071-91009294  | 021-88724227  |

بورسیه تحصیلی ایتالیا

انواع بورسیه تحصیلی ایتالیا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در طول سال های اخیر مهاجرت تحصیلی به ایتالیا یکی از امن ترین روش های مهاجرت به این کشور شناخته شده و افزایش چشمگیری داشته است. یکی از کشور های اروپایی که در این سال ها مرکز توجه بسیاری از علاقمندان تحصیل در اروپا قرار گرفته ایتالیا است. به همین منظور مشاورین ارشد موسسه میرداماد در این مقاله شرایط انواع بورسیه تحصیلی ایتالیا را بررسی می نمایند.

شما میتوانید با مراجعه به لینک های زیر به اطلاعات مفیدی دست پیدا کنید:

  1. مهاجرت تحصیلی به ایتالیا
  2. تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

توضیحاتی راجع به انواع بورسیه های تحصیلی ایتالیا

دولت ایتالیا بورسیه تحصیلی ایتالیا را برای شهروندان خارجی و شهروندان ایتالیایی ساکن خارج (IRE) اعطا می کند. بورسیه های تحصیلی برای دوره های درسی ذیل اعطا می شود: دوره تحصیلی فوق لیسانس (Laura Magistrate 2° icicle)؛ دوره های آموزش عالی در زمینه هنر، موسیقی و رقص (AFAR)؛ برنامه تحصیلی دکترا؛ تحقیق تحت نظارت دانشگاه (Progestin in co-tutelary)؛ و دوره های فرهنگ و زبان ایتالیایی. بورسیه تحصیلی شامل شهریه دانشگاه، بیمه درمانی و کمک هزینه ماهانه می باشد. درخواست تنها برای بورسیه های سه، شش یا نه ماهه امکان پذیر است.

دانشجویان از جمله دانشجویان خارج از شهروندی اتحادیه اروپا که برای دوره های تحصیلی تمام وقت، کارشناسی، کارشناسی ارشد، مدرک فوق لیسانس تک مرحله ای یا دوره های تحصیلی دکترا در یکی از دانشگاه های Piedmont (به عنوان مثال Politico تورینو، دانشگاه تورینو، دانشگاه Eastern Piedmont) ثبت نام می کنند، می توانند برای بورسیه های تحصیلی EDISON درخواست کنند، اگر آنها شرایط اقتصادی و شایستگی را برای رقابت داشته باشند.

بورسیه تحصیلی ایتالیا برای دانشجویان بین المللی

دانشگاه بولونیا (University of Bologna) کمک های تحصیلی را به دانشجویان شایسته بین المللی ارائه می دهد که مایل به ثبت نام برای دوره اول (لیسانس)، دوره دوم (کارشناسی ارشد) یا دوره های تک مرحله ای در دانشگاه بولونیا هستند. هر کمک هزینه تحصیلی برای یک سال تحصیلی اعطا می شود و در مجموع به مبلغ 11،059 یورو است و هزینه تحصیل به طور کامل پرداخت می شود.

بورسیه های تحصیلی بین المللی دانشگاه پاویا ایتالیا (University of Pa via) برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه، دانشگاه پاویا (UNIV) به منظور ارتقاء همکاری بین المللی با کشورهای در حال توسعه، بورسیه های تحصیلی را برای دانشجویان برجسته کشورهای در حال توسعه ارائه می دهد تا در برنامه های تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در این دانشگاه تحصیل کنند. ارزش هر بورسیه تحصیلی حدود 8000 یورو است.

دانشگاه بوکونی (Boccaccio University) بورسیه های تحصیلی مبتنی بر شایستگی را برای دانشجویان بین المللی که در هر برنامه تحصیلی کارشناسی یا برنامه کارشناسی ارشد واجد شرایط در بوكونی ثبت نام می کنند، فراهم می كند. این بورسیه تحصیلی شامل نیمی از پرداخت کامل هزینه تحصیلی به ارزش 12.000 یورو در سال برای برنامه کارشناسی و تا 13.000 یورو در سال برای برنامه کارشناسی ارشد است.

بورسیه تحصیلی پلی تکنیک تورین ایتالیا

در صورتی که قصد مهاجرت به ایتالیا را دارید باید بدانید که هر ساله، دانشگاه پلی تکنیک میلان (Politico DI Milan) تعدادی از بورسیه های تحصیلی مبتنی بر شایستگی را به با استعدا ترین متقاضیان بین المللی که برای برنامه کارشناسی ارشد پذیرفته شده اند، اعطا می کند. دانشجویانی که بورسیه تحصیلی را دریافت می کنند، فقط باید یک هزینه اداری را در حدود 160 یورو پرداخت کنند. بورسیه های تحصیلی از 5000 تا 10 هزار یورو در سال نیز ممکن است برای پرداخت هزینه تحصیل اعطا شود.

دانشگاه پلی تکنیک تورین (Politico DI Turin)، بورسیه های تحصیلی را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد تا در برنامه های آموزشی در زمینه های خاصی نظیر مهندسی و معماری شرکت کنند. بورسیه های تحصیلی بین المللی USCG، یک کاهش هزینه سالانه توسط دانشگاه کاتولیکا است تا دسترسی دانشجویان بین المللی به برنامه های تحصیلی با مدرک را افزایش دهد. تخفیف، حدود 30٪ از کل هزینه را پوشش می دهد.

دانشگاه پادوا از صندوق های منطقه ای برای کمک به دانشجویان کم درآمد، ایتالیایی و خارجی، که دارای سابقه تحصیلی خوب و مدرک تحصیلی دانشگاهی هستند، استفاده می کند. بورسیه تحصیلی شامل پول و بخشی از خدمات، از قبیل مسکن یا غذا در غذاخوری های دانشگاه می باشد. بورسیه های تحصیلی دکترا Cupola Nor male Superior e، بورسیه کامل تحصیلات دکترا را در اختیار شهروندان ایتالیا و دانشجویان خارج از ایتالیا قرار می دهد.

بورسیه های دانشگاه های ایتالیا

در ایتالیا، همه دانشجویان بین المللی حق دارند که از خدمات و کمک های مالی مشابه همانند دانشجویان ایتالیایی براساس ضرورت مالی و یا شایستگی استفاده نمایند. بورسیه های دولتی در سطح ملی و منطقه ای وجود دارند که دانشجویان بین المللی می توانند درخواست استفاده ازآن را داشته باشند. علاوه بر این، برخی از دانشگاه های ایتالیایی برنامه های بورس تحصیلی ایتالیا را به دانشجویان بین المللی عرضه می کنند.

بورسیه های دانشگاه های ایتالیا
بورسیه های دانشگاه های ایتالیا

بورس دولتی ایتالیا برای دانشجویان خارجی دولت ایتالیا برای تحصیل در ایتالیا به شهروندان خارجی و شهروندان ایتالیایی مقیم خارج از کشور، بورسیه اعطا می کند ( IRE ). این بورسیه ها برای مقاطع زیر ارائه می شوند:

مدرک کارشناسی ارشد (Laurea Magistrale 2 °)، دوره های تحصیلات عالی در زمینه هنر، موسیقی، و رقص (AFAM)، برنامه دکترا، تحقیقات تحت نظارت آکادمیک ( Progetti in co-tutela ) و دوره های زبان و فرهنگ ایتالیایی. بورس تحصیلی شامل شهریه، بیمه سلامت و مستمری ماهانه ای است. تنها امکان درخواست بورسیه برای سه، شش یا نه ماه امکان پذیر است.

Invest your Talent in Italy که توسط وزارت امور خارجه ایتالیا و توسط وزارت توسعه اقتصادی ایتالیا حمایت می شود، به دانشجویانی از آذربایجان، کلمبیا، مصر، اتیوپی، اندونزی، ایران، مکزیک، ترکیه، تونس، و ویتنام فرصتی را برای توسعه مهارت ها و تخصص آن ها از طریق دوره های کارشناسی ارشد و دکتری به زبان انگلیسی، در زمینه های مهندسی، فن آوری های پیشرفته، معماری، طراحی، اقتصاد و مدیریت در دانشگاه های معتبر ایتالیایی می دهد. بهترین دانشجویان پیشنهاد بورس تحصیلی، از طرف شرکت ها را خواهند داشت.

بورسیه تحصیلی EDISU Piemonte

دانشجویان از جمله دانشجویان بین المللی غیر عضو اتحادیه اروپا که به صورت تمام وقت مدرک لیسانس مدرک کارشناسی ارشد، مدرک کارشناسی ارشد یا دکترای خود را در یکی از دانشگاه های Piedmont ( دانشگاه پلی تکنیک تورینو، دانشگاه تورینو، دانشگاه شرقی Piedmont ) دریافت کرده اند، در صورتی که دارای شایستگی و واجد شرایط اقتصادی رقابت باشند، می توانند برای بورسیه تحصیلی EDISU Piemonte اقدام نمایند. مقدار بورسیه به شرایط بسیار زیادی بستگی دارد. خدمات مسکن نیز می تواند به دانشجویان خارجی اعطا شود.

بررسی کمک هزینه تحصیلی دانشجویان بین المللی در دانشگاه بولونیا ( Bologna University )

دانشگاه بولونیا به دانشجویان بین المللی شایسته که می خواهند برای مقطع کارشناسی (Bachelors)، کارشناسی ارشد (Masters)یا برنامه های کالج در دانشگاه بولونیا ثبت نام کنند،کمک می کند. هر یک از این کمک ها به مدت یک سال تحصیلی و در مجموع به مقدار 11,059 یورو و پرداخت کامل شهریه اعطا می شود.

بورس بین المللی پاویا ( Pavia ) برای توسعه دانشجویان کشور

دانشگاه پاویا (UNIPV)به منظور ارتقای هم کاری بین المللی با کشورهای در حال توسعه، بورس تحصیلی به دانشجویان برجسته کشورهای در حال توسعه ارائه می کند تا به تدریس مدرک کارشناسی ارشد در زبان انگلیسی در دانشگاه بپردازند. هر بورس تحصیلی در حدود 8000 یورو ارزش دارد.

نشان لیاقت و جوایز بین المللی ( Bocconi Merit and International Awards )

دانشگاه Bocconi به دانشجویان بین المللی که در هر رشته کارشناسی و یا در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه Bocconi ثبت نام کرده اند، و شایستگی دریافت بورس تحصیلی را دارا می باشند، بورس تحصیلی را پیشنهاد می دهد. بورس تحصیلی عبارت است از پرداخت نیمی از شهریه کامل تا 12000 یورو در سال برای کارشناسی و بالغ بر 13000 یورو در سال برای برنامه علمی کارشناسی ارشد.

بورس Politecnico de Milano برای دانشجویان بین المللی

هر ساله دانشگاه Politecnico di Milano تعداد زیادی بورسیه را به دانشجویان با استعداد برای شرکت در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می دهد. دانشجویانی که بورسیه را دریافت می کنند، باید تنها هزینه کارهای اداری در حدود 160 یورو را بپردازند. بورس تحصیلی 5000 به 10000 در هر سال ممکن است به عنوان تخفیف هزینه شهریه اهدا گردد.

بورس بین المللی Politecnico di Torino

Politecnico di Torino به دانشجویان بین المللی در حوزه های علمی خاصی از قبیل مهندسی و معماری، بورسیه می دهد.

بورس بین المللی Università Cattolica

بورس تحصیلی UCSC یک کاهش هزینه سالیانه است که توسط Universita Cattolica به منظور افزایش دسترسی دانشجویان بین المللی به برنامه های دانشگاه صورت می گیرد. این تخفیف در حدود 30 درصد از کل هزینه را پوشش می دهد.

بورس تحصیلی University of Padova برای تمام مقاطع تحصیلی

دانشگاه University of Pavada می تواند بودجه منطقه ای برای تامین مالی دانشجویان کم درآمد اعم از ایتالیایی و خارجی که دارای سابقه تحصیلی خوب و مدرک دانشگاهی هستند، را بپردازد. بورس تحصیلی بخشی از پول و بخشی از خدمات مانند مسکن و یا غذا در دانشگاه است.

همچنین برای سال های 2020-2019 دانشگاه Pavada یک برنامه بورس جهانی را ارائه می دهد که بورسیه کامل را برای دانشجویان با استعداد بالقوه در نظر می گیرد که تمایل به تحصیل کردن در مقطع کارشناسی یا کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی در Padova هستند.

بورس تحصیلی مقطع دکتری در دانشگاه Scuola Normale Superiore

دانشگاه Scuola Normale Superiore سالانه در حدود 78 بورسیه تکمیلی را به شهروندان و دانشجویان ایتالیایی و دانشجویان خارج از کشور ایتالیا اعطا می کند. تمام دانشجویانی که در مقطع دکتری تحصیل می کنند از حمایت مالی کامل از جمله شهریه، هزینه ها و هزینه زندگی بهره مند خواهند شد.

نحوه ثبت نام و پذیرش بورسیه های تحصیلی ایتالیا

در زیر میتوانید یک روش گام به گام ساده برای درخواست همه آخرین کمک های مالی ایتالیایی که توسط اداره دولتی ایتالیا و دانشگاه ها حمایت می شود، پیدا کنید.

  1. فهرست کشورها را برای بورس ایتالیایی بررسی کنید تا ببینید آیا کشور شما برای بورس ایتالیا مجاز است یا خیر.
  2. سایت بورس ایتالیا را بررسی کنید تا ببینید که آیا رشته شما به زبان انگلیسی و دانشگاه های جستجو شده در دسترس است یا نه.
  3. شما باید با اساتید دانشگاه های فوق تماس بگیرید تا نامه پذیرش دریافت کنید اما این اختیاری است.
  4. سپس باید مجوز ورود / اخذ پذیرش را از هر دانشگاهی بگیرید
  5. سپس شما باید درخواست آنلاین را در سایت بورس تحصیلی ایتالیا ارسال کنید.
  6. درخواست را ارسال کنید و آنها با ایمیل شما برای نتایج با شما تماس خواهند گرفت

مراحل گام به گام برای دریافت بورس تحصیلی ایتالیایی

  • مرحله اول: ببینید که آیا کشور شما برای درخواست بورس ایتالیا مورد استقبال قرار می گیرد یا خیر.
  • مرحله دوم: مدرک کارشناسی خود را در سایت رسمی بورس ایتالیا پیدا کنید (دوره های ارائه شده توسط دانشگاه ایتالیا)
  • مرحله سوم: اختیاری – برای دریافت نامه پذیرش، با استاد دانشگاه ایتالیا تماس بگیرید
  • مرحله چهارم: درخواست پذیرش در دانشگاه را ارسال کنید و نامه های پیش پذیرش را بدست آورید
  • مرحله پنجم: ارسال درخواست آنلاین در بورس تحصیلی ایتالیا

بورسیه پزشکی در ایتالیا

مطالعه پزشکی در زبان انگلیسی در ایتالیا تا چند سال پیش امکان پذیر نبود، مانع از آن می شد که دانشجویان خارجی از سنت یکی از قدیمی ترین مدارس پزشکی دنیا بهره مند شوند. در چند سال گذشته یک تغییر انقلابی صورت گرفت و امروزه امکان تبدیل شدن به پزشک در یک محیط بین المللی وجود دارد، که دوره های درسی به طور کامل در زبان انگلیسی وجود دارد و با دریافت مدرک پزشکی و با اخذ مدرک دکترای اروپایی برای کار در بیمارستان ها در سراسر اروپا معتبر است.

بورسیه پزشکی در ایتالیا
بورسیه پزشکی در ایتالیا

دسترسی به مدارس پزشکی بین المللی ایتالیا از طریق یک آزمون پذیرش فقط به زبان انگلیسی انجام می شود: آزمون بین المللی پذیرش پزشکی (IMAT). هزینه آزمون حدود 120 یورو می باشد و شما می توانید IMAT را در 24 مرکز مجاز در اروپا، آسیا، آمریکای شمالی و جنوبی دریافت کنید. نیازی به مواد اضافی مانند نامه های توصیه شده یا مصاحبه ها وجود ندارد و مکان های رزرو شده برای متقاضیان های غیر اتحادیه اروپا وجود دارد.

سیستم آموزش عمومی ایتالیایی یک مسیر عالی آموزشی در هزینه های مقرون به صرفه را تضمین می کند. در واقع، هزینه تحصیل بستگی به درآمد خانواده دانش آموز و برای دانشگاه میلان محدوده از حداقل 700 یورو تا حداکثر 4000 یورو در سال است. بورسیه تحصیلی برای دانشجویان ایتالیایی و خارجی در دسترس است و هزینه های زندگی را می توان با هزینه معقولی در مقایسه با دیگر مکان های اروپایی حفظ کرد.

بورس های تحصیل پزشکی در ایتالیا

اگر شما قصد تحصیل پزشکی در ایتالیا را دارید، می توانید بر روی انواع مختلف بورس تحصیلی حساب کنید. انواع مختلف بورس تحصیلی وجود دارد که بعضی از آنها به طور خاص به دانشجویان خارجی اختصاص دارد.

بورس تحصیلی ارائه شده توسط دولت ایتالیا

این بورسیه ها برای دانشجویان غیر عضو اتحادیه اروپا است که توسط وزارت امور خارجه ایتالیا پیشنهاد شده است. برای اینکه بفهمید چطور یک بورس تحصیلی دریافت کنید می توانید با نماینده دیپلماتیک ایتالیایی تماس بگیرید

بورس تحصیلی ارائه شده توسط دانشگاه و C.I.Di.S

هر ساله به دانشجویان در سال های مختلف دوره ها اختصاص می یابد، بورسیه تحصیلی با توجه به شایستگی و درآمد اعطا می شود، همانگونه که توسط ISEE / ISEEU نشان داده شده است. کمک هزینه تحصیلی توسط C.I.Di.S مدیریت و اختصاص داده شده است،و بخشی از آن ارائه شده توسط دانشگاه به طور خاص برای دانشجویان غیر اتحادیه اروپا رزرو شده است. برای درخواست، شما باید با C.I.Di.S. تماس بگیرید. تا 30 سپتامبر هر سال زمان دارید. اطلاعات دقیق را می توان در پورتال دانشگاه یافت، با پیگیری مسیر تحصیل> هزینه ها، معافیت ها، بورس تحصیلی و وام> کمک هزینه تحصیلی.

بورس تحصیلی برای دانش آموزان معلول

هر ساله، بورسیه های تحصیلی دانشگاه با استفاده از یک امتحان رقابتی به دانشجویان سال اول معلول اهدا می شود. اطلاعات کامل را می توان در بخش آموزش> هزینه ها، معافیت ها، بورس ها و وام ها> کمک هزینه تحصیلی در پورتال دانشگاه یافت.

وام های بی وثیقه

وام بی وثیقه نوعی از حمایت مالی در نرخ های ویژه است که بسته به شایستگی دانش آموزان، مستقل از موضوع تضمین های مالی یا شخصی استفاده می شود. مقدار وام (معمولا از 5000 یورو در سال) باید پس از اتمام دوره تحصیل یا بعد از آنکه دانشجو شروع به کار کرد، پرداخت شود. به طور کلی هر دانشگاه با یک بانک خاص قرارداد می گیرد. برای UNIMI در حال حاضر یک توافق فعال با بانک Intesa San Paolo وجود دارد.

شرایط تحصیل رایگان در ایتالیا

ایتالیا یک کشور اروپایی است که در قسمت جنوبی اروپا واقع شده است. کشورهایی مثل فرانسه، سوئیس، اتریش، اسلوونی، سن مارینو و واتیکان در همسایگی آن قرار دارند. بسیاری از دانشجویان از تحصیل در ایتالیا به دلیل بالا بودن سطح تحصیلات و هزینه های تحصیلی پایین استقبال می کنند. بنابراین اگر شما نمیتوانید هزینه تحصیلات بالا را برای تحصیل در کشورهای استرالیا، آمریکا، کانادا و انگلستان تامین کنید، اکنون می توانید در ایتالیا تحصیل کنید. در مقاله امروز ما به هزینه مربوط به تحصیل در ایتالیا، الزامات پذیرش، الزامات زبان، هزینه زندگی و غیره نگاه خواهیم کرد.

هزینه تحصیل در ایتالیا

دانشگاه های ایتالیا هزینه های بسیار کمتری را برای دانشجویان از جمله دانشجویان بین المللی در نظر می گیرند. متوسط هزینه تحصیل در رشته کارشناسی و کارشناسی ارشد 1500 یورو در هر سال تحصیلی است. در بعضی موارد، دانشجویان از پرداخت هزینه های تحصیلی با توجه به شرایط مالی یا عملکرد تحصیلی معاف می باشند. ما توصیه می کنیم با دانشگاه خود در ایتالیا تماس بگیرید تا معلوم شود که آیا برای معافیت تحصیلی واجد شرایط هستید.

آموزش رایگان در ایتالیا

اگر شما قصد دارید برنامه تحصیلی خود را در ایتالیا بگذرانید، در اینجا همین گونه است.شما یکی از بهترین کشورهای دنیا از لحاظ مد، غذاهای، فرهنگ، مد و غیره را انتخاب کرده اید. ایتالیا دارای تحصیلات اجباری از 6 تا 16 ساله است.تحصیل در ایتالیا رایگان است و برای تمام اقلیت های دیگر که در ایتالیا مستقر هستند رایگان است. کیفیت مدارس دولتی بسیار بهتر از مدارس خصوصی در ایتالیا است. آموزش رایگان در ایتالیا عناصر زیادی در سطح درآمد شما به دنبال سابقه تحصیلی در نظر گرفته می شود. برای تحصیل رایگان در ایتالیا، در طول تحصیلات کارشناسی، حداقل 70٪ نمره نیاز دارید.

مدارک مورد نیاز برای آموزش رایگان در ایتالیا به شرح زیر است:

  • 10th، 12th) PUC)، کارت مدرک کارشناسی
  • مدرک دانشگاهی یا PDC یا bonafide Letter یا گواهی اتمام دوره
  • 2 توصیه نامه
  • گذرنامه
  • گواهینامه های اضافی – فقط اگر شما در سطح ملی برنده شوید
  • آیلتس
  • نامه شغلی یا نامه تسکین دهنده یا نامه کارآموزی
  • SOP
  • رزومه
  • خلاصه پروژه
  • عکس

شرایط بورسیه استانی یا DSU ایتالیا

دانشجویان می توانند برای یک بورسیه که توسط موسسه “حق تحصیل” (برنامه “حق مطالعه”) فراهم می شود درخواست دهند و کاهش هزینه ها را بر اساس درآمد خانواده خود دریافت کنند. بورس تحصیلی کامل شامل اقامت رایگان، غذا و پرداخت ماهانه برای پوشش هزینه های اضافی (فعالیت های ورزشی، کتاب و غیره)می شود. درخواست سالانه برای درخواست کمک هزینه تحصیلی DSU در ماه ژوئیه در وب سایت DSU Toscana منتشر شده است.

شرایط بورسیه استانی یا DSU ایتالیا
شرایط بورسیه استانی یا DSU ایتالیا

دانشجویان خارجی (با درآمد خارج از کشور) که مایل به دسترسی به خدمات ارائه شده توسط DSU هستند (بورس تحصیلی، کمک هزینه تحصیلی، کمک هزینه تحصیلی برای دانش آموزان معلول، کمک های فوق العاده، مشارکت فوق العاده، قیمت غذاخوری، و غیره) باید همراه با درخواست خود مدارک مربوط به وضعیت اقتصادی در خانه، که:

  1. می تواند خود گواهی برای درآمد و دارایی در ایالات متحده اتحادیه اروپا؛
  2. باید با مستندات مناسب برای درآمدها و دارایی ها در کشورهای عضو اتحادیه اروپا نشان داده شود (در این مورد، گواهی نامه یا خود-گواهی پذیرفته نمی شود). مستندات خارج از کشور باید توسط مقامات دیپلماتیک ایتالیا در کشور مبدا تایید شود و همچنین به ایتالیایی ترجمه شود.

اسناد باید شامل اطلاعات زیر باشد:

  • ترکیب واحد خانواده ؛
  • درآمد ناخالص (مالیات شامل) در سال 2017 توسط هر بخش از واحد خانواده در خارج از کشور دریافت می شود؛
  • هر ساختمان (دارایی املاک و مستغلات) متعلق به خارج از کشور با نشان دادن متر مربع، توسط هر جزء از تاریخ 31 دسامبر 2017؛
  • هر گونه دارایی های قابل انتقال (به عنوان مثال سپرده های بانکی، سهام و غیره) موجود در خارج از کشور از تاریخ 31 دسمبر 2017؛
  • هر گونه اجاره ای که برای اقامت واحد خانواده انجام می شود.

دانشجویان غیر اتحادیه اروپا از کشورهای در حال توسعه (دستور العمل شماره 118/2013 MIUR) می توانند اسناد ارائه شده توسط کنسولگری ایتالیا را در کشور مبدا ارائه دهند، و شواهدی از دانشجویی که از یک خانواده با درآمد بالا با سطح بالای اجتماعی برخوردار نیست، ارائه می دهد؛ با توجه به شاخص های درآمد ISEEP و ISPEP، گواهی نامه اجازه می دهد درآمد محاسبه شده به 0 یورو برای هر دو مربوط باشد.

دانشجویانی که بدون تابعیت و یا پناهندگان سیاسی هستند نیازی به ارائه بیانیه صادر شده توسط سفارت ندارند، اما باید “وضعیت” خود را از طریق مستندسازی صادر شده توسط دانشجویان بدون تابعیت و یا کمیسیون ویژه ای که در وزارت کشور برای پناهندگان سیاسی تشکیل شده است، نشان دهند.

تمام دانشجویان پذیرفته شده در برنامه دکترا از حمایت مالی کامل، از جمله تحصیلات، هزینه ها و هزینه تحصیل درسی برخوردار می شوند. مشاورین موسسه میرداماد می توانند شرایط تحصیل در ایتالیا را برای شما عزیزان به صورت کامل شرح دهند، با ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول در مورد بورسیه تحصیلی ایتالیا

1- بورسیه تحصیلی ایتالیا به چه کسانی تعلق می گیرد؟

بورسیه تحصیلی ایتالیا به تمامی افرادی که توانایی مالی کافی برای تحصیل در ایتالیا نداشته باشند، می توانند بورسیه تحصیلی ایتالیا را دریافت نمایند.

2- بورسیه تحصیلی ایتالیا چه مواردی را پوشش می دهد؟

در صورتیکه موفق به دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا شوید، می توانید هزینه تحصیل، خوابگاه و مقداری از هزینه های زندگی خود را پوشش دهید.

3- اهمیت بورس تحصیلی ایتالیا چیست؟

بورس های تحصیلی ایتالیا فرصتی را برای بسیاری از افراد برای تحصیل فراهم می کند. بسیاری از دانشجویان ممکن است نتوانند هزینه های تحصیل خود را پرداخت کنند، که می توانند از بورسیه استانی ایتالیا استفاده نمایند.

4- نحوه ثبت نام در بورسیه تحصیلی ایتالیا چگونه است؟

در ابتدا در سایت بورسیه تحصیلی ایتالیا مراجعه نمایید که رشته تحصیلی شما مورد تایید کشور ایتالیا برای ارائه بورسیه است یا خیر. سپس درخواست خود را آنلاین ارسال نمایید و منتظر پاسخ از طریق ایمیل خود باشید.

5- آیا برای تحصیل پزشکی در ایتالیا میتوانم برای بورسیه تحصیلی ایتالیا اقدام نمایم؟

بله، بسته به شرایط زندگی شما می توانید برای تحصیل پزشکی در ایتالیا برای دریافت بورسیه تحصیلی اقدام نمایید.

6- شرایط بورسیه تحصیلی ایتالیا چیست؟

شرایط دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا سالانه در سایتDSU Toscana اعلام می شود.

7- شرایط سنی دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا چیست؟

شرایط سنی بورسیه تحصیلی ایتالیا بسته به مقطع تحصیلی شما دارد.

8- مدارک لازم جهت دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا چیست؟

مدارکی که باید برای دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا ارائه دهید، عبارتند از: ترجمه شناسنامه پدر، گردش حساب سرپرست خانواده، مدرک اجاره خانه و ارائه فرم درخواست بورسیه تحصیلی ایتالیا.

9- مقدار بودجه ای که تحت بورسیه تحصیلی ایتالیا اعطاء می شود، چقدر است؟

مقدار هزینه ای که باید تحت عنوان بورسیه تحصیلی دولت ایتالیا به متقاضیان ارائه میدهد، حدود 5200 یورو در سال است.

10- آیا می توانم برای چندین بورسیه تحصیلی ایتالیا اقدام نمایم؟

متقاضی تحصیل در ایتالیا فقط می تواند یکی از بورسیه تحصیلی این کشور را دریافت نماید.

11- چه زمانی برای دریافت بورسیه تحصیلی ایتالیا می توانم اقدام نمایم؟

زمان درخواست برای بورسیه تحصیلی ایتالیا یکبار درسال است که زمان مشخص شده در سایت بورسیه تحصیلی استانی ایتالیا اعلام می شود.

نظرات کاربران

  • توسط زهرا
    تاریخ: اردیبهشت 3, 1398
    نفر
    نفر

    سلام خسته نباشید یکی از الزامات برای گرفتن بورسیه ارائه فیش حقوقی سرپرست خانوار هست درصورتی که پدر شغل آزاد داشته باشد چکار باید کرد؟

    • توسط مشاور مهاجرتی
      تاریخ: مهر 8, 1398
      نفر
      نفر

      سلام
      ارائه فیش حقوقی به منظور اثبات تمکن مالی جهت گذران امور زندگی است، معمولا روش های جایگزینی را سفارت ارائه میدهد که متخصص مهاجرت ما درباره آن اطلاعات کامل تری خواهد داشت.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا