071-91009294  | 021-88724227  |

معایب تحصیل در دانشگاه های ایتالیا 2023

معایب تحصیل در ایتالیا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

تحصیل در ایتالیا یکی از مقاصد مورد علاقه ایرانیان جهت تحصیل در یک کشور خارجی است به این علت که امکان استفاده از بورسیه های فراوان جهت تحصیل در این دانشگاه ها وجود دارد. اما در کنار مزایای بیشمار تحصیل در ایتالیا معایبی نیز وجود دارد که مشاورین موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد به بررسی برخی از این موارد پرداخته اند.

شما میتوانید با مراجعه به لینک های زیر به اطلاعات مفیدی دست پیدا کنید:

  1. مهاجرت تحصیلی به ایتالیا
  2. تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا
  3. تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی

مشکلات و معایب تحصیل در ایتالیا

اگرچه مهاجرت به ایتالیا و تحصیل در این کشور مملو از تمام مزایای باور نکردنی است که نشاندهنده ی این نیست که همه چیز برای تحصیل در آنجا خوب و هموار است. چندین معایب نیز وجود دارد که احتمالا تحصیلات شما و همچنین ماندن در خانه برای شما تاثیر گذار است.در اینجا معایبی وجود دارد که باید قبل از ذهن خود برای تحصیل در خارج از کشور در نظر بگیرید.

زبان جدید

اگرچه در نهایت زبان را یاد خواهید گرفت و از آمیختن با افراد دیگر لذت خواهید برد، اما یک زبان جدید یکی از مهمترین مضرات است. در آغاز زندگی با افرادی که به زبانی که نمیفهمید ارتباط برقرار میکنید، زندگی راحت نخواهید داشت. ایتالیایی ها به زبان خود افتخار میکنند و تا زمانیکه در آنجا باشید مجبور خواهید شد این زبان را یادبگیرید. به هرکجا که بروید، و افرادی که با آنها ملاقات میکنید شما را به یادگیری زبان به یک روش یا روش دیگر سوق میدهند.

شما می توانید برای تحصیل پزشکی در ایتالیا نیز اقدام کنید اگر به آن علاقمند هستید.

غذاهای مختلف

عادت به غذاهای جدید نیز یکی دیگر از چالش های دانشجویان خارج از کشور است.احتمال بیشتری وجود دارد که شما در حالیکه در یک کشور خارجی هستید نوع غذایی را که در خانه برای خوردن عادت دارید نخورید.
بنابراین، بیشتر به شما فرصت میدهد تا به غذاهای مختلف عادت کنید و مزه های طبیعی خانه را فراموش کنید.

دلتنگی

هرکجا باشید خانه بهترین مکان است.این عبارت زمانی ممکن است که برای مدتی از خانه دور باشید.با این حال، هنگامی که ذهن خود را به تحصیل در ایتالیا اختصاص داده اید، فداکاری بودن از خانه دورماندن باعث میشود گاهی اوقات دلتنگ شوید.

نتیجه گیری

اگرچه در ایتالیا معایب مختلفی برای تحصیل وجود دارد، اما مزایای آن هنوز هم بالاتر از موارد منفی و معایب آن است.بنابراین اگر هنوز تصمیمی را برای تحصیل در خارج از کشور نگرفته اید، زمان مناسب برای تصمیم گیری است. نوع مواجه های که در خارج از کشور دریافت میکنید، مشابه آنچه در خانه دریافت میکنید نیست. علاوه بر این،شما فرصتی برای پیشرفت کار خوددر سطح بین المللی خواهید داشت.

زبان ایتالیایی از معایب تحصیل در کشور ایتالیا

ایتالیا مکانی فوق العاده است. این یک تجربه تغییر زندگی بیشتر برای شماست که به آنجا برسید. عوامل زیادی وجود دارد که از آنها قدر دانی خواهید کرد. همانطور که این سوال در مورد معایب مطرح میشود، تمایل من برای گفتن در مورد نکات مثبت متوقف میشود.

همانطور که در بالا ذکر شد بزرگترین نقطه ضعف زبان مخصوصا در اوایل است. ایتالیایی ها( یا سایر اروپایی ها) به زبان و فرهنگ خود افتخار میکنند و انتظار دارند که شما زبان آنها را فراگیرید. زیرا شما در آنجا هستید.

قطعا زبان ایتالیایی یک زبان زیبا و جذاب برای یادگیری است. اما در آغاز هنگامی که شما ایتالیایی را نمیدانید، در درک آنچه در آنجا اتفاق می افتد با مشکلات زیادی روبرو خواهید شد.

روزانه افراد اطراف شما به زبان ایتالیایی صحبت میکنند. قسمت خوب یادگیری زبان ایتالیایی این است که افراد واقعا در آنجا دوستانه و مفید هستند و همیشه در کمک به شما حضور دارند.

و به تدریج شما زبان ایتالیایی را فراخواهید گرفت و به عنوان عضوی از هموطنشان خواهید شد.

دوما اگر به حکومت ( دیوان سالاری) در کشور ایتالیا عادت نکنید با سختی روبرو خواهید شد. دیوان سالاری ایتالیا پیچیده است و تقریبا گمراه خواهید شد.به عنوان یک دانشجو باید خیلی از چیزها را طی کنید.

کمبود آینده شغلی از معایب تحصیل در کشور ایتالیا

کمبود آینده شغلی از معایب تحصیل در ایتالیا
کمبود آینده شغلی از معایب تحصیل در ایتالیا

جهت تحصیل در ایتالیا باید به دریافت ویزای کاری ایتالیا بپردازید. نرخ بیکاری ایتالیا در مقایسه با سایر مناطق اروپا کمی بالا است. از آگوست سال 2018 نرخ بیکاری11.2 درصد بوده است. بنابراین اگر قصد یافتن شغل در ایتالیا را دارید ممکن است، کمی وقت بگذارید تا شغل مناسبی پیدا کنید. با سه برابر شدن کسری بودجه پیش بینی شده سال 2019 از 0.8 درصد تولید ناخالص د اخلی که پس از انتخابات ایتالیا در ماه آوریل تصویب شد،به 2.4 درصد رسید.این نه تنها یک نگرانی آشکار در نگاه جمعی اتحادیه اروپا بود بلکه از آن مهمتر است.این سیگنال نگران کننده ای را به بازارهای مربوط به پایداری بدهی های عمومی 2.3 میلیون یورو ایتالیا معادل 131 درصد تولید ناخالص داخلی ارسال میکند.

اما اوضاع پیش روی دولت فعلی را در نظر بگیرید. در سال های 2014-2016 نرخ رشد سالانه اقتصادی کمتر از 1 درصد بود. اما امسال پیش بینی میشود که به 1.3 درصد پایین ترین در منطقه یورو و اتحادیه اروپا کاهش یابد. و سال بعد پیش بینی میشود که دوباره به 1.1 درصد کاهش یابد و کمترین میزان در منطقه یورو و اتحادیه اروپا باشد. جای تعجب نیست که با ادامه رکود اقتصادی، نرخ بیکاری در حدود 10 درصد بالاتر از سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا به جز اسپانیا و یونان است. نرخ بیکاری در بین افراد زیر 25 سال در حال حاضر بیش از 30 درصد  نیز بیشتر از سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا به جز اسپانیا و یونان است.

یکی از دلایل رکود اقتصادی ایتالیا و بیکار ی به ویژه در جوانان بسیار زیاد است، زیرا از سال 2009 زمانی که کسری بودجه از 5 درصد تولید ناخالص داخلی فراتر رفته است. دولت های قبلی با تشویق فعال اتحادیه اروپا سیاستی از انقباض مالی طولانی را دنبال کرده اند که این کسری را به حدود 1.7 درصد کاهش داده است.کاهش آن به 0.8 درصد در سال 2019 رسید و بدیهی است که این سیاست با عواقب منفی ناگریز برای رشد و اشتغال ادامه خواهد یافت.

طبق گفته دولت ایتالیا، در سه برابر شدن کسری بودجه سال آینده به عنوان درصد تولید ناخالصی، ممکن است بازی خطرناکی باشد اما ادامه سیاست های دولت های قبلی برای انقباض طولانی مدت مالی، و با آن رکود و بیکاری زیاد که ناگریز از نتیجه آن است نیز یک بازی خطرناک است.

بعد از آنکه همه ایتالیایی ها به پنج ستاره و لیگ رای ندادند تا دولت به سیاست های پیشین خود ادامه دهد.

به طور عمده، دلیل ناکامی دولت های قبلی  این بود که  به دلیل ناکامی دولت های قبلی و به دلیل اینکه میخواستند به سیاست متفاوتی رای دهند.

شلوغی شهرها از معایب تحصیل در ایتالیا

شلوغی شهرها از معیب تحصیل در ایتالیا
شلوغی شهرها از معیب تحصیل در ایتالیا

ترافیک

به عقیده ی مردم، ایتالیا با شبکه ای از هواپیماهای کشتی و کاملا برخلاف برخی از قطارهای پرسرعت که بسیار میتواند شما را در هرکجای داخل و خارج از کشور قرار دهد، ارتباط برقرار کرده است. اما ترافیک در شهرهایی مانند رم، همانطور که انتظار میرود، پیچیده است.

رم، میلان، و فلورانس غلظت موتور بسیار بالایی دارند و این ممکن است به دلیل آب و هوای خوب و مشکلات پارکینگ باشد.بنابراین اگر سوار روروک مخصوص بچه ها هستید این شانس بسیار خوبی برای استفاده از آن است و اگر نمیخواهید فقط برای ترافیک صبور باشید.

طبق گزارشی که روز چهارشنبه توسطinrix شرکت تحقیق جهانی که تجزیه و تحلیل داده های ترافیک را بررسی میکند، میانگین ایتالیا در سال گذشته این بود که آنها 19 ساعت را پشت ترافیک گذراندند.

جدا از اینکه ترافیک بسیار ناامید کنده است، مشکلات گسترده دود و آلودگی را که سال گذشته برخی از شهرها به بن بست رسیده است، تشدید میکند. در این گزارش آمده است که رانندگان ایتالیایی به لطف افزایش طرح های اشتراک خودرو و گسترش پیوندهای حمل و نقل عمومی، یک ساعت کمتر در ترافیک در مقایسه با سال گذشته میگذرانند.

اما کدامیک از شهرهای ایتالیا برای ترافیک بدترین وضعیت را دارند؟

میلان

پایتخت لومباردی دهمین شهر پر ازدحام جهان است که رانندگان سل گذشته 52 ساعته در هر روز در ترافیک گیر میکنند.این یک ساعت بیشتر از رانندگان منچستر است اما یک ساعت کمتر از همتایان خود در اوترخت ست در حالیکه ممکن است بد به نظر برسد. این رقم پنج ساعت کمتر از سال 2014 است، هنگامیکه این شهر به عنوان هفتمین شهر به دلیل ازدحام در جهان برگزیده شد.

کالیاری

پایتخت ساردینیا ممکن است یک کلان شهر بزرگ نباشد، اما به طور شگفت آور دومین شهر پر تلاطم در ایتالیا است.

سال گذشته رانندگان این کشور تقریبا 26 ساعت را در ترافیک گذراندند. ساردینیا دقیقا بخاطر جاده های خود مشهور نیست: این جزیره زیبا بزرگراه ندارد.

رم

شهر ابدی به دلیل مشکلات ترافیک ابدی اش مشهور است، رانندگان رم سال گذشته کل روز را در ترافیک گذراندند.یک ساعت کمتر از سال 2014 در نزدیکی فرودگاهciampino در شهر به عنوان یکی از بدترین ترافیک ها در کشور اعلام شد.طبق گزارش ها این منطقه هرجمعه بعداز ظهر دچار ترافیک سنگین میشود.

ناپل

چهارمین شهر بزرگ ایتالیا نیز چهارمین شهر پر ازدحام است. این شهر به دلیل جاده ها پر هر و مرج که رانندگان مقررات جاده را تنظیم میکنند بدنام هستند. به نظر نمیرسد سال گذشته رانندگان 21 ساعت را از نشستن در اتومبیل از دست داده باشند.

پس از مطالعه این مقاله شاید از خود بپرسید که چرا تحصیل در ایتالیا اما باید به شما بگوییم که مزایای تحصیل و بورسیه تحصیلی ایتالیا بسیار بیشتر از معایب آن میباشد. پس جهت برنامه ریزی هر چه بهتر و صحیح تر با مشاورین موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد در تماس باشید.

سوالات متداول در مورد معایب تحصیل در ایتالیا

1- یادگیری زبان جدید در ایتالیا چه مشکلاتی دارد ؟

اگرچه در نهایت زبان را یاد خواهید گرفت و از آمیختن با افراد دیگر لذت خواهید برد، اما یک زبان جدید یکی از مهمترین مضرات است. در آغاز زندگی با افرادی که به زبانی که نمیفهمید ارتباط برقرار میکنید، زندگی راحت نخواهید داشت. ایتالیایی ها به زبان خود افتخار میکنند و تا زمانیکه در آنجا باشید مجبور خواهید شد این زبان را یادبگیرید. به هرکجا که بروید، و افرادی که با آنها ملاقات میکنید شما را به یادگیری زبان به یک روش یا روش دیگر سوق میدهند.

2- خوردن غذاهای مختلف در ایتالیا چه معایبی د ارد ؟

عادت به غذاهای جدید نیز یکی دیگر از چالش های دانشجویان خارج از کشور است.احتمال بیشتری وجود دارد که شما در حالیکه در یک کشور خارجی هستید نوع غذایی را که در خانه برای خوردن عادت دارید نخورید.بنابراین، بیشتر به شما فرصت میدهد تا به غذاهای مختلف عادت کنید و مزه های طبیعی خانه را فراموش کنید.

3- معایب دلتنگی در ایتالیا چگونه است ؟

هرکجا باشید خانه بهترین مکان است.این عبارت زمانی ممکن است که برای مدتی از خانه دور باشید.با این حال، هنگامی که ذهن خود را به تحصیل در ایتالیا اختصاص داده اید، فداکاری بودن از خانه دورماندن باعث میشود گاهی اوقات دلتنگ شوید.

4- نرخ بیکاری ایتالیا چگونه است ؟

نرخ بیکاری ایتالیا در مقایسه با سایر مناطق اروپا کمی بالا است. از آگوست سال 2018 نرخ بیکاری11.2 درصد بوده است. بنابراین اگر قصد یافتن شغل در ایتالیا را دارید ممکن است، کمی وقت بگذارید تا شغل مناسبی پیدا کنید.

5- چرا رکود اقتصادی ایتالیا و بیکاری به ویژه در جوانان بسیار زیاد است ؟

زیرا از سال 2009 زمانی که کسری بودجه از 5 درصد تولید ناخالص داخلی فراتر رفته است. دولت های قبلی با تشویق فعال اتحادیه اروپا سیاستی از انقباض مالی طولانی را دنبال کرده اند که این کسری را به حدود 1.7 درصد کاهش داده است.کاهش آن به 0.8 درصد در سال 2019 رسید و بدیهی است که این سیاست با عواقب منفی ناگریز برای رشد و اشتغال ادامه خواهد یافت.

6- کدامیک از شهرهای ایتالیا برای ترافیک بدترین وضعیت را دارند ؟

  • میلان
  • کالیاری
  • ناپل

7- شهر کالیاری ایتالیا از لحاظ ترافیک چگونه میباشد ؟

پایتخت ساردینیا ممکن است یک کلان شهر بزرگ نباشد، اما به طور شگفت آور دومین شهر پر تلاطم در ایتالیا است.
سال گذشته رانندگان این کشور تقریبا 26 ساعت را در ترافیک گذراندند. ساردینیا دقیقا بخاطر جاده های خود مشهور نیست: این جزیره زیبا بزرگراه ندارد.

8- شهر ناپل ایتالیا از لحاظ ترافیک چگونه میباشد ؟

چهارمین شهر بزرگ ایتالیا نیز چهارمین شهر پر ازدحام است. این شهر به دلیل جاده ها پر هر و مرج که رانندگان مقررات جاده را تنظیم میکنند بدنام هستند. به نظر نمیرسد سال گذشته رانندگان 21 ساعت را از نشستن در اتومبیل از دست داده باشند.

9- وضعیت ترافیک در ایتالیا چگونه میباشد ؟

به عقیده ی مردم، ایتالیا با شبکه ای از هواپیماهای کشتی و کاملا برخلاف برخی از قطارهای پرسرعت که بسیار میتواند شما را در هرکجای داخل و خارج از کشور قرار دهد، ارتباط برقرار کرده است. اما ترافیک در شهرهایی مانند رم، همانطور که انتظار میرود، پیچیده است.رم، میلان، و فلورانس غلظت موتور بسیار بالایی دارند و این ممکن است به دلیل آب و هوای خوب و مشکلات پارکینگ باشد.بنابراین اگر سوار روروک مخصوص بچه ها هستید این شانس بسیار خوبی برای استفاده از آن است و اگر نمیخواهید فقط برای ترافیک صبور باشید.

10- وضعیت ترافیک میلان چگونه میباشد ؟

پایتخت لومباردی دهمین شهر پر ازدحام جهان است که رانندگان سل گذشته 52 ساعته در هر روز در ترافیک گیر میکنند.این یک ساعت بیشتر از رانندگان منچستر است اما یک ساعت کمتر از همتایان خود در اوترخت ست در حالیکه ممکن است بد به نظر برسد. این رقم پنج ساعت کمتر از سال 2014 است، هنگامیکه این شهر به عنوان هفتمین شهر به دلیل ازدحام در جهان برگزیده شد.

11- شهر رم از لحاظ ترافیک چگونه میباشد ؟

شهر ابدی به دلیل مشکلات ترافیک ابدی اش مشهور است، رانندگان رم سال گذشته کل روز را در ترافیک گذراندند.یک ساعت کمتر از سال 2014 در نزدیکی فرودگاهciampino در شهر به عنوان یکی از بدترین ترافیک ها در کشور اعلام شد.طبق گزارش ها این منطقه هرجمعه بعداز ظهر دچار ترافیک سنگین میشود.

اسکرول به بالا