071-91009294  | 021-88724227  |

مدارس ابتدایی در سوئیس

سیستم آموزش دبستان در سوئیس

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

دروس مدرسه ابتدایی در سوئیس به زبان انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و یا به زبان مادری تدریس می شود. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با مدارس ابتدایی در سوئیس و شرایط تحصیل در سوئیس با مشاورین مجرب موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد در تهران و شیراز از طریق شماره های ذکر شده در سایت تماس حاصل نمایید.

سیستم آموزشی سوئیس

دبیرخانه ایالتی آموزش، تحقیقات و نوآوری (SERI) نهاد نظارت بر آموزش در سوئیس است، اما هر یک از ۲۶بخش جداگانه مسئولیت اصلی آموزش و پرورش خود را دارند و در واقع سیستم های آموزشی خود را اداره می کنند.

هر موسسه دارای بخش آموزشی و تقویم مدرسه، ساختار آموزشی، روش های تدریس و برنامه درسی خود می باشد، اگرچه توافق نامه هایی برای هماهنگی برنامه درسی در سراسر کشور وجود دارد. دانیل می گوید: “به خاطر داشته باشید كه این امر می تواند انتقال یك كودك را از یك مدرسه به موسسه دیگر را به كلی دشوار كند. مسئولیت آموزش اجباری بین اتحادیه سوئیس (دولت فدرال) مشترک است.

از حدود 6 سالگی، حضور در مدرسه ابتدایی سوئیس اجباری است، اگرچه تعداد زیادی مدارس وجود دارد که بطور معمول کودکان از پنج سالگی شروع می کنند.

این مرحله از آموزش رایگان است. دوره ابتدایی در بیشتر مناطق شش کلاس دارد و دارای برنامه درسی گسترده است. این شامل مهارت های اساسی، آموزش فیزیکی و زبان است.از آنجا که سوئیس دارای چهار زبان رسمی است، معمولا برای کودکان بسیار خردسال باید نیز زبان محلی خود را یاد بگیرند. در مدارسی که با هماهنگ سازی ملیتی موافقت می کنند، تحصیلات شامل دو سال مهد کودک است که از چهار سالگی شروع می شود.

مدارس بومی و بین المللی در سوئیس

بیشتر دانش آموزان در سوئیس در مدارس بومی شرکت می کنند که از استاندارد بالا و رایگان برخوردار هستند. با این وجود، خانواده های خارجی ممکن است یک مدرسه بین المللی را برای سهولت در انتقال فرزندشان برای ادامه تحصیل با یک زبان و برنامه درسی آشنا در نظر بگیرند. سن و مدت زمان تحصیل فرزند شما در سوئیس فقط یک عامل است که مورد توجه قرار می گیرد.

آموزش اجباری در سوئیس

تحصیل برای کلیه کودکان و نوجوانان در سوئیس حتی برای افرادی که وضعیت اقامت قانونی ندارند، اجباری است (حتی اگر قوانین مربوط به آموزش و پرورش توسط مدارس خوصصی تنظیم شده باشد). به طور کلی، تحصیل اجباری برای کودکان 9 تا 11 سال ادامه می یابد، در حالی که برخی از کودکان در چهار سالگی و برخی دیگر از شش سالگی تا حدود 15 سالگی تحصیل اجباری را شروع می کنند.

فقط حدود 5 درصد از کودکان سوئیسی به یک مدرسه خصوصی می روند. همچنین آموزش دولتی رایگان است، اما ممکن است از شما خواسته شود که برای مدرسه، کتاب و اردوهای مدرسه هزینه بپردازید.

انواع مدارس ابتدایی در سوئیس

مدارس خصوصی در سوئیس

مدارس خصوصی بسیاری در سوئیس وجود دارد، اما تنها 5% از کودکان و جوانان سوئیسی در این مدارس تحصیل می کنند (اکثرا دانش آموزان خارجی در این مدارس تحصیل می کنند). مدارس خصوصی بر اساس برنامه های درسی و امکاناتشان متفاوت هستند، اما بسیاری از آنها بسیار معتبر می باشند که در هزینه هایی که برای این مدارس پرداخت می شود تاثیر گذار است.

سوئیس دارای گران ترین مدارس شبانه روزی است، از جمله مدرسه لی رزی که شهریه آن حدود 100.000 یورو در سال است. مدارس خصوصی معمولا دارای کلاس های کوچکتر (مثلا 13 دانش آموز و یک معلم) و از امکانات بهتری برخوردار هستند و معمولا محیط چند فرهنگی بیشتری نسبت به مدارس دولتی ارائه می دهند. مدارس خصوصی ممکن است روزانه یا شبانه باشند. همانند مدارس دولتی، مدارس خصوصی نیز تحت قانون اتحادیه هستند. با این حال مدارس خصوصی می توانند برنامه درسی سوئیس، برنامه درسی کشور خارجی یا دیپلم بین الملل را ارائه دهند. مدارس بین المللی سوئیس تحت این گروه قرار دارند.

مدارس خارجی دو زبانه و بین الملل در سوئیس

همانطور که انتظار می رود در کشوری که تقریبا 2.5 میلیون خارجی (تقریبا 27.7% از جمعیت در سال 2016) زندگی می کنند، تعداد زیادی مدرسه خارجی، دو زبانه و بین المللی مخصوصا در شهرهای بزرگ و اطراف آنها وجود دارد.

آموزش غیر حضوری در سوئیس

آموزش غیر حضوری در برخی از موسسه های سوئیس برای کودکان قانونی است و در برخی غیر قانونی است. بنابراین شرایط قانونی هر موسسه که می خواهید در آن تحصیل کنید را بررسی کنید. اگر قانونی باشد، شما به طور رسمی برای مدارس غیر حضوری درخواست می دهید، هر سال در مدرسه ثبت نام می کنید و در برنامه تحصیلی تایید شده شرکت می کنید و به طور مکرر ارزیابی می شوید.

مدارس دولتی در سوئیس

اکثر کودکان و جوانان در سوئیس (تقریبا 95 %) در مدارس دولتی تحصیل می کنند. استاندارد آموزشی در این مدارس بسیار بالا است و آموزش (همانند زبان رسمی سوئیس) چند زبانه می باشد. دروس به زبان بومی (آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی) به همراه کلاس هایی به زبان رسمی دوم و همچنین زبان انگلیسی تدریس می شوند.

کودکان به مدارس بومی یا ناحیه تحت پوشش می روند، بنابراین اگر شما به منطقه دیگری نقل مکان کردید باید به مدرسه خود را تغییر بدهید. این ممکن است برای محل زندگی که می خواهید انتخاب کنید تاثیر گذار باشد، بنابراین شهرت مدارس در منطقه انتخابی را چک کنید. به طور کلی تا زمانی که پروسه ثبت نام تکمیل نشده است، حضور در مدرسه مورد نظر قانونی نشده است. تماس با والدین در سیستم آموزشی سوئیس کمتر از آن چیزی است که انتظار دارید.

ساختارتحصیلی مدارس ابتدایی در سوئیس

آموزش ابتدایی در سوئیس

آموزش ابتدایی معمولاً شامل پیش دبستانی (مهد کودک) و دبستان است. سطح ابتدایی شامل دو سال مهدکودک یا یک دوره یادگیری اولیه است که می تواند به مدت هشت سال ادامه داشته باشد. اگرچه بیشتر کودکان به مدت دو سال در مهد کودک شرکت می کنند، اما در بعضی از منطقه ها مجبور نیستند و می توانند فقط یک سال در آن شرکت کنند.

در منطقه های آلمانی زبان، برخی ازبخش ها مهدکودک و دو سال اولیه دبستان را به نام چرخه اول با هم ادغام می کنند و کودکان چهار تا هشت ساله در آن قرار دارند. که به آن Basisstufe یا Grundstufe گفته می شود.

در منطقه های فرانسوی زبان، دو سال مهدکودک شامل دوره چهار ساله یا دوره اول و یا دوره ابتدایی اول می باشد.

در منطقه ایتالیایی زبان Ticino است، که کودکان از سه سالگی به صورت اختیاری به مهد کودک می روند و بعد از چهار سالگی، به مدت دو سال به صورت اجباری می باشد.

پیش دبستانی در سوئیس

حتی در مواردی که پیش دبستانی اجباری نیست، بیشتر کودکان پیش از دبستان در مهدکودک شرکت می کنند. هدف این است که از طریق یادگیری مبتنی بر نوازندگی موسیقی، صنایع دستی و بازی ها به طور عمده باعث تحریک پیشرفت و مهارت های اجتماعی کودکان و نکات خواندن نوشتن و ریاضیات و در سال قبل از دبستان شود.

مدارس پیش دبستانی راهی عالی برای کودکان مهاجر برای انتخاب یک زبان جدید و شروع به کار با فرهنگ سوئیس است.

دبستان در سوئیس

حدوداً بچه ها از شش سالگی به دبستان می روند و بسته به منطقه، مدرسه ابتدایی بین چهار تا شش سال به طول می انجامد. کودکان به زبان منطقه آموزش داده می شوند (آلمانی، فرانسوی ایتالیایی یا رومانیایی). دروس شامل زبان اول، زبان ملی و انگلیسی، ریاضیات، علوم طبیعی، علوم اجتماعی، علوم انسانی، جغرافیا، اخلاق، تاریخ، دینی، هنر، موسیقی، طراحی و آموزش تربیت بدنی می باشد.

ارزیابی دانش آموز از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت است، اما به طور کلی دانش آموزان در پایان هر ترم سالانه دوبار گزارش مدرسه درجه بندی شده یا درجه بندی نشده را دریافت می کنند (نمرات از یک به شش است که شش نمره بهترین درجه و یک بدترین است). همچنین آزمون های پایان سال نیز وجود دارد.

مدارس بین المللی ابتدایی در سوئیس

همانطور که انتظار میرود در کشوری با حدود 2.3 میلیون نفر خارجی (تقریبا 27.71 ٪ نفر از جمعیت در سال 2016) تعداد زیادی از مدارس بین المللی دو زبانه و خارجی در سوئیس به ویژه در شهرهای مرکزی و اطراف وجود دارد.

برای دریافت بازخورد در مورد کیفیت و شهرت مدرسه می توانید به مدارس مراجعه کرده و با معلمان یا والدین دیگر صحبت کنید. مدارس بین المللی برنامه های درسی ملی و یا بین المللی ارائه می دهند که منجر به صلاحیت های ملی یا بین المللی می شوند. این موارد شامل: مدارک تحصیلی انگلیس، گواهینامه عمومی بین المللی آموزش متوسطه IGSE) و سطح GCSE A)، دیپلم دبیرستان بین المللی آمریکایی، دیپلم بین المللی لیسانس (IB) فرانسه.

برخی مدارس دانش آموزان را از سطح مهد کودک تا ورودی دانشگاه آموزش می دهند. آنها ممکن است مدارس روزانه یا شبانه روزی باشند که ترکیبی از هر دو را ارائه می دهند.

مدارس بین المللی از نظر اندازه جمعیت متفاوت هستند. از چند صد دانش آموز در یک قسمت گرفته تا بیش از 4000 نفر در دانشگاه های مختلف که بیشتر شبیه یک دانشگاه کوچک هستند. به صورت یک مدرسه سنتی ممکن است دروس به آلمانی تدریس شود. زبان فرانسه یا بسته به مدرسه به عنوان مثال در مدرسه بین المللی ژاپن در زوریخ دروس ژاپنی و دروس آلمانی و انگلیسی به زبان ژاپنی تدریس می شود. در مدارس دو زبانه، دروس به میزان مساوی دو زبان مختلف تدریس می شود. به عنوان مثال: آلمانی-انگلیسی، آلمانی-فرانسوی، ایتالیایی-آلمانی.

شرایط مدرسه ابتدایی در سوئیس

شرایط مدرسه ابتدایی در سوئیس

مراحل ورود و ثبت نام در مدارس بین المللی

مراحل پذیرش و ثبت نام در مدارس بین المللی بسته به مدارس متفاوت است، اما در نظر داشته باشید بسیاری از مدارس دارای لیست انتظار هستند. بسیاری از مدارس بین المللی از متقاضیان در طول سال پذیرش دریافت می کنند، همچنین ممکن است درخواست سال های تحصیلی آینده امکان پذیر باشد. برای اخذ پذیرش، معمولاً دانش آموزان ملزم به دستیابی به استاندارد معینی از تحصیل هستند (در صورت لزوم) و احتمالاً شما نیاز به ارائه گزارش های دوره گذشته و نتایج امتحانات دارید.

هزینه ها از مدرسه به مدرسه متفاوت است، اما به طور کلی سنگین می باشد. به عنوان نمونه شهریه سالانه پایه 2018/19 برای مدرسه بین المللی زوریخ حدودا 31.400 دلار برای یک دانش آموز در سال 2019 تخمین زده شده است. این هزینه مربوط به دریافت پذیرش است، ممکن است هزینه های اضافی دیگر را نیز پرداخت نمایید.

زبان تحصیل مدارس ابتدایی در سوئیس

شهر زوریخ به عنوان شهری که ساکنین آن به دو زبان فرانسوی و انگلیسی صحبت می کنند، آخرین بخشی از کشور است، که باید در خصوص زبان خارجه در مدارس ابتدایی برای آن تصمیم گیری شود. این فرایند جنبشی بحث بر انگیز است.

فرایند کیفیت بیشتر، یک زبان خارجه در روابط بیرونی مدارس ابتدایی، به پشتوانه چندین سازمان آموزشی و تدریس اجرا می شود. بحث اصلی این برنامه آن است که دانش آموزان در سطح ابتدایی در فرایند یادگیری دو زبان خارجه با مشکل اطلاعات ذهنی مواجه شده و اینکه فعالیت های مربوطه بار کاری فراوانی بر معلمان تحمیل کرده که به علاوه بر موضوعات و زمینه های دیگر نیز تاثیر دارد.

دانش آموزان اخیرا انگلیسی را از سن 7 سالگی یاد می گیرند و از سن 11 سالگی در طی دوران ابتدایی فرانسوی می آموزند. حامیان این برنامه در نظر دارند که اگر آموزگاران به دقت در سطح ابتدایی با یک زبان آشنا شوند، زبان دوم را در سطح راهنمایی بهتر و سریعتر خواهند آموخت. در نتیجه، معلمان زمان بیشتری برای پرداختن به آموزش زبان دوم در اختیار خواهند داشت، خصوصا نسبت به زمانی که دو زبان همزمان در مدرسه ابتدایی آموزش داده می شود.

دانش آموزان در مدارس سوییس باید آموزش یک زبان دوم ملی غیر از انگلیسی را دو سال قبل از پایان مدرسه ابتدایی شروع کرده باشند.

این فرایند طبق پیشنهاد دفتر فرهنگی ارائه شده است. با توجه به اینکه دولت فدرال نمی تواند به بخش های مختلف کشور تحمیل کند که چه زبانی باید به عنوان زبان اول در مدارس تدریس شود، با پیشنهاد سنی که دانش آموزان زبان دوم ملی را فرا می گیرند، تمهیداتی در این خصوص ارائه کرده است.

پیشنهادات ارائه شده در این گزارش آخرین اطلاعیه در تلاش های کشور سوییس در راستای تدریس زبان های خارجه در نظر گرفته می شود که تا حد زیادی حول محور کاربردی بودن زبان انگلیسی نسبت به فرانسوی یا آلمانی می باشد. این فرایند جنبه عاطفی تمهیدات سیاسی در کشوری با چهار زبان رسمی آلمانی، ایتالیایی، فرانسوی و رومانیایی را در بر می گیرد.

آلمانی اولین زبانی است که باید در مدارس سوییس در بخش فرانسوی زبان این کشور آموزش داده شود. تیسینو به عنوان یک بخش ایتالیایی زبان اولویت زبان اول را به فرانسوی می دهد در حالیه که در بخش گرابوندن، انتخاب بین ایتالیایی، آلمانی یا رومانیایی است.

زبان انگلیسی

مباحث اغلب در امتداد مشی اختیارات فدرال نسبت به اختیارات استانی قرار می گیرند. وزیر کشور، آلان برست، مکرر هشدار داده است چنانچه زبان رسمی سوییس در مدارس ابتدایی تدریس نشوند، انسجام ملی در معرض خطر قرار خواهد گرفت. ولی پارلمان استانی تورگا در شرق کشور فرانسوی را از برنامه درسی مدارس ابتدایی سال گذشته خارج کرده است.

فرانسوی زبان های غرب کشور از این بابت ناراحت شده بودند. در تاریخ 8 مارس نیز شهروندان بخش آلمانی زبان به نام نیدوالدین نیز به برنامه های اجرایی حزب مردمی کنسرواتیو سوییس با هدف تسهیل برنامه های درسی در سطح مدارس ابتدایی، رای دادند.

این ابتکار عمل تعداد زبان های خارجه را بر مبنای یادگیری دو زبان خارجه به صورت همزمان محدود می نماید، زیرا این مبنا برای کودکان زیر سن 12 سال یک مانع آموزشی و فکری بزرگ به شمار می رود.

درصورتیکه که ابتکار عمل تایید و تصویب شود، در ابعاد گسترده فرض می شود که انگلیسی به عنوان زبان دوم حدودا 2300 دانش اموز مدرسه ابتدایی انتخاب خواهد شد. بنابراین زبان فرانسوی تنها در سطح راهنمایی تدریس خواهد شد. بسیاری از احزاب سیاسی مهم و مجامع معلمان داخلی با این برنامه مخالفت کرده اند. همچنین می توانید دوره زبان انگلیسی در سوئیس شرکت کنید.

مزایا و معایب مدارس دولتی و خصوصی در سوئیس

مزایا و معایب مدارس دولتی سوئیس

  • اگر قصد دارید به مدت طولانی در سوئیس بمانید یا فرزند کم سن و سالی دارید (فرزند شما سن مدرسه ابتدایی یا کمتر است) فرستادن فرزندتان به مدرسه دولتی ممکن است بهترین ایده باشد.

اولا، تحصیلات دولتی در سوئیس بسیار عالی و رایگان است و در صورتیکه کودک شما نمی تواند پیاده به مدرسه برود، شامل حمل و نقل عمومی رایگان نیز می شود. ثانیا، کودک شما به سرعت زبان را یاد می گیرد (کودکان با سن کمتر آسان تر زبان یاد میگیرند) و می توانند به راحتی با فرهنگ سوئیس ادغام شوند که این خود باعث کاهش انزوا در مکان جدید آنها می شود.

  • آموزش در سوئیس چند زبانه است که می تواند پس از فروكش کردن شوك اوليه ادغام در محیط، برای فرزندانتان مزایای شناختی و شغلی در آینده را داشته باشد. همچنین برای سهولت در انتقال فرزندتان معمولاً در سال اول آموزش زبان به دانشجویان خارجی ارائه می شود.
  • برخی از مدارس دولتی چهارشنبه های نیم روزه یا تعطیل را ارائه می دهند. دانش آموزان می توانند استراحت طولانی برای ناهار (دو ساعت) را داشته باشند و یا خانه بروند.

در صورتیکه مدرسه ناهار یا نظارت بعد از مدرسه را ارائه ندهد، این امر ممکن است والدین شاغل را تحت فشار قرار دهد که از یک منطقه تا منطقه دیگر متفاوت است. گزارش ها و ارتباطات مدرسه نیز می تواند به زبان منطقه ای باشد، بنابراین والدین هم نیاز به دانش پایه ای زبان دوم دارند.

  • برای کودکان بزرگتر که قبلاً تحصیلات خود را آغاز کرده اند، ممکن است سازگاری با یک محیط جدید که مجبورند در دوره های دشوارتر با یک زبان جدید شرکت کنند سخت تر باشد، اگرچه معمولاً در مدارس سوئیس پشتیبانی وجود دارد.
  • بعضی از کودکان ممکن است مجبور شوند یک سال آموزشی را تکرار کنند، زیرا مهارت های زبانی آنها به همان میزان مهارت علمی آن ها نیست.
  • در اکثر مدارس از اوایل زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم یا سوم تدریس می شود، بنابراین ارتباط باهم سن و سالان به میزان کمتری باعث نگرانی است. از آنجایی که آموزش متوسطه سوئیس در مسیرهای مختلفی قرار می گیرد، کودکان نیز میبایست در اوایل تحصیل خود هدف مشخصی درباره آینده خود داشته باشند.

مزایا و معایب مدارس بین المللی خصوصی سوئیس

  • یک مدرسه بین المللی می تواند بهترین انتخاب برای کودکان بزرگتر باشد که در نیمه تحصیل خاص در کشور خود یا در یک مدرسه بین المللی در کشور دیگری بوده اند؛ زیرا آنها می توانند با همان برنامه درسی در سوئیس ادامه دهند.
  • مسئله زبان برای دانشجویان بین الملل وجود نخواهد داشت، بنابراین فرزندان شما نیز در دوره های خود شانس بیشتری برای موفقیت در درس های خود خواهد داشت.
  • علاوه بر این، اگر نمی خواهید برای طولانی مدت در سوئیس بمانید و می خواهید به زودی به کشور خود بازگردید یا مجدداً به خارج از کشور مهاجرت کنید، مدارس بین المللی می توانند از اهمیت ویژه ای برخوردار باشند.
  • محیط به احتمال زیاد چند فرهنگی خواهد بود که می تواند یک فرصت عالی برای ایجاد یک چشم انداز جهانی باشد. به عنوان مثال یک مدرسه بین المللی در ژنو دارای 120 ملیت مختلف است.
  • همچنین به دست آوردن یک آموزش بین المللی شناخته شده، فرصتی را برای نوجوانان برای تحصیل آموزش عالی در خارج از کشور فراهم می کند. اگرچه، ادغام مشابهی با فرهنگ سوئیس وجود ندارد که باعث شود کودکان حس غریبی را احساس کنند.
  • در هنگام انتقال والدین به مشاغل یا پست های دیگر، در مدارس بین المللی نیزتغییر و تبدیل زیادی وجود دارد.
مزایا و معایب تحصیل در مدارس ابتدایی سوئیس
مزایا و معایب تحصیل در مدارس ابتدایی سوئیس

5 دلیل عمده برای تحصیل در مقطع ابتدایی در سوئیس به طور کلی به صورت زیر می باشد:

شهرت عالی

سوئیس محل برخی از بهترین و معتبرترین مدارس شبانه روزی در جهان است. مدارس شبانه روزی سوئیس، گرچه در مقایسه با سایر کشورها گران است، بلکه به دلیل شهرت بسیار عالی و تعالی دانشگاهی مشهور هستند. دانشجویان از سراسر دنیا برای تحصیل در یک محیط واقعا بین المللی و امن مهاجرت می کنند.

انتخاب

با بیش از 100 مدرسه بین المللی، تمرکز بسیار بالایی در آموزش بین المللی برای یک کشورنسبتا کوچک با جمعیت فقط 8 میلیون نفر وجود دارد. والدینی که فرزندانشان در سوئیس تحصیل می کنند، از استاندارهای بالای دانشگاهی، تنوع بین المللی و فرهنگی، از محیط یادگیری ایمن قدردانی می کنند.

استاندارد علمی

بسیاری از مهاجرین و والدین محلی، فرزند خود را با وجود کیفیت مدارس دولتی، به مدارس بین المللی می فرستند. مدارس بین المللی سوئیس جزو بهترین ها در جهان هستند.

بسیاری از مدارس، برنامه های مختلف درسی را ارائه می دهند. مدارس شبانه روزی در اکثر شهرهای بزرگ، جایی که شرکت ها و سازمان های بین المللی مستقر هستند مشاهده خواهید کرد. به خصوص دریاچه ژنو از تراکم بالای مدرسه بین المللی برخوردار است.

مکان ایده آل

موقعیت سوئیس در قلب اروپا است که با چهار زبان ملی، مرزهای مشترک با ایتالیا، فرانسه، آلمان، اتریش و لیختن اشتاین و جمعیتی بسیار پائین بین المللی آن را به مکانی ایده آل برای یادگیری در مورد فرهنگ های مختلف و یادگیری زبان ها تبدیل کرده است.

ماجرا جویی در مکانهای گسترده

کشور سوئیس با کوه ها، رودخانه ها و دریاچه های زیادی که دارد، فرصت های نامحدودی را برای دانشجویان فراهم می کند تا خارج ازخانه سرگرم شوند.

هزینه تحصیل در مدارس ابتدایی سوئیس

هزینه تحصیل در مدارس ابتدایی سوئیس

هزینه مدارس ابتدایی در سوئیس

هزینه مدارس در هر ترم از قبل مشخص می شود. در صورت درخواست، می توان هزینه های مدرسه را به صورت اقساط پرداخت کرد.

هزینه های مدارس در هر ترم

مهد کودک (سال 1 و 2)

  •  پرداخت در شروع ترم: 11.820.00 فرانک (1000 یور )
  • در هر 5 قسط ماهانه (2% هزینه اضافی): 2.410.00 فرانک (220 یورو)

ابتدایی (سال 1 تا 6 سال)

  • پرداخت در شروع ترم: 11.820.00 فرانک (1000 یورو )
  •  در هر 5 قسط ماهانه (2% هزینه اضافی): 2.410.00 فرانک (220 یورو)

دبیرستان (سال 1 و 2)

  •  پرداخت در شروع ترم: 12.100.00 فرانک (1200 یورو )
  • در هر 5 قسط ماهانه (2% هزینه اضافی): 2.470.00 فرانک (250 یورو)

دبیرستان (سال 3)

  • پرداخت در شروع ترم: 12.9300.00 فرانک (1500 یورو)
  • در هر 5 قسط ماهانه (2% هزینه اضافی): 2.650.00 فرانک (270 یورو)

آمادگی دانشگاه (سال 1 و 2 )

  • پرداخت در شروع ترم: 12.100.00 فرانک (1100 یورو )
  • در هر 5 قسط ماهانه (2% هزینه اضافی): 2.470.00 فرانک (230 یورو)

دانشگاه (سال 1 و 2)

  • پرداخت در شروع ترم: 12.9300.00 فرانک (1500 یورو)
  • در هر 5 قسط ماهانه (2% هزینه اضافی): 2.635.00 فرانک (270 یورو)

دانشگاه (سال 3 و 4)

  • پرداخت در شروع ترم: 13.870.00 فرانک (2000 یورو )
  • در هر 5 قسط ماهانه (2% هزینه اضافی): 2.830.00 فرانک (300 یورو )

دیپلم بین الملل ( سال 1 و 2)

  • پرداخت در شروع ترم: 10.720.00 فرانک (980 یورو )
  • در هر 5 قسط ماهانه (2% هزینه اضافی): 2.185.00 فرانک (200 یورو )

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ویزای تحصیلی سوئیس و شرایط مهاجرت به سوئیس می توانید به صورت حضوری به دفاتر ما در تهران و شیراز مراجعه نمایید.

اسکرول به بالا