071-91009294  | 021-88724227  |

ووهان چین

ووهان چین

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

ووهان یکی از شهر های کشور چین است. این شهر به عنوان ششمین شهر پرحمعیت چین شناخته شده است. ووهان بعد از شانگهای، مسکو، پکن و لندن پنجمین شهر بزرگ دنیا می باشد. مکان های توریستی بسیاری در این شهر قرار گرفته است که هرساله متقاضیان زیادی را برای بازدید، جذب خود می کند. یکی از این جاذبه های شهر ووهان، دریاچه شرقی است که به عنوان بزرگ ترین دریاچه شهری چین شناخته شده است. آب و هوای این شهر نیمه گرمسیری، شرجی و دارای آب و هوای چهار فصل می باشد که همچنین می توانید شاهد بارندگی زیادی در این شهر باشید.

بیشتر بدانید:

مهاجرت به کشور چین
تحصیل در کشور چین
مهاجرت از طریق تحصیل به چین
تحصیل دندانپزشکی در چین

این مقاله که توسط کارشناسان مجرب موسسه میرداماد تهیه شده است، در رابطه با شهر ووهان چین به بررسی دقیق موارد زیر پرداخته اند:

  • بررسی اجمالی شهر ووهان چین
  • بررسی شرایط اقتصادی شهر ووهان چین
  • مناطق ویژه صنعتی ووهان چین
  • شرکت و سرمایه گذاران خارجی در ووهان چین
  • فرصت های تجاری در ووهان چین
  • سیستم آموزشی ووهان چین
  • مزایای تحصیل در ووهان چین

بررسی اجمالی شهر ووهان چین

ووهان(Wuhan)، پایتخت استان هوبئی، پرجمعیت ترین شهر در مرکز چین است. ووهان متشکل از Wuchang، Hankou و Hanyang است که در محل تلاقی رودخانه یانگ تسه و رودخانه Hanshui واقع شده است. این مرکز ارتباط مهم خاک و دریای چین است و همچنین دارای بزرگراه و حمل و نقل هوایی بسیار مناسب می باشد. این شهر به عنوان مرکز سیاسی، اقتصادی، مالی، فرهنگی، آموزشی و حمل و نقل چین شناخته شده است.در حالی که ووهان ده ها سال است که یک پایگاه سنتی برای تولید است، اما همچنین به یکی از مناطقی که تغییرات صنعتی مدرن را ارتقا می بخشد، تبدیل شده است. ووهان از سه منطقه توسعه ملی، چهار پارک توسعه علمی و فناوری، بیش از 350 مؤسسه تحقیقاتی، 1،656 شرکت فناوری اطلاعات، انکوباتورهای بی شمار شرکت و سرمایه گذاری در 230 شرکت Fortune Global 500 تشکیل شده است. همه این مراکز، این شهر را قادر می سازد تا نقاط قوت رقابتی جهانی را در بیشتر زمینه های تجاری ارائه دهد. ووهان با تلفیق صنایع سنتی از جمله تولید خودرو، نقطه شروع آزادسازی اقتصادی چین با صنایع جدید فناوری پیشرفته در مکان هایی مانند دره اپتیک، خود را به عنوان یکی از پیشرفته‌ ترین شهرهای تجاری در سراسر آسیا قرار داده است.

بررسی شرایط اقتصادی شهر ووهان چین

شهر ووهان چین از مزایای اقتصادی و منطقه ای قوی برخوردار است. این منطقه شرق را با غرب، شمال را به جنوب و رودخانه ها را با استفاده از زیرساخت های توسعه یافته خود در زمینه ترافیک هوایی، زمینی و دریایی به هم متصل می کند.کلان شهرهای مهم در چین، از جمله پکن، شانگهای، گوانگژو، چنگدو و شیان، همه در فاصله 1200 کیلومتری ووهان واقع شده اند؛ جایی که بزرگ ترین بندر داخلی کشور و دروازه پروژه سه گلوگاه(توسعه یک هیدروالکتریک سد در رودخانه یانگ تسه) قرار گرفته است.ووهان با بهره گیری از موقعیت استراتژیک خود در مرکز چین، به طور طبیعی تبدیل به قطبی برای توزیع کارآمد محصولات برای بسیاری از صنایع شده است.صنایع عمده در ووهان شامل تولیدات مدرن(خودروسازی، تولید فولاد و آهن) و صنایع پیشرفته(از جمله فناوری اپتو الکترونیکی، داروسازی، مهندسی زیست شناسی، صنایع جدید مواد و حفاظت از محیط زیست) می باشد. شرکت موتور دانگ فنگ ووهان سومین خودروساز بزرگ چین است. این شرکت با شرکت هایی مانند هوندا، نیسان و کارخانه ساز فرانسوی PSA Peugeot-Citroen همکاری مشترک دارد. در سال 2014، دونگ فنگ بیش از 3.53 میلیون دستگاه خودرو را به فروش رساند. علاوه بر یک پایگاه صنعتی قوی، ووهان نیز به دلیل قدرت جامع علمی و آموزشی در رتبه سوم چین قرار دارد.

بررسی شرایط اقتصادی شهر ووهان چین
بررسی شرایط اقتصادی شهر ووهان چین

به طور کلی، ووهان از رشد قابل توجهی برخوردار است.تولید ناخالص داخلی ووهان در سال 2015 به 1.090.56 میلیارد یوان چین(حدود 15597 دلار آمریکا) با افزایش 8/8 درصدی رسید. همچنین تولید ناخالص داخلی سرانه تقریباً به 104،132 یوان چین( 14893 دلار) رسیده است.تولید ناخالص داخلی ووهان در سال 2015 در رده اول شهرهای بزرگ مرکزی چین و هشتم در بین 100 شهر بزرگ چین قرار گرفت. این شهر با پتانسیل بسیار خوبی همراه می باشد.همچنین فروشگاه ووهان، شرکت Zhongshang، فروشگاه Hanyang و فروشگاه مرکزی، چهار شرکت بزرگ تجاری ووهان هستند.علاوه بر آن گروه آهن و فولاد ووهان، ویسکو(کمیسیون نظارت بر دارایی و مدیریت دارایی شورای دولتی چین در سال 2016 تصویب ادغام بین WISCO و باوستیل در شانگهای)، شرکت ساخت و ساز چین مهندسی دفتر سوم، شرکت گروه Gezhouba چین، گروه فن آوری های FiberHome، گروه داروسازی مشترک و گروه ZALL شرکت های بزرگ ووهان می باشند.

مناطق ویژه صنعتی ووهان چین

در این مقاله کارشناسان مجرب موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد برای شما مناطق اقتصادی و تجاری شهر ووهان را ذکر کرده اند. این مناطق عبارتست از:

منطقه دره نوری ووهان

منطقه توسعه فناوری پیشرفته دریاچه ووهان شرقی که دارای بخش های اصلی اطلاعات الکترونیکی، بیوتکنولوژی، حفاظت از محیط زیست و ساخت تجهیزات است.

بخش صنعت خودرو

منطقه توسعه اقتصادی و فناوری ووهان که دارای بخش های اصلی خودرو، صنعت نوآورانه و هواپیمایی است.

بخش صنعت و توسعه فرودگاه ووهان

منطقه اقتصادی و توسعه فرودگاه های ووهان، که قبلاً به منطقه اقتصادی و توسعه ووهان Wujiashan معروف بود. بخش های کلیدی این قسمت صنایع فرآوری مواد غذایی، تولید مکانیکی و برقی با تکنولوژی پیشرفته، وسیله نقلیه جدید انرژی و خدمات با ارزش افزوده بالا است.

خوشه صنعت بندر جدید ووهان

بخش های کلیدی این قسمت حمل و نقل رودخانه یانگ تسه، انبارداری پیوندی، خدمات پردازش و لجستیک، پتروشیمی و فرآوری فولاد می باشد.

شرکت و سرمایه گذاران خارجی در ووهان چین

ووهان بیش از 50 شرکت فرانسوی را جذب کرده است؛ از جمله شرکت های بزرگی مانند PSA،Faurecia ،Hutchinson ،Valeo ،Alcatel ،Alstom ،Total ، Carrefour ،Air France ، SDV و Groupe Accor. نمایندگی بیش از یک سوم از کل سرمایه گذاری های فرانسه در ووهان چین قرار دارد.ابر غول های مشهور تجاری مانند والمارت، مترو و کارفور همگی شعبه هایی در ووهان برپا کرده اند. هانیول برای ایجاد دومین پایه تولید توربوشارژر در چین در ووهان سرمایه گذاری کرده است.

فرصت های تجاری در ووهان چین

بخش های تجاری که در ووهان چین در حال پیشرفت می باشد و انتخاب خوبی برای سرمایه گذاری می باشند، شامل:

  • بخش خودروسازی: فناوری پیشرفته برای وسایل نقلیه برقی و سوخت سلولی هیدروژن در ووهان پیشرفت کرده است.
  • حمل و نقل: ووهان قصد دارد تا پایان سال 2020، 15 خط مترو بسازد.
  • خدمات و آموزش هوانوردی عمومی: پارکینگ هواپیمایی عمومی و ماهواره ای در منطقه توسعه اقتصادی و فناوری ووهان(هانان) با موضوع تبدیل شدن به یک پایگاه پیشرفته و تأثیرگذار داخلی برای تحقیق و توسعه، ساخت، پشتیبانی و پشتیبانی از حمل و نقل هوایی عمومی تأسیس شده است.
  • کشاورزی و مواد غذایی: کالاها و فناوری های کشاورزی شامل کلزا، نژادهای لبنی، ژنتیک خوکی و غیره است. محصولات مناطق مرتبط به ووهان یانگلو و دریاچه ووهان علاقه مند به ایجاد غرفه هایی هستند که فرصت های قابل توجهی را برای صادرکنندگان فراهم می کند.
  • حفاظت از محیط زیست و حفاظت از انرژی: کمیسیون اصلاحات توسعه ووهان(DRC)، برنامه برای تحریک انتشار کم کربن در ووهان در برنامه سیزدهم پنج ساله(2015-2020) ایجاد کرده است.شرکت های محلی به فناوری های پیشرفته، محصولات و خدمات اصلاح خاک، تصفیه فاضلاب، کنترل آلودگی هوا و نظارت بر آلودگی علاقه مند هستند.

سیستم آموزشی ووهان چین

ووهان سومین مرکز بزرگ آموزشی و علمی در چین است و بیشترین تعداد دانشجویان کارشناسی را در چین دارد.دوازده دبیرستان ووهان دارای دپارتمان بین المللی هستند که هدف آنها کمک به دانش آموزان در خارج از کشور است که می توانند در خارج از کشور تحصیل کنند؛ از جمله آنها دبیرستان Hongshan و دبیرستان ووهان دارای برنامه آموزش مشترک با هیئت مدیره مدرسه کانادا می باشند.ووهان بیش از 120 موسسه آموزش عالی از جمله دو دانشگاه برتر چین(دانشگاه ووهان و دانشگاه علم و فناوری Huazhong) دارد و بسیاری از آنها برنامه آموزش مشترک با موسسات خارج از کشور از جمله کشور کانادا را ارائه می دهند.

مزایای تحصیل در ووهان چین

با تحصیل در  چین به ویژه در ووهان و ادغام دانش هر دو کشور چین و کشور مبداء، این مزیت را به دانشجویان می دهد تا فرصت های احتمالی چین را برای آینده کشف کنند. ووهان چین به دلیل قدمت طولانی و فرهنگ مهیج، به یکی از محبوب ترین گزینه های تحصیلی در خارج از کشور برای دانشجویان بین المللی تبدیل شده است.همچنین هزینه های زندگی و هزینه های تحصیل در مدارس و دانشگاه های ووهان چین به خصوص در مقایسه با ایالات متحده و سایر کشورهای غربی نسبتاً ارزان است. علاوه بر آن بورس های تحصیلی از طرف دولت، دانشگاه ها، بنیادها و شرکت ها برای حمایت از دانشجویان بین المللی در رشته های مختلف دانشگاهی طراحی شده اند. دانشجویان بین المللی می توانند به زبان انگلیسی در ووهان تحصیل کنند. برنامه انگلیسی زبان ووهان گزینه مناسبی برای دانشجویان بین المللی است که می خواهند در چین تحصیل کنند، اما نمی خواهند دو سال اضافی را در دوره های تحصیلی زبان چینی بگذرانند. پس از تغییر قوانین دولت برای ویزای اتباع بیگانه، اکنون دانشجویان بین المللی مجاز به کار نیمه وقت یا کارآموزی در حالی که در چین تحصیل می کنند، هستند. دانشجویان بین المللی در چین با ویزای تحصیلی مجاز هستند تا زمانی که مجوز از موسسات دانشگاهی خود و مقامات اداری ورود و خروج بگیرند، مشاغل نیمه وقت یا کارآموزی را در خارج از دانشگاه انجام دهند.

مزایای تحصیل در ووهان چین
مزایای تحصیل در ووهان چین

در صورتیکه با خواندن مقاله بالا مایل به تحصیل در دانشگاه های ووهان چین و مهاجرت به ووهان بودید، می توانید به دفاتر ما در تهران و شیراز مراجعه نمایید تا کارشناسان ما شما را به طور دقیق و تخصصی راهنمایی نمایند.

سوالات متداول در مورد شهر ووهان چین

1- اخذ ویزای کشور چین چقدر طول می کشد؟به طور معمول برای متقاضی دریافت ویزای چین حدود 4 تا 5 روز کاری طول می کشد و تاریخ دریافت دقیق آن در برگه درخواست شما ذکر شده است.

2- چرا ویزاهای چینی انواع مختلفی دارند؟با توجه به قوانین و مقررات چین، افسران کنسولی تصمیم می گیرند کدام نوع ویزا برای اهداف اعلام شده متقاضی از چین مناسب است.

3- برای ویزای کشور چین در کجا می توانم اقدام کنم؟در صورت داشتن گذرنامه معمولی، باید درخواست خود را در دفتر کنسولگری یا سفارت ویزای چین در کشوری که به طور قانونی اقامت دارید، ارائه دهید.

4- چگونه می توانم از دانشگاه های ووهان پذیرش بگیرم؟سه مرحله برای درخواست پذیرش دانشگاه ووهان چین وجود دارد:

  • مرحله 1. فرم درخواست را دانلود و تکمیل کنید. فرم درخواست را می توان در صفحه پذیرش دانشگاه مورد نظر برای تحصیل یافت.
  • مرحله 2. اسناد مورد نیاز را در صفحه پذیرش دانشگاه مورد نظر خود بارگذاری کنید.
  • مرحله 3. پرداخت هزینه دوره تحصیلی.

5- آیا برای تحصیل در یک دوره تحصیلی در دانشگاه های ووهان به زبان انگلیسی باید مدرک زبان ارائه دهم؟اگر تحصیلات قبلی شما به زبان انگلیسی بوده است یا از یک کشور انگلیسی زبان هستید، پس نیازی به ارائه مدرک زبان ندارید. در غیر این صورت، باید مدرک زبان انگلیسی بین المللی را ارائه دهید(تافل یا آیلتس ترجیح داده شده).

6- فرزند من هنوز 18 ساله نشده است، آیا می تواند در ووهان چین تحصیل کند؟بله، دانشجویانی که زیر 18 سال سن دارند،ۀ می توانند در ووهان چین تحصیل کنند؛ اما باید در برنامه های غیر کارشناسی شرکت کنند. برای شرکت در برنامه غیر کارشناسی، باید نامه سرپرست و شناسنامه و یا گذرنامه سرپرست را ارائه دهند. برای تحصیل در دوره های کارشناسی، دانشجویان باید 18 سال یا بالاتر سن داشته باشند.

7- هزینه تقریبی زندگی در ووهان چین چقدر است؟با موسسه ما تماس بگیرید تا از اطلاعات دقیق هزینه ها در مناطق مختلف ووهان چین اطلاع یابید.

8- شرایط اقتصادی ووهان به چه شکل می باشد؟در ووهان چشم اندازهای زیادی برای پیشرفت وجود دارد و شما می توانید در صنایع مختلف سرمایه گذاری و یا شروع به کار کنید. همچنین شرکت و دفاتر مشاغل بزرگ جهانی نیز در ووهان چین نمایندگی دارند.

9- آیا برای دانشجویان در ووهان چین امکان کار حین تحصیل وجود دارد؟در حال حاضر، تغییراتی در قوانین دولت چین به وجود آمده است که اجازه کار حین تحصیل را صادر کرده است.

10- زبان مردم ووهان چین چه می باشد؟زبان رسمی شهر ووهان چین ماندارین، با گویش ووهان است. در حال حاضر در شهر ووهان نیز شاهد انگلیسی صحبت کردن افراد خواهید بود.

11- صنایع عمده ووهان چین چیست؟صنایع عمده شهر ووهان چین شامل صنعت خودرو، آهن و فولاد، تولید پیشرفته، اطلاعات الکترونیکی، فرآوری مواد غذایی و دخانیات، انرژی و حفاظت از محیط زیست است.

12- مزایای تحصیل در دانشگاه ووهان چین چیست؟شش دلیل عمده برای تحصیل در ووهان چین عبارتست از:

  • شهریه و بورسیه های مقرون به صرفه
  • از توسعه چین بیاموزید
  • تجربه جهانی خود را تقویت کنید
  • چشم انداز شغلی خود را بهبود بخشید
  • یادگیری زبان چینی
  • فرهنگ چینی را کشف کنید

اسکرول به بالا