071-91009294  | 021-88724227  |

صفر تا صد دوره آرایشگری در آلمان | شرایط و بازار کار آرایشگری در آلمان

دوره ارایشگری در آلمان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

شغل آرایشگری در کشور آلمان به صورت حرفه‌ای و جدی توسط افراد علاقه‌مند دنبال می‌شود. آرایشگری در این کشور تا حدی با اهمیت است که برای موفقیت و استخدام شدن، باید مانند رشته‌های دیگر عمل کنید. به این معنا که، باید دوره های آموزشی را به صورت آکادمیک بگذرانید. دوره ارایشگری در آلمان، در آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای و نهادهای آموزشی مربوطه ارائه می‌شود.

پس از اتمام این دوره‌ها، شما می‌توانید در سالن‌های لوکس و سطح بالای سراسر آلمان شروع به کار کنید. برای اطلاعات بیشتر درباره جزئیات حرفه آرایشگری در کشور آلمان، ادامه این مقاله را با ما بخوانید.

دوره های آرایشگری در آلمان

در سراسر کشور المان، آکادمی‌های به خصوصی برای آرایشگری که در آن‌ها تدریس گریم، مو و از این قبیل رشته‌ها انجام می‌گیرد، وجود دارد. شعار اینگونه آکادمی‌ها “با اتمام دوره، همه چیز تازه شروع می‌شود” است. این جمله بیشترین چیزی است که هنرجویان از سمت آکادمی‌های آموزشی خود می‌شنوند.

دلیل این امر این است که، هدف آکادمی‌‌های آرایشگری در کشور المان تحویل آرایشگرهای حرفه‌ای و کارآمد به جامعه این کشور است. پس بدانید با مهاجرت کاری به آلمان و انتخاب این کشور برای حرفه آرایشگری، تصمیم درستی انجام خواهید داد.

دوره های آرایشگری در آلمان در مراحل متفاوتی تدریس می‌شوند. مانند رشته های دانشگاهی که از کارشناسی تا دکترا ادامه دارند، رشته های مختلف آرایشگری نیز در مقاطع متفاوتی ارائه می‌شوند. این دوره ها حداقل به سه مورد: “آغازگر(Beginner)”، “پیشرفته(Advanced)” و “پیشرفت کاری(Career Advancement) تقسیم می‌شوند.

هر یک از این دسته‌بندی‌ها، زیرمجموعه‌های به خصوص خود را نیز دارند. این مراحل ممکن است در هر آکادمی آرایشی در آلمان متفاوت باشد. پس بهتر است که در مورد آکادمی مورد نظر خود تحقیق دقیق‌تری به عمل بیاورید.

رشته های تحصیلی آرایشگری در آلمان

برای مهاجرت به آلمان در نظر داشته باشید که در هر مقطع تحصیلی رشته آرایشگری در آلمان، دروس متفاوتی ارائه می‌شود. مقطعی که در آن قرار می‌گیرید به تجربه شما در آرایشگری بستگی زیادی دارد. اگر به تازگی می‌خواهید وارد این عرصه هیجان‌انگیز شوید، باید از سطح آغازگر شروع کنید. در این سطح همه چیز از ابتدا به شما آموزش داده می‌شود تا پایه خود را در صنعت آرایشگری محکم‌تر کنید.

دروسی که در سطح آغازگر به شما آموزش داده می‌شوند شامل موارد زیر هستند:

  1. اصول پایه(Basic Pro)
  2. زیبایی پیشرفته(Master Beauty)
  3. زیبایی حرفه‌ای(Master pro)

پس از اینکه دوره های آشنایی و اولیه خود را به پایان رساندید، مدرک این دوره را دریافت کرده و به سطح بعدی ارتقا پیدا خواهید کرد.

همانطور که در بالاتر گفته شد، مرحله بعدی تا حدودی پیشرفته‌تر است. همچنین رشته‌های متفاوت بیشتری دارد که می‌توانید از آن‌ها انتخاب کنید. رشته‌های زیبایی پیشرفته(Master Beauty) در جدول زیر آورده شده اند.

نام دوره به انگلیسینام دوره به فارسیهزینه دوره
Wedding Specialمتخصص مراسم عروسی168.73 دلار
TV & Videoگریم تلویزیون و ویدیو168.73 دلار
Special Effectsجلوه های ویژه277.3 دلار
Extreme MakeUpآرایش اکستریم277.3 دلار
Contouringکانتورینگ168.73 دلار
Mature Skinگریم افراد مسن168.73 دلار
Photo MakeUpآرایش برای عکاسی168.73 دلار
Hair Designطراحی مو300.8 دلار
   

این دروس و رشته ها معمولا در دوره ارایشگری در آلمان ارائه می‌شود. هزینه نوشته شده به صورت حدودی است. به این معنا که هر آموزشگاه و شهر در آلمان ممکن است مقدار متفاوتی را از شما دریافت کنند. پس حتما قبل از ثبت نام در دوره مورد نظر، هزینه را بررسی نمایید.

این دوره‌ها در سطح پیشرفته ارائه می‌شوند. پس شما باید مدرک دوره آغازگر خود را برای ورود به این دوره‌ها دریافت نمایید.

همچنین پس از اتمام هر واحد درسی(Course)، به شما مدرک مربوط به همان دوره اعطا می‌شود. این مدرک نشان دهنده مهارت و تخصص شما خواهد بود. پس از پایان هر دوره مورد نظر، می‌توانید در همان زمینه مشغول به کار شوید.

طبق صحبتی که در بخش مقدمه این مقاله انجام شد، آرایشگری و زیبایی در آلمان از صنعت‌های بسیار مهم است. همچنین جای رشد و پیشرفت بسیاری نیز دارد. پس در هر گوشه این کشور، شما قادر به استخدام شدن خواهید بود.

آموزشگاه های ارایشگری در آلمان

همانطور که در بالاتر نیز گفته شد، صنعت آرایشگری و زیبایی در آلمان اهمیت بالایی دارد. همچنین در این کشور برای شاغلان حوزه‌های ارایشی و زیبایی، زمینه پیشرفت بسیاری وجود دارد. بخاطر ترقی سریع این موضوع در کشورهای اروپایی، همیشه فرصت شغلی مناسبی برای افراد حرفه‌ای یافت می‌شود.

اگر شما نیز از علاقه‌مندان شرکت در دوره ارایشگری در آلمان هستید، یا قصد مهاجرت کاری از این طریق را به آلمان دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که با موسسات و آکادمی‌های زیبایی این کشور بیشتر آشنا شوید.

در بخش زیر اسامی آموزشگاه‌هایی که می‌توانند برای شما مناسب باشند، آورده شده است. همچنین وبسایت اصلی برخی از این موسسات فنی و حرفه‌ای نیز جهت اطلاعات و بررسی دقیق‌تر شما اضافه شده‌اند.

برخی از این موسسات در برلین پایتخت آلمان و اطراف این شهر تاسیس شده‌اند. البته در سراسر آلمان موسسات بسیار خوبی وجود دارد.

  1. PRESTIGE Kosmetikakademie
  2. Inclover Hair & Make-up Academy
  3. Kosmetikschule Berlin
  4. Winkels Akademie
  5. Hasso von Hugo Maskenbildnerschule
  6. Robert Fiance Beauty Schools

شرایط مهاجرت به آلمان از طریق آرایشگری

در صورتی که بخواهید برای کار به آلمان مهاجرت کنید، باید ابتدا به جستجوی کار مورد نظر بپردازید. پس از یافتن شغل نیاز است که با کارفرمای خود ارتباط برقرار کنید. برای استخدام شدن بعضی از مکان‌ها ممکن است از شما مصاحبه‌ بگیرند.

در صورتی که مدارک دوره عملی شغل خود را در دست دارید به یافتن شغل مناسب‌تری برای شما کمک خواهد کرد. همچنین ارائه سابقه کاری در رشته مورد نظرتان نیز ضروری می‌باشد. سابقه‌کار از 3 تا 5 سال استاندارد کشور آلمان برای پذیرش شماست.

یکی دیگر از مدارک مورد نیاز شما، مدرک زبان معتبر آلمانی می‌باشد. با ارائه این مدارک می‌توانید برای درخواست ویزای کاری آلمان اقدام نمایید.

همچنین در کشور آلمان با سخت‌کوشی خود و کار مداوم، اگر 2 سال به بالا سابقه‌کار در کشور آلمان را برای خود فراهم کنید، می‌توانید برای دریافت بلوکارت خود نیز اقدام کنید.

در صورت تمایل نیز می‌توانید با مشاوران حرفه‌ای موسسه مهاجرتی میرداماد تماس بگیرید تا شما را در این مسیر به طور کامل راهنمایی کنند.

اسکرول به بالا