071-91009294  | 021-88724227  |

شهرهای بارانی کانادا – شرایط آب و هوایی شهرهای کانادا

شهرهای بارانی کانادا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

آگاهی از شرایط آب و هوایی شهرهای کانادا برای افرادی که قصد مهاجرت دارند، اولویت اساسی است. مجاورت باقطب شمال سبب شده کانادا چهره‌ا‌ی بسیار سرد و زمستانی داسته باشد. با این حال، تنوع آب و هوایی در شهرهای کانادا قابل مشاهده است. برخی شهرهای کانادا تابستان‌­هایی گرم و مرطوب و زمستان­‌های سرد دارند. در این قسمت سعی کرده ایم به معرفی شهرهای بارانی کانادا بپردازیم.

مطالب مرتبط:

مهاجرت تحصیلی به کانادا

مهاجرت به کانادا

تحصیل پزشکی در کانادا

تحصیل در کانادا

شرایط آب و هوایی شهرهای کانادا

آب و هوای شهرهای کانادا اغلب تحت تاثیر قطب شمال است. کانادا شمالی­ترین کشور در منطقه آمریکای شمالی است. این کشور دارای 10 ایالت و سه قلمرو مختلف است. این کشور از اقیانوس اطلس تا آرام گسترش یافته و از شمال نیز به اقیانوس منجمد شمالی منتهی می‌­شود.

مقاله پیشنهادی:

کانادا، دومین کشور پهناور جهان است. وسعت و موقعیت جغرافیایی کانادا سبب ایجاد تنوع آب و هوایی و اقلیمی در این کشور شده است. نزدیکی به قطب شمال، وجود دریاچه انتاریو، کوه­های راکی و محصور شدن بین دو اقیانوس اطلس و آرام دلایل اصلی تنوع آب و هوایی و اقلمی در کانادا است.

معرفی شهرهای بارانی کانادا

بررسی های سالانه نشانمی­دهند پرباران ترین شهرهای کانادا به ترتیب عبارتند از: سنت جانز نیوفاندلند، سگونی و شربروک. این سه شهر بیشترین میزان بارش سالانه را به خود اختصاص داده‌­اند. اما شهر ابوتسفورد واقع در بریتیش کلمبیا از نظر بسامد بارندگی، رتبه نخت شهرهای بارانی کانادا را دارد. میزان بارندگی روزانه این شهر حدود 174 میلیمتر و بارش سالانه آن بیش از 1538 میلیمتر است. به عبارت ساده می­توان گفت بیش از نیمی از سال در این شهر باران می­‌بارد.

مقاله پیشنهادی: بهترین شهرهای کانادا برای مهاجرت و زندگی

البته میزان بارش باران در محله­‌های مختلف یک شهر در کانادا متفاوت است. برای مثال، میزان بارندگی در مناطق مختلف شهر ونکوور اختلاف قابل ملاحظه‌­ای دارد. بررسی­ها نشان دادند که بارش سالانه در منطقه اکریج (واقع در جنوب مرکزی ونکوور) بیش از 1457 میلیمتر است. اما میزان بارش سالانه در منطقه­ای نزدیک فرودگاه شهر ونکوور حدود 1189 میلیمتر است. هرچه به سمت شمال شهر ونکوور پیش برویم میزان بارش سالانه بسیار بیشتر و در حدود 2522 میلی‌متر خواهد بود.

برای محاسبه بارش سالانه، ابتدا میزان بارندگی ایستگاه­‌های مختلف با هم جمع شده و سپس میانگین گیری انجام می­‌شود. اطلاع از توپوگرافی بارش برای احداث راه­ها، تاسیسات مترو، فاضلاب و… بسیار مهم است. زیرا ارتفاع یا عمق ایستگاه­ها باید با توجه به شدت با رندگی آن منطقه تعیین شود. در ادامه به معرفی محبوب ترین شهرهای بارانی کانادا می‌پردازیم.

شهرهای بارانی کانادا

  • تورنتو

آب و هوای این شهر به صورت نیمه قاره­ای است. یعنی تابستان­‌های گرم و مرطوب و زمستان سرد دارد. این شهر در مجاورت دریاچه انتاریو قرار دارد، وجود این دریاچه تاثیر مستقیمی در شرایط اقلیمی و آب و هوایی تورنتو دارد. تورنتو یکی از شهرهای گرم کانادا است اما میزان بارندگی سالانه آن زیاد است. اغلب بارش­های تورنتو با شروع زمستان آغاز می­‌شود. ماه­‌های دسامبر تا مارس، چهره تورنتو برفی و بارانی خواهد بود.

  • مونترال

این شهر، دومین شهر پرجمعیت کانادا به شمار می­آید. در ایالت کبک قرار دارد. این شهر مقصد نهایی اغلب مهاجران به کانادا است. شرایط آب و هوایی و اقلیمی مونترال مشابه اتاوا است. مونترال شهری نیمه قاره­ای، کمی معتدل و بادخیز است. تابستان­‌های این شهر گرم و مرطوب و زمستان‌­های آن بسیار سرد است.

  • ونکوور

آب و هوای این شهر معتدل و مرطوب است. بارش سالانه آن نسبتا بالا است. در مقایسه با دو شهر قبل، ونکوور زمستان معتدل­تری دارد. کوه­‌های راکی در اطراف این شهر قرار گرفته­‌اند. به همین دلیل نمی­گذارند موج سرما و یخبندان وارد شده از سمت قطب بر آب و هوای این منطقه تاثیر فراوانی داشته باشد.

مقاله پیشنهادی: مقایسه آلمان و کانادا برای مهاجرت

ونکوور در مجاورت اقیانوس آرام قرار دارد. پس با اطمینان می­توان گفت، گرم­ترین زمستان کانادا را در این شهر تجربه خواهد کرد. شرایط اقلیمی ونکوور سبب شده میزان رطوبت و مه­گرفتگی آن در مقایسه با سایر شهرهای کانادا بیشتر باشد. بعلاوه این رطوبت موجب شده در زمستان بجای بارش برف، شاهد بارش باران باشیم.

  • کلگری

کلگری به دلیل زمستان­های سرد بسیار معروف است. البته در طول تابستان نیز شاهد بارش باران در این شهر هستیم. بارش باران­های تابستانی در این منطقه برای احیای محیط زیست و رونق کشاورزی ضروری است. کلگری در جنوب آلبرتا قرار دارد، بسیار بادخیز است و در مقایسه با تورنتو آب وهوایی خشک‌­تری دارد.

  • ­اوتاوا

زیبایی خیره­‌کننده اوتاوا مدیون زمستان­‌های پربارش آن است! این شهر پایتخت کانادا است. زمستانهایی بسیار سرد و تابستانی گرم و مرطوب دارد. بیشترین بارش این شهر، به صورت برف و غالبا در فصل زمستان است. به دلیل اینکه هیچ دریاچه ای در مجاورت این شهر قرار ندارد، در مقایسه با سایر شهرهای کانادا تابستان بسیار گرم‌­تری دارد. و همین امر نیز سبب شده زمستان‌­های اوتاوا در مقایسه با سایر شهرها سردتر باشد.

جهت دریافت مشاوره برای اقامت، تحصیل و مهاجرت به کانادا با موسسه میرداماد تماس حاصل فرمائید.

اسکرول به بالا