071-91009294  | 021-88724227  |

مشکلات زندگی در استرالیا

مشکلات زندگی در استرالیا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

هزینه حمل و نقل در کشور استرالیا به خاطر جمعیت نسبتا کم، مقداری بالاست و همچنین برای سرگرمی های تکنولوژی آنلاین مانند موبایل، لپ تاپ و اینترنت اغلب در استرالیا باید بیشتر هزینه پرداخت کرد. طبق بررسی های موسسه مهاجرتی و اعزام دانشجو میرداماد تا حدودی اختلاف دستمزد نسبتا بالا در استرالیا به چشم می آید که ناشی از تفاوت در قوانین حاکم بر ادارات دولتی است. این ها را نمی توان به عنوان مشکلات زندگی در استرالیا قلمداد کرد چرا که باید دیگر موارد و موانع را نیز در نظر گرفت و سپس به یک جمع بندی مطلوب رسید، از این رو پیشنهاد می کنیم تا ادامه مطلب زیر را به قلم کارشناسان ما بخوانید و بعد تصمیم گیری کنید.

مشکلات زندگی در استرالیا

اسکان در استرالیا

مانند بسیاری از کشورهای توسعه یافته، محل اقامت با توجه به موقعیت متفاوت است. آپارتمان های جمع و جور و خانه های قدیمی شهری دسترسی آسان به مرکز شلوغ شهر را دارند، در حالی که خانه های حومه شهر کمی دورتر از مرکز شهر هستند، فضا و حس اجتماعی جامعه را فراهم می سازند.معایب: املاک در استرالیا گران است. از طرف دیگر، در حالی که خرید ملک در یک شهر استرالیایی انتخاب های زیادی را در اختیار شما قرار می دهد، اما خریداران خانه باید بدانند که قانون املاک در استرالیا به نفع فروشنده می باشد، بنابراین تحقیقات زیادی قبل از ارائه ی پیشنهاد برای یک خانه ضروری است. رقابت در برابر سرمایه گذاران محلی و برون مرزی می تواند شدید باشد، بنابراین مهاجران باید برای یک خانه بی نظیر در استرالیا با حفر عمیق در جیب هایشان آماده باشند.

هزینه زندگی در استرالیا

در گذشته، استرالیا مکانی ارزان برای زندگی در مقایسه با انگلیس یا ایالات متحده بوده است. در سال های اخیر گزارش شده است که سیدنی بسیار گران تر از سایر مقاصد جهانی بسیار گرانقیمت است، اما این تنها خبر بد نیست.مواد غذایی و هزینه ی آب و برق گران است.قیمت مواد غذایی و آب و برق طی سال های اخیر به طرز چشمگیری افزایش یافته است و علایمی از کندی نشان نمی دهد. قیمت کالاهای روزمره مطمئنا می تواند شوکی برای تازه وارد این باشد.

سبک زندگی و فرهنگ در استرالیا

استرالیا قبل از هر چیز یک کشور دوستانه و مناسب است. شهرها طیف گسترده ای از ساکنین از سراسر جهان را در خود جای داده اند. شیوه زندگی در فضای باز مردم را تشویق می کند که دور هم جمع شوند، چه در اطراف باربیکیو، چه در مسابقات ورزشی و چه در جمع افراد هم فکر.

عدم فعالیت در شهرهای کوچک

اگر در سیدنی یا ملبورن زندگی نمی کنید، یافتن فعالیت های فرهنگی مانند اپرا و باله ممکن است دشوارتر باشد. شهرهای کوچک ممکن است سینما داشته باشند اما احتمالاً جذابیت اصلی آخر هفته در مناطق روستایی مانند یک مسابقه فوتبال می باشد.

بهداشت و درمان در استرالیا

بهداشت و درمان در استرالیا ترکیبی از بیمه خدمات درمانی خصوصی و دولتی می باشد. افراد واجد شرایط برای مراقبت های پزشکی به عنوان مقیم یا شهروند کشوری که در آن توافق نامه مراقبت های درمانی دوجانبه وجود دارد، می توانند به درمان های لازم یارانه ای دسترسی پیدا کنند. برای کسانی که نمی توانند به مراقبت های درمانی که ضروری به نظر نمی رسد دسترسی پیدا کنند، بیمه درمانی خصوصی توصیه می شود.بیمه درمانی خصوصی گران است.بیمه درمانی خصوصی به طور کلی گران است و هزینه ای است که بیشتر مهاجران باید آن را پرداخت کنند. برای برخی از دسته های ویزا، مهاجران غیرمجاز برای مراقبت های درمانی موظفند از بیمه درمانی خصوصی به عنوان شرط ویزای خود استفاده کنند.

بهداشت و درمان در استرالیا
بهداشت و درمان در استرالیا

هزینه های بالا در مدارس خصوصی و بین المللی استرالیا

مدارس خصوصی برای خانواده ها گران است و رقابت می تواند شدید باشد. به همین ترتیب، دانشجویان بدون داشتن اقامت استرالیایی و دانشجویان بین المللی با هزینه ی بالایی از شهریه مواجه می شوند.

هزینه بالای تحصیل در استرالیا

شهریه دانشگاه و هزینه دروس برای دانشجویان بین المللی

بر اساس گزارشات به دست آمده از StudyMove.com ، شهریه تحصیل برای دانشجویان بین المللی مقطع کارشناسی سالیانه 30840 دلار استرالیا (22170 دلار آمریکا) و برای دانشجویان بین المللی مقطع کارشناسی ارشد 31596 دلار استرالیا (22700 دلار آمریکا) می باشد.تحصیل در استرالیا، وب‌سایت رسمی دولت برای دانشجویان بین المللی، شهریه سالیانه برای دانشجویان بین المللی مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری را این گونه اعلام کرده است

مقطع کارشناسی ارشد: 20000 دلار استرالیا ( 14400 دلار آمریکا ) تا 37000 دلار استرالیا (26600 دلار آمریکا)

مقطع دکتری: 14000 دلار استرالیا (10060 دلار آمریکا) تا 37000 دلار استرالیا ( 26600 دلار آمریکا)

این هزینه ها و مبالغ اعلام شده در خصوص رشته های پر هزینه تر مانند دامپزشکی، یا پزشکی صدق نمیکند و شهریه این رشته ها به طور قابل توجهی بیشتر خواهد بود.به طور کلی، شهریه دانشجویان در کشور استرالیا بر اساس واحد های درسی گرفته شده در هر سال تحصیلی محاسبه می‌شود، و نه به صورت سالیانه. هر یک از واحدهای درسی شامل یکی از دسته بندی های مربوط به شهریه می‌شوند. از آنجایی که واحدهای اخذ شده توسط بیشتر دانشجویان ترکیبی از دسته بندی های مختلف است، شهریه هر فرد با دیگری متفاوت خواهد بود.

برخی از دانشگاه های کشور استرالیا، میانگین شهریه رسمی را تخمین زده و منتشر می‌کنند مانند دانشگاه ملی استرالیا (ANU) که بالاترین رتبه را در بین دانشگاه های این کشور دارد ( رتبه 24 در جدول رتبه بندی دانشگاه های جهان QS در سال 2019). هزینه تحصیل سالیانه یک دانشجوی بین المللی در دانشگاه ملی استرالیا، در مقطع کارشناسی بین 36400 دلار استرالیا (26150 دلار آمریکا) برای برخی از رشته های کارشناسی هنر و حدود 43680 دلار استرالیا ( 31380 دلار آمریکا) برای کارشناسی علوم رشته های پزشکی تخمین زده شده است.

برای مقاطع ارشد و دکتری، شهریه سالیانه از 36480 دلار استرالیا (26200 دلار آمریکا) شروع می‌شود و برای برخی از رشته های مقطع کارشناسی ارشد به 45600 دلار استرالیا (32760 دلار آمریکا) می رسد. هزینه تحصیل در استرالیا در مقاطع دکتری نیز تقریبا مشابه کارشناسی ارشد است، و از 41280 دلار استرالیا (29650 دلار آمریکا) شروع می‌شوند. در دانشگاه ملی استرالیا، هزینه تحصیل در مقطع دکتری رشته پزشکی و جراحی، بالاترین حد ممکن یعنی 80136 دلار استرالیا (57800 دلار آمریکا ) است.

یکی دیگر از هزینه هایی که باید به آن توجه داشته باشید، هزینه خدمات دانشجویی و تسهیلات است که در سال 2018، بالاترین مقدار آن 298 دلار استرالیا (214 دلار آمریکا) گزارش شده است. تمامی دانشگاه های کشور استرالیا این هزینه را از دانشجویان دریافت نمی‌کنند اما بهتر است که قبل از ثبت نام این مساله را از دانشگاه محل تحصیل خود جویا شوید تا از مواجه با مخارج پیش بینی نشده جلوگیری کنید.

هزینه بالای زندگی در استرالیا

هزینه زندگی در کشور استرالیا چقدر است؟

هزینه های زندگی و مخارج در کشور استرالیا برای یک فرد مهاجر بستگی به معیارهای متعددی خواهد داشت مانند جمعیت خانواده، شهر محل زندگی، سبک زندگی فردی، برنامه های مربوط به مسکن یا محل مورد نظر برای زندگی، غذا، عادت های رفت و آمدی روزانه و غیره. به صورت خلاصه، هنگام مهاجرت به استرالیا، هزینه های زندگی شما در این کشور تا حد زیادی به فاکتورهایی بستگی خواهد داشت که مربوط به انتخابات یا ترجیحات خود شما در خصوص این که دوست دارید چگونه زندگی کنید هستند. اما این مخارج چگونه بر اساس فاکتورهای مختلف متفاوت خواهد بود؟جمعیت خانواده: فهم این مساله تنها به یک حساب و کتاب ساده نیاز دارد. در مورد موارد مصرفی، بدیهی است که تنها 1 نفر، خرج چندان بالایی نخواهد داشت. از طرفی دیگر، زندگی با 4 نفر قطعا هزینه های شما را بالاتر خواهد برد.

شهر محل زندگی: مناطق شهری برتر و شهرها در مقایسه با بخش های روستایی و حومه شهر بسیار گرانتر هستند. به عنوان مثال شهرهایی مانند سیدنی، ملبورن، و بریزبن از بهترین شهر ها برای زندگی کردن به شمار میروند اما واضح است که مخارج زندگی در این شهرها بسیار بالاست.

ترجیحات فردی: برای فهم این قضیه، می توان گفت، یک نفر ترجیح می‌دهد که لباسهای مارک گران بپوشد و برخی دیگر ترجیح می‌دهند لباس های ساده تری خریداری کند. برخی دوست دارند در رستوران غذا بخورند، که بیشتر اوقات مخارج آنها بسیار بالاست، در حالی که عده ای دیگر ناهار خوردن یا شام خوردن در خانه را انتخاب می‌کنند. بنابراین، می توان گفت که سبک زندگی شما و ترجیحات شما در مخارج زندگی شما تاثیر بسیاری خواهد داشت.

انتخاب مسکن: خانه های شریکی، سوئیت های کوچک یا اجاره یک اتاق در مقایسه با ساختمان های دو خوابه یا آپارتمان ها بسیار ارزان تر هستند.

به طور میانگین هزینه های زندگی در کشور استرالیا سالیانه چقدر است؟

همانطور که پیشتر به آن اشاره شد، به طور میانگین، هزینه های زندگی در کشور استرالیا بسیار بالا هستند. با این وجود، اخیرا این هزینه ها مقداری کاهش داشته اند. علاوه بر آن، فاکتورهای نام برده شده مانند شهر یا محل سکونت و ترجیحات فردی شما تفاوت بسیار بزرگی در هزینه های شما ایجاد می کنند. به عنوان مثال، شهرهایی مانند ملبورن، سیدنی، بریزبن و غیره، برای مهاجرین بسیار گران تر از مناطق اطراف شهر یا روستاها به شمار میروند. بنابراین با در نظر گرفتن تمامی فاکتورها، هزینه های زندگی در این کشور سالیانه بین 35000 تا 40000 دلار خواهد بود. اما، این مبلغ بر اساس انتخابات فردی، سطح درآمد، محل زندگی و بسیاری معیارهای دیگر تغییر می کند.

هزینه های زندگی در کشور استرالیا برای یک نفر چقدر است؟

با در نظر داشتن کمبود خانه و مسکن در سالهای گذشته، قیمت خانه و اجاره افزایش یافته است. در حال حاضر، ممکن است لازم باشد طی مدت زندگی در استرالیا، حدود 30 درصد از درآمد خود را صرف اجاره خانه کنید. اما پس از گذشت 2 سال از مدت زمان زندگی شما در کشور استرالیا، مخارجتان تدریجا کمتر خواهد شد. چرا که به شما مزایای اجتماعی متعددی تعلق خواهد گرفت، من جمله اقامت دائم. اگر بخواهید هزینه های زندگی برای یک فرد تنها در این کشور را محاسبه کنید، با توجه به تمامی مخارج، از جمله خریدهای خانه، پوشاک، اجاره و غیره، حدود 400 تا 600 دلار در هفته نیاز خواهید داشت. در حقیقت، یک فرد تنها می‌تواند در خیلی از موارد، پول کمتری خرج کند.

مشکلات نژادپرستی در استرالیا

بر اساس گزارشات ثبت شده، در مناطق شهری و روستایی این کشور از دیگر مشکلات زندگی در استرالیا، مشکلات نژاد پرستی به یک اندازه به چشم می‌خورد. طی دو هفته گذشته دو داستان جداگانه در کشور استرالیا به وقوع پیوسته است که تیتر روزنامه ها و خبرگزاری های این کشور شده اند. در منطقه والز جنوبی ،از یک پزشک تحصیل کرده در هاروارد، هنگام ورود و چک این به متل، پرسیده شده است که آیا او یک روسپی است!و در کوئینزلند، یک مرد فلسطینی – مسیحی طی 18 ماهی که در راک هامپتون برای تدریس در دانشگاه زندگی کرده است مدام مورد آزار و اذیت نژادپرستانه واقع شده است.به گفته کارشناسان، قبلا این باور وجود داشت که در زمینه عقاید نژاد پرستانه تقسیمات شهری / روستایی ای وجود داشته است.

مشکلات نژاد پرستی در استرالیا
مشکلات نژاد پرستی در استرالیا

اما ایا مناطق روستایی کشور استرالیا در زمینه مشکل دیدگاه های نژاد پرستانه با شهرهای بزرگ و اصلی این کشور تفاوت دارند؟تجربه مشکلات نژادپرستی در مناطقی خاص بیشتر رخ می دهد. با توجه به آمار موجود و بر اساس گزارشات سالیانه، از سال 2013 تاکنون، ، مشکلات نژاد پرستی بیشتر در شهرهای بزرگ رخ داده است تا در مناطق کوچک و روستایی.
گزارش همبستگی اجتماعی بنیاد اسکانلون، هر ساله 1500 نفر را برای بررسی نظر جمعی در خصوص مشکلات و مسائلی مانند همبستگی اجتماعی، مهاجرت و جمعیت مورد ارزیابی قرار می دهد. گزارشات به دست آمده در سال 2018، نشان داد که مشکلات نژاد پرستی در مناطق روستایی کشور استرالیا به همان اندازه به وقوع می‌پیوندند که در مناطق شهری.16 درصد از جامعه آماری در مناطق روستایی ادعا کرده اند که به خاطر کشور محل تولد خود مورد آزار و اذیت نژاد پرستانه قرار گرفته اند. این آمار در مناطق شهری 20 درصد بود.

نویسنده گزارش همبستگی اجتماعی، اندرو مارکس از دانشگاه موناش، اعلام کرده است که این آمار و ارقام از سال 2013 تا کنون، دچار تغییرات زیادی نشده اند اما ممکن است که دلایل و توضیحات متعددی در رابطه با این آمار و ارقام وجود داشته باشد.
به گفته مارکس: “اینکه در مناطق شهری مشکلات نژاد پرستانه بیشتری را شاهد باشید ممکن است از جهاتی دور از انتظار به نظر بیاید اما حدس زده می‌شود که معیار دیگری که باید به آن توجه داشت این است که تفاوت های دینی، نژادی و فرهنگی در مناطق شهری بیشتر است.”

مشکلات جرم و جنایت در استرالیا

جرم و جنایت در استرالیا : واقعیت ها و آمارها یک تصویر کلی از جرم و جنایت در استرالیا هستند . موسسه جرم شناسی استرالیا با جمع آوری طیف وسیعی از داده های منابع اطلاعاتی منتشر شده یک تصویر جامع از جرم و جنایت و عدالت جنایی در استرالیا ارائه کرده است . این آمار جرم جنایت برای دفاتر دادگستری دولتی ، دفاتر غیر دولتی ، مراکز مجری قانون ، رسانه ها ، آکادمی ها و مردم به راحتی در دسترس است .

آمار جرم و جنایت استرالیا در سال 2019

جرم و جنایت هر روز اتفاق می افتد . بررسی های انجام شده در سیدنی نشان می دهد که میزان جرم و جنایت در طی 15 سال گذشته به طور چشمگیری کاهش پیدا کرده است . هر چند که میزان کلی جرم و جنایت کاهش پیدا کرده است ، اما تمام گروه های جرایم این روند نزولی را نداشتند . تغییر جهت تمرکز بر روی جرم و جنایت های خاص از طرف پلیس و سیستم عدالت کیفری به این کاهش کمک کرده است . دیدن میزان جرم و جنایت در سال 2019 این دیدگاه را ایجاد می کند که چگونه روند جرم و جنایت در سیدنی ادامه دارد و تغییر می کند .

روند فعلی جرم و جنایت

میزان جرم و جنایت در سیدنی به طور قابل توجهی در دهه گذشته کاهش پیدا کرده است زیرا تعداد سال های حبس افزایش یافته است . کاهش میزان جرم و جنایت به دلیل افزایش میزان حبس نیست این امر به دلیل تغییر تمرکز بر روی جرایم خیابانی ، جرایم خطرناک مثل خشونت خانوادگی ، جرایم تجاوز جنسی و جرایم مواد مخدر است . جرایم خیابانی قدیمی مثل سرقت اتومبیل ، دستبرد و سرقت کاهش پیدا کرده است ( SMH) دزدی از خانه و سرقت وسایل نقلیه در کمترین میزان خود قرار دارند (ABC) جرایم تجاوز جنسی در منطقه سیدنی در پنج سال گذشته 3.9 % افزایش یافته است (BOSCAR) در طول دهه گذشته تمرکز بیشتری بر روی جرایم خانوادگی و جرایم مواد مخدر شده است (SMH) در طول پنج شال گذشته میزان قتل 7.9% کاهش یافته است (BOSCAR)میزان سرعت در نیوساوت ولز در حال حاضر به میزان سرقت در سال 1970 باز گشته است ( ABC)
بودجه پلیس به رکورد 3.9 میلیارد دلار در سال 2019- 2018 رسیده است (SMH)

در طول 40 سال گذشته میزان جرم و جنایت در سراسر نیوساوت ولز به پایین ترین سطح خود رسیده است که این آمار طبق گفته کارشناس ما در موسسه مهاجرتی و اعزام دانشجو میرداماد، عددی عجیب به نظر می رسد. مشاورین ما در موسسه میرداماد به صورت کامل از شرایط مهاجرت به استرالیا اطلاع دارند و آنچه را درباره مشکلات زندگی در استرالیا می‌خواهید بدانید به شما منتقل می کنند، پس با ما در ارتباط باشید تا شما را به صورت کامل راهنمایی کنیم.

سوالات متداول در مورد مشکلات زندگی در استرالیا

1- عمده مشکلات زندگی در استرالیا چیست؟

مشکلات زندگی در استرالیا عبارتند از:

  • تغییر آب و هوا.
  • حفاظت.
  • فرسایش زمین.
  • سلامت آبراه
  • استفاده از آب
  • شهرنشینی
  • مسائل مربوط به معدن
  • پروژه های بحث برانگیز در مورد کاربری اراضی

2- مشکلات فعلی در استرالیا چیست؟

مسائل اقتصادی، بیکاری، هزینه زندگی، فقر و شکاف بین ثروتمندان و فقیران، بی خانمانی و فقدان مسکن و قیمت مسکن تقریباً 34٪ به عنوان مهمترین مشکلات پیش روی مردم استرالیا ذکر شده اند.

3- مسائل اجتماعی در استرالیا چیست؟

در اینجا سه موضوع اصلی در استرالیا وجود دارد:

  • مسکن و بی خانمان.
  • خرج زندگی.
  • خشونت خانوادگی و خشونت علیه فرزندان.

4- 5 مشکل عمده زیست محیطی در استرالیا چیست؟

5 عمده مشکلات زیست محیطی در استرالیا عبارتند از:

  • کاهش ازن، اثر گلخانه و گرمایش جهانی
  • بیابان زایی
  • جنگل زدایی
  • از دست دادن تنوع زیستی
  • دفع زباله ها

5- آیا استرالیا مشکل آلودگی دارد؟

تقریبا 5000 استرالیایی هر سال در معرض آلودگی هوا قرار می گیرند. هزاران نفر دیگر از جمله عوارض بهداشتی مانند سکته مغزی، بیماری قلبی و آسم رنج می برند. نیروگاههای دارای سوخت ذغال سنگ سهم بزرگی در آلودگی هوا در استرالیا و بزرگترین منابع اکسیدهای ازت و دی اکسید گوگرد در کشور دارد.

6- آیا در استرالیا اعدام وجود دارد؟

اعدام نوعی مجازات در استرالیا است که در کلیه حوزه های قضایی لغو شده است.

7- آیا اقتصاد استرالیا خوب است؟

اقتصاد استرالیا یکی از بهترین اقتصاد های دنیا پیش بینی شده است.

8- رایج ترین فرهنگ در استرالیا چیست؟

استرالیا یک کشور چند فرهنگی هستیم اما غالب ترین و شناخته شده ترین گروه ها افراد متولد آنگولا، ایرلند، استرالیا و بومی استرالیا هستند.

9- وضعیت حمل و نقل در استرالیا چگونه است؟

هزینه حمل و نقل در استرالیا به نسبت سایر کشور ها کمی بالاتر است.

10- آیا اجاره ملک در استرالیا گران است؟

بله، هزینه اجاره در استرالیا کمی بالاتر از سایر کشور ها است.

11- هزینه تحصیل در استرالیا برای دانشجویان بین الملل چگونه است؟

هزینه تحصیل در استرالیا برای دانشجویان بین الملل برای مقطع کارشناسی حدود 30000 دلار استرالیا و برای مقطع کارشناسی ارشد حدود 20000 دلار استرالیا است.

اسکرول به بالا