071-91009294  | 021-88724227  |

شهروندی و تابعیت اسپانیا

شهروندی و تابعیت اسپانیا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

برای کسب شهروندی و تابعیت اسپانیا از طریق تولد فرزند ، باید گواهینامه تولد یک کودک و گذرنامه اسپانیایی یکی از والدین ( به عنوان تاییدیه شهروندی اسپانیا ) را به یکی از دفاتر مدنی Regístro ارسال کنید . علاوه بر این ، ثبت نام خانوادگی در محل اقامت خود ممکن است لازم باشد (certificado conjunto de empadronamiento). مقاله زیر توسط مشاورین موسسه حقوقی میرداماد گردآوری شده است و اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار می دهد.

اخذ شهروندی و تابعیت اسپانیا از طریق تولد فرزند

پیش از اینکه معیارها و الزامات لازم برای کسب تابعیت اسپانیا را از طریق تولد توصیف کنیم ، می خواهیم به شما بگوییم که قبل از اینکه گذرنامه اسپانیا را برای فرزندتان و بعدا برای خودتان بگیرید ، درباره قوانین کشور اسپانیا تحقیق کنید . اگر شما اقلیتی از کشوری هستید که با اسپانیا موافقتنامه تمدید دوگانه را امضا نکرده است ، کسب شهروندی اسپانیا به معنای لغو خودکار شهروندی کشور مبدا خواهد بود . برای دریافت تابعیت از طریق تولد فرزند اول باید تمام شرایط لازم برای اخذ مجوز اقامت را برآورده و شواهد لازم برای اخذ مجوز را ارائه نمایید .

والدین خارجی که فرزندان خود را در اسپانیا به دنیا می آورند باید بدانند که ، شهروندی و تابعیت اسپانیا از طریق خون هست ، یعنی باید یکی از والدین حتما شهروند و تابعیت اسپانیا را داشته باشد . در اسپانیا فرزندی که از پدر و مادر خارجی متولد شده است نمی تواند تابعیت اسپانیا را بگیرد .  در مواردی که یکی از والدین یک کودک تازه متولد شده دارای تابعیت اسپانیایی نیست ، اما دارای اجازه اقامت اسپانیا است ، پس از اولین سال زندگی ، کودک قادر به دریافت تابعیت اسپانیایی خواهد بود .

تابعیت مضاعف در اسپانیا

تابعیت اسپانیایی عمدتا بر اساس اصل jus sanguinis (حق خون) است. اسپانیا عضو اتحادیه اروپا است . بر این اساس ، شهروندان اسپانیا می توانند به صورت آزادانه در هر یک از کشورهای عضو اتحادیه اروپا سفر و اقامت داشته باشند . اسپانیا تابعیت دوگانه را در شرایط محدود فراهم می کند .

برای کسانی که به دنبال شهروندی و مهاجرت به اسپانیا به عنوان شهروندی دوم خود هستند ، باید بگوییم گرفتن اقامت دوگانه بستگی به منطقه ای دارد که در آن تابعیت اصلی دارید . به عنوان مثال ، اگر یک شهروند آمریکایی بخواهد شهروندی اسپانیا را بدست آورد ، اسپانیا این فرد را ملزم می کند که تابعیت آمریکایی خود را از بین ببرد . شهروندی از طریق تولد شامل موارد زیر هست :

  • کسانی که حداقل پدر یا مادرشان در اسپانیا متولد شده اند؛
  • کسانی که در اسپانیا در خانواده ای که پدر و یا مادرشان بی خانمان هست متولد شده اند .
  • کسانی که در اسپانیا از پدر و یا مادر ناشناخته متولد شده اند.
  • کسانی که تحت حمایت یک شهروند اسپانیا هستند؛
  • کسانی که پدر و مادرشان در اصل اسپانیایی بودند و در اسپانیا متولد شده بودند (و پس از آن ملیت اسپانیا را از دست دادند)؛
  • کسانی که در اسپانیا از والدین خارجی متولد شده اند ولی حداقل باید یکی از والدین در اسپانیا متولد شده باشد؛

شهروندی و تابعیت اسپانیا با ازدواج

کسانی که با یک اسپانیایی ازدواج کرده اند و برای یک سال از ازدواجشان گذشته باشد و در مدت 1 سال در اسپانیا زندگی می کنند می توانند تابعیت دوگانه اسپانیایی را بگیرند .

شرایط اخذ تابعیت اسپانیا

شرایط اخذ تابعیت اسپانیا

اگر می خواهید برای طولانی مدت یا حتی به طور دائم در اسپانیا زندگی کنید، شما باید برای اقامت دائم درخواست کنید یا یک شهروند اسپانیایی شوید. پس از پنج سال زندگی در اسپانیا، می توانید برای اقامت دائم درخواست کنید و بعد از 10 سال می توانید برای اخذ تابعیت اسپانیا درخواست دهید، البته می توانید زودتر درخواست دهید؛ مثلا اگر شما با یک اسپانیایی یا فرزند والدین اسپانیایی ازدواج کرده اید.

داشتن یک اجازه اقامت طولانی مدت اقامت در اتحادیه اروپا اجازه می دهد تا شما در اسپانیا در حالی که ملیت و گذرنامه خود را حفظ کرده اید، اقامت داشته باشید. با این حال، اگر شما تبدیل به یک شهروند اسپانیا شوید، باید ملیت و پاسپورت اصلی خود را رها کنید، مگر اینکه مشمول معافیت شوید. شما از حقوقی مشابه دیگر شهروندان اسپانیا برخوردار خواهید شد و همچنین به عنوان یک شهروند اتحادیه اروپا با آزادی حرکت در سراسر اتحادیه اروپا روبرو خواهید شد. شما همچنین می توانید در انتخابات اروپا رأی دهید.

برای اخذ تابعیت اسپانیا، شما همچنین باید ثابت کنید که یک شهروند خوب هستید – به لحاظ مالی پایدار و بدون سابقه کیفری – و داشتن یک سطح کافی برای ادغام در جامعه اسپانیا، مثلا توانایی صحبت به اسپانیایی و شرکت در فعالیت های اجتماعی که بخشی از زندگی اسپانیایی است.  شما باید در دفتر ثبت مکانی که در اسپانیا زندگی می کنید، ثبت نام کنید. شما نیاز دارید مدارک لازم را برای درخواست شهروندی اسپانیایی همراه با یک فرم درخواست تکمیل شده تابعیت اسپانیا به همراه داشته باشید، بدین منظور با متخصصین مهاجرت به خارج از کشور و شرایط اقامت دائم اسپانیا در موسسه حقوقی میرداماد گفت و گو کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را کسب کرده و مدارکتان را ارزیابی کنید.

اسکرول به بالا