071-91009294  | 021-88724227  |

مزایا و معایب تحصیل در جمهوری چک

مزایا و معایب تحصیل در جمهوری چک

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

با توجه به بررسی های بعمل آمده در مورد تحصیل در چک، با توجه به این که چک در میان کشور های اروپایی قرار دارد، خود امتیازی است برای دانشجویان تا در سراسر اتحادیه اروپا سفر کنند. کارشناسان مهاجرت موسسه میرداماد این مورد را در مقاله زیر بعنوان یکی از مزایا و معایب تحصیل در جمهوری چک مورد بررسی قرار خواهند داد.

برخی از مزایا و معایب تحصیل در جمهوری چک

چک یکی از بهترین سیستم های آموزشی در اروپاست؛ کیفیت سیستم آموزشی و تحقیقاتی چک، به ویژه در رشته های علوم، مهندسی و پزشکی بسیار شناخته شده است. دانشگاه چارلز در پراگ، پایتخت کشور، در سال 1348 تاسیس شده و قدیمی ترین دانشگاه در اروپای مرکزی است. هیئت اعتباربخشی ، وزارت آموزش و پرورش ، جوانان و ورزش چک مسئول ارزیابی کیفیت جنبه های مختلف آموزش عالی هستند.

ویزاهای اخذ شده

تحصیل رایگان در چک

شما میتوانید در یک دوره آموزشی کامل در یکی از دانشگاه های دولتی چک ، بدون در نظر گرفتن ملیتتان به طور رایگان تحصیل کنید. طبق قانون کشور، هزینه تحصیل رایگان است و تنها باید هزینه های ثبت نام را پرداخت کنید ، مگر در مواردی که مدت زمان تحصیل شما از مدت زمان مشخص شده ،به دلیل گرفتن درسی جدا از دروس تعیین شده ،فراتر رود و یا قصد تحصیل به زبانی غیر از چکی داشته باشید.

کیفیت عالی به نسبت هزینه ها؛ حتی اگر برای تحصیل یک دانشگاه خصوصی را انتخاب کنید، هزینه ها در مقایسه با هزینه های تحصیل در کشورهای دیگر با همان کیفیت آموزشی ، پایین تر است. هزینه و شهریه هر دانشگاه خصوصی با توجه به دوره انتخابی متفاوت است و این هزینه ها بین 2000 تا 15000 دلار در سال می باشد.

بیش از 60 دانشگاه با برنامه های منحصر به فرد؛ دانشگاه های چک دوره های جالبی را در مورد موضوعاتی که ممکن است به راحتی در سایر کشورها پیدا نشود، ارائه می دهند و در یک زمینه خاص ، دید و دانش شما را منحصر به فرد می سازد. علاوه بر دوره های عمومی کارشناسی، بسیاری از دانشجویان، جمهوری چک را برای تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری و یا حتی یک تخصص کوتاه مدت، انتخاب می کنند همچنین تحصیل در چک به زبان انگلیسی نیز امکان پذیر است.

تحصیل رایگان در چک

موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد چک برای تحصیل

با توجه به اینکه چک در قلب اروپاست ، تحصیل در این کشور به معنای داشتن یک بلیط رایگان برای سفر و کشف بخش بزرگی از قاره قدیمی است. علاوه بر روستاهای زیبا در این کشور ، چک با کشور هایی از جمله اتریش، آلمان، لهستان و اسلواکی هم مرز می باشد.همچنین بسیار نزدیک به سوئیس، مجارستان و ایتالیا است که به راحتی می توانید از این کشورهای توریستی بازدید کنید.

هزینه کم زندگی در جمهوری چک

علاوه بر مزایای آموزشی، زندگی در جمهوری چک نیز مقرون به صرفه تر از سایر کشورهای اروپایی به خصوص در مقایسه با انگلستان، فرانسه و آلمان است. هزینه های روزمره از جمله مواد غذایی ، محل اقامت و حمل و نقل عمومی معمولا در حدود 350 تا 750 دلار در ماه می باشد، نوع محل اقامت تفاوت بیشتری در بودجه ماهانه شما ایجاد میکند. با داشتن کارت دانشجویان بین المللی (ISIC) می توانید از تخفیفات ویژه در مکان ها و انجام فعالیت های مختلف بهره ببرید.

با توجه به اینکه جمهوری چک کشور ی در قلب اروپاست ، فرهنگ بسیاری از کشورها در چک ریشه دارد. در طول تحصیل و زندگی در چک، نشانه های تاریخی از جوامع اسلاوی، آلمانی و یهودی را پیدا خواهید کرد که نقش مهمی در ایجاد فرهنگ و شیوه زندگی اروپا مرکزی ایفا می کنند. بازدید از موزه ها، شرکت در کافه های ادبی، ورود به کلیساهای قدیمی، گذر از مناطق تاریخی ،بخشی از زندگی روزمره شما خواهد شد. همچنین دوستان جدید بین المللی زیادی پیدا خواهید کرد.

تنوع در آموزش جمهوری چک؛ با افزایش تعداد دوره های آموزشی به زبان های خارجی، به ویژه زبان انگلیسی و با بین المللی شدن اکثر دانشگاه های چک ،دانشجویان تمایل بیشتری برای تحصیل در این کشور دارند. در حال حاضر بیش از 37000 دانشجوی خارجی در دانشگاه های چک ثبت نام کرده اند.

معایب تحصیل در جمهوری چک

از معایب مردم چک می توان به این نکته اشاره کرد که مردم چک، افرادی بی‌نظم و انضباط هستند. هیچ‌کس به‌اندازه‌ی آنها به خوردن و آشامیدن اهمیت نمی‌دهد؛ شاید دلیلش این است که آنها مراسم زیادی برای جشن گرفتن دارند. برای تحصیل به زبان انگلیسی و یا هر زبان خارجی دیگری نهادهای دولتی و خصوصی ۱۰۰۰ یورو در هر ترم دانشجویان دریافت می کنند. هزینه تحصیل در چک به طور میانگین بین ۲۰۰۰ تا ۱۱۰۰۰ یورو متغیر است. یادگیری زبان چکی بسیار مشکل می باشد و باید در دوره های یک ساله زبان چکی که در خود چک برگزار می شود، شرکت کنید. این دوره ها رایگان نیست و باید شهریه پرداخت کنید. در کل برای ورود به فوق لیسانس پیشنهاد نمی شود که برای زبان چکی وقت بگذارید تا بعدا رایگان وارد دانشگاه شوید مگر اینکه واقعا” علاقه داشته باشید.

پروسه ی پذیرش مخصوصا در دانشگاه های دولتی خوب مثل دانشگاه فنی یا چارلز که پذیرش گرفتن از آنها ساده نیست. امکان دارد بعد از این همه وقت گذاشتن نتوانید وارد دانشگاه دولتی بشوید. تحصیل در رشته هایی که به چکی تدریس می شوند رایگان است و مشروط به این است که امتحان ورودی به دانشگاه دولتی را پاس کنید و به این معنی نیست که حتما” بعد از گذراندن دوره زبان می توانید وارد دانشگاه شوید.

هزینه های تحصیل در جمهوری چک

در مورد ویزا نیز در کنسولگری مصاحبه دارید و باید نامه ی پذیرش را بهمراه داشته باشید. از دیگر معایب تحصیل در چک می توان شوک فرهنگی، این که اکثر دانش آموزان نمی توانند از قبل از دانشگاه ها دیدن کنند، مسافرت به جمهوری چک پرهزینه است و در اغلب موارد شما باید تست پذیرش (و هزینه) را بپذیرید، کیفیت آموزش در دانشگاه ها (مدارس دولتی / خصوصی، دولت های مختلف) متفاوت است.

هزینه درخواست پذیرش در دانشگاه های جمهوری چک به طور متوسط ​​50 دلار است و دانشجویان بین المللی نمی توانند وام های دولتی را برای پوشش هزینه های تحصیل یا هزینه زندگی صرف کنند. هزینه تحصیل و هزینه زندگی از 20،000 تا 70،000 دلار در سال است. كنكور چک سخت و درس خواندن در دانشگاه چک مشكل می باشد همچنین تعداد انصرافي ها هر ساله خيلي زياد است. درنهایت اگر تمایل به دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه تحصیل در جمهوری چک را دارید و میخواهید برنامه ریزی منظم خود را بر اساس مزایا و معایب تحصیل در جمهوری چک انجام دهید، می توانید با مشاورین موسسه حقوقی میرداماد در ارتباط باشید.

اسکرول به بالا