتوانید یک آپارتمان را خریداری کنید.
  • یادگیری زبان سوئدی سخت است و در صورت یادگیری بعید است بتوانید در خارج از سوئد از آن استفاده کنید.
  • بسیاری از کلاس ها با یک آزمون واحد ارزیابی می شوند. اگر شما آن دسته از دانش آموزانی هستید که نمیتوانند فقط یه امتحان بدهند و امتحانات مداوم را ترجیح می دهید ، ممکن است به همین دلیل نتوانید به خوبی عمل کنید.
  • زمستان واقعاً تاریک است.
  • تحصیل  در سوئد در خانه در این کشور  به شدت قانومند شده و عموما فقط در شرایط بسیار نادر و خاص مجاز است. این ممکن است برای برخی از مهاجران مسئله ساز باشد.

مطالعه بیشتر:

تحصیل پزشکی در سوئد

معایب زندگی در سوئد

زندگی در کشور سوئد شاید به زعم بسیاری بدون دردسر و مشکل باشد ولی ما در اینجا برخی از مزایا و معایب زندگی در این کشور را بررسی می کنیم.

مزایا و معایب زندگی و کار در سوئد چیست؟

به سبب جامعه ای که دارد، این کشور از تمام نقاط جهان پناهنده می پذیرد که این مساله،از نظر مهاجرت به سوئد و موارد دیگر مساله خوبی نیست. بسیاری از دوستان سوئدی من معتقدند که پذیرش تمامی افراد عادلانه نیست. این مساله ارزش حضور آنان را تحت تاثیر قرار می دهد.

ارزش زندگی صلح آمیز و در هارمونی!

سرد و سیاه. چنانچه علاقه زیادی به هوای آفتابی دارید، این کشور گزینه مناسب شما نیست. 4 الی 6 ماه از سال در حدود اکتبر تا مارچ، روزهایی با تنها 3 الی 4 ساعت روشنایی دارد.

میزان بالای مالیات افراد را به لحاظ مالی در سطح متوسط نگه می دارد.

بله! اگر مالیات زیادی پرداخت می کنید، هزینه های پزشکی شما از سوی دولت پرداخت می شود. گاهی اوقات، متاسفانه گرفتن نوبت از پزشک 4 تا 6 ماه انتظار می طلبد که عادلانه نیست چرا که شما پیش از این برای چنین خدماتی پرداخت نموده اید اما نوبت بسیار دیری به شما تعلق می گیرد.

معایب زندگی در سوئد
معایب زندگی در سوئد

می بایست با آب و هوای سوئد سازش پیدا کنید.

مطمئنا بسیار شنیده اید که آب و هوای این کشور بسیار افتضاح است. تعداد روزهای آفتابی بسیار کمی در تابستان است که می توانید لباس های تابستانه پوشیده و لذت ببرید. اکثر روزهای سال سرد و با بارش برف و باران همراه است. چنانچه با آب و هوای ناحیه شمال غربی اقیانوس آرام به خصوص اطراف سیاتل آشنایی دارید، باید بدانید که این آب و هوا بسیار شبیه به سوئد می باشد اما با بارش برف و باران بیشتر! میزان بارش برف و باران یا سردی هوا در نزدیکی جنوب کشور همانند شمال کشور نیست اما نمی توان تضمین نمود که گرمتر از شمال است.

مردم سوئد علاقه مند به حفظ حریم شخصی و ایزوله کردن خود دارند.

طبق نوشته های نویسندگان، مردمان سوئد بسیار نژاد پرست هستند. اگرچه این لغت به معنای واقعی در سوئد وجود ندارد، اما مردم سوئد ترجیح می دهند تا در حریم شخصی و یا با هموطنان خود خو گیری داشته باشند تا با مردمان کشورهای دیگر. آنان تا زمانی که شما تلاش نکنید، علاقه ای به گرفتن ارتباط با شما نشان نخواهند داد. مدت زمان بسیاری طول می کشد تا پس از مهاجرت بتوانید با آنان صمیمی شویدو سعی نکنید این مساله را به خودتان بگیرید. تنها سعی کنید تا لبخند دوستانه ای داشته باشید، بابت وقتی که می گذارند تشکر کنید و سپس در رابطه با آنچه میخواهید صحبت کنید.

در زمان زندگی در سوئد، خیلی سریع پی به قانون های نانوشته ژانت این کشور خواهید برد.

قوانینی در کشور های نوردیک هستند که به قانون ژانت معروفند. کشور سوئد نیز ژانت نامیده می شود. این مساله بدان معناست که انجام کارها به شیوه ای غیر از شیوه استاندارد تعریف شده و جاه طلبانه، بی ارزش و غلط تلقی می شود و هدف آن است تا جامعه بنا شود که تمامی افراد در آن احساس راحتی و بتوانند نتیجه را پیش بینی کنند. 10 قانون نانوشته وجود دارد که تمامی افراد آن را رعایت می کنند.نباید فکر کنید که فرد خاصی هستید. شما باهوش تر، بهتر یا عالم تر از دیگری نیستید. نباید فکر کنید که دیگران به شما اهمیت می دهند، نباید فکر کنید که می توانید چیزی به دیگری یاد بدهید یا در حرفه ای مهارت دارید. به طور خلاصه، نباید فکر کنید که به خوبی دیگران هستید. این مساله زمانی حالت انتقاد به خود میگیرد که کسی بخواهد در جامعه برای خود موقعیتی دست و پا کند.

بیمه سلامتی در سوئد تمامی موارد را تحت پوشش قرار نمی دهد.

منطقی است که بگوییم بیمه سلامتی در سوئد برای تمامی افراد مقرون به صرفه می باشد. شما می توانید در هر زمانی که امکان باشد با بهترین متخصصان در رابطه با مشکل خود مشورتی داشته باشید. تنها مشکل آن است که می بایست جهت دریافت خدمات بیشتر، پول بیشتری پرداخت نمایید و هزینه دندان پزشکی یا بینایی تحت پوشش بیمه نیست.این معایب همانند معایبی است که افراد با زندگی در ایالات متحده تجربه می کنند. چنانچه درآمد شما کمی بیشتر از آستانه باشد ممکن است تصمیم بگیرید تا خدمات دندان پزشکی دریافت نکنید تا بتوانید پول خود را ذخیره کنید.

دولت سوئد دسترسی افراد به الکل را کنترل می نماید.

یک دهه پس از جنگ جهانی دوم، سوئد با مشکلات بسیاری پیرامون مصرف الکل دست و پنجه نرم می کرد. پس از پیاده سازی قوانین و شیوه های بسیار، در سال 1955 قوانینی مبنی بر کنترل دسترسی به الکل اعمال شد. این قانون به معنای آن است که افراد تنها قادر به خرید مشروبات الکلی با میزان الکل بالای 3.5 درصد در تعدادی مغازه خاص تحت نظارت دولت خواهندبود افراد می بایست پیش از ساعت 7 شب در طول هفته و پیش از فرا رسیدن ساعت 2 بعد از ظهر در روزهای هفته الکل مورد نیاز خود را خریداری نمایند. راه دیگری برای خرید الکل وجود ندارد و تمامی مغازه های مشروبات الکلی در روزهای یکشنبه تعطیل هستند. این مساله از زمانی که قدرت انتخاب افراد در خرید مشروبات افزایش یافت طرفدار پیدا کرد و همراه آن کنترل دولت بر مردم بیشتر شد.

در کشور سوئد هیچ گونه مرکز شهرری مشخصی وجود ندارد.

با ورود به کشور سوئد متوجه می شوید که هیچ شهری در سوئد شهر اصلی به حساب نمی آید. استکهلم پایتخت و بزرگ ترین شهر با جمعیتی بیش از 800000 نفر می باشد. برای اهداف مقایسه ای، این شهر با دترویت برابری می کند. حتی اگر جمعیت اطراف ناحیه مترو را بشمارید، استکهلم بیش از 1.5 نفر جمعیت دارد.

در پایان لازم به ذکر است که هر کشور مزایا و معایب مخصوص به خود را دارد و معایب آن نباید باعث نادیده گرفتن مزایای آن شود. جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره کشور سوئد و سایر کشورها در زمینه مهاجرت با موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد در ارتباط باشید.

سوالات متداول در مورد معایب مهاجرت به سوئد

1- خدمات درمانی در سوئد چگونه است؟

خدمات درمانی در سوئد رایگان است؛ اما بعضی مواقع باید مدت زمان زیادی را برای دریافت خدمات درمانی سپری کنید.

2- آب و هوای کشور سوئد به چه شکل است؟

آب و هوای سوئد در بیشتر روز های سال سرد است و ممکن است اکثر افراد نتوانند آب و هوای این کشور را تحمل کنند.

3- مالیات در سوئد چقدر است؟

نرخ مالیات در سوئد با توجه به حقوق هر فرد متفاوت است؛ مالیات افراد ممکن است از 15 تا 50 درصد متغییر باشد.

4- آیا پیدا کردن کار در سوئد مشکل است؟

اولویت کار در سوئد در ابتدا برای افراد بومی و اتحادیه اروپا است. به همین علت ممکن است افراد غیر اتحادیه اروپا شانس کمی برای دریافت کار در سوئد داشته باشند.

5- آیا سوئدی ها انگلیسی می دانند؟

با اینکه مردم سوئد ممکن است به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند؛ اما این انتظار را نداشته باشید که مدام با زبان انگلیسی با یکدیگر صحبت کنند.

6- اجاره متوسط مسکن در سوئد چقدر است؟

متوسط اجاره آپارتمان در سوئد 966 دلار است که نسبت به سال گذشته، زمانی که متوسط اجاره بها 933 دلار بود، 4٪ افزایش داشته است.

7- آیا تحصیل کارشناسی در سوئد به زبان انگلیسی امکان پذیر است؟

در سوئد دوره های کارشناسی محدودی وجود دارد که به زبان انگلیسی ارائه می شود.

8- آیا یادگیری زبان سوئدی آسان است؟

یادگیری زبان سوئدی دشوار و مشکل است.

9- آیا مردم سوئد خونگرم و دوستانه هستند؟

مردم سوئد به شدت مایل به حفظ حریم خصوصی و تا حدودی نژاد پرست هستند.

10- آیا بیمه درمانی سوئد همه موارد پزشکی را پوشش می دهد؟

خیر بیمه درمانی سوئد همه موارد پزشکی را تحت پوشش قرار نمی دهد.

11- آیا اجاره آپارتمان در شهر بزرگ سوئد گران است؟

شما به ندرت می توانید آپارتمانی را در شهر های بزرگ سوئد با قیمت مناسب پیدا کنید.

اسکرول به بالا