071-91009294  | 021-88724227  |

مزایا و معایب تحصیل پزشکی در فرانسه

مزایا و معایب تحصیل پزشکی در فرانسه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در این مقاله ما در ارتباط با مسئله ای بسیار مهم در زمینه تحصلی صحبت می کنیم که در کل دنیا می تواند باعث تاثیرگذاری بیشتر شود. در واقع دانشجویان بسیاری برای تحصیل در دانشگاه های مختلف به کشور های گوناگونی سفر می کنند. هدف ما در این مقاله بررسی مزایا و معایب تحصیل پزشکی در فرانسه است.

مطالعه بیشتر:

مهاجرت تحصیلی به فرانسه

اطلاع از مزایا و معایب تحصیل در رشته های مختلف در دانشگاه های گوناگون باعث می شود تا ما بتوانیم بهترین شرایط تحصیلی را برای خود فراهم کنیم. علاوه بر آن باعث می شود تا با گزینه های بسیاری در این زمینه آشنا شویم.

مهاجرت به کشور فرانسه از روش های مختلفی امکان پذیر است و افراد زیادی برای مهاجرت به این کشور از راه های گوناگونی اقدام می کنند. راه های مختلف برای مهاجرت به فرانسه عبارتند از: مهاجرت تحصیلی به فرانسه، مهاجرت کاری به فرانسه، مهاجرت سرمایه گذاری فرانسه، مهاجرت از طریق ازدواج در فرانسه،‌مهاجرت از طریق خرید ملک در فرانسه و … .

برای کسب اطلاعات بیشتر در ارتباط با شرایط مهاجرتی به فرانسه می توانید به کارشناسان و وکلای برگزیده موسسه مهاجرتی میرداماد مراجعه نمایید. موسسه مهاجرتی میرداماد دارای نمایندگی های معتبری در شهر های شیراز و تهران است. از این رو شما عزیزان می توانید با مراحعه به موسسه مهاجرتی در شیراز و تهران، مشاوره های لازم را دریافت کنید.

مزایا و معایب تحصیل پزشکی در فرانسه

همان طور که گفتیم یکی از روش های مهاجرت به فرانسه، تحصیل در فرانسه است که می توان از طریق آن به اهداف گوناگونی دست یافت. دلایل زیادی وجود دارد که به واسطه آن دانشجویان تصمیم به تحصیل در رشته پزشکی می گیرند. از علاقه شخصی گرفته تا سود مالی و درآمد های بسیار خوب کار در فرانسه به عنوان یک پزشک. در واقع می توان گفت که تحصیل پزشکی در فرانسه به عنوان یک سرمایه گذاری بسیار عالی محسوب می شود که به واسطه آن می توان به اهداف بسیار زیادی دست پیدا کرد.

اما باید دقت داشته باشید که تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه یک تعهد طولانی مدت و تصمیمی است که باید به دقت در ارتباط با آن صحبت شود. فرانسه یکی از معتبرترین سیستم های آموزشی دنیا را دارد. همچنین یکی از کشور های اروپایی است که سالانه از بیشترین تعداد دانشجویان بین المللی استقبال می کند. این کشور دارای دانشگاه های شناخته شده بسیاری است که به واسطه آن دانشجویان می توانند بهترین مدارک تحصیل را اخذ نمایند.

فرانسه در کل کشوری است که به دلیل تاریخ غنی،‌ محصولات مناسب و منظر جذاب یکی از بهترین و زیبا ترین کشور های جهان به حساب می آید. اگر علاقه مند به تحصیل در فرانسه هستید باید این نکته را بدانید که تحصیل در این کشور دارای مزیت های بسیاری است. البته همان طور که مزیت های زیادی دارد می تواند دارای معایب زیادی هم باشد. اطلاع از مزایا و معایب تحصیل در رشته های مختلف در فرانسه می تواند باعث انتخاب بهتر شرایط تحصیلی در این کشور شود. در ادامه در همین راستا برای رشته پزشکی در فرانسه مزایا و معایب را بیان می کنیم.

در صورتی که علاقمند به تحصیل در کالج های فرانسه هستید می توانید با مشاوران ما در مجموعه مهاحرتی میرداماد تماس بگیرید و مشاوره دریافت کنید.

مزایای تحصیل پزشکی در فرانسه

تحصیل پزشکی در فرانسه باعث می شود تا بتوانیم ازلاعات خود را به روز کرده و از امکانات دانشگاه های پزشکی فرانسه بهترین اسفاده را ببریم. تحصیل پزشکی در فرانسه یکی از پر طرفدار ترین دوره های تحصیلی در دنیا می باشد که بر اساس آن دانشجویان می توانند اعتبار بالایی کسب کرده و به کار پزشکی در فرانسه و یا در کشور های دیگر دنیا مشغول شوند. در این بخش از مقاله قصد داریم به ارائه نکاتی مثبت در ارتباط با تحصیل پزشکی و دندانپزشکی و زیر شاخه های دیگر آن بپردازیم.

آموزش پزشکی ارزان در فرانسه

یکی از مزیت های بسیار مهم تحصیل در فرانسه، هزینه تحصیل در فرانسه برای رشته های پزشکی است. البته ممکن است به این فکر کنید که هزینه های پزشکی در فرانسه نسبت به برخی کشور ها بیشتر باشد اما باید دقت داشته باشید که هزینه های تحصیل در یک کشور را با دانشگاه های معتبر در کشور های دیگر سنجید. از این رو باید به این نکته اشاره کرد که برخلاف بسیاری از دانشگاه های ایالات متحده ، دانشگاه های فرانسه دوره های مقرون به صرفه را ارائه می دهند.

از این رو می توان گفت که نیازی به درخواست وام دانشجویی نیست و شما می توانید به راحتی با کار در زمان تجصیل در فرانسه هزینه های خود را بپردازید. علاوه بر آن دولت فرانسه برای دانشجویان بورسیه تحصیلی فرانسه را ارائه می دهد که می تواند هزینه شهریه را تا صفر هم کاهش داده و به کم ترین مقدار ممکن برساند. اگر چه این بورسیه های تحصیلی برای همه افراد وجود ندارد اما می توان به راحتی با کمی تلاش به آن ها دست پیدا کرد. در واقع ساختار هزینه های موجود در دانشگاه های فرانسه گزینه ای مناسب نسبت به سایر دانشگاه های اروپا است.

هزینه مناسب زندگی در فرانسه

هزینه زندگی در فرانسه نسبت به سایر کشور ها بهتر است و دانشجویان می توانند به راحتی برای تحصیل  در این کشور بدون هیچ گونه مشکلی اقدام نموده و هزینه های خود را پرداخت نمایند. هزینه حمل و نقل در فرانسه بسیار مناسب است و نسبت به کشور های دیگر کم تر می باشد. از طرف دیگر ، بسیاری از دانشجویان فرانسوی در پاریس از سیستم اجاره دوچرخه بنام Vélib استفاده می کنند که مقرون به صرفه و بدون دردسر است.

هزینه زندگی در فرانسه
هزینه زندگی در فرانسه

در زمینه ملک در فرانسه و اقامت در فرانسه موسسات خاصی به دانشجویان کمک هزینه اسکان ارائه می دهند. این کمک ها بین صد تا دویست یورو در ماه می باشد و می تواند دانش جویان را به طرق درستی حمایت کند.

شرایط مناسب مطالعه پزشکی در فرانسه

یکی دیگر از مهم ترین مزیت های مطالعه پزشکی در فرانسه این است که شرایط مطالعاتی در این کشور بسیار مهم است. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که نحوه مراجعه به دانشگاه های علوم پزشکی در فرانسه بستگی به کشوری دارد که دانشجو از آن جا آمده است.

به عنوان نمونه ، هیچ کس از کشوری که عضو اتحادیه اروپا و EEA باشد ، برای تحصیل نیاز به ویزا ندارد. اما سایرین لازم است تا ویزای تحصیلی فرانسه را دریافت نمایند. مسیر مطالعه پزشکی در فرانسه به گونه ای است که شما می توانید به شاخه ها و تخصص های گوناگون دست پیدا کرده و برای ادامه تحصیلات خود بهترین تصمیم را بگیرید. علاوه بر آن به دلیل اعتبار بالای این دوره ها و دانشگاه های فرانسه شرایط کار برای شما بسیار مناسب خواهد بود.

اعتبار بالای دانشگاه های پزشکی فرانسه

رتبه بندی و رنکینگ جهانی دانشگاه های پزشکی فرانسه در کل دنیا بسیار مناسب است و عموما این دانشگاه ها دارای رتبه های زیر پانصد هستند. از این رو می توان گفت که این دانشگاه ها در کل دنیا دارای اعتبار بسیار بالایی هستند و اعتبار و ارزش بسیار زیادی دارند. استاندارد های آموزشی در دانشگاه های فرانسه باعث شده است تا تحصیل پزشکی در این دانشگاه ها با بالا ترین کیفیت به دانشجویان عرضه شود. از این رو اگر تمایل به تحصیل پزشکی در فرانسه دارید باید از این بابت همه چیز را معتبر و مطمئن دیده و به راختی در دانشگاه های پزشکی فرانسه تحصیل کنید.

معایب تحصیل در رشته پزشکی در فرانسه

در این بخش از مقاله ما به بررسی معایب موجود برای تحصیل پزشکی در فرانسه می پردازیم. ما در بخش های قبل مهم ترین مزیت های تحصیلی  در این کشور را برای رشته پزشکی بیان نمودیم. حال لازم است تا ببینیم شرایط خاص و سختی ها یا چالش هایی که دانشجویان می توانند در این مسیر با آن مواجه شوند چیست؟!

زبان یک سد بزرگ برای دانشجویان پزشکی

دقت کنید که بیشتر بهترین دانشگاه های فرانسه دوره های زبان انگلیسی را برای تحصیل پزشکی برای دانشجویان ارائه می دهند. بنابراین تا حد ممکن تحصیل نباید برای دانشجویان مشکلی ایجاد کرده باشد. با این حال توجه به این نکته ضروری است که مردم در فرانسه تمایل دارند بیش از هر چیزی به زبان فرانسوی صحبت کنند. به همین دلیل ممکن است تعامل با خانواده ها و یا دوستان فرانسوی برای شما سخت و مشکل به نظر برسد. علاوه بر آن شما در طول دوره تحصیل خود ممکن است مشغول به کار در فرانسه شوید و یا بنا به تخصیلات پزشکی خود با بیماران در ارتباط باشید.

خصوصا اگر تحصیل تخصص پزشکی در فرانسه را داشته باشید ارتباط شما با بیماران بسیار بیشتر از قبل خواهد بود. از این رو لازم است تا به زبان فرانسه تسلط بیشتری داشته باشید  بدانید که برای یادگیری زبان لازم است تا بیشتر از قبل تلاش کنید. پس دقت داشته باشید که علاوه بر زبان انگلسی می بایست حتما به زبان فرانسوی هم تسلط داشته باشید. دقت کنید که برخی از دوره ها و کورس های آموزشی در برخی دانشگاه ها می تواند به زبان فرانسوی باشد که در آن صورت لازم است تا به زبان فرانسوی تسلط کامل داشته و مدرک زبان فرانسوی را بگیرید.

زبان یک سد بزرگ برای دانشجویان پزشکی
زبان یک سد بزرگ برای دانشجویان پزشکی

آموزش گران قیمت پزشکی در دانشگاه های خصوصی فرانسه

دقت داشته باشید که اگرچه بیشتر دوره ها در دانشگاه های دولتی موجود است ، اما تعداد کمی از دوره ها نیز در دانشگاه های خصوصی ارائه می شوند و شما ممکن است بنا به دوره تحصیلی خود برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی فرانسه اقدام نمایید. با این حال مشکل این است که دانشگاه های خصوصی فرانسه همانند سایر کشور ها گران تر از دانشگاه های دولی هستند و حتی ممکن است بورسیه های تحصیلی هم به دانشجویان ارائه ندهند.

از این رو می توان کفت که سختی ها و چالش های پیش روی دانشحو بیشتر و سخت تر از قبل خواهد شد. پس اگر تمایل به تحصیل رشته های پزشکی در فرانسه دارید سعی کنید که قبل از هر گونه اقدامی در ارتباط با دانشگاه مورد نظر خود و هزینه های تحصیل در فرانسه تحقیقات لازم را به عمل آورید.

چالش های مدرک پزشکی فرانسه برای دانشجویان

تحصیل پزشکی در فرانسه بر اساس فرایند بولونیا در کل اتحادیه اروپا است و از این رو مدارک خاصی را ارائه می دهد. اما برخی از کشور ها اصل این مدرک را مورد پذیرش قرار نمی دهند و می بایست برای ارزش گذاری مدرک یا معادل سازی آن تلاش نمود. به عبارتی می توان  گفت که تحصیل پزشکی در فرانسه ، یا هر کشور عضو اتحادیه اروپا ، معادل یا کاربردی به معنای واقعی برای سایر کشور های خارج از اتحادیه اروپا ندارد. اشتباه نکنید ، مطالعات پزشکی در فرانسه از نظر کیفی مانند هر جای دیگر است و حتی دارای اعتبار بسیار بالایی در کل جهان می باشد.

با این حال لازم است تا شرایط و نکات بسیاری را خصوصا برای کار پس از تحصیل در نظر داشت. در ادامه توجه داشته باشید که اتحادیه اروپا موافقت نامه هایی دارد که دانشجویان پزشکی به راحتی می توانند پزشکی را در یک کشور اتحادیه اروپا بیاموزند یا کار کنند و اطلاعات بسیاری را برای تغییر از یک سیستم به سیستم دیگر پزشکی می آموزند. این مسئله خود یک مزیت بسیار مهم در زمینه تحصیل پزشکی در فرانسه و سایر کشور های اتحادیه اروپا محسوب می شود.

سوالات متداول در ارتباط با مزایا و معایب تحصیل پزشکی در فرانسه

  1. آيا فرانسه کشوری مناسب برای تحصیل است؟

    بله فرانسه یکی از معتبر ترین و بهترین کشور ها برای تحصیل است.

  2. مزایای تحصیل پزشکی در فرانسه چیست؟

    از جمله این مزایا عبارتند از : هزینه های زندگی، هزینه های تحصیل در فرانسه‌، دانشگاه های معتبر فرانسه و … .

  3. معایب تحصیل پزشکی در فرانسه جیست؟

    از جمله این معایب عبارتند از: زبان فرانسوی در آموزش ها، چالش های پیش روی دانشجویان پس از تحصیل و … .

  4. چرا تحصیل در دانشگاه های پزشکی فرانسه به عنوان مزیت محسوب می شود؟

    برای این که دانشگاه های فرانسه بهترین مدارک تحصیلی را در دوره های پیشرفته خود با امکانات بسیار زیادی ارائه می دهند.

  5. چرا مسئله زبان می تواند در فرانسه به عنوان یک عیب تحصیل پزشکی باشد؟

    به این دلیل که هر چند دوره ها به زبان انگلیسی هستند اما می بایست به زبان فرانسوی هم به جهت ارتباط با بیماران تسلط کامل داشت.

  6. آیا هزینه های زندگی در فرانسه می تواند مزیت تحصیل پزشکی در این کشور باشد؟

    بله هزینه های زندگی رد فرانسه بسیار مناسب است.

  7. چرا هزینه های تحصیل در فرانسه مزیت تحصیل پزشکی در این کشور است؟

    به این دلیل که هزینه های تحصیل در فرانسه نسبت به بیشتر کشور ها بسیار مناسب است.

  8. آیا دانشگاه های خصوصی در فرانسه می توانند برای تحصیل پزشکی ایجاد مشکل کنند؟

    بله عموما هزینه های بسیار بالای این دانشگاه ها بسیار مشکل ساز خواهند بود.

  9. تحصیل پزشکی در فرانسه بر چه فرایندی استوار است؟

    تحصیل پزشکی در فرانسه بر اساس فرایند بولونیا می باشد.

  10. آیا مدرک تحصیل پزشکی در فرانسه معتبر است؟

    بله مدرک تحصیلی پزشکی فرانسه دارای اعتبار بسیار بالایی است.

  11. چالش های مدرک پزشکی فرانسه برای دانشجویان چیست؟

    اصلی ترین چالش های پیش روی این افراد عدم پذیرش برخی از کشور ها برای مدرک و بررسی مدرک معادل است.

اسکرول به بالا