071-91009294  | 021-88724227  |

شرایط پذیرش دانشگاه های ترکیه در رشته پزشکی

شرایط پذیرش دانشگاه های ترکیه در رشته پزشکی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در ترکیه حدود 200 دانشگاه وجود دارد. اکثر آنها دانشگاه های دولتی هستند و بقیه دانشگاه های خصوصی می باشند. دانشگاه های برتر دولتی به زبان انگلیسی و ترکی، تحصیل رایگان را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. یکی از شرایط پذیرش دانشگاه های ترکیه در رشته پزشکی، قبولی در آزمون YOS می باشد.

در این مقاله کارشناسان مجرب موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد اطلاعاتی در رابطه با شرایط پذیرش دانشگاه های ترکیه در رشته پزشکی و شرایط تحصیل رایگان در ترکیه را در اختیار شما قرار داده اند.

ساختار رشته پزشکی در دانشگاه های ترکیه

پزشکی عمومی، دوره تحصیلی استاندارد 6 سال به طول می انجامد. شرایط ورود به دانشگاه های دولتی، قبولی در آزمون YOS است.

  • سال اول و دوم: مانند کشور های دیگر، دو سال مطالب پایه مطرح خواهد شد.
  • سال سوم: از سال سوم با مفاهیم تئوری و معرفی بیماری ها آشنا می شوند.
  • سال چهارم و پنجم شامل کارآموزی بالینی است.
  • سال ششم: سال آخر رشته پزشکی، مختص به تمرین به عنوان یک پزشک در بیمارستان دانشگاه است، شما وظایف یک دکتر را دارید.

دانشجویان سال 6 پزشکی، اینترن نام دارند. در این مرحله اولیه، آموزش پزشکی دستیار در ترکیه است. شهروندان ترکیه توسط دانشگاه، با حقوق ماهانه متوسط برای کار پزشکی خود، حقوق می گیرند.

شرایط پذیرش رشته پزشکی در دانشگاه های ترکیه

اگر می خواهید افدام به مهاجرت به ترکیه نموده و  در رشته پزشکی تحصیل کنید، باید در یک کالج پزشکی ثبت نام کنید. دریافت مجوز شهروندی ترکیه بسیار سخت است، چون دانشجویان نیاز به درک AAA دارند.

برای شرکت در دوره پزشکی در ترکیه، متقاضیان باید نمره مناسبی در آزمون YOS دریافت کنند (آزمون YOS آزمونی برای انتخاب متقاضیان است). هر دانشگاه، آزمون YOS را به روش های خاص خود برگزار می کند.

امتحانات YOS دانشگاه های دولتی، در دانشگاه های دیگر به عنوان als شناخته می شود. دانشگاه علمی کاربردی بدون امتحان برای دانشجویان خارجی، یک گزینه برای تحصیل در ترکیه است. هر سال، پایه و اساس دانشگاه برای سهمیه دانشجو خارجی، در یک نرخ خاص می باشد.

امتحان ورودی در دانشگاه های ترکیه برای رشته پزشکی

امتحان YÖS، آزمون ورودی دانشجویان خارجی به دانشگاه های کشور ترکیه می باشد. این امتحان به دانشجویان این امکان را می دهد تا در رشته هایی مانند پزشکی (تحصیل پزشکی در ترکیه)، حقوق، روانشناسی، داروسازی، مهندسی مکانیک، معماری و دیگر رشته ها تحصیل کنند.

در بیشتر موارد، آزمون YOS از 80 سؤال تشکیل شده است. 45 سؤال از این امتحان به ضریب هوشی (سوالات مربوط به توانایی عمومی، سوالات هوش)، و 35 سوال باقی مانده به ریاضیات اختصاص داده شده است. می توان مباحث ریاضی که در امتحان YÖS آورده می شوند، را با سوالات ریاضیات پایه دهم در دبیرستان مقایسه کرد.

نحوه ثبت نام در آزمون YÖS برای رشته پزشکی ترکیه
نحوه ثبت نام در آزمون YÖS برای رشته پزشکی ترکیه

نحوه ثبت نام در آزمون YÖS برای دانشگاه های ترکیه

برای اینکه بتوانید در امتحان YÖS ثبت نام کنید، ابتدا باید شرایط YÖS را برآورده نمایید، اگر شرایط لازم را فراهم کرده اید مراحل زیر را دنبال کنید. ثبت نام آزمون YÖS شامل چهار مرحله است، که در این مقاله کارشناسان مجرب میرداماد برای شما توضیح داده اند.

رزرواسیون

برای ثبت نام به وب سایت های دانشگاه های مربوطه مراجعه کنید. در بسیاری از دانشگاه ها می توانید به صورت آنلاین ثبت نام کنید. برای این کار به یک آدرس ایمیل معتبر نیاز دارید.

در پیش ثبت نامتان باید فرم ثبت نام را تکمیل کرده و ارسال نمایید. در این فرم ثبت نام، شما باید شهری را که می خواهید در آن امتحان دهید، انتخاب کنید.

گذرنامه خود را اسکن کرده و آن را در سیستم بارگذاری نمایید؛ بعد از ارسال فرم، شما یک ایمیل تایید دریافت خواهید کرد و بعد از آن یک شماره تقاضانامه به شما تعلق خواهد گرفت و در دانشگاه حسابی برایتان ایجاد می شود.

پس از فعال شدن حساب کاربری، باید نام کاربری و رمز ورود خود را تنظیم کنید. درصورت فعال سازی، ایمیل تأیید برایتان ارسال خواهد شد و روند ثبت نام واقعی، شروع می گردد.

ثبت نام

پس از انجام موفقیت آمیز روند پیش ثبت نام در آزمون YÖS، همراه با شروع ثبت نام اصلی، ایمیلی دریافت خواهید کرد. شما باید در سیستم مدرسه مربوطه، ثبت نام کنید. (بیشتر پیوندها از طریق پست ارسال می شوند)

ارائه گذر نامه

در این مرحله، مهم است كه گذرنامه خود را بارگذاري كرده باشيد. شهری که برای امتحان می روید نیز باید مشخص شود. تمام کادر ها باید به طور دقیق تکمیل شود.

پرداخت هزینه

سپس با مراحل پرداخت آشنا خواهید شد. پرداخت با کارت اعتباری امکان پذیر است. با این حال می توانید هزینه مربوطه را از طریق انتقال بانکی ارسال کنید. انتقال باید در سیستم بارگذاری شود.

پس از انجام موفقیت آمیز پرداخت، باید منتظر بمانید تا پنجره تأیید ظاهر شود. از طریق انتقال، این روند کمی بیشتر از پرداخت از طریق کارت اعتباری زمان می برد.

سپس یک پیام تأیید پرداخت دریافت خواهید کرد و تایید می شود که ثبت نام شما در آزمون YÖS با موفقیت انجام شده است.

تحصیل رشته پزشکی در دانشگاه های ترکیه به زبان انگلیسی
تحصیل رشته پزشکی در دانشگاه های ترکیه به زبان انگلیسی

تحصیل رشته پزشکی در دانشگاه های ترکیه به زبان انگلیسی

این امکان وجود دارد که مشغول تحصیل در ترکیه به زبان انگلیسی شوید. تعدادی از دانشگاه های دولتی و خصوصی، دوره های پزشکی را به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

لطفا به خاطر داشته باشید که از سال سوم به بعد باید با بیمار در ارتباط باشید و باید با زبان ترکی با بیماران ارتباط برقرار نمایید. در بسیاری از موارد این موضوع مشکلی برایتان ایجاد نخواهد کرد. چرا که شما سه سال گذشته را در کشور ترکیه سپری کرده اید و سطح زبانتان برای برقراری ارتباط با بیماران به میزان کافی رسیده است.

هنگامی که در ترکیه به تحصیل پزشکی می پردازید، با بسیاری از ملیت ها در ارتباط خواهید بود. ترکیه کشور به اصطلاح گردشگری سلامت می باشد.

همانطور که می دانید بیماران از سراسر جهان به دلایل مختلف از جمله جراحی زیبایی به این کشور می آیند. بسیاری از این بیماران متعلق به کشور های ایران، عربستان سعودی، آسیا، روسیه و اروپا می باشند. در نتیجه این امکان وجود دارد که به چندین زبان صحبت کنید. این ویژگی به عنوان یک جنبه مثبت به حساب می آید.

در مدارس پزشکی کشور ترکیه (تحصیل پزشکی عمومی)، بر اساس دستورالعمل های اروپایی و آمریکایی تدریس می شود. بنابراین فارغ التحصیلان می توانند در مناطق انگلیسی زبان همچون کانادا و آمریکا مشغول به کار شوند.

هزینه تحصیل رشته پزشکی در دانشگاه های ترکیه

در اینجا می توانید هزینه های تقریبی تحصیل پزشکی در ترکیه را ببینید. لیست ذکر شده مربوط به هزینه تحصیل در ترکیه در دانشگاه های مختلف پایه (خصوصی) می باشد. می توان گفت که هزینه ها در دانشگاه های خصوصی حدودا بین 10.000 تا 25.000 دلار متغیر است. ذکر این نکته حائز اهمیت بوده که این هزینه ها بدون بورس هستند.

به طور کلی نمی توان شهریه تحصیل پزشکی در ترکیه را با شهریه مدارس پزشکی در سایر کشورها مقایسه کرد، زیرا هزینه ها بین کشورها و دانشگاه های داخل کشور متفاوت است.

دانشگاه های معتبر رشته پزشکی در ترکیه
دانشگاه های معتبر رشته پزشکی در ترکیه

دانشگاه های معتبر رشته پزشکی در ترکیه

دانشگاه های معتبر ترکیه به دانشجویان بین الملل امکان تحصیل در رشته پزشکی را می دهد. در زیر لیست بهترین دانشگاه های ترکیه برای تحصیل پزشکی را برای شما آورده ایم:

اگر مایل به دریافت اطلاعاتی در رابطه با اخذ اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری و تحصیل در ترکیه باشید، بهتر است که با مشاورین ما در تهران و شیراز در موسسه میرداماد همراه باشید، مشاورین ما در این زمینه اطلاعات کافی را در اختیار شما قرار خواهند داد.

اسکرول به بالا