071-91009294  | 021-88724227  |

مزایا و معایب زندگی در آذربایجان

مزایای زندگی در آذربایجان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

اولین قدم برای مهاجرت به هر کشور آشنایی با فرهنگ زندگی در آن کشور و مزایا و معایب زندگی در آن کشور است. کشور آذربایجان به دلیل نزدیکی مکانی و فرهنگی بیار مورد توجه ایرانیان قرار می‌گیرد؛ به همین دلیل در این مقاله به آشنایی با مزایای زندگی در آذربایجان و معایب زندگی در آذربایجان آشنا خواهیم شد.

شرایط عمومی کشور آذربایجان

کشور آذربایجان یکی از کشورهای خاورمیانه است که مهاجرت به آذربایجان بسیار مورد استقبال ایرانیان است. جمهوری آذربایجان دارای 9.6 میلیون جمعیت است و مساحتی حدود 86.60 کیلومتر مربع دارد که یکی از همسایه‌های شمالی کشور ایران است. آذربایجان در منطقه قفقاز قرار گرفته و علاوه بر ایران با روسیه، گرجستان و ارمنستان همسایه است. پایتخت کشور آذربایجان شهر باکو و زبان مردم این کشو ترکی است البته به زبان‌های روسی و آذری نیز در این کشور صحبت می‌شود.

شهروندان این کشور از چند فرهنگ ایرانی، ترکی و روسی تاثیر پذیرفته‌اند. جالب است بدانید که دین رسمی کشور آذربایجان اسلام است و بسیاری از مردمان این کشور شیعه هستند.(حدود 89 درصد از مردم این کشور) واحد پول کشور آذربایجان منات است. درمورد سیستم آموزشی این کشور باید اشاره کرد که بسیار بر تسلط دانش‌آموزان و دانشجویان به زبان انگلیسی تاکید و اشاره دارد.

آب و هوای کشور آذربایجان در تابستان‌ها گرم و در زمستان‌ها سرد و خشک است. می‌توان آن را در سه منطقه مختلف آب و هوایی تقسیم کرد. یکی در شمال مناطق کوهستانی، یکی در جنوب مناطق کوهستانی و در امتداد ساحل دریای خزرقرار گرفته است. دما در ماه‌های تابستان بین 20 تا 30 درجه سانتی گراد متغیر است. در مورد اقتصاد کشور آذربایجان قابل ذکر است که در سال 2005 به 26.4 درصد رشد و در سال 2006 به 34.6 درصد رسید که بیشترین مقدار رشد در جهان است. اقتصاد کشور آذربایجان بر پایه ذخایر برگ نفتی استوار است.

مزایای زندگی در آذربایجان

در سال 2008 سازمان مهاجرت اعلام کرد که تعداد مهاجران ورودی به کشور آذریاجان بیشتر از مهاجران خروجی است و این نشان دهنده مکانی مناسب برای مهاجرت است. یکی دیگر از مزایای زندگی در آذربایجان فرهنگ گسترده و متنوع آن است که آذربایجان را در جهان به یک کشور چند فرهنگه معروف کرده است. این ویژگی باعث می‌شود که زندگی در این کشور برای مهاجرانی که از کشورهای دیگر می‌آیند بسیار ساده و با آرامش‌تر باشد.

پس از بحران اقتصادی، آذربایجان با داشتن اقتصادی با ثبات تبدیل به یکی از مقاصد مهم برای افراد جویای کار شد. علاوه بر ثبات اقتصادی، این کشور همچنین به دلیل مهمان نوازی و ثباتش و همچنین شرایط کلی اقتصادی، جذابیت های خاص خود را داراست. یکی از مهم‌ترین مزایای زندگی در آذربایجان نرخ پایین بیکاری در این کشور است. نرخ بیکاری در آذربایجان 5.4 درصد است و شرایط کاریابی در این کشور راحت است. مهاجرانی که از طریق مهاجرت کاری آذربایجان به این کشور وارد می‌شوند با پرداخت 1000 منات(600 دلار) می‌توانند به مدت 5 سال در این کشور به کار بپردازند.

برای مهاجرت به آذربایجان روش‌های متفاوتی وجود دارد که هر کدام مزایا و معایب خود را دارد. مهاجرت کاری به آذربایجان، تحصیل در آذربایجان، سرمایه گذاری در آذربایجان، خرید ملک در آذربایجان و پناهندگی کشور آذربایجان از جمله راه‌های موجود برای مهاجرت به کشور آذربایجان است. متقاضیان با انواع روش های اخذ اقامت موقت می توانند خانواده خود را نیز به آذربایجان ببرند. ویزای موقت آذربایجان بسته به نوع ویزا یک ساله و یا دو ساله بوده و در صورت برقرار بودن شرایط قابل تمدید برای سال های بعد است. اقامت موقت کشور آذربایجان تحت شرایطی قابل تبدیل به اقامت دائم است.

مزایا و معایب تحصیل در آذربایجان

مزایای زندگی در آذربایجان

 

مزایا و معایب تحصیل در آذربایجان یکی از مزایای تحصیل در آذربایجان نزدیکی به کشور ایران و کم هزینه بودن آن است. شکاف عمیق فرهنگی و تفاوت‌های محسوس در بین فرهنگ کشور ایران و آذربایجان دیده نمی‌شود بنابراین مهاجران ارتباط ساده‌تری با شهروندان این کشور برقرار می‌کند. هزینه زندگی در کشور آذربایجان برای یک دانشجو مقرون به صرفه است. سیستم آموزشی کشور آذربایجان مطابق با کشورهای اروپایی و بسیار بروز است و سعی دارد بهترین امکانات آموزشی را ر اختیار متقاضیان تحصیلی خود قرار دهد.

 

 

جالب است بدانید که مدرک فارغ التحصیلان دانشگاه‌های کشور آذربایجان در بیش از ۵۰ کشور جهان دارای اعتبار و ارزش می‌باشد. در کشور آذربایجان امنیت نسبتاً بالایی وجود دارد و نرخ جرم و جنایت به میزان قابل توجهی کنترل شده و پایین به نظر می‌رسد؛ بنابراین شما به عنوان یک فرد خارجی با اطمینان خاطر می‌توانید در این کشور حضور پیدا کنید. چنانچه به زبان انگلیسی، آذری و یا روسی یعنی زبان‌های تدریس این کشور تسلط کافی نداشته باشید، با شرکت در دوره‌های یکساله زبان آموزی می‌توانید تسلط لازم را به دست آورید.

 

معایب زندگی در آذربایجان

مزایای زندگی در آذربایجاناز معایب زندگی در آذربایجان می‌توان به مواردی از جمله کند بود سرعت اینترنت در آذربایجان، نبود امکانات تفریحی زیاد در آذربایجان در مقایسه با دیگر کشورهای مقصد گردشگری نظیر ترکیه، سرد بودن هوای آذربایجان بخصوص در زمستان، سخت بودن پیدا کردن دوست جدید در آذربایجان، کیفیت نه چندان خوب بیمارستان ها در آذربایجان، رایج نبودن زبان انگلیسی در آذربایجان اشاره نمود.

در این مقاله درمورد مزایا زندگی در آذربایجان و مشکلات زندگی در آذربایجان توضیح دادیم اگر می‌خواهید به کشور آذربایجان مهاجرت کنید می‌توانید سفری به کشور آذربایجان داشته باشید و بیشتر با محیط و فرهنگ کشور آذربایجان آشنا شوید و بهترین تصمیم را برای کشور مورد مهاجرت خود بگیرید. برای دریافت اطلاعات بشتر درمورد کشور آذربایجان و کشورهای دیگر جهان به سایت موسهه مهاجرتی میرداماد مراجعه کنید.

1- معایب تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد آذربایجان چیست؟

برخی از رشته های مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه ها و موسسه های آموزش عالی آذربایجان مورد تائید وزارت بهداشت و وزارت علوم ایران نمی باشند.

2- مهم ترین معایب تحصیل دکترا در آذربایجان چیست؟

از مهم ترین معایب تحصیل در آذربایجان می توان به مورد تائید نبودن برخی از رشته های مقطع دکترا از لحاظ وزارت بهداشت و علوم ایران اشاره کرد.

3- سطح امنیت در آذربایجان چگونه است؟

میزان جرم و جنایت در آذربایجان معمولاً کم است، در واقع سطح امنیت در آذربایجان بسیار بالا است. اما هر ازگاهی پس از تاریک شدن هوا در مرکز شهر در اطراف کلوب‌های غربی و در ورودی های کم نور آپارتمان‌های شخصی، جرم و دزدی اتفاق می‌افتد. اقدامات احتیاطی منطقی را انجام دهید: هوشیار باشید، از حمل مبالغ هنگفت پول خودداری کنید و شبها تنها پیاده روی نکنید.

4- اهمیت مدرک تحصیلی دانشگاهی آذربایجان در جهان چیست؟

پیروی دانشگاه های آذربایجان از نظام بولونیا و متقاضیان با مدرک تحصیلی دانشگاه های آذربایجان می توانند در دانشگاه های کشورهای دیگر نیز ادامه تحصیل دهند. مدارک تحصیلی دانشگاه های آذربایجان در 50 کشور جهان مورد پذیرش و تائید قرار دارند.

5- آیا برای تحصیل در آذربایجان دارا بودن مدرک زبان الزامی است؟

در واقع دارا بودن مدرک مهارت زبان را می توان یکی از موانع و مشکلات موجود در مهاجرت تحصیلی به کشورهای اروپایی محسوب کرد که این شرط از جمله شرایط اخذ پذیرش دانشگاه های آذربایجان حذف شده است.

6- ارزان ترین شهرهای آذربایجان برای زندگی کدامند؟

در بررسی ارزان‌ترین شهر آذربایجان برای زندگی، می توان شهر باکو را معرفی نمود، زیرا که هزینه زندگی در این شهر نسبتا پایین بوده و به طور مثال هتل های باکو ارزان ترین قیمت را در آذربایجان دارند که به طور متوسط 40 دلار در هر شب است.

7- معایب زندگی در آذربایجان چیست؟

  1. کند بود سرعت اینترنت در آذربایجان
  2. نبود امکانات تفریحی زیاد در آذربایجان در مقایسه با دیگر کشورهای مقصد گردشگری نظیر ترکیه
  3. سرد بودن هوای آذربایجان بخصوص در زمستان
  4. سخت بودن پیدا کردن دوست جدید در آذربایجان
  5. کیفیت نه چندان خوب بیمارستان ها در آذربایجان
  6. رایج نبودن زبان انگلیسی در آذربایجان

8- مزایا زندگی در آذربایجان چیست؟

  1. تعداد مهاجران ورودی به کشور آذریاجان بیشتر از مهاجران خروجی است و این نشان دهنده مکانی مناسب برای مهاجرت است.
  2. پس از بحران اقتصادی، آذربایجان با داشتن اقتصادی با ثبات تبدیل به یکی از مقاصد مهم برای افراد جویای کار شد.
  3. رخ بیکاری در آذربایجان 5.4 درصد است و شرایط کاریابی در این کشور راحت است.
  4. متقاضیان با انواع روش های اخذ اقامت موقت می توانند خانواده خود را نیز به آذربایجان ببرند.
  5. ویزای موقت آذربایجان بسته به نوع ویزا یک ساله و یا دو ساله بوده و در صورت برقرار بودن شرایط قابل تمدید برای سال های بعد است.
  6. اقامت موقت کشور آذربایجان تحت شرایطی قابل تبدیل به اقامت دائم است.

اسکرول به بالا