071-91009294  | 021-88724227  |

فرهنگ مردم اتریش / مردمان اتریش چه سبک زندگی دارند؟

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

از جمله کشورهای بسیار زیبا در اروپا با محیط زیست باکیفیت و جاذبه‌های زیاد گردشگری کشور اتریش می‌باشد، استاندارد بالا زندگی و امکانات فوق العاده این کشور موجب پیشرفت زیاد آن در همه زمینه‌ها گردیده است، به طوری که این کشور به مهد تمدن موسیقی دنیا شهرت دارد.  با توجه به این که فرهنگ مردم اتریش بسیار غنی می‌باشد و این کشور دارای بناها و معماری‌های کلاسیک و مدرن زیبایی است، به همین دلیل بسیاری از افراد خواهان مهاجرت به اتریش هستند. بنابراین اگر می‌خواهید بدانید مردمان اتریش چه سبک زندگی دارند؟ با ادامه مقاله همراه باشید.

آشنایی با فرهنگ و آداب مردمان اتریش

اتریش از جمله کشورهایی می‌باشد که در دامنه کوه آلپ در اروپا قرار گرفته است و دارای نظام فدرالی می‌باشد، این کشور دارای جمعیتی در حدود ۸ میلیون نفر بوده و مساحت آن ۸۳۰۰۰ کیلومتر مربع است و در مرکز اروپا قرار گرفته و با ۸ کشور دارای مرز مشترک می‌باشد که از جمله این کشورها می‌توان به آلمان اشاره کرد.

مردمان اتریش در رفتار و عقایدی که دارند، میانه رو هستند و اگر گردشگران و مهاجران خارجی را در خیابان ببینند، برخورد دوستانه توأم با حالت رسمی با آنها خواهند داشت و رفتارهای همچون محافظه‌کاری، احترام به قانون، خوشرفتاری، صحبت کردن آرام از ویژگی‌های اخلاقی آنها می‌باشد.

اتریشی‌ها دارای زبانی مشابه با زبان آلمانی اما کمی با لهجه‌تر هستند و از جمله ویژگی‌های بارزی که این مردمان دارند سفت و سخت بودن آنها می‌باشد که موجب پایبندی‌شان به سنت‌ها و آداب کشورشان گردیده است.

معمولاً سبک زندگی مردم اتریش بر اساس خانواده شکل گرفته است و در طول هفته همیشه شام را با هم می‌خورند و در تعطیلات آخر هفته به دیدار پدربزرگ و مادربزرگ می‌روند و با آنها تعطیلات خود را می‌گذرانند و بدین ترتیب خانواده یکی از ارزشمندترین بنیان‌های می باشد که ساختار اجتماعی اتریش را رقم می‌زند.

می‌توان گفت اتریشی‌ها به لباس خود اهمیت زیادی می‌دهند و در مکان‌های مختلف نظیر تئاتر و کنسرت از لباس های رسمی استفاده می‌کنند و برای مکان های دیگر همچون رستوران لباس‌هایی می‌پوشند که حالت نیمه رسمی دارد و معمولا افرادی که دارای تیپ و ظاهر نامرتبی هستند در نگاه مردم اتریش چندان قابل اعتماد نخواهند بود.

معمولاً مردمان اتریش به صورت رسمی احوالپرسی می‌کنند و اگر بخواهند احوالپرسی سنتی داشته باشند با طرف مقابل دست می‌دهند و حتماً در طول احوال پرسی تماس چشمی دارند، برخی از مردان اتریشی مسن دست زنان را می‌بوسند اما مردان خارجی حق بوسیدن دست زن اتریشی را ندارند و در برخی مواقع زنان نیز مردان را می‌بوسند اما هرگز مردان نباید همدیگر را ببوسند.

به همین دلیل با توجه به آداب و رسوم غنی و فرهنگ بی‌نظیر مردمان اتریش بسیاری از هنرمندان و هنرجویان در این کشور اقامت دارند و وجود هنرمندان بسیار مشهوری در گذشته در این کشور منجر شده تا پایتخت این کشور یعنی شهر وین را شهر موسیقی یا پایتخت موسیقی جهان بنامند که از جمله این هنرمندان می‌توان به بتوون، موتزارت، هایدن و فرانتس اشاره کرد.

فرهنگ مردم اتریش

شرایط مهاجرت به اتریش

کشور اتریش از جمله کشورهای می‌باشد که از سمت شمال با آلمان و جمهوری چک همسایه بوده و با کشورهای دیگری همچون مجارستان، اسلوونی، ایتالیا، سوئیس و لیختن اشتاین نیز دارای همسایگی می‌باشد. از آنجایی که این کشور در قلب اروپا واقع شده است به همین دلیل اقامت در اتریش موجب دادن موقعیت عالی جهت دسترسی سریع به کشورهای مطرح اروپایی می‌گردد.

از این رو با توجه به این که اتریش دارای شرایط اقتصادی بی‌نظیری است و نرخ بیکاری در این کشور بسیار پایین می‌باشد و همچنین نظر به این که شرایط زندگی در اتریش بسیار راحت است و مردم در امنیت و رفاه اجتماعی زیادی هستند و آموزش در این کشور به بهترین نحو انجام می‌پذیرد، به همین دلیل این کشور یکی از بزرگترین اهداف افراد برای مهاجرت تحصیلی،  سرمایه‌گذاری، کار و کسب درآمد ارزی می‌باشد.

بنابراین می‌توان گفت به طور کلی مهاجرت به اتریش از طریق روش‌های متعددی انجام می‌پذیرد که می‌توان برخی از این روش‌ها را به صورت زیر بیان کرد:

  • مهاجرت به اتریش از طریق کار: یکی از بهترین شیوه‌ها جهت مهاجرت متقاضیان به اتریش، مهاجرت از طریق کار می‌باشد که با توجه به مزایای اقامتی و آسانی این روش با استقبال بسیاری از متقاضیان مواجه گردیده است. پذیرش متقاضیان با احراز شرایط خاص صورت می‌گیرد و بدین ترتیب افراد مهاجر می‌توانند با دریافت  ویزای کار به این کشور بروند که به طور کلی مهاجرت به اتریش از طریق کار به دو صورت کلی انجام می‌پذیرد که شامل مهاجرت کاری با پیشنهاد شغلی و مهاجرت کاری از طریق ویزای جستجوی کار می‌باشد که دارای اعتبار 6 ماهه خواهد بود.
  • مهاجرت به اتریش از طریق تحصیل: تحصیل در اتریش یکی دیگر از شیوه‌های مناسب و بسیار آسان جهت مهاجرت به این کشور با گرفتن ویزای تحصیلی اتریش خواهد بود و دانشجویان برای اخذ پذیرش در دانشگاه اتریش باید دارای مدرک زبان آلمانی در سطح A2 بوده و بتوانند در آزمون ورودی دانشگاه‌ها به قبولی دست یابند و شرایط و مدارک تحصیلی مناسبی را نیز داشته باشند. با توجه به این که اتریش از جمله کشورهای است که تحصیل رایگان را برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه‌های دولتی خود میسر نموده، به همین دلیل بسیار از دانشجویان بین المللی خواهان مهاجرت به اتریش و تحصیل در آن هستند چرا که علاوه بر رایگان بودن هزینه‌های تحصیل، از سطح آموزشی بالا و رفاه اجتماعی فوق العاده این کشور نیز برخوردار خواهند شد.
  • مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری: یکی دیگر از شیوه‌ها جهت مهاجرت به اتریش از طریق سرمایه گذاری در این کشور خواهد بود که شامل سرمایه گذاری از طریق خرید ملک، ثبت شرکت و کارآفرینی، سرمایه‌گذاری در اتریش از طریق رستوران و هتل‌ها، سرمایه گذاری از طریق استارت آپ‌ها و … انجام می‌شود.
  • مهاجرت به اتریش از طریق ازدواج: در صورتی که فردی با شهروندی از اتریش ازدواج کند به او اقامت اتریش داده می‌شود اما بعد از ازدواج به سرعت به فرد تابعیت نخواهند داد، حداکثر باید شش سال از ازدواج این افراد با یکدیگر بگذرد و در صورت پابرجا ماندن ازدواج آنها به فرد تابعیت اتریشی خواهند داد. در قوانین این نوع مهاجرت بیان شده است که فرد حداقل به مدت 5 سال باید در کشور اتریش و در کنار همسرش اقامت کند و با یکدیگر زندگی نمایند. همچنین داشتن شرایط دیگری همچون تمکن مالی، عدم سوءپیشینه کیفری، قبولی در آزمون تابعیت اتریش، تسلط بر زبان آلمانی از موارد مهم جهت گرفتن تابعیت اتریش از طریق ازدواج خواهد بود.

فرهنگ مردم اتریش

در نتیجه

می‌توان گفت کشور اتریش با داشتن امکانات تحصیلی، رفاهی، گردشگری و نرخ بیکاری پایینی که دارد یکی از بهترین کشورها جهت مهاجرت و زندگی می‌باشد که با نگاه به زندگی مردمان اتریش به راحتی و آسایش آنها پی برد و با توجه به داشتن مردمانی اجتماعی، مهربان و در عین حال قانونمند، مهاجران می‌توانند خود را به آسانی با سبک زندگی و فرهنگ مردمان اتریش تطبیق دهند و بدین ترتیب به انجام فعالیت مد نظر خود همچون کار کردن یا ادامه تحصیل بپردازند.

 

 

اسکرول به بالا