071-91009294  | 021-88724227  |

مشکلات زندگی دانشجویی در آلمان

مشکلات زندگی دانشجویی در آلمان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

آلمان کشوری ثروتمند و غنی با پاسپورتی بسیار قدرتمند است که چشم انداز بسیار روشن و امیدوارکننده ای را در مقابل دیدگان افراد برای زندگی و کار در اروپا ترسیم می کند. به همین دلیل این کشور از دیرباز مورد توجه ایرانیان بوده است تا شاید بتوانند آینده ای متفاوت را برای خود و خانواده خود رقم بزنند. ادامه تحصیل در این کشور بزرگ و شگفت به عنوان یکی از بهترین گزینه های اخذ اقامت دائم این کشور محسوب می شود تا افراد در کنار تحصیل علم و دانش و کسب مهارت لازم برای زندگی در این کشور نیز آماده شوند. در این مقاله که به کمک مشاوران ما در موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد تهیه و تدوین شده است به چگونگی اخذ اقامت دانشجویی و دائم و هزینه های زندگی و مشکلات زندگی در این کشور می پردازیم.

مشکلات زندگی دانشجویی در آلمان

مشکلات زندگی دانشجویی در آلمان پوشش دهی پایه و اساس بنابراین ویزای دانشجویی خود را دریافت کرده اید و قرار است کلاس ها را شروع کنید ، اما هنوز نمی دانید امشب کجا می خواهید بخوابید؟ به سختی دانش آموختگان آلمانی در دانشگاه در برلین و سایر شهرهای بزرگ زندگی می کنند. بیشتر آنها به اصطلاح Wohngemeinschaft یا WG (مسکن مشترک) زندگی می کنند که سه یا چهار دانشجو مشترک یک آپارتمان را دارند. یکی‌از اتاق ها را انتخاب کتید _ رقابت سخت است . من که میخواستمWG خودم را شروع کنم ، برای بیش از 20 نفر از افراد دیگر و خانواده های جوان خارج از رقابت با نوزادان تازه به دنیا آمده ، برای یک اتاق خواب سه نفری که کاری آسان نبود .

در شهرهای کوچک دانشگاهی آلمان ، درگیری برای مسکن کمتر است. و اگر آن را بسازید یک خانه کوچک همراه اتاقی مناسب و بالکن و این اولین خانه شما میشود. دانشگاه های آلمان از شما حمایت نخواهند کرداین موارد در مورد تجربه کالج خصوصی آمریکا است: بعد از گذاشتن 50000 دلار در هر سال ، انواع و اقسام وسایل نقلیه “رایگان” را که از اتاق های لباسشویی گرفته تا سرگرمی ها و کلینیک های بهداشت محیط دانشگاه استفاده می کنید ، .

مشکلات زندگی دانشجویی در آلمان
مشکلات زندگی دانشجویی در آلمان

بین مشاور دپارتمان ، مرکز کمک هزینه تحصیلی و دفتر مسکن ، انواع مختلفی از افراد به شما پرداخت می شود که می دانند خوشحال می شوید و از فرصت های موجود در دانشگاه خود استفاده می کنید. اگر کلاس های زیادی را از دست دادید ، ممکن است شخصی از دانشکده متوجه شود و از شما سؤال کند یا از شما درخواست حمایت کند. در آلمان چنین نیست. این وظیفه شماست که همه چیز را برای زنده ماندن در یک کشور عجیب و غریب ، در سخنرانی ها و تحصیل شرکت کنید. شما فقط آنچه را به دست می آورید که انجام داده اید! همچنین ، در حالی که سمینارهای خاص بیشتر به الگوی تعاملی هنرهای لیبرال و عامل مشارکت و مشاغل خانگی شباهت دارند ، تعداد دوره‌ای از کلاس در کل نمره در آزمون یا مقاله نهایی است. کمبود امکانات خوببه عنوان مثال ، شما ممکن است آزمایشگاه هایی با رایانه های پیشرفته یا در اختیار شما قرار ندهند و یا یک مرکز دانشجویی کاملاً منظم را پیدا کنید. حتی در صورت وجود این امکانات ، این ممکن است برای دانشجویان گران باشد. بسیاری از دانشگاه های دولتی آلمان به خوبی مجهز نیستند. در حقیقت عضویت سالانه بدنسازی در دانشگاه ممکن است 20 یورو هزینه داشته باشد.

محدودیت های کار دانشجویان غیر اروپایی که در یک دانشگاه آلمان ثبت نام کرده اند فقط مجاز به کار 120 روز کامل یا 240 روز نیم روز هستند. در صورت نیاز فراوان به کار در آلمان ، دانشجویان باید از مقامات استخدامی این کشور مجوز بگیرند و ممکن است این درخواست نیز رد شود.

مشکلات زندگی اجتماعی دانشجویان در آلمان

زندگی اجتماعی در شهر های آلمان چگونه است؟

دانشجوبانی که قصد مهاجرت به آلمان را دارند باید بدانند که اساسا، در شهر های بزرگ در آلمان بارها، کلاب ها، رستوران ها، موزه ها و فستیوال ها و رویدادهای اجتماعی به فراوانی یافت می شوند. بنابراین در این شهر ها همیشه سرگرمی ای برای انجاد دادن خواهید داشت و شانسی برای کسل شدن ندارید. شما می توانید از جشن های معروف آبجو، کارناوال ها، فستیوال های فیلم، جشن های هالوین و دیگر موارد لذت ببرید. دانشگاه ها نیز رویداد های دانشجویی بسیاری را برگزار می نمایند و از این طریق می توانید از کلاب های مختلف لذت ببرید، مشغول به ورزش شوید و در جشن های دانشجویی شرکت نمایید.

مشکلات زندگی اجتماعی دانشجویان در آلمان
مشکلات زندگی اجتماعی دانشجویان در آلمان

اگر به دانستن در مورد کشور آلمان و تاریخ آن علاقه داشته باشید، موزه ها، قلعه ها و مناظر طبیعی زیبای بسیاری در این کشور برای بازدید وجود دارد. از مشهور ترین بناهای برلین می توان از دیوار برلین، ساختمان پارلمان، موزه ی یهودی ها، موزه ی بی ام و، دریاچه ی کنستانس یا قلعه ی هایدلبرگ، یاد کرد.

دوست یابی

افرادی که به قصد تحصیل در آلمان به این کشور مهاجرت می کنند باید به این نکته توحه داشته باشند که دوست یابی در آلمان کمی سخت است. بسیاری از افراد خارجی در آلمان می گویند که پیدا کردن دوست در آلمان می تواند سخت باشد.به خصوص در شهر های بزرگ که پردیس دانشگاه ها اغلب در چند ناحیه ی مختلف قرار دارد، شما برخی افردا را تنها یک بار می بینید و دیگر او را ملاقات نخواهید کرد. با اینکه بافت انجمنی و کلوپی ما به بزرگی دانشگاه های آمریکا و انگلیس نیست اما شرکت در یک کلوپ مباحثه ای یا انجمن سیاسی در دانشگاه خود در آلمان به طور قطع محلی عالی برای شروع است.به هر صورت دانشجویان قدر زمان خود در خارج از پردیس را به شدت می دانند. تفریحی نظیر رویینگ انتخاب کنید و یا خواندن زبان آلمانی خود را با شرکت در یک کلوپ کتاب تقویت نمایید و بدین ترتیب خیلی زود خود را دائما در حلقه ی دوستان آلمانی خود خواهید یافت.

هرینه زندگی دانشجویی در آلمان

متوسط هزینه زندگی در آلمان برای دانشجویان چقدر است؟

اگرچه بیشتر دانشگاههای آلمان برای دانشجویانشان اقامتگاه فراهم می کنند ، اما تعداد اتاق های موجود همیشه محدود است. حدود 40 درصد از دانشجویان خارجی در آلمان برای کم کردن هزینه ها زندگی در اقامتگاه های دانشجویی ( در حدود 300 یورو در ماه ) را انتخاب می کنند.

از بین تمام هزینه های ماهانه ، دانشجویان در آلمان بیشترین هزینه را صرف مسکن می نمایند. بنابراین یافتن گزینه های مناسب برای اسکان بسیار ضروری است. در نظر داشته باشید که در شهرهایی مانند مونیخ، کلن ، فرانکفورت و هامبورگ یافتن مسکن دانشجویی دشوارتر است. آنچه که می توانید انجام دهید این است که با اتحادیه دانشجویی در پردیس دانشگاه تماس بگیرید تا در اسرع وقت یک اتاق رزرو کنید.

هزینه های زندگی در آلمان به طور متوسط 850-1300 یورو ماه است که شامل هزینه های اقامت ، غذا ، حمل و نقل عمومی و فعالیت های اجتماعی می شود. زندگی در شهرهای گران قیمت آلمان ، مانند مونشن، دوسلدورف، فرانکفورت یا هایدلبرگ حدود 1000-1500 یورو در ماه هزینه خواهد داشت.

مشاوران مجرب و مطمئن موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد با دو شعبه اصلی در شهرهای تهران و شیراز هر اطلاعاتی که در مورد کشور آلمان و جاذبه های توریستی و زندگی دانشجویی و اخذ اقامت دانشجویی و دائم لازم دارید را در اختیار شما قرار می دهند. با راهنمایی و مشاوره با مشاوران ما به راحتی می توانید در کشور و دانشگاه و رشته مورد علاقه خود ادامه تحصیل دهید و از مزایای این انتخاب شگفت زده شوید. با ما در تماس باشید.

اسکرول به بالا