071-91009294  | 021-88724227  |

مزایا و‌ معایب تحصیل پزشکی در صربستان

مزایا و‌ معایب تحصیل پزشکی در صربستان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در این مقاله قصد داریم در مورد کشور صربستان و شرایط هزینه های زندگی و مزایا و‌ معایب تحصیل پزشکی در صربستان برای شما عزیزان مطالب جامعی را بیان کنیم. موسسه حقوقی میرداماد همواره در امر مشاوره پذیرش و ویزای تحصیلی برای شما عزیزان در تلاش است تا بهترین ها را به شما دوست داران تحصیل پزشکی و دندانپزشکی پیشنهاد دهد.

معایب تحصیل پزشکی و‌ دندانپزشکی در صربستان

هزینه های زندگی در صربستان کمتر از سایر کشورهای اروپایی است. بودجه ماهانه منطقی حدود 750 یورو (حدود 950 دلار آمریکا) در هر ماه است. با این حال، اگر قصد تحصیل در صربستان دارید، به یاد داشته باشید که به نسبت کشورهای آلمان، فرانسه، اتریش و نروژ گرانتر است. هزینه تحصیل برای یک برنامه پزشکی عمومی شش ساله به زبان انگلیسی حدود ۷۰۰۰ یورو است. شرایط پذیرش در مقطع کارشناسی برای مدرسه پزشکی و دندانپزشکی: دانش آموزان باید مدرک تحصیلی خود را که شامل یک جلسه دو و نیم ساعته با سوالات چند گزینه ای در زیست شناسی، شیمی، انگلیسی می باشد را ارائه کنند.

الزام اولیه برای ورود به لیسانس و برنامه های یکپارچه، اتمام تحصیلات متوسطه چهار ساله و گذراندن آزمون ورودی است. پیش نیازهای خاص پذیرش معمولا دانش خاص در رشته های خاصی را شامل می شود و باید برای برنامه خاص مورد علاقه ی دانشجویان بررسی شود. امتحانات ورودی معمولا در اوایل ماه جولای و اوایل سپتامبر برگزار می شود. رتبه بندی داوطلبان بستگی به آزمون ورودی و موفقیت در سطح تحصیل قبلی دارد.

برای بخش شفاهی آزمون، استاد دانشگاه با دانشجویان درباره موضوعات پزشکی مصاحبه می کند. الزامات آزمون ورودی برای دانشگاه پزشکی بلگراد گذراندن آزمایشهای سخت زیست شناسی و شیمی می باشد ولی ظرفیت پذیرش دانشگاه ها معمولا زیاد است. نکته مهم: لطفا در نظر داشته باشید که صربستان در اتحادیه اروپا نیست (ولی از اولین گزینه ها برای پیوستن به شهروندی اتحادیه اروپا می باشد)، اگر مایل به شرکت در تخصص در اتحادیه اروپا هستید، باید امتحان دولتی را در کشور خود بدهید.

مهارت های زبان انگلیسی خود را به منظور رعایت نیازهای زبان انگلیسی در دانشگاه های صربستان تقویت کنید.معایب تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان: یکی از بزرگترین معایب تحصیل در کشورهای دارای زبانی غیر از زبان انگلیسی برای دانشجویان بین المللی، یادگیری زبان تخصصی آن کشور می باشد. در بررسی معایب و مزایای تحصیل در صربستان باید اعتراف کنیم که کشور صربستان نیز از این عیب مبرا نیست. زبان صربی از زبان هند و اروپایی نشأت گرفته و یادگیری آن مشکل است .برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی نیز آموزش داده می شود. ولی برای گذراندن دوره های کیلینیک به علت مراجعه افراد صربی نیاز به مهارت در زبان های صربی می باشد.

مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان

صربستان یک کشور متنوع در مرکز اروپا است. این کشور استاندارد بالایی از آموزش را دارد و مجهز به امکانات مدرن است. این کشور با مشکلات امنیتی داخلی مواجه نیست و زیرساخت شگفت انگیزی دارد. صربستان دارای 8 دانشگاه عمومی و 10 دانشگاه خصوصی است. در دو شهر بزرگ بلگراد و دانشگاه نووی ساد صربستان دانشجویان می توانند دانشگاه های برتر عمومی و خصوصی) را پیدا کنند که آموزش با زبان انگلیسی را ارائه می دهند. هزینه تحصیل برای مدارس پزشکی در صربستان بسیار کم است. هزینه تحصیل از دانشگاه به دانشگاه دیگر متفاوت است که به دولتی یا خصوصی بودن دانشگاه ها بستگی دارد.

مزایای تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در صربستان

با توجه به وب سایت رسمی کشور، هزینه تحصیل دانشجویان بین 500 تا 2500 یورو در سال است. برای کسب اطلاعات بیشتر، به وب سایت آن دانشگاه مراجعه کنید. دانشگاه های صربستان مدرک هایی را که ارائه می دهند، معتبر و شناخته شده در سراسر جهان هستند و دانش آموزان می توانند مطمئن باشند که تحصیل دندانپزشکی در صربستان و همچنین پزشکی بسیار عالی است. اکثر دانشگاه های صربستان لیسانس پزشکی و لیسانس جراحی (MBBS) را ارائه می دهند. برنامه MBBS یک روند سریع برای تبدیل شدن به یک پزشک است، این برنامه پنج سال طول می کشد.

دوره های پزشکی در اکثر دانشگاه ها به زبان انگلیسی تدریس می شود، اما لازم است که زبان صربی را به عنوان یک موضوع جداگانه مطالعه کنید، چون برای گذراندن دوره های عملی در صربستان به آن نیاز پیدا خواهید کرد. از لحاظ جغرافیایی، این کشور پر از عجایب طبیعی و مصنوعی است و اگر شما در صربستان تحصیل می کنید، فرصتی برای کشف حداقل برخی از این ها را خواهید داشت. اگر شما علاقه مند به شرکت در یک دانشگاه در صربستان هستید، می بینید که گزینه های تحصیلی، اقامت و فرصت هایی وجود دارد که به شما اجازه می دهد به راحتی در خارج از کشور تحصیل کرده و در صربستان زندگی کنید. اطلاعات بیشتر در زمینه های گفته شده را مشاورین موسسه میرداماد در اختیار شما قرار خواهند داد.

اسکرول به بالا