071-91009294  | 021-88724227  |

قوانین جدید سفر به چین در دوران کرونا

قوانین جدید سفر به چین در دوران کرونا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

چین یکی از کشور های آسیایی می باشد که جمعیت بسیار زیادی دارد و متقاضیان بسیاری یالانه برای مهاجرت به این کشور اقدام می کنند. مهاجرت به چین از راه های بسیاری در گذشته و امروز امکان پذیر بوده است. با این حال همه گیری و شیوع ویروس کرونا که منشا آن نیز از همین کشور چین آغاز شد، باعث ایجاد تفاوت هایی در روند مهاجرت به این کشور شده است. از این رو برای این که بتوانید مهاجرت به چین را در روند ادامه زندگی خود داشته باشید باید با توجه به قوانین مهاجرتی در دوران همه گیری اقدام نمایید. از این رو به تازگی اخباری مبنی بر قوانین جدید سفر به چین در دوران کرونا منتشر شده است.

بیشتر بدانید:

قوانین جدید سفر به چین در دوران کرونا

مهاجرت به چین به هر روشی مانند تحصیل در چین یا کار در چین هم باشد همراه با شرایطی است که عموم این رایط به دلیل همه گیری ویروس کرونا می باشد. از تاریخ ۲۳ سپتامبر سال ۲۰۲۰ میلادی، وزارت امور خارجه و اداره مهاجرت ملی چین شرایط ساده تری  را برای ورود به این کشور مهیا کرده است. اما این ورود برای کسانی راحت تر است که اجازه کار در چین را دارند یا برای دیدار وارد ایت کشور می شوند.

مقامات چینی تأیید کردند که دارندگان مجوز های اقامت معتبر چین ، از جمله برای کار یا دیدار های خانوادگی ، که تبعه کشور های خاصی هستند ، می توانند بدون نامه دعوت نامه (LOI یا “نامه PU”) برای ویزای چین درخواست دهند. با این حال ، اجرای این سیاست جدید در حال حاضر از کنسولگری به کنسولگری دیگر متفاوت است و باید قبل از ارسال درخواست ویزا تأیید شود.

کدام کشور ها شرایط ورود به چین دارند؟

همان طور که اشاره کردیم قوانین مهاجرت به چین و ورود در دوران کرونا دچار تغییراتی شده است. این قوانین برای برجی کشور ها شرایط راحت تری را به همراه خواهد داشت.

اما سیاست جدید ممکن است در مورد دارندگان اجازه اقامت که تابعیت کشورهای زیر را دارند و برای ویزا در این کشور ها درخواست می کنند اعمال شود: آلبانی، اتریش ، بلژیک، بوسنی و هرزگوین ، بلغارستان ، کرواسی ، قبرس ، جمهوری چک ، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان ، یونان، مجارستان ، ایسلند، ایرلند، ایتالیا ، لتونی، لیتوانی ، لوکزامبورگ، مالت، مونته نگرو ، هلند، مقدونیه شمالی، نروژ، لهستان ، پرتغال، رومانی ، صربستان، اسلواکی ، اسلوونی ، اسلوونی، اسپانیا ، سوئد، سوئیس و انگلستان.

اما طبق قانون جدید شرکت های چینی مجاز به درخواست نامه ویزای M با حداکثر مدت زمان ۱۸۰ روز برای کارگران ضروری خارجی هستند که فعالیت های اقتصادی ، تجاری ، علمی یا فنی ضروری و فوری انجام می دهند. در صورت تأیید و صدور نامه دعوت نامه (تحت شرایط محدود) ، تبعه خارجی می تواند برای ویزای M در کنسولگری مربوطه چین اقدام کند. دقت داشته باشید که در موارد خاص برای مهاجرت به چین لازم است تا با مشاوران مجرب و کار آزموده مشورت نمایید. قبل از هر گونه اقدام برای مهاجرت به چین لازم است تا شرایط را بررسی نمایید.

اسکرول به بالا