071-91009294  | 021-88724227  |

شرایط پذیرش دانشگاه های پزشکی ایتالیا

شرایط پذیرش دانشگاه های پزشکی ایتالیا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

علاوه بر برنامه های پزشکی انگلیسی در ایتالیا، حدود 40 دانشگاه پزشکی هستند که تحصیلات پزشکی را در ایتالیا ارائه می دهند. کسانی که انگلیسی صحبت نمی کنند باید حداقل یک سال زبان ایتالیایی را دنبال کنند. سطح B2 مورد نیاز است. یکی از شرایط پذیرش دانشگاه های پزشکی ایتالیا قبولی در آزمون پزشکی IMAT می باشد.

شما میتوانید با مراجعه به لینک های زیر به اطلاعات مفیدی دست پیدا کنید:

تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

الزامات و شرایط پذیرش دانشگاه های پزشکی ایتالیا

ایتالیا حدود 40 دانشگاه پزشکی دارد که برخی از آنها برنامه های انگلیسی را ارائه می کنند (پزشکی عمومی، دندانپزشکی و داروسازی). متقاضیان تحصیل در ایتالیا در دوره پزشکی و جراحی می توانند پس از موفقیت در آزمون ورودی IMAT مورد نیاز، ثبت نام کنند. تحصیل پزشکی در ایتالیا به زبان انگلیسی احتمالا ارزان ترین در اروپا است. هزینه تحصیل واقعی بر اساس درآمد خانواده تعیین شده که توسط دانشجو گزارش شده است. (هزینه نرمال 600 تا 3800 یورو در سال). دانشگاه هایی که برنامه پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند و دانشجویان را با آزمون IMAT پذیرش می کنند:

  • دانشگاه بری
  • دانشگاه میلان
  • دانشگاه پاویا
  • دانشگاه Sapienza رم
  • دانشگاه رم Tor Vergata
  • دومین دانشگاه ناپل

پذیرش بین المللی پزشکی در ایتالیا

آزمون بین المللی جهت ادامه تحصیل در ایتالیا در بخش پزشکی (IMAT) توسط تعدادی از دانشگاه های ایتالیایی برای ورود به پزشکی، جراحی و دوره های مرتبط با آن که به زبان انگلیسی آموزش داده می شود، مورد استفاده قرار می گیرد.

پذیرش بین المللی پزشکی در ایتالیا

این آزمون توسط وزارت آموزش و پرورش ایتالیا (MIUR) با همکاری آزمایش تست پذیرش ارزیابی کمبریج توسعه یافته است. این آزمون به عنوان مدل انگلیسی آزمون پذیرش ایتالیایی در حال حاضر برای ورود به دوره های آموزش داده شده در ایتالیا طراحی شده و در حال حاضر در آوریل برای پذیرش در اکتبر جهت مهاجرت تحصیلی به ایتالیا مورد استفاده قرار می گیرد.

آزمون IMAT در ایتالیا

برای مهاجرت به ایتالیا باید بدانید که کاندیداها در مجموع 90 دقیقه برای تکمیل آزمون IMAT مجاز هستند. تمام سوالات دارای پنج گزینه هستند، یکی از آنها صحیح است. پاسخ صحیح به 1.5 امتیاز می رسد، یک پاسخ خالی 0 امتیاز و یک پاسخ اشتباه 0.4 امتیاز از امتیاز نهایی را حذف می کند. حداقل 20 امتیاز توسط MIUR انتخاب شد تا در لیست رتبه نهایی قرار گیرد. مجموع امتیاز کلی (حداکثر = 90 امتیاز) با یک نمره در هر بخش گزارش شده است. آزمون IMAT به صورت چند گزینه ای تنظیم شده است و به 2 بخش تقسیم شده است:

  • مهارت های تفکر (تفکر انتقادی و حل مسئله)، 30 سوال چند گزینه ای
  • دانش علمی شامل زیست شناسی، شیمی، فیزیک و ریاضیات، 30 سوال چند گزینه ای

پذیرش پزشکی در ایتالیا

IMAT یکی از 3 آزمون پذیرش برای مطالعات پزشکی و بهداشتی (BMAT و OET) است که برای تحصیل پزشکی در ایتالیا مورد نیاز است. IMAT موضوعات مشابه با BMAT را به استثنای بخش مقاله ای که بخشی از BMAT است، پوشش می دهد.

برای آماده شدن برای IMAT، دانشجو می تواند از همان مطالب درسی مشابه برای BMAT استفاده کند. علاوه بر این یک شرکت پیشرو ایتالیایی در آماده سازی پذیرش اخیرا دو کتاب جدید برای IMAT منتشر کرده است. شهروندان اروپایی و افراد غیر شهروندی اتحادیه اروپا (با اقامت ایتالیا) باید:

  • درخواست برای 2018- 19 از 2 تا 24 جولای به طور مستقیم دهند.
  • در رتبه مشابه با شهروندان ایتالیایی برای آزمون IMAT قرار گرفته باشد.
  • کاندیداها نیازی به مهارت در زبان ایتالیایی ندارند، اما در سال سوم ثبت نام سطح B1 برای دانشجویان لازم خواهد بود.

شرایط پذیرش از دانشگاه ایتالیا، می تواند نسبت به دانشگاه و محل دانشگاه متفاوت باشد در این زمینه بهتر است که با مشاورین موسسه میرداماد همراه باشید.

اسکرول به بالا