071-91009294  | 021-88724227  |

قوانین زندگی در کانادا

قوانین زندگی در کانادا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

مقدمه

کشور کانادا، یکی از مهاجرپذیرترین کشورهای حال حاضر به خصوص برای مردمان ایران به شمار می‌رود. ما در این مقاله قصد داریم تا قوانین زندگی در کشور کانادا را بررسی کنیم تا شما بتوانید انتخاب آگاهانه‌تری جهت مهاجرت داشته باشید. اگر شما قصد مهاجرت به این کشور جذاب را دارید، می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با موسسه مهاجرتی میرداماد در ارتباط باشید و پاسخ سوالات خود در زمینه مهاجرت را از این موسسه جویا شوید.

مطالب مرتبط:

مهاجرت تحصیلی به کانادا

تحصیل پزشکی در کانادا

تحصیل در کانادا

کشور کانادا واقع در قاره آمریکای شمالی است. این کشور پهناور، از لحاظ مساحتی دومین کشور وسیع دنیا به شمار می‌آید. جمعیت تقریبی کشور کانادا چیزی حدود ۳۸ میلیون نفر است و تورنتو، بزرگترین شهر این کشور به شمار می‌رود. این کشور با داشتن مکان‌های تفریحی متنوع و فراوان، مقصد بسیاری از افراد جهت زندگی، گردشگری، تحصیل، کار و موارد دیگر است. آبشار نیاگارا یکی از جذاب‌ترین آبشارهای جهان می‌باشد که واقع در کشور کانادا است. علاوه بر آن مکان‌های دیدنی مثل دریاچه لوئیس، آدام ملنیک، ویکتوریا، توفینو، نمایش‌های خیابانی، کاروان‌های شادی و… از جمله مکان‌های دیدنی این کشور هستند که توجه افراد زیادی را نسبت به خود جلب می‌کنند.

قوانین زندگی در کانادا

چرا کشور کانادا گزینه مناسبی برای زندگی و مهاجرت است؟

کشور کانادا با وجود مساحت گسترده، آمار بسیار پایینی از جرم و جنایت دارد و مسئله ایمنی و امنیت برای کسانی که قصد مهاجرت دارند یک مسئله بسیار مهم است.

مورد بعد نرخ بالای امید به زندگی در این کشور است؛ مردمان کانادایی به طور کلی افرادی شاد، بشاش، اهل تفریح و گردش هستند و طبیعتا این سبک زندگی بر روی کسانی که می‌خواهند مهاجرت کنند تاثیرگذار خواهد بود.

سیستم آموزشی نوین، ثبات اقتصادی، تنوع شغلی، امکان کسب مهارت، رفاه گسترده، سطح بالای زندگی و سیستم سلامت عمومی رایگان، از دیگر مواردی است که کشور کانادا را به مکانی پرمخاطب برای زندگی تبدیل کرده است.

قوانین زندگی در کانادا

قوانین مهم زندگی در کشور کانادا

کشور کانادا مثل همه کشورهای جهان دارای قوانین خاص خود است که این قوانین برگرفته از فرهنگ، سبک زندگی، ارزش‌ها و اعتقادات مخصوص مردمان این کشور است. قبل از شرح قوانین زندگی در کشور کانادا، لازم به ذکر است که بدانید این کشور دارای ایالت‌های زیادی است و قوانین در هر ایالت متفاوت و منحصر به فرد است. ما در اینجا قصد داریم تا قوانین کلی حاکم بر کشور کانادا را بررسی کنیم. اگر شما قصد مهاجرت به شهر و ایالت خاصی از کشور کانادا را دارید؛ برای کسب اطلاعات بیشتر از ویژگی‌های خاص و منحصر به فرد آن منطقه، می‌توانید به مشاوران ما مراجعه کنید و اطلاعات تخصصی در این رابطه را به دست آورید.

قانون مالیات در کانادا

یکی از قوانین زندگی در کشور کانادا که به‌طور جدی بر آن نظارت می‌شود، قانون پرداخت مالیات است. این مالیات به طور تقریبی ۱۵ درصد افزایش سالانه دارد و برای همه افراد اعمال می‌شود.

قوانین زندگی در کشور کانادا: سلام کانادایی!

مردمان کانادا سبک ویژه‌ای از سلام و احوالپرسی دارند. زبان بدن و زبان غیر کلامی در میان مردم کانادا به شدت رواج دارد؛ آنان علاقه‌مند به برقراری ارتباط چشمی هستند و از آنجا که افرادی با خلق‌و‌خوی گرم می‌باشند، سلام و احوالپرسی صمیمانه‌ای با یکدیگر دارند.

حمل مواد مخدر و اسلحه در کشور کانادا ممنوع!

در کشور کانادا اگر به حمل مواد مخدر،  اسلحه، مواد منفجره و مواردی از این قبیل اقدام کنید، مجرم شناخته خواهید شد و مجازات سختی در انتظار شماست. قوانین سختگیرانه‌‌ای که در رابطه با جرم و جنایت در این کشور وجود دارد، باعث شده سطح امنیت عمومی افزایش پیدا کند.

تعرض به بانوان ممنوع!

کشور کانادا احترام زیادی برای بانوان قائل است و در صورت بی‌احترامی و برخورد ناشایست، با افراد خاطی برخورد قاطعانه‌ای صورت می‌گیرد.

صدا کردن دوستان و همکاران در محیط کاری به اسم کوچک ممنوع!

ادب، احترام و حریم روابط رسمی در کشور کانادا به طور جدی رعایت می‌شود، بنابراین افراد در محیط کار یکدیگر را به اسم کوچک صدا نمی‌زنند و انجام این کار را نوعی رعایت ادب و احترام می‌دانند.

پوشیدن لباس باز در محیط‌های آموزشی و مدرسه ممنوع!

شما در این کشور از انتخاب آزادانه برای نوع پوشش خود برخوردار هستید؛ اما در محیط‌های آموزشی باید  لباس‌های رسمی به تن‌ کنید و از پوشیدن لباس‌های باز خودداری کنید.

ممنوعیت‌های کلی در کانادا

پریدن در دریاچه شهر تورنتو ممنوع!

اسکی در زمان تاریکی هوا و غروب ‌آفتاب ممنوع!

هزینه زندگی در کشور کانادا

همانطور که پیش از این در مقاله اشاره کردیم، کشور کانادا دارای ایالت و شهرهای مختلف است و هزینه زندگی در هر کدام از این شهرها متفاوت خواهد بود. سه شهر پرهزینه و در مقابل پردرآمد و پرکار برای کسانی که قصد اشتغال در کشور کانادا را دارند: مونترال، تورنتو و ونکوور هستند. شما با زندگی در این شهرها، از امکانات بسیار زیادی برخوردار خواهید شد، امنیت بالایی را تجربه خواهید کرد، ولی در مقابل هزینه‌های بیشتری را می‌پردازید.

قوانین مهاجرتی کشور کانادا

داشتن لباس زمستانی در کشور کانادا ضروری است! این کشور از لحاظ آب و هوایی بسیار سرد است و بارش برف به صورت مکرر اتفاق می‌افتد. برای همین اگر قصد تفریح و گردش را دارید ابتدا از اخبار هواشناسی مطلع شوید و بعداً برنامه‌ریزی کنید؛ چرا که ممکن است یک برف ناگهانی و یا یک سوز سرمای عجیب تمام برنامه شما را نقش بر آب کند.
کشور کانادا برای بالا بردن سیستم سلامت عمومی، هزینه‌های درمان را رایگان کرده است و برای کسانی که پاسپورت کانادایی و یا اقامت دائمی دارند بیمه درمانی رایگان را فراهم می‌کند.

اگر قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارید لازم است که بدانید قوانین مالیاتی برای هر فرد شاغل در این کشور به طور جداگانه محاسبه می‌شود؛ يعنی شما‌، همسر و فرزندتان و هر شخص شاغل دیگری که با شما زندگی می‌کند، به طور جداگانه به پرداخت مالیات موظف خواهد بود ولی مالیات نسبت به درآمد شما متغیر است.

آیا مردم کانادا افراد نژاد پرست هستند؟

از آنجا که کشور کانادا مهاجرپذیر است و سالانه افراد زیادی از کشورهای مختلف به این کشور مهاجرت می‌کنند، مردمان کانادایی با افراد خارجی و مهاجران آشنا هستند و برخورد نسبتاً خوبی دارد؛ اما نمی‌توان گفت که هیچ نژادپرستی در این کشور وجود ندارد. از کشور ایران سالانه افراد زیادی برای مهاجرت به کانادا اقدام می‌کنند‌ و شما می‌توانید مناطقی را انتخاب کنید که ساکنان ایرانی بیشتری دارد در این صورت از رفتارهای نژادپرستانه فاصله خواهید گرفت.

از چه طریق می‌توان برای مهاجرت به کشور کانادا اقدام کرد؟

شما می‌توانید برای مهاجرت از طریق کار، تحصیل، ازدواج، فرزندآوری، کارآفرینی و مواردی از این قبیل به کشور کانادا مهاجرت کنید.

برابری جنسیتی در کشور کانادا

در این کشور زنان و مردان از حقوق برابری برخوردار هستند و همانطور که در قوانین زندگی در کشور کانادا گفته شد، عدم تعرض به بانوان یک قانون و یک اصل در این کشور به‌شمار می‌رود. داشتن بیش از یک همسر در این کشور غیرقانونی و خلاف مقررات است. برای بانوان در این کشور ۱۲ ماه مرخصی زایمان در نظر گرفته شده است و مجموع این موارد نشانگر اهمیت به زنان در کشور کاناداست.

جمع‌بندی
مجموع مزایای گفته‌شده مثل رفاه، نرخ امید بالا به زندگی، درآمد خوب، جاذبه‌های گردشگری فراوان و ثبات اقتصادی باعث شده تا کشور کانادا مهاجران زیادی را به خود جلب کند. اگر قصد مهاجرت به این کشور را دارید برای اقدام از صفر تا صد این کار می توانید به موسسه مهاجرتی میرداماد مراجعه کنید و تمام مراحل را در کنار این مجموعه تخصصی طی کنید.

زندگی در کشور کانادا

زندگی در کشور کانادا برای افرادی مناسب است که به دنبال هوای پاک، استانداردهای بالای زندگی، امنیت و آرامش و کیفیت بالای زندگی باشند. در واقع زندگی در کشور کانادا به معنای زندگی در مکانی محافظت شده در میان افرادی با ویژگی های قوی و امکانات پیشرفته است. زندگی در کشور کانادا به عنوان امن ترین مکان برای زندگی و یکی از برترین کشورهای جهان برای تحصیل با برخی از مزایا و معایب زندگی در کشور کانادا همراه است.

کشور کانادا در صدر فهرست بهترین کشورها برای زندگی قرار دارد. از ویژگی های کشور کانادا برای زندگی می توان به دسترسی راحت به آموزش، رایگان بودن مراقبت های بهداشتی، ثبات و امنیت سیاسی، آزادی های فردی و حفاظت از محیط زیست اشاره کرد. گرچه نمی توان از همه جنبه ها کشور کانادا را یک کشور کامل و بی عیب و نقص معرفی کرد. اما این کشور فرصت های رشد و شکوفایی فراوان و تا حدودی برابر را برای شهروندان خود فراهم می کند.

در ادامه این مقاله جامع و کامل در مورد قوانین زندگی در کانادا به موضوعاتی چون هزینه زندگی در کانادا، زندگی در تورنتو، اهمیت شهر ونکوور کانادا برای زندگی، بهترین شهر کانادا برای زندگی و تجربه زندگی در کانادا می پردازیم.

اگر در مورد چگونگی زندگی در کشور کانادا، کیفیت زندگی در کشور کانادا، هزینه زندگی در کشور کانادا و بهترین شهرهای کانادا برای زندگی اطلاعی در دست ندارید، مطالعه ادامه این مقاله را از دست ندهید. در ادامه به ارائه هنجارهای زندگی در کانادا، برخی از مزایا و معایب زندگی در کشور کانادا، هزینه زندگی دانشجویی در کانادا و ارزانترین شهر کانادا برای زندگی می پردازیم.

کیفیت زندگی در کشور کانادا

کیفیت زندگی به رفاه و آسایش مردم یک کشور بر اساس عوامل مادی و غیر مادی برای زندگی اشاره دارد که شامل سلامت، آسایش و آرامش و ارتباطات اجتماعی است. برنامه آمار کیفیت زندگی مردم کانادا Statistic Canada اطلاعات مهمی را در مورد کیفیت زندگی در کشور کانادا در حوزه های اقتصادی، اجتماعی و زیست محیطی ارائه کرده است. داده ها و اطلاعات مربوط به رفاه مردم در کشور کانادا بر اساس چارچوب کیفیت زندگی برای 5 حوزه کانادا و در حدود 85% شاخص بررسی شده است.

چارچوب کیفیت زندگی مردم کانادا در مجموعه ای از حوزه ها سازماندهی شده است که هر کدام شامل تعدادی شاخص است. این حوزه ها بر اساس شواهدی از عوامل تعیین کننده بهزیستی انتخاب شده اند تا کیفیت زندگی در کانادا را منعکس کنند.

شاخص قدرت خرید مردم101.71در سطح بالا
شاخص امنیت56.36در سطح متوسط
شاخص مراقبت های بهداشتی70.83در سطح بالا
شاخص آب و هوا55.34در سطح متوسط
شاخص هزینه های زندگی69.91در سطح متوسط
شاخص نرخ درآمد و حقوق8.84در سطح متوسط
شاخص زمان ماندن در ترافیک33.58در سطح پایین
شاخص آلودگی هوا28.95در سطح پایین
مجموع شاخص کیفیت زندگی در کانادا163.72در سطح بسیار بالا

 

کیفیت زندگی در کانادا به شاخص هایی مانند قدرت خرید مردم، امنیت، مراقبت های بهداشتی، هزینه های زندگی و آب و هوا و غیره بستگی دارد.

 

چارچوب کیفیت زندگی در کشور کانادا

چارچوب کیفیت زندگی در کشور کانادا شامل 5 حوزه مهم است. رفاه و آرامش، سلامتی، جامعه، محیط زیست و مدیریت خوب کشور از جمله چارچوب های کیفیت زندگی در کشور کانادا است. علاوه بر این شاخص های رضایت از زندگی، با معنا بودن زندگی و هدف از زندگی به عنوان معیارهای کلی کیفیت زندگی در این چارچوب وجود دارند. در ادامه به بررسی این 5 حوزه مهم در چارچوب کیفیت زندگی در کشور کانادا می پردازیم:

 

شاخص رضایت از زندگی و احساس هدفمند بودن زندگی

بخش مهمی از میزان کیفیت زندگی درک چگونگی تجربه مردم کانادا از رفاه است. فهم و درک اینکه مردم کانادا چگونه کیفیت زندگی خود را بر اساس مجموعه معیارهای انتخابی خود ارزیابی می کنند و تلاش آنها برای درک میزان تجربه افراد به عنوان معیارهای اندازه گیری بهزیستی ذهنی مردم محسوب می شود.

 

شاخص رفاه در کیفیت زندگی در کشور کانادا

فرصت های ارائه شده بر اساس اقتصاد مولد و خلاق در واقع پایه و اساس استاندارد زندگی مردم کانادا را به وجود می آورد. اهمیت قیمت مناسب کالاها و خدمات مانند مسکن، آب و برق و غذا با اهمیت اعتماد به امنیت مالی در هنگام بحران و یا دوران بازنشستگی برای همه مردم ضروری است. آموزش و توانایی به کار گیری این آموزش و مهارت در کار و اشتغال نه تنها موجب ارتقا سطح زندگی می شود، بلکه حس غرور و هدفمندی در زندگی را نیز در مردم ایجاد می کند. شاخص رفاه در کیفیت زندگی در کشور کانادا شامل 4 حوزه و 24 معیار کلی است که عبارتند از:

درآمد و رشد

  • درآمد خانوار
  • تولید ناخالص داخلی GDP
  • تولید سرانه و بهره وری
  • دسترسی به اینترنت پرسرعت
  • رفاه خانه
  • سرمایه گذاری در تحقیق و توسعه
  • درصد بدهی عمومی به تولید
  • رشد ناخالص داخلی

 

اشتغال و کیفیت کار و اشتغال

  • اشتغال
  • استفاده ناکافی از نیروی کار
  • دستمزد و حقوق
  • کارهای با ریسک بالا

 

مهارت و فرصت های کاری

  • کار و اشتغال جوانان
  • دسترسی به آموزش اولیه
  • مراقبت از کودک
  • آموزش مهارت ها به کودکان، دانش آموزان و بزرگسالان
  • دستیابی به تحصیلات تکمیلی دانشگاهی
  • چشم انداز آینده

 

امنیت اقتصادی و محرومیت

مسکن

  • فقر
  • محافظت در برابر بحران های مالی
  • رفاه مالی
  • بی خانمانی
  • امنیت غذایی

شاخص سلامتی در کیفیت زندگی در کشور کانادا

سلامتی به معنای عدم بیماری به عنوان یک عامل مهم و حیاتی برای توانایی افراد برای زندگی سالم، آموزش و کار و اشتغال محسوب می شود. تحقیقات در مورد بهزیستی و رفاه و سلامتی حاکی از آن است که ارتقای سلامت روانی مثبت و کاهش چالش های روحی روانی مانند اضطراب و افسردگی از مهم ترین عوامل برای بهبود کیفیت زندگی در کانادا می باشد. دسترسی مردم به مراقبت های بهداشتی در زمان لازم موجب آرامش خاطر روحی روانی افراد یک جامعه می شود. شاخص سلامتی در کیفیت زندگی در کشور کانادا شامل 2 حوزه و 14 معیار کلی است که عبارتند از:

مردم سالم

  • امید به زندگی
  • سلامت روان
  • ارزیابی و خود-سنجی سلامت
  • فعالیت بدنی
  • وضعیت عملکرد سلامتی
  • رشد کودکان در سال های اولیه زندگی
  • مصرف میوه و سبزی/ محیط تغذیه سالم

 

سیستم مراقبت و بهداشت سالم

  • دسترسی به موقع به مراقبت های اولیه بهداشتی
  • نیازهای بهداشتی تامین نشده برای مراقبت از سلامت روان
  • مراقبت طولانی مدت (دسترسی و کیفیت)
  • دسترسی به بیمه درمانی تکمیلی
  • نیاز به مراقبت در منزل
  • عدم استفاده مناسب از داروهای تجویزی
  • هزینه داروهای تجویزی

 

شاخص سلامتی در کیفیت زندگی در کانادا به سیستم مراقبت و بهداشت سالم و امید به زندگی و مردم سالم بستگی دارد.

 

شاخص جامعه در کیفیت زندگی در کشور کانادا

تجارب انسانی بر اساس نحوه تعامل افراد یک جامعه با یکدیگر شکل می گیرد. دارا بودن فرصت  های توسعه روابط با خانواده، دوستان و همکاران برای احساس هویت، فرهنگ، تعلق و امنیت افراد یک جامعه لازم است. علاوه بر این انسجام گسترده اجتماعی و سر زندگی جامعه برای غنی سازی و تحقق فردی و احساس مردم از اینکه مورد احترام می باشند، حائز اهمیت فراوانی است. شاخص جامعه در کیفیت زندگی در کشور کانادا شامل 3 حوزه و 14 معیار زیر است:

فرهنگ و هویت

  • احساس غرور و تعلق به کانادا
  • درک مثبت از تنوع فرهنگی و وجود زبان های بومی
  • آشنایی با زبان رسمی
  • شرکت در فعالیت های فرهنگی، مذهبی، تفریحی و ورزشی

 

انسجام و ارتباطات اجتماعی

  • احساس تعلق به جامعه محلی
  • اعتماد و اطمینان به دیگران
  • انجام کارهای داوطلبانه
  • رضایت از روابط فردی با خانواده و دوستان
  • تنهایی
  • محیط های قابل دسترس

 

استفاده از زمان

  • اهمیت زمان
  • رضایت از کاربرد زمان

 

شاخص محیط زیست در کیفیت زندگی در کشور کانادا

شاخص محیط زیست شامل آب تمیز، هوای تازه و غذای سالم است که کیفیت زندگی مردم یک جامعه را شکل می دهد. بحران های نامطلوب آب و هوایی موجب خطر برای زندگی و رفاه می شوند. دسترسی به فضاهای سبز و آب پاک به عنوان یک تفریح و لذت برای یک جامعه محسوب می شوند.

محیط زیست فراتر از طبیعتی است که در آن زندگی می کنیم. در واقع شاخص محیط زیست دربرگیرنده حمل و نقل عمومی، محل های سالم برای پیاده روی، عدم وجود آلودگی صوتی و وجود مکان های زیبا است که موجب افزایش کیفیت زندگی می شوند. پایداری محیط زیست به عنوان یک اولویت اصلی و مهم برای رفاه مردم کانادا به شمار می آید. شاخص محیط زیست در کیفیت زندگی در کشور کانادا شامل 2 حوزه و 14 معیار زیر است:

محیط زیست و مردم

  • کیفیت هوا
  • آب سالم برای آشامیدن
  • سازگاری با تغییرات اقلیمی
  • بلایای طبیعی و شرایط بحرانی
  • رضایت از محیط زیست محلی
  • دسترسی به مکان های مناسب پیاده روی
  • دسترسی به حمل و نقل عمومی

 

یکپارچگی زیست محیطی و نظارت بر محیط زیست

  • انتشار گازهای گلخانه ای
  • مناطق حفاظت شده
  • گونه های جانوری و گیاهی کانادا
  • کیفیت آب رودخانه های کانادا
  • سرمایه طبیعی
  • مدیریت پسماند
  • اکوسیستم های دریایی و ساحلی

 

شاخص مدیریت خوب کشور در کیفیت زندگی در کشور کانادا

یک جامعه برای رعایت دموکراسی با عملکرد خوب باید حقوق افراد و آزادی های مدنی را به رسمیت بشناسد و همه افراد باید بتوانند در این جامعه مدنی شرکت کنند و حق بیان نظرات خود را داشته باشند. وجود موسسه های دولتی قابل اعتماد برای عملکرد موثر و رفتار بی طرفانه با مردم در هر جامعه ضروری است. دسترسی مردم کانادا به خدمات عمومی و احساس امنیت از فاکتورهای مدیریت و حکمرانی خوب کشور کانادا است. شاخص مدیریت خوب از 3 حوزه و 16 معیار زیر تشکیل شده است:

ایمنی و امنیت

  • امنیت شخصی
  • شدت جرم و جنایت
  • درصد ایمنی محله پس از تاریکی
  • بدرفتاری در دوران کودکی
  • آمادگی برای بحران های خانگی

 

دموکراسی و نهادها

  • اعتماد به موسسه های دولتی و خصوصی
  • حضور مردم در رای گیری ها
  • نمایندگی های پست های رهبری
  • جایگاه کانادا در جهان
  • اعتماد به رسانه ها
  • خودمختاری بومی

 

عدالت و حقوق بشر

  • تبعیض و رفتارهای ناعادلانه
  • زورگویی سایبری
  • دسترسی به برابری مدنی و کیفری
  • رفع مشکلات جدی حقوقی
  • درصد زندانی شدن افراد

 

دسترسی مردم کانادا به خدمات عمومی و احساس امنیت از فاکتورهای شاخص مدیریت و حکمرانی خوب در کیفیت زندگی در کانادا است.

هزینه زندگی در کشور کانادا در سال 2022

هزینه های زندگی در کانادا گرچه از بسیاری از کشورهای جهان کمتر است اما برای مهاجرانی که از کشور ایران به کانادا مهاجرت کرده اند، ممکن است بسیار بالا باشد. گرچه هزینه زندگی در کانادا در مقایسه با ارائه امکانات و خدمات اجتماعی و مراقبت های بهداشتی و دیگر موارد بسیار مناسب و مطلوب است.

  • هزینه زندگی در کانادا برای یک خانواده 4 نفره بدون هزینه اجاره بهای خانه ماهانه در حدود 3.318.45 دلار آمریکا معادل 4.269.88 دلار کانادا است.
  • هزینه زندگی دانشجویی در کانادا برای یک دانشجو بدون هزینه اجاره بهای خانه ماهانه در حدود 922.05 دلار آمریکا معادل 1.186.41 دلار کانادا است.
  • هزینه زندگی در کشور کانادا با همه شرایط زندگی در کانادا به طور متوسط در حدود 88.48% بالاتر از هزینه های زندگی در ایران است.
  • هزینه های اجاره بهای خانه در کانادا جدا از دیگر هزینه های زندگی در کانادا به طور متوسط در حدود 115.51% بالاتر از هزینه اجاره بهای خانه در ایران است.

از دیگر هزینه زندگی در کانادا بر اساس قیمت های سال 2022 موارد زیر را می توان نام برد:

هزینه صرف یک پرس غذای معمولی در یک رستوران عادی2000 دلار کانادا
هزینه یک فنجان کاپوچینوی معمولی4.53 دلار کانادا
هزینه یک قرص نان تازه سفید 500 گرمی3.05 دلار کانادا
هزینه یک کیلو برنج سفید4.00 دلار کانادا
هزینه بلیط یک طرفه حمل و نقل محلی3.25 دلار کانادا
هزینه یک ساعت تاکسی34.00 دلار کانادا
هزینه ماهانه آب و برق و خدمات شهرداری و جمع آوری زباله172.40 دلار کانادا
هزینه ماهانه باشگاه ورزشی53.01 دلار کانادا
هزینه بلیط سینما14.25 دلار کانادا
هزینه سالانه دبستان17.225.83 دلار کانادا
هزینه خرید یک جفت کفش66.14 دلار کانادا
هزینه اجاره بهای یک خانه یک اتاقه در مرکز شهر1.565.81 دلار کانادا
متوسط حقوق ماهانه پس از کسر مالیات4.393.68 دلار کانادا

 

 

هزینه زندگی دانشجویی در کانادا

هزینه زندگی دانشجویی در کانادا به معیارهای خاصی بستگی دارد. مهم ترین معیار در تعیین هزینه زندگی دانشجویی در کانادا و یا کلا هزینه های زندگی در کانادا انتخاب شهر و استان محل زندگی و تحصیل و اقامت است. شهر ادمونتون در استان آلبرتا از کم هزینه ترین شهرهای کانادا از لحاظ هزینه زندگی دانشجویی در کانادا است.

متوسط هزینه زندگی دانشجویی در کانادا در شهر ادمونتون سالانه در حدود 10.000 تا 12.000 دلار کانادا است. این میزان هزینه زندگی دانشجویی در کانادا هزینه خورد و خوراک روزانه، اجاره بهای خانه یا خوابگاه دانشجویی، هزینه اقامت و دیگر هزینه های زندگی را پوشش می دهد.

گرچه شهرهای مختلف کانادا از لحاظ جمعیت و نرخ هزینه های زندگی با هم متفاوتند، اما شهر مانیتوبا نیز یکی از شهرهای مناسب برای هزینه زندگی دانشجویی در کانادا است. دانشجویان در این شهر می توانند با هزینه مناسب و معقول به زندگی و تحصیل و اقامت ادامه دهند و نیازهای غذایی، تفریحی، محل اقامت و دیگر هزینه های زندگی دانشجویی را به طور مطلوب تامین کنند.

از دیگر شهرهای مناسب از لحاظ هزینه زندگی دانشجویی در کانادا شهر مونترال را می توان نام برد. این شهر با دارا بودن سطح بالای کیفیت زندگی در کشور کانادا یکی از بهترین شهر کانادا برای زندگی و تحصیل محسوب می شود. میانگین هزینه زندگی دانشجویی در کانادا در شهر مونترال ماهانه در حدود 800 دلار کانادا است. البته دانشجویان با اخذ مجوز کار دانشجویی می توانند تا 20 ساعت در هفته به کار دانشجویی بپردازند و از درآمد آن بخش زیادی از هزینه زندگی در کانادا را تامین کنند.

هزینه زندگی در کانادا برای دانشجویان در شهر اوتاوا نیز مقرون به صرفه و مناسب است. متوسط هزینه زندگی دانشجویی در کانادا در شهر اوتاوا در مورد اجاره بهای یک آپارتمان یک خوابه ماهانه در حدود 1000 تا 2000 دلار کانادا است.

 

شهرهای ادمونتون، مانیتوبا، مونترال و اتاوا از ارزانترین و مقرون به صرفه ترین شهرهای کانادا از لحاظ هزینه های زندگی دانشجویی می باشند.

بهترین شهرهای کانادا برای زندگی

اگر به دنبال بهترین شهرهای کانادا برای زندگی هستید، باید بگوییم که ونکوور در استان بریتیش کلمبیا بهترین شهر کانادا برای زندگی و اقامت و تحصیل و کار است. در واقع ونکوور کانادا برای زندگی از همه لحاظ عنوان بهترین شهر کانادا برای زندگی را به خود اختصاص داده است. وجود جاذبه های طبیعی بسیار که در نوع خود بی نظیرند، بالا بودن سطح کیفیت و استانداردهای زندگی و بالا بودن سطح درآمد از مهم ترین شاخص های انتخاب این شهر به عنوان بهترین شهر کانادا برای زندگی، تحصیل، اقامت خانوادگی، کار و اشتغال و سفر توریستی می باشد. می توان گفت شهر ونکوور کانادا برای زندگی در زمره بهترین شهر جهان است.

اما زندگی در این شهر با یک مشکل بزرگ مواجه است. بالا بودن هزینه های زندگی در این شهر برای بسیاری از دانشجویان بین المللی و مهاجران یک مشکل بزرگ محسوب می شود. میانگین هزینه اجاره بهای یک آپارتمان کوچک در شهر ونکوور کانادا برای زندگی، بهترین شهر کانادا برای زندگی و تحصیل ماهانه از حدود 2200 دلار کانادا بالاتر است. ذکر این نکته ضروری است که گرچه شهر ونکوور کانادا برای زندگی شهر گران قیمتی است، اما دارای بالاترین سطح امکانات و خدمات پیشرفته شهری است. از بهترین شهرهای کانادا برای زندگی موارد زیر را می توان نام برد:

شهر کبک: به طور کلی بهترین شهر کانادا برای زندگی

شهر کبک به عنوان پایتخت استان کبک یکی از بهترین شهرهای کانادا برای زندگی و اقامت است. این شهر به عنوان یک مرکز تاریخی و فرهنگی دارای مکان های تاریخی فراوانی است. علی رغم ویژگی های بارز این شهر از لحاظ دارا بودن بهترین شرایط زندگی در کانادا و یکی از بهترین شهرهای کشور کانادا برای زندگی رواج زبان فرانسه برای متقاضیان بین المللی یکی از مشکلات زندگی در کانادا برای آن ها محسوب می شود. میانگین هزینه های زندگی در کانادا در این شهر به طور تقریبی برای یک نفر بدون احتساب کرایه خانه ماهانه در حدود 1.072 دلار کانادا است.

 

شهر همیلتون: بهترین شهر کانادا با آینده ای درخشان در انتاریو

شهر همیلتون که بیشتر به عنوان شهر صنعتی کانادا شناخته می شود، از ارزانترین شهر کانادا برای زندگی است. این شهر در حال تبدیل به شهری مدرن برای انطباق با دنیای مدرن و پیشرفته است. زمانی این شهر فاقد رستوران های مجلل و سرگرمی های مدرن بود، اما در حال حاضر به عنوان بهترین شهر کانادا برای زندگی و اقامت و از ارزانترین شهرهای کشور کانادا برای زندگی و تحصیل محسوب می شود. یکی از مشکلات زندگی در کانادا برای آن ها محسوب می شود. میانگین هزینه های زندگی در کانادا در این شهر به طور تقریبی برای یک نفر بدون احتساب کرایه خانه ماهانه در حدود 1.088 دلار کانادا است.

 

شهر اوتاوا: بهترین شهر برای دوستداران غذا

این شهر به عنوان پایتخت دولتی و مقر دولت کانادا گرچه کمی از هیجان دیگر شهرها به دور است، اما با وجود سکوت شهر در شب، امنیت بسیار زیادی بر این شهر حاکم است. شهر اوتاوا به عنوان یکی از بهترین شهرهای کانادا برای زندگی با دارا بودن رستوران های بی نظیر بین المللی از بهترین مکان های جهان برای دوستداران غذاست. برگزاری جشن روز ملی کانادا در این شهر و آتش بازی های زیبا از جذابیت های توریستی این شهر است. میانگین هزینه های زندگی در کانادا در این شهر به طور تقریبی برای یک نفر بدون احتساب کرایه خانه ماهانه در حدود 1.198 دلار کانادا است.

 

شهر شارلوت تاون: بهترین شهر کانادا برای زندگی خانوادگی

این شهر کوچک اما زیبا و دوست داشتنی به عنوان پایتخت جزیره پرنس ادوارد از جمله ارزانترین شهر کانادا برای زندگی محسوب می شود. علاوه بر ارزانترین شهر کانادا لقب امن ترین شهر کانادا نیز برازنده این شهر است. با وجود میانگین بارش سالانه حدود 3 متر و آب شدن این برف ها در فصل های تابستان و بهار جذابیت های طبیعی زیبایی به این شهر داده است. میانگین هزینه های زندگی در کانادا در این شهر به طور تقریبی برای یک نفر بدون احتساب کرایه خانه ماهانه در حدود 1.270 دلار کانادا است.

 

شهر رجینا: بهترین شهر کانادا از لحاظ ثبات اقتصادی

شهر رجینا به عنوان یکی از شهرهای استان ساسکاچوان در فهرست بهترین شهر کانادا برای زندگی از لحاظ ثبات و امنیت اقتصادی است. وجود فرصت های شغلی متنوع، مالیات کم و پایین بودن هزینه های زندگی این شهر را به باثبات ترین شهر کانادا از لحاظ اقتصادی تبدیل کرده است. متوسط درآمد خانوار در این شهر سالانه در حدود 79.400 دلار کانادا است. میانگین هزینه های زندگی در کانادا در این شهر به طور تقریبی برای یک نفر بدون احتساب کرایه خانه ماهانه در حدود 1.116 دلار کانادا است.

 

شهر ونکوور کانادا برای زندگی شهر گران قیمتی است، اما دارای بالاترین سطح امکانات و خدمات پیشرفته شهری است.

برخی از مزایا و معایب زندگی در کشور کانادا

گرچه کشور کانادا برای زندگی، تحصیل، کار و اشتغال و سرمایه گذاری از بهترین کشورهای جهان است. اما شرایط زندگی در کانادا در همه حال در بهترین حالت وجود ندارد و در برخی مواقع مشکلات بسیاری برای زندگی در این کشور وجود دارد. مزایا و معایب زندگی در کانادا را باید از زبان مهاجرانی شنید که سالیان سال با مشکلات زندگی در کانادا دست و پنجه نرم کرده اند و یا از تجربه زندگی در کانادا خاطره های خوبی دارند.

بر این اساس در این بخش از مقاله زندگی در کانادا به ارائه برخی از مزایا و معایب زندگی در کشور کانادا، بزرگترین مشکلات زندگی در کانادا، بهترین تجربه زندگی در کانادا و مهم ترین معایب زندگی در کانادا می پردازیم.

 

مزایای زندگی در کشور کانادا

کشور کانادا برای زندگی و تحصیل و اشتغال از بهترین کشورهای جهان محسوب می شود که هر ساله در رنکینگ های جهانی جایگاه های برتر را برای شرایط زندگی در کانادا و شاخص های کیفیت زندگی در کانادا کسب می کند. برخی از مزایای زندگی در کشور کانادا عبارتند از:

وجود بیمه مراقبت های بهداشتی رایگان

در کشور کانادا ویزیت پزشک، درمان های اورژانسی، آزمایش های پزشکی، معاینه و انتقال با آمبولانس به بیمارستان بدون پرداخت هزینه و به طور رایگان است. برخی از این مراقبت های بهداشتی در نوع خود در جهان بی نظیر و در زمره بهترین ها است.

شرایط اقتصادی عالی

در 20 سال گذشته متوسط درآمد خانوارها در کانادا به طور پیوسته در حال افزایش بوده است. علاوه بر این کشور کانادا دارای پایین ترین نرخ بیکاری در جهان است. شرایط زندگی در کانادا از لحاظ هزینه های زندگی در کانادا شرایط مناسب و مطلوب است. اقتصاد مبتنی بر بازار آزاد این کشور بهترین گزینه برای راه اندازی کسب و کار جدید است.

زیبایی خیره کننده

کانادا یکی از اینستاگرامی ترین و خیره کننده ترین مکان ها در جهان است. یکی از بهترین تجربه زندگی در کانادا لذت از جاذبه های طبیعی شگرف و بی نظیر در این کشور است. زندگی در کشور کانادا و برخورداری از مزایای زندگی در چنین طبیعت زیبا و بی نظیری از بهترین تجربه زندگی در کانادا برای هر مهاجر و توریست و شهروند است.

انگلیسی زبان بودن جامعه

کشور کانادا بزرگترین کشوری است که انگلیسی اولین زبان رسمی آن است. شاید یکی از مشکلات زندگی در کانادا یا هر کشور دیگری موضوع فراگیری زبان آن کشور باشد. در مورد زبان کشور کانادا می توان گفت که از راحت ترین زبان های جهان برای یادگیری است. هنگام در نظر گرفتن برخی از مزایا و معایب زندگی در کشور کانادا توجه به این مورد کوچک اما مهم حائز اهمیت فراوانی است.

ویژگی های خوب اخلاقی مردم کانادا

کانادایی ها از جمله افراد بسیار خوشحال و سازگار با مهاجران هستند. به طور کلی رفتار گرم و صمیمی و دوستانه کانادایی ها با افراد غریبه در کشورشان مهاجران و افراد نا آشنا را شگفت زده می کند.

کشوری چند فرهنگی

کانادا کشوری چند فرهنگی با شکیبایی فوق العاده نسبت به مهاجران است. در واقع بیشتر کانادایی ها اعتقاد دارند که این تنوع فرهنگی موجب قوی و مستحکم شدن کشور می شود و از دیدن مهاجرانی که برای مدت طولانی کشور آن ها را خانه خود قرار می دهند، احساس غرور می کنند.

مکانی برای تفریح و سرگرمی

کشور کانادا به دلیل برخورداری از جذابیت های طبیعی مختلف مانند کوه ها، دریاها، اقیانوس ها، صخره ها محل مناسبی برای کوهنوردی، موج سواری، شنا، دو و شکار است. تغییر فصول و وجود آب و هوای متغیر این کشور را برای انجام بسیاری از ورزش ها مناسب کرده است.

زندگی با کیفیت

کشور کانادا برای زندگی از باکیفیت ترین مکان های جهان است. از شاخص های کیفیت و سطح بالای شرایط زندگی در کانادا می توان به تحصیل کرده بودن بیشتر جمعیت کانادا، پایین بودن نرخ بیکاری و بالا بودن نرخ اشتغال، وجود سیستم های حمایت اجتماعی، پایین بودن نرخ جرم و جنایت و وجود مراقبت های بهداشتی رایگان و اقتصاد پر رونق اشاره کرد.

بالا بودن کیفیت آب و هوا

بر اساس گزارش سازمان بهداشت جهانی کشور کانادا در کیفیت پاکی هوا در جهان دارای رتبه اول است. علاوه بر این کشور کانادا محل 9% از منابع آبی تمیز جهان می باشد. و به همین دلیل افرادی که از کشورهای دیگر به کانادا مهاجرت می کنند، حس تازگی و شادابی و سلامتی بیشتری می کنند. به دلیل وجود آب آشامیدنی بسیار تمیز و با بالاترین کیفیت مردم کانادا نیازی به بطری های آب معدنی ندارند.

ثبات و امنیت کانادا

امنیت یکی از شاخص های مهم در مطالعه برخی از مزایا و معایب زندگی در کشور کانادا است. کشور کانادا از امن ترین مناطق جهان است که مردم آن رفتاری دوستانه دارند، نرخ جرم و جنایت در آن پایین است و پلیس در کوتاه ترین زمان واکنش نشان می دهد.

 

از مزایای زندگی در کانادا می توان به ثبات و امنیت، بالا بودن کیفیت آب و هوا، رواج زبان انگلیسی، وجود جامعه چند فرهنگی و مراقبت های بهداشتی رایگان اشاره کرد.

معایب زندگی در کانادا

زندگی در هر کشور و به ویژه کانادا با مشکلات و معایبی نیز همراه است. طبیعی است که به هنگام صحبت از کانادا به برخی از مزایا و معایب زندگی در کشور کانادا نیز بپردازیم و تنها به جنبه های مثبت و مزایای آن اکتفا نکنیم. آگاهی از مشکلات زندگی در کانادا و معایب زندگی در کانادا با توجه به تجربه زندگی در کانادا کمک می کند تا به هنگام اقدام برای مهاجرت چشم بسته عمل نکنیم. برخی از معایب زندگی در کانادا عبارت است از:

کانادا واقعاً سرد است

شاید اولین تصور شما از کانادا درختان و کوه های پوشیده شده از برف باشد. که دلیل آن طولانی بودن زمستان ها گاهی تا 8 ماه و سرد بودن هوا تا حدود 5 درجه فارنهایت می باشد. گاهی به هنگام طوفان و باد شدید درجه هوا تا منفی 40 درجه فارنهایت نیز می رسد.

رفت و آمد بین شهرها مشکل است

کشور کانادا دومین کشور پهناور جهان است و دارای بیابان های خشک و کوهستان های عظیم است و رفت و آمد بین شهرهای آن گاهی با ماشین تا حدود 5 ساعت و بیشتر طول می کشد. گاهی برای دور زدن دریاچه یا کوه یا رودخانه مجبور به طی کردن راهی طولانی می شوید. این از مشکلات زندگی در کانادا و معایب زندگی در کانادا است.

هزینه های زندگی در کانادا بالا است

متاسفانه علی رغم وجود بهترین شرایط زندگی در کانادا این کشور دارای هزینه بالایی است. مواد خوراکی، پوشاک، گوشی های هوشمند و کلاً همه وسایل زندگی در این کشور دارای هزینه بالایی است. بالا بودن هزینه زندگی در کانادا از مهم ترین معایب زندگی در کانادا است.

مالیات واقعاً بالا است

کشور کانادا یکی از بالاترین نرخ مالیات را در جهان دارد. که دلیل آن تامین برنامه های رایگان مراقبت های بهداشتی است که همه مردم کانادا، 100% مردم با این مالیات بالا برای خدمات اجتماعی و بهداشتی رایگان موافقند. تقریباً همه پارک های ملی و مناطق تفریحی برای بازدید عموم مردم آزاد و رایگان است.

دسترسی به همه کالاها محدود است

یکی از معایب زندگی در کانادا در بحث برخی از مزایا و معایب زندگی در کشور کانادا موضوع در دسترس نبودن همه کالاها در همه زمان ها است. در واقع به دلیل پهناور و گسترده بودن این کشور و حمل و نقل مواد غذایی و وسایل و کالاهای اساسی توزیع این مواد در مناطق دورافتاده و شهرهای کوچک و روستاها مشکل است.

خانه ها گران و گران تر می شوند

قیمت مسکن و عدم وجود گزینه های مقرون به صرفه از معایب زندگی در کانادا است. هزینه های خرید خانه در شهرهای بزرگ مانند تورنتو، ونکوور و مونترال روز به روز در حال افزایش است. این یکی از مشکلات زندگی در کشور کانادا محسوب می شود. اما اجاره خانه در کانادا به طور قابل توجهی از آمریکا کمتر است.

مراقبت های بهداشتی با تاخیر همراه است

زمان انتظار برای روند مراقبت های بهداشتی در کانادا در حدود 3 ماه است. حتی اگر بیماری مهمی دارید که به ویزیت متخصص نیاز دارد، ممکن است مجبور به انتظار طولانی مدت شوید. البته اگر به مراکز مراقبت های بهداشتی خصوصی مراجعه کنید، باید هزینه های بالایی را بپردازید تا در زمان کوتاه تری توسط پزشک ویزیت شوید.

ممکن است مجبور به فراگیری زبان فرانسه شوید

اگر قصد زندگی در شرق کانادا، اتاوا یا کبک را دارید، باید برای اشتغال و کار به زبان فرانسه مسلط باشید. در این مناطق دارا بودن مدرک زبان انگلیسی و فرانسه برای کارمندان الزامی است. البته زبان فرانسوی کانادایی با زبان کشور فرانسه کمی متفاوت است. این مورد از معایب زندگی در کانادا در مبحث برخی از مزایا و معایب زندگی در کشور کانادا است.

فرآیند مهاجرت به کانادا راحت نیست

علاوه بر مشکلات زندگی در کانادا برای مهاجران بوروکراسی موجود در این کشور از معایب زندگی در تورنتو، زندگی در ونکوور کانادا برای زندگی در همه شهرهای کانادا است. کشور کانادا دارای محدودیت برای تعداد افرادی است که هر ساله اجازه اقامت در این کشور را دارند که در حدود 250.000 نفر است.

کانادا اعتبار بین المللی (کردیت کارت) را به رسمیت نمی شناسد

کشور کانادا سوابق اعتباری دیگر کشورها را نمی پذیرد و مهاجران پس از ورود به کانادا باید امتیازهای اعتباری خود را از ابتدا ایجاد کنند.

 

از معایب زندگی در کانادا می توان به سردی هوا، بالا بودن هزینه های زندگی، سطح بالای مالیات و هزینه بالای خرید خانه اشاره کرد.

هنجارهای زندگی در کانادا

مردم کانادا به کشور و فرهنگ و آداب و رسوم خود در میان دیگر کشورها افتخار می کنند. مردم این کشور برای برابری، احترام، امنیت، صلح، طبیعت و ورزش اهمیت زیادی قائل هستند. در واقع این معیارها همان هنجارهای زندگی در کانادا است که در ادامه به بررسی خلاصه هر یک می پردازیم:

برابری افراد جامعه

برابری از مهم ترین هنجارهای زندگی در کانادا است. این کشور به برابری زنان و مردان احترام می گذارد. قانون کانادا از حقوق جامعه و مردم حمایت می کند. منشور حقوق و آزادی های یک بخش مهم در سیستم حقوقی کانادا است. در واقع منشور حقوق و آزادی کانادا یکی از ارزش های کشور کانادا محسوب می شود.

احترام به فرهنگ های مختلف

بومیان کانادا از اولین افرادی بودند که از مهاجران استقبال کردند. امروزه در حدود یک نفر از هر 5 کانادایی در کشوری به جز کانادا متولد شده اند. بسیاری از ساکنان کانادا دارای پدربزرگ و مادربزرگ هایی هستند که در کانادا متولد نشده اند. مردم فرهنگ ها و سنت های خود را با خود به کشور کانادا می آورند و بر این اساس احترام به فرهنگ های مختلف از مهم ترین هنجارهای زندگی در کانادا است.

امنیت و آرامش

کانادا کشوری با پایین ترین میزان جرم و جنایت در جهان است. امنیت و آرامش موجود در این کشور موجب شده است تا بسیاری از مهاجران با وجود مشکلات فراوان برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند. کانادایی ها به نقش های متعدد کانادا در سازمان ملل متحد، آژانس های کمک رسانی بین المللی و ماموریت های جهانی حافظ صلح در سراسر جهان افتخار می کنند. امنیت و آرامش به عنوان یکی از هنجارهای زندگی در کانادا است.

طبیعت بی نظیر

کشور کانادا دومین کشور بزرگ جهان دارای بسیاری از شگفتی های طبیعی جهان و جذابیت های بی نظیر است. وجود دریاچه های بزرگ، کوه های سر به فلک کشیده، خلیج های زیبا، آبشارهای پر آب و قطب شمال این کشور را به یکی از زیباترین کشورهای جهان تبدیل کرده است. احترام به طبیعت و محیط زیست به عنوان یکی از هنجارهای زندگی در کانادا و از ارزش های کانادایی است.

ادب و احترام مردم کانادا

مردم کانادا مودب و محترم هستند و این ادب و احترام در برخورد با مهاجران بیشتر نمود پیدا می کند. مودب بودن مردم کانادا به عنوان یکی دیگر از هنجارهای زندگی در کانادا و از معیارهای جامعه سالم است.

ورزش هاکی

گرچه ورزش هاکی به عنوان ورزش رسمی کانادا محسوب نمی شود، اما یکی از پرطرفدارترین ورزش های کانادایی ها است. مردم کانادا در پیست های یخ بسته حیاط خانه ها، در مراکز تفریحی و در استادیوم ها هاکی بازی می کنند. انجام ورزش هاکی توسط زنان و مردان از 3 سالگی تا بزرگسالی بخشی از فرهنگ مردم کانادا است. هاکی به عنوان یکی از هنجارهای زندگی در کانادا بخش مهمی از جامعه محلی کانادا می باشد.

 

هنجارهای زندگی در کانادا شامل برابری، احترام و ادب، اهمیت ورزش هاکی، احترام به فرهنگ های مختلف و امنیت و آرامش است.

ارزانترین شهر کانادا برای زندگی

بسیاری از شهرهای کانادا به عنوان شهرهایی با هزینه های مقرون به صرفه و مناسب برای زندگی محسوب می شود. بسیاری از این شهرهای مقرون به صرفه برای زندگی از بهترین شهرهای کانادا می باشند. در ادامه به ارائه برخی از ارزانترین شهر کانادا برای زندگی می پردازیم:

شهر ادمونتون

از بهترین شهرهای کانادا برای زندگی با دارا بودن مزیت حقوق بدون مالیات و یا حتی حق بیمه بدون مالیات از ارزانترین شهر کانادا برای زندگی دانشجویی است.

شهر اوشاوا

در زمره بهترین شهر کانادا برای زندگی دارای هزینه های بسیار مقرون به صرفه و تا حدودی بسیار ارزان تر از هزینه های زندگی در تورنتو است.

شهر وینیپگ

از ارزانترین شهر کانادا برای زندگی و تحصیل است که دارای آب و هوای بسیار مطبوع و همیشه آفتابی است. هزینه های اجاره بهای خانه در این شهر بسیار پایین است. علاوه بر این وجود فرصت های شغلی متنوع شهر وینی پگ را به بهترین شهر کانادا برای زندگی و تحصیل و کار و اشتغال تبدیل کرده است.

شهر کلگری

این شهر که با دارا بودن بهترین شرایط زندگی در کانادا همواره در فهرست 5 شهر قابل سکونت و زندگی در جهان محسوب می شود، دارای ویژگی های منحصر به فردی است. کلگری در فهرست بهترین شهرهای کانادا برای زندگی دارای شاخص های ویژه ای مانند زیرساخت های عالی، هزینه های مقرون به صرفه و مراقبت های بهداشتی است.

همیلتون

از شهرهای نزدیک به تورنتو است که دارای هزینه های مقرون به صرفه تر در مقایسه با هزینه های زندگی در تورنتو است.

اتاوا، شهری زیبا که در زمره ارزانترین شهر کانادا برای زندگی و تحصیل و اقامت محسوب می شود. این شهر از لحاظ هزینه های زندگی در کانادا به مراتب از هزینه های زندگی در تورنتو پایین است. اتاوا را می توان بهترین شهر کانادا برای زندگی و تحصیل و اقامت به شمار آورد.

هالیفاکس

شهری با جاذبه های طبیعی زیبا و در فهرست ارزانترین شهر کانادا برای زندگی و تحصیل است. این شهر از لحاظ هزینه زندگی دانشجویی در کانادا در مقایسه با دیگر شهرهای این کشور بسیار مقرون به صرفه می باشد.

 

سخن پایانی

در این مقاله شرایط زندگی در کانادا، کیفیت زندگی در کشور کانادا، هزینه زندگی در کشور کانادا، هزینه زندگی دانشجویی در کانادا و هنجارهای زندگی در کانادا به طور دقیق مورد بررسی قرار گرفت.

علاوه بر این اطلاعات لازم در مورد بهترین شهرهای کانادا برای زندگی، ارزانترین شهر کانادا برای زندگی و برخی از مزایا و معایب زندگی در کشور کانادا نیز ارائه شد.

نکات مهم این مقاله در مورد قوانین زندگی در کانادا است که مشاوران موسسه مهاجرتی میرداماد با آگاهی کامل از این شرایط و برخورداری از دانش روز بهترین راهنمایی ها را ارائه داده اند.

حتی اگر دارای مدرک تحصیلی دانشگاهی و یا سوابق کاری درخشان نیستید، نگران نباشید! کارشناسان مهاجرتی موسسه ما بهترین روش برای اقامت در کانادا را به شما ارائه می دهند.

گرچه مطالب این مقاله بر اساس آخرین قوانین مهاجرتی نوشته شده است اما با گذشت زمان و تغییر قوانین ممکن است تغییر کند.

بدون شک بسیاری از متقاضیان بدون مشاوره های مهاجرتی و بدون کمک از کارشناسان موسسه های مهاجرتی قادر به ارائه درخواست و ارسال مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا می باشند، اما کمک از مشاوران و کارشناسان ماهر موجب آشنایی با شرایط زندگی در کانادا می شود.

اگر از قوانین زندگی در کانادا و شرایط زندگی در کشور کانادا آگاه نیستید، می توانید سوال های خود را در بخش دیدگاه این مقاله مطرح کنید تا کارشناسان و مشاوران مهاجرتی مطلع و باتجربه و آگاه از آخرین قوانین مهاجرتی به آن ها پاسخ دهند.

مشاوران و کارشناسان ارشد موسسه مهاجرتی میرداماد دارای تخصص کاری و آگاه از آخرین قوانین مهاجرتی هستند. این مشاوران همه تلاش خود را به کار می بندند تا شرایط لازم برای اخذ ویزای اقامت کانادا را برای متقاضیان فراهم کنند.

 

سوالات متداول در مورد قوانین زندگی در کانادا

 

  1. به طور کلی بهترین شهر کانادا برای زندگی کدام شهر است؟

شهر کبک به عنوان پایتخت استان کبک یکی از بهترین شهرهای کانادا برای زندگی و اقامت است. این شهر به عنوان یک مرکز تاریخی و فرهنگی دارای مکان های تاریخی فراوانی است. علی رغم ویژگی های بارز این شهر از لحاظ دارا بودن بهترین شرایط زندگی در کانادا و یکی از بهترین شهرهای کشور کانادا برای زندگی، رواج زبان فرانسه برای متقاضیان بین المللی یکی از مشکلات زندگی در کانادا برای آن ها محسوب می شود. میانگین هزینه های زندگی در کانادا در این شهر به طور تقریبی برای یک نفر بدون احتساب کرایه خانه ماهانه در حدود 1.072 دلار کانادا است.

 

  1. چارچوب های کیفیت زندگی در کشور کانادا کدامند؟

چارچوب کیفیت زندگی در کشور کانادا شامل 5 حوزه مهم است. رفاه و آرامش، سلامتی، جامعه، محیط زیست و مدیریت خوب کشور از جمله چارچوب های کیفیت زندگی در کشور کانادا است. علاوه بر این شاخص های رضایت از زندگی، با معنا بودن زندگی و هدف از زندگی به عنوان معیارهای کلی کیفیت زندگی در این چارچوب وجود دارند.

 

  1. بهترین شهر کانادا برای زندگی کدام است؟

ونکوور در استان بریتیش کلمبیا بهترین شهر کانادا برای زندگی و اقامت و تحصیل و کار است. در واقع ونکوور کانادا برای زندگی از همه لحاظ عنوان بهترین شهر کانادا برای زندگی را به خود اختصاص داده است. وجود جاذبه های طبیعی بسیار که در نوع خود بی نظیرند، بالا بودن سطح کیفیت و استانداردهای زندگی و بالا بودن سطح درآمد از مهم ترین شاخص های انتخاب این شهر به عنوان بهترین شهر کانادا برای زندگی، تحصیل، اقامت خانوادگی، کار و اشتغال و سفر توریستی می باشد. می توان گفت شهر ونکوور کانادا برای زندگی در زمره بهترین شهر جهان است.

 

  1. شاخص سلامتی در کیفیت زندگی در کشور کانادا چه نقشی دارد؟

سلامتی به معنای عدم بیماری به عنوان یک عامل مهم و حیاتی برای توانایی افراد برای زندگی سالم، آموزش و کار و اشتغال محسوب می شود. تحقیقات در مورد بهزیستی و رفاه و سلامتی حاکی از آن است که ارتقای سلامت روانی مثبت و کاهش چالش های روحی روانی مانند اضطراب و افسردگی از مهم ترین عوامل برای بهبود کیفیت زندگی در کانادا می باشند. دسترسی مردم به مراقبت های بهداشتی در زمان لازم موجب آرامش خاطر روحی روانی افراد یک جامعه می شود.

 

  1. اهمیت شاخص رفاه در کیفیت زندگی در کشور کانادا چیست؟

فرصت های ارائه شده بر اساس اقتصاد مولد و خلاق در واقع پایه و اساس استاندارد زندگی مردم کانادا را به وجود می آورد. اهمیت قیمت مناسب کالاها و خدمات مانند مسکن، آب و برق و غذا با اهمیت اعتماد به امنیت مالی در هنگام بحران و یا دوران بازنشستگی برای همه مردم ضروری است. آموزش و توانایی به کار گیری این آموزش و مهارت در کار و اشتغال نه تنها موجب ارتقا سطح زندگی می شود، بلکه حس غرور و هدفمندی در زندگی را نیز در مردم ایجاد می کند.

 

 

 

اسکرول به بالا