071-91009294  | 021-88724227  |

معادل سازی مدرک رشته داروسازی در کانادا

شرایط و تایید مدرک پرستاری در اتریش یا RN

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

آنچه در این مقاله گفته خواهد شد خلاصه ای از معادل سازی مدرک رشته داروسازی در کانادا می باشد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با مشاوران و متخصصان موسسه میرداماد در دفاتر تهران و شیراز تماس برقرار نمایید تا به تمام سوالات شما در این زمینه پاسخ دهند.

مطالب مرتبط:

مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت به کانادا

تحصیل در کانادا

شرایط معادل سازی مدرک داروسازی در کانادا

ارزیابی مدرک تحصیل داروسازی در کانادا توسط PEBC صورت می گیرد. ارزیابی مدارک متقاضی با گذراندن 2 آزمون است، که نام ها آن MCQ و OSCE می باشد. MCQ Pharmacy Qualitying Examination : یک آزمون 2 بخشی است که در بخش اول توانایی متقاضی در بکارگیری دانش محک می شود و در بخش دوم حل مسائل مربوط به داروسازی و آزمایشگاه می باشد.

بخش Objeetive Structured Cilinical Examination، این بخش از آزمون بیشتر جنبۀ عملیاتی دارد و نوع سؤالات توانایی های عملی متقاضی را محک می زند. ارزیابی مدارک تحصیلی داروسازان برای ورود به کانادا، تمامی داروسازان تحصیل کرده در سراسر دنیا برای اینکه مدرکشان ارزیابی و معادل سازی شود باید از همان سازمان PEBC پیگیری نمایند و مدارک خود را ارسال کنند و جواب ارزیابی را دریافت نمایند.

مراحل معادل سازی داروسازی در کانادا

مدرک مورد نیاز جهت اسم نویسی در آزمون PEBC داشتن اصل مدرک تحصیلی، ریز نمرات، تمکن مالی و تسلط به زبان انگلیسی است. این نکته را مد نظر داشته باشید برای پاس شدن در آزمون، مدرک زبان نیاز نیست ولی مهم تر از آن این است که هر استان برای ارزیابی مدارک آزمون های مختص خود را دارد که در اکثر آنها مدرک زبان الزامی است.

مراحل معادل سازی داروسازی در کانادا

PBC یک نهاد ملی تایید برای تخصص داروسازی در کانادا است. وب سایت این سازمانمنبع رسمی برای اطلاعات مربوط به تایید و معادل سازی مدرک داروسازی در این کشور است. سه مرحله برای معادل سازی مدرک داروسازی توسط PEBC وجود دارد:

  • مرحله اول: ارزیابی مدارک- مدارک مورد نیاز شما برای شرکت در آزمون داروسازی جهت معادل سازی ارزیابی شود.
  • مرحله دوم: آزمون ارزیابی داروسازی- شما باید در آزمون کتبی شرکت کنید تا برای واجد شرایط بودن مورد ارزیابی قرار بگیرید. آزمون در دو بخشش I و II برگزار می شود.
  • مرحله سوم: شرکت در آزمون داروسازی بخش اول (MCQ) و قسمت دوم (OSCE) – مرحله نهایی، برای واجد شرایط بودن جهت صدور گواهینامه PEBC می باشد.نتایج این دو آزمون توسط PEBC اعلام می شود.

آزمون مهارت های زبان داروسازی در کانادا

آزمون مهارت های زبان توسط PEBC برگزار نمی شود. با این حال داشتن مهارت زبان در پاسخ به تست ها مورد نیاز خواهد بود. همه فارغ التحصیلان بین المللی رشته داروسازی (IPG) که مایل به اخذ مجوز برای فعالیت یا تحصیل شاخه داروسازی در کانادا هستند، یک روش جدید را دنبال خواهند کرد. اصطلاح IPG ها به دانشجویانی اشاره دارد که تحصیلات داروسازی خود را خارج از کانادا به پایان رسانده اند.

آزمون MCQ شامل سوالات تستی و چهار گزینه ای است. سوالات ارائه شده به بررسی درک و کاربرد سطح دانش شما در رابطه با مشکل بیمار است. آنها همچنین توانایی تصمیم گیری و حل مشکل را در شما ارزیابی می کنند. آزمون OSCE نیز شامل معاینات پزشکی ساختار یافته می باشد که شما را در محیط عملی ارزیابی می کند. سپس PEBC اعلام می کند که شما در آزمون قبول شده اید یا خیر، اما نمره ای برای این آزمون اختصاص داده نمی شود. PEBC قادر به برگزاری آزمون برای 3000 متقاضی در سال می باشد. برای اطلاع از درآمد داروسازی در کانادا می توانید به موسسه حقوقی میرداماد مراجعه کنید.

اسکرول به بالا