071-91009294  | 021-88724227  |

مشاغل پزشکی موجود در آلمان برای فارغ التحصیلان رشته پزشکی

مشاغل پزشکی موجود در آلمان برای فارغ التحصیلان رشته پزشکی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

مشاغل پزشکی موجود در آلمان برای فارغ التحصیلان رشته پزشکی ( فرصت های شغلی برای پزشکان در آلمان ) از جذاب ترین و در دسترس ترین حرفه ها برای اروپاییان و پزشکان فارغ التحصیل بین المللی محسوب می شوند. سیستم پزشکی، درمانی و پرستاری در آلمان از برترین و پیشرفته ترین سیستم ها در جهان می باشند چرا که از حرفه پزشکی و پرستاری در آلمان بسیار قدردانی شده است.

شرایط مشاغل پزشکی موجود در آلمان برای فارغ التحصیلان رشته پزشکی

پزشکان می توانند اقدام به مهاجرت به آلمان نمایند و در این کشور مشغول به کار شوند. پزشکان در آلمان فرصت کار در مکان های زیر را دارند :

  • در بیمارستان ها، به عنوان یک کارمند
  •  فعالیت های پزشکی
  • فعالیت در گروه های بزرگ، به عنوان یک کارمند

متوسط شهریه پرداختی جهت تحصیل پزشکی در آلمان برای محصلان رشته های پزشکی بیشتر از هر گرایش دیگر می باشد و حدود 49000 یورو در سال می باشد. به طور متوسط، هزینه پزشکان فارغ التحصیل در آلمان بیش تر از دیگر فارغ التحصیلان می باشد.

مشاغل پزشکی موجود در آلمان برای فارغ التحصیلان رشته پزشکی

استخدام در مشاغل پزشکی موجود در آلمان برای فارغ التحصیلان رشته پزشکی

در حال حاضر بیمارستان های آلمان با کمبود پزشک مواجه هستند و به چندین هزار پزشک بیشتر نیاز دارند، این خواسته در سال های اخیر افزایش بسیاری داشته است با توجه به اینکه هر سال پزشکان بسیاری در این بیمارستان ها باز نشسته می شوند. تحصیل در آلمان نیز می تواند برای افراد مفید باشد و متقاضیان می توانند پ از فارغ التحصیلی مشغول به کار شوند.

در مورد فعالیت در بخش های خصوصی این امر نیز صدق می کند و نیاز به پزشکان عمومی در شرق آلمان و مناطق روستایی جایی که پزشکان تازه وارد با مشکلاتی مواجه هستند کاملا احساس می شود. این کمبود ها به ترتیب در مناطق دیگر آلمان و یا مناطق ویژه کاری منتشر می شوند با توجه به این که پزشکان بسیاری در سال های آینده بازنشسته می شوند.

چرا انتخاب کار پزشکی در آلمان ؟

مشاغل موجود در آلمان به چند دلیل که در زیر ذکر شده است جذاب به نظر می رسند :

  • استفاده از جدید ترین روش ها و ابزارآلات درمانی که عالی ترین سطح درمانی را تضمین می کنند.
  • افزایش امکانات جدید برای درمان های پزشکی همانند: ارسال سریع تر تصاویر ایکس ری (X-ray  ) و گزارش های پزشکی با هزینه کمتر و ارائه بهبود مستمر در بهداشت و درمان.
  • تراکم شبکه های کلینیکی و جراحی های پزشکان که استفاده سریع بیمار از خدمات درمانی را تضمین می کنند.
  • بازار حرفه های پزشکی در آلمان برای آلمانی ها، اروپاییان / منطقه اقتصادی اروپا و پزشکان فارغ التحصیل رشته پزشکی قابل دسترسی می باشد.
  • تقاضای بسیار بالا در خصوص مراقبت های درمانی.
  • افزایش اعتماد به نفس پزشکان در خصوص ارتباط با مردم آلمان و اعطای پاداش به پزشکان.

چگونه در آلمان دکتر پزشکی شویم؟

گواهی ( موافقت ) جهت انجام فعالیت های پزشکی در آلمان

برای اخذ کار پزشکی در آلمان، پزشکان میبایست نسبت به اخذ گواهی ( موافقت ) فعالیت های پزشکی در آلمان در خواست دهند.

دکتران پزشکی که از فارغ التحصیلان تحصیل در کالج های پزشکی آلمان ، به صورت خودکار گواهی ( موافقت ) فعالیت های پزشکی در آلمان را بعد از شرکت در 3 آزمون در طول دوره 6 ساله کارشناسی در سه کشور ذکر شده در زیر دریافت می کنند :

آزمون ساختمان بدن، این آزمون بعد از دوسال تحصیل در گرایش های پزشکی ( کالبد شناسی، زیست شیمی و فیزیولوژی) که به صورت تنوری و شفاهی می باشد برگزار می گردد.

( آزمون تئوری مرتبط با رشته تحصیلی افراد ). این آزمون پس از 5 سال تحصیل و موفقیت در آزمون اول برگزار می گردد.

آزمونی که پس از گذراندن دوره 6 ساله مقطع کارشناسی پزشکی (به صورت تئوری و شفاهی ) از افراد گرفته می شود.

برای فارغ التحصیلی در رشته پزشکی آلمان، فرد داوطلب میبایست برنامه های زیر را دنبال کند :

تحصیل به مدت 6 سال و سه ماه در ( حداقل 12 ترم، که هر ترم حدود 6 ماه به طول می انجامد. ) دانشگاه ها یا موسسات آموزشی جهت اخذ مدرک کارشناسی.

48 هفته آموزش عملی متوالی ( سال فعالیت های عملی ).

آموزش کمک های اولیه

کسب تجربه سه ماهه در پرستاری

4 ماه دوره بالینی انتخابی

گواهی فعالیت در آلمان برای فارغ التحصیلان بین المللی رشته پزشکی

برای دسترسی به بازار کار پزشکی آلمان، پزشکان فارغ التحصیل بین المللی میبایست برای اخذ گواهی کامل یا موقت فعالیت های عملی در آلمان در خواست بدهند.

در آوریل 2012 تمام پزشکانی که تحصیلات خود را در خارج از کشور تکمیل کردند، قادر به دریافت گواهی پزشکی در آلمان شدند. صرف نظر از اینکه شما متعلق به اروپا یا غیر اروپا ( جهان سوم ) باشید آموزش هایی که معادل با آموزش پزشکی در آلمان است ( حداقل سطح B2 ) و مورد ستایش آلمانی زبانان قرار گرفته است به شما ارائه می گردد.

برای اخذ گواهی گواهی کامل یا موقت فعالیت های پزشکی در آلمان، پزشکان فارغ التحصیل بین المللی میبایست در خواست خود را به یکی از 16 مقام بهداشتی در دولت فدرال آلمان ارائه دهند.

این مقامات تفاوت های بسیاری مابین در خواست فعالیت های پزشکی دانشجویان کشور خودشان و آلمانی ها می گذارند و ممکن است نسبت به شرکت در آزمون ارزیابی معادل با آن اسرار ورزند. ناگفته نماند که ارزیابی مهارت ها و تجارب مورد به مورد بررسی می شود.

این آزمون، آزمون بالینی فعالیت های­ عملی می باشد که به مدت 60 یا 90 دقیقه به طول می انجامد و تنها دو بار قابل تکرار است. برای آمادگی در این آزمون، به پزشکان خارجی گواهی موقت تحت عنوان حق شرکت در آزمون ( حداکثر برای دو سال ) قبل از شرکت در آزمون داده می شود.

ناگفته نماند که تمامی دکتران پزشکی در سراسر جهان قادر به دسترسی به سیستم شغلی آلمان هستند. حداقل مدرک مورد نیاز جهت کار در آلمان، داشتن سطح B2 زبان آلمانی و دنبال کردن برنامه های دانشگاهی که مشابه برنامه های پزشکی دانشگاه های آلمان می باشد است.

امیدواریم مقاله مشاغل پزشکی موجود در آلمان برای فارغ التحصیلان رشته پزشکی اطلاعات مفیدی در این رابطه در اختیار شما قرار داده باشد.

اسکرول به بالا