071-91009294  | 021-88724227  |

شغل های مورد نیاز سوئد

شغل های مورد نیاز سوئد

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

یکی از روش های اخذ اقامت سوئد، اخذ ویزای کار و کار در این کشور می باشد. سوئد را می توان از کشورهایی دانست که بازار کار بسیار خوبی دارد. اما باید بدانید ابتدایی ترین گام در این راه آگاهی از شغل های مورد نیاز سوئد می باشد. به دلیل اهمیت موضوع پیدا کردن کار در سوئد و استقبال مخاطبان از آن، همکاران ما در موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد، نگارش مقاله ای در این باره را لازم و ضروری دانسته اند.

لیست مشاغل مورد نیاز کشور سوئد

اگر می خواهید شانس خود برای پیدا کردن شغل تا 5 سال آینده در سوئد بالا ببرید، ارزش این را دارد که در ابتدا با حرفه های با متقاضی بالا آشنا شوید. طبق گزارشی که اخیرا منتشر شده است، سوئد بهترین حرفه ها را برای کسانی که به دنبال فرصت های شغلی ایمن، در یک بازار کار در حال تغییر و تحول هستند، دارد.

اگر روند کنونی ادامه پیدا کند، انتظار می رود تا سال 2024 بازار کار سوئد فاقد 100،000 نفر با مهارت های مناسب برای مشاغل تقاضا شده، باشد. این اولین باری بود که خدمات اشتغال عمومی سوئد اعلام کرد که با کمبود احتمالی نیروی کار شایسته، به خصوص در زمینه های بهداشت و درمان و زمینه های نیاز به تدریس مواجه است و به بیش از نیمی از 100،000 موقعیت کاری پیش بینی شده نیاز دارد.

پیش بینی می شود بیشتر مشاغل، کمترین میزان رقابت برای صلاحیت های خاص مثل دانشگاه یا آموزش حرفه ای را داشته باشند، ولی از طرفی آژانس دولتی اشاره کرد که بعضی کارفرمایان به منظور پر کردن جای خالی در موقعیت های با متقاضی بالا، شروع به کم کردن سطح تحصیلات یا تجربه لازم، کرده اند.

این می تواند به معنی این باشد که فارغ التحصیلان جدید به خوبیه ورودی های اخیر دیگر کشورها، افزایش یافته اند و شانس کار در این زمینه ها، به خصوص برای متخصصان بین المللی که به طور رسمی در سوئد به رسمیت شناخته نمی شوند، را داشته اند.

آنیل الرموس یکی از تحلیلگران خدمات اشتغال عمومی می گوید: “این مسئله، به ویژه برای بخش عمومی یک چالش اساسی محسوب نمی شود. برای مقابله با عرضه مهارت ها، سیستم آموزشی نقش تعیین کننده ای دارد، اما کارفرمایان نیز وظیفه دارند حرفه ها را جذاب تر کرده و مردم را بیشتر به سمت آموزش سوق دهند که منجر به پیدایش شغل شود.”

در کفه دیگر ترازو، پیش بینی می شود مشاغلی مانند منشی بانک، دبیران اجرایی، نمایندگان املاک، تحلیلگر مالی، مشاوران سرمایه گذاری و عکاسان، بیشترین سطح رقابت را تا سال 2024 داشته باشند. در این لیست همچنین مشاغل خلاق و رسانه ای مانند طراح گرافیک، متخصص ارتباطات و متخصص روابط عمومی، روزنامه نگار و موسیقیدانان و آهنگسازان نیز دیده می شود.

در لیست زیر 20 شغل با ثبات در آینده طبق گزارشی مبنی بر مصاحبه با 14،000 کارگر در هر دو بخش عمومی و خصوصی ذکر شده است. ده شغل اثبات شده در آینده که نیاز به آموزش عالی دارند عبارتند از:

  • ماما
  • مهندس عمران یا تکنسین
  • معلم پیش دبستانی
  • پزشک و دندانپزشک
  • معلم
  • توسعه دهندگان نرم افزار و سیستم
  • روانشناس
  • پرستار
  • کارگر اجتماعی
  • توسعه دهندگان سیستم و طراح

ده شغل اثبات شده در آینده که نیاز به آموزش عالی ندارد، عبارتند از: 

  • کارگر ساختمانی
  • بنا، نقاش، متخصص آرایش داخلی ساختمان
  • راننده واگن، اتوبوس، کامیون
  • برقکار
  • آشپز
  • مکانیک
  • قصاب
  • نجار
  • کمک پرستار
  • لوله کش
متوسط درآمد مشاغل مختلف در سوئد
متوسط درآمد مشاغل مختلف در سوئد

متوسط درآمد مشاغل مختلف در سوئد

کشور سوئد به دلیل استانداردهای بالای زندگی و جامعه سازمان یافته خود، شناخته شده است. همچنین پایتخت آن یعنی شهر استکهلم، قطب اصلی شرکت های بزرگ در بخش های مختلف مانند استارت آپ های فنی، کنگره های مالی و مخابرات است.

مشاغل و بیزینس های کوچک تقاضاهای زیادی دارند و برای به هدف رسیدن و پیشرفت روز افزون به فناوری اطلاعات ساده، ایمن و مقیاس پذیر نیاز دارند. همچنین درباره نحوه چگونگی کسب اطلاعات بیشتر می بایست آموزش ببینند، زمان را تلف نکنند و اطلاعات را نقض نکنند.

حداقل حقوق در استکهلم سوئد

مانند بعضی از کشورهای اروپایی بسیار پیشرفته، سوئد نیز حداقل حقوق رسمی ندارد. به طور کلی حداقل حقوق طبق توافقات اتحادیه های کارگری تعیین می شود. بر اساس منابع، حقوق صندوقدار مک دونالد بین 10 تا 11،5 دلار و یا حداکثر 13،56 دلار در ساعت است. در سال 2019، حداقل حقوق در هتل ها و رستوران ها 2،320 دلار بوده است.

میانگین درآمد در استکهلم سوئد

در حال حاضر میانگین حقوق خالص (پس از کسر مالیات) در استکهلم، 2،750 دلار در ماه است. ممکن است میانگین درآمد در سوئد بسیار خیره کننده باشد، اما باید به این مورد توجه داشت که هزینه های زندگی در این کشور نیز بالاست. این مورد در استکهلم و در بازار ملک بسیار مشهود است. پیدا کردن یک آپارتمان مناسب در استکهلم به مراتب دشوارتر از کاریابی است، زیرا در حال حاضر پایتخت کشور با کمبود شدید مسکن مواجه است.

پردرآمدترین مشاغل سوئد

  • ریاضی دان (696،000 کرون معادل 53،674 پوند)

مسئولیت ها: ریاضیدانان از ریاضیات پیشرفته برای توسعه و درک اصول ریاضی جهت تجزیه و تحلیل داده ها و حل مشکلات در دنیای واقعی استفاده می کنند.

مهارت ها و ویژگی های اصلی: ریاضی دان ها به مهارت های تحلیلی احتیاج دارند، زیرا در تجزیه و تحلیل داده های بزرگ باید دقیق باشند. آنها همچنین باید بتوانند راه حل های جدیدی برای مشکلات ارائه دهند و راه حل هایی را برای افرادی که ممکن است دانش گسترده ای درباره ریاضیات نداشته باشند، پیشنهاد دهند.

تحصیلات: بسته به صنعت و کارفرما، حداقل به مدرک لیسانس ریاضیات به همراه چند سال سابقه کار مربوطه احتیاج است. اگر موقعیتی علمی را دنبال می کنید، قطعاً به کسب مدرک دکترا در یک حوزه مرتبط با ریاضیات نیاز خواهید داشت.

  • مدیر محصول/ برند (720،000 کرون، معادل 55،532 پوند)

مسئولیت ها: مدیران محصول یا برند تجاری وظیفه ایجاد تاثیری ماندگار در مصرف کنندگان و بهبود فروش محصول و سهام بازار دارند.

مهارت ها و ویژگی های اصلی: مدیران موفق محصول/ برند، باید بتوانند به طور غریزی محصول آینده را تجسم کنند، مهارت های تحلیلی خوبی از خود به نمایش بگذارند، علاقه مند به حوزه محصول خود باشند و توانایی برقراری ارتباط خوبی داشته باشند.

تحصیلات: مدرک بازاریابی یا مطالعات بازرگانی در کنار تجربه تجاری در توسعه محصول یا بازاریابی، مسیر ایده آلی جهت پیشرفت در این جایگاه است.

  • مدیر هواپیمایی (756،000 کرون، معادل 58،308 پوند)

مسئولیت ها: مدیران حمل و نقل هوایی برنامه های پرواز را برنامه ریزی می کنند، بر نگهداری هواپیماها نظارت می کنند و کادر فنی را مدیریت می نمایند.

این جایگاه شغلی به کاندیداهایی با توانایی های مدیریتی بسیار بالا و تیمی با ارتباطات و مهارت تحلیلی خوب و علاقمند به همراه شدن با استانداردهای هواپیمایی نیاز دارد.

تحصیلات: اگرچه این شغل را تنها با داشتن مدرک دیپلم دبیرستان نیز می توان دنبال کرد، اما برخی از کارفرمایان، مدیران حمل و نقل هوایی با مجوزهای خلبانی فعلی ترجیح می دهند.

  • مدیر پروژه/ اجرایی و مدیریتی (768،000 کرون، معادل 69،873 پوند)
  • مدیر عامل (798،000 کرون، معادل 61،548 پوند)

مسئولیت ها: مدیرعامل نظارت بر عملکرد کلی مدیریت شرکت و گزارش به هیئت مدیره را برعهده دارد. آنها همچنین مسئول ایجاد مخاطبین تجاری جدید و تدوین برنامه های استراتژیک بازاریابی و فروش برای بهبود سودآوری و بهره وری هستند.

مهارت ها و ویژگی های اصلی: حرفه ای ها در این نقش باید نتیجه محور باشند تا بتوانند با مشتریان ارتباط برقرار کنند و پیشرفت اقتصادی در کسب و کار داشته باشند.

تحصیلات: این جایگاه مستلزم این است که داوطلبان حداقل مدرک لیسانس را ترجیحاً در یک رشته مرتبط با آن شغل داشته باشند. این در حالی است که مدرک تحصیلات ارشد، امتیازی فوق العاده محسوب می شود. مهم تر از این، کارفرمایان غالباً به تخصص فنی و تجربه مربوط به شرکت یا صنعت خاص خود احتیاج دارند.

  • مدیر شرکت معماری (840،000 کرون، معادل 64،741 پوند)

مسئولیت ها: بخشی از وظایف اصلی مدیر شرکت معماری، ارائه خدمات عملی کاملی برای مدیریت تقاضاها، توسعه سفارش و برون سپاری فرایند تجاری برای مشتریان است. آنها همچنین راه حل هایی جهت تحلیل و تحویل اطلاعات به صورت کارآمد ارائه می دهند. 

پردرآمدترین مشاغل سوئد
پردرآمدترین مشاغل سوئد

مهاجرت از طریق کار به سوئد

قانون اصلی این است که قبل از ورود به سوئد باید درخواست دهید و اجازه کار دریافت کرده باشید. در هنگام ارائه درخواست آنلاین، دستورالعمل روشنی در مورد نحوه پر کردن تقاضانامه خود و آنچه باید با این تقاضانامه ارسال کنید، به شما داده می شود. این دستور العمل باعث می شود که به درستی درخواست دهید و شانس تصمیم گیری سریع را افزایش دهید.

الزامات اجازه کار

قبل از اینکه بتوانید اجازه کار دریافت کنید، حتماً باید به شما پیشنهاد کار داده شده باشد و تا زمانی که این مجوز داده نشود، نمی توانید وارد سوئد شوید. اطلاعات مربوط به دارندگان مجوزهای کاری که مایل به درخواست تمدید هستند:

پس از آن که درخواست تمدید مجوز کار خود را ارائه دادید، آژانس مهاجرت بررسی می کند که آیا در طول دوره کاری خود شرایط مجوز کار را رعایت کرده اید یا خیر. برای آنکه تقاضانامه شما کامل باشد، باید مدارکی را ارائه دهید که نشان می دهد شرایط حقوق و دستمزد برای تمام دوره هایی که مجوز کار در سوئد را داشته اید، برآورده شده است. همچنین باید شرکت بیمه و شماره بیمه خود را اعلام کنید.

برای به دست آوردن مجوز کار می بایست:

  • گذرنامه معتبر داشته باشید.
  • شرایط شغل پیشنهادی باید حداقل مطابق با مواردی باشد که در قراردادهای جمعی سوئد تعیین شده است یا در کار یا صنعت مرسوم است.
  • دستمزدی که در این کار به شما پیشنهاد شده است، باید حداقل مطابق با مواردی باشد که در قراردادهای جمعی سوئد تعیین شده است یا در کار یا صنعت مرسوم است.
  • جایگاه شغلی پیشنهاد شده باید به گونه ای باشد که به واسطه آن بتوانید از خود پشتیبانی کنید. برای برآورده کردن این شرط باید تا حدی کار کنید که منجر به دریافت حداقل (13،000 کرون سوئد ) در ماه، بدون احتساب مالیات شود.
  • کارفرمایی داشته باشید که هنگام شروع کار، بیمه ای برای پوشش درمان، زندگی و حقوق بازنشستگی به شما ارائه دهد.

با کار در سوئد می توانید به اقامت این کشور دست یابید و از داشتن آینده روشنی در کار و زندگی خود در کشوری متمدن مطمئن باشید. مشاوران مجرب ما در موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد آماده اند تا از پاسخگویی به سوالات شما تا مهاجرت به سوئد و حضورتان در کشور سوئد، یاری دهنده و پشتیبان شما باشند.

نظرات کاربران

  • توسط سمیرا
    تاریخ: خرداد 25, 1399
    نفر
    نفر

    با سلام.
    می خواستم بدونم من اگر خودم بتونم توی سوئد کارفرما واسه کار پیدا کنم شما بقیه کارهام رو واسم اقدام می کنید و چه جوری؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 27, 1399
      نفر
      نفر

      سلام روزتون بخیر
      در صورتی قرارداد کاری ارائه دهید، در زمینه دریافت ویزای کاری می توانیم به شما کمک نماییم.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا