071-91009294  | 021-88724227  |

شرایط مهاجرت پرستاران به اتریش

شرایط مهاجرت پرستاران به اتریش

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور اتریش به عقیده خیلی از کارشناسان کشور مناسبی برای مهاجرت پرستاران است که سالیانه افراد زیادی از کشورهای گوناگون از جمله ایران برای مهاجرت به اتریش درخواست می دهند. داشتن اطلاعات کافی در خصوص شرایط مهاجرت پرستاران به اتریش می تواند بسیار به شما در این امر کمک کند و کارشناسان و مشاوران موسسه حقوقی میرداماد در این مقاله تلاش می کنند تا شما بتوانید بهترین و مفید ترین اطلاعات را در این زمینه به دست آورید.

شرایط کار پرستاران مهاجر در اتریش

فارغ التحصیلان ماهر در رشته پرستاری می توانند درخواست ویزای جستجوی کار در اتریش را داشته باشند. پرستاران می توانند برای جستجو موقعیت کاری خود به یکی از سایت های زیر مراجعه کنند:

  • EURES Job Search
  • Jobnet Austria
  • Stepstone Austria

در حال حاضر کشور اتریش به نیرو کار در زمینه های زیر نیازمند است:

  • پیمانکاران ساختمان
  • پردازشگران داده ها
  • فارغ التحصیلان پرستاری
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی قدرت
  • سقفدار

برای ارسال درخواست خود بعنوان پرستار مهاجر به کشور اتریش، بایستی رزومه کاری را به انضمام یک قطعه عکس و مدرک تحصیلی خودتان را برای کارفرما ارسال کنید. بعلاوه خلاصه ای از سوابق کاری خود را نیز ارسال نمائید. پس از این مراحل اگر برای مصاحبه دعوت شدید، بایستی معرفی خوبی از خود و سوابق شغلی پیشین خود داشته باشید. رزومه کاری شما بایستی به زبان آلمانی نیز ارائه شود. در صورت پذیرش در مصاحبه، بایستی برای ویزا کار اقدام کنید. ویزا کار برای افراد غیر اروپایی یا منطقه شنگن نیز بصورت زیر می باشد:

  • The EU Blue card: این نوع ویزا، مجوز کار و اقامت اتریش را در اختیار شما قرار می دهد. برای دریافت این ویزا شما بایستی مدرک دانشگاهی خود را ارائه و برای مشاغلی است که بیشتر از 2 سال اقامت در این کشور را خواهند داشت.
  • The Red-White-Red card: این نوع ویزا بر اساس امتیاز سیستم مهاجرت می باشد که شما را قادر می سازد برای یک کارفرما به مدت بیش از 12 ماه کار کنید. این ویزا مختص به افراد ماهر از قبیل پرستاران مهاجر می باشد.

در صورتی که شما بعنوان یک پرستار شرایط مهاجرت به اتریش و پیدا کردن شغل مورد نظر را دارید می توانید از The Jobseeker visa استفاده کنید، این ویزا به شهروندان خارجی اجازه ورود به کشور و جستجو شغل مورد نظر برای حداکثر 6 ماه را می دهد. برای دریافت این ویزا شما باید مهارت و دانش کافی را داشته باشید.

شرایط و تایید مدرک پرستاری در اتریش یا RN

برای اخذ پروانه رسمی پرستاری (RN) در اتریش متقاضیان می بایست ضمن ارسال مدارک خود، در خواست خود را در وبسایت وزارت بهداشت فدرال به ثبت برسانند. اگر مدرک پرستاری خود را از دانشگاه های اتریش دریافت کرده باشید پروانه ی شما به صورت اتوماتیک به رسمیت شناخته خواهد شد. در غیر این صورت و اگر در یکی از کشورهای عضو شهروندی اتحادیه اروپا یا منطقه ی تجارت آزاد اروپا مدرک خود را گرفته باشید، به منظور بررسی سوابق شما می بایست جهت پوشش هزینه های اجرایی و هزینه های فرایند درخواست، مبلغ 110 یورو را بپردازید.

شرایط و تایید مدرک پرستاری در اتریش یا RN

از موارد مهم برای بررسی ریزنمرات و سوابق تحصیلی شماست که پیشینه ی کامل فرد در دوره های تئوری و عملی را نشان می دهد. آن دسته از افرادی که مدرک خود را از دانشگاه های کشورهای دیگر گرفته اند، برای تایید مدرک دانشگاهی خود و معادل سازی آن با مدرکی در اتریش باید درخواست خود را در دانشگاه علوم کاربردی یا دانشگاه تربیت معلم به ثبت برسانند. این فرایند بررسی بین سه تا شش ماه به طول می انجامد و طی آن مشخص می شود که فرد نیاز به شرکت در امتحان های دیگری را خواهد داشت یا خیر.

حقوق و درآمد پرستاران در اتریش

حقوق پرستار در اتریش بین 833 یورو در ماه (حداقل حقوق و دستمزد) تا 2500 یورو در ماه (حداکثر حقوق و دستمزد) محاسبه می شود.متوسط درآمد پرستار با شماره ثبت در اتریش سالانه 62.148 یورو است، یا معادل ساعتی 30 یورو. علاوه بر این، آنها به طور متوسط سالانه پاداش 1.019 یورو دریافت می کنند. حقوق پرستار با شماره ثبت در سال اولیه کاری حدود 44.042 یورو است. از سوی دیگر، یک پرستار ثبت نام شده در سطح بالا (8+ سال تجربه) حقوق متوسط را به مبلغ 76.900 یورو دریافت می کند.

میانگین حقوق ماهانه یک پرستار دراتریش حدود 1.667 یورو در ماه می شود. این میانگین حقوق ماهانه، شامل مسکن، حمل و نقل و مزایای دیگر است. حقوق پرستار ممکن است بر اساس تجربه، مهارت، جنسیت یا مکان متفاوت باشد. زندگی در اتریش چگونه است؟ برای دریافت جواب این سوال می توانید به موسسه حقوقی میرداماد در دفاتر تهران و شیراز مراجعه کنید.

نظرات کاربران

  • توسط محمد
    تاریخ: خرداد 17, 1399
    نفر
    نفر

    با سلام و ارادت
    من پرستارهستم با 20سال سابقه و 45 سال سن
    جهت اعزام به اتریش شرایط چگونه است ؟
    ممنون از همراهی تان

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 19, 1399
      نفر
      نفر

      سلام و روز بخیر
      روش های مهاجرت به اتریش متفاوت است. با توجه به شرایط سنی خود و سختگیری های سفارت اتریش، کشور های دیگر را به شما توصیه می کنیم.

  • توسط داودی
    تاریخ: بهمن 28, 1399
    نفر
    نفر

    با سلام بنده اقای 26 ساله و متاهل هستم اما فرزند دارم…لیسانس پرستاری دارم و چهارسال سابقه ی کار دارم میخواستم بدونم برای مهاجرت به اتریش ایا صلاحیتش رو دارم؟و اینکه برای پرستارها شرایط چطور هستش؟سخت گیری زیادی وجود داره ؟و احتمال قبول شدنم چقدر هست؟
    ممنون میشم راهنمایی کنید

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: بهمن 30, 1399
      نفر
      نفر

      سلام وقتتون بخیر
      برای ادامه تحصیل در اتریش نیاز به تاییدیه مدارک خود دارید. سپس بر اساس زبان تحصیل خود نیاز به ارائه مدرک زبان مرتبط و سابقه علمی قوی دارید. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

  • توسط مهرنوش
    تاریخ: آذر 27, 1400
    نفر
    نفر

    سلام فوق لیسانس پرستاری با 20سال سابقه سن 42شرایط استخدام در اتریش امکانش هست ممنون میشم راهنمایی فرمایید

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: دی 7, 1400
      نفر
      نفر

      با سلام و احترام
      با توجه به شرایط سنی شما کشور سوئد را پیشنهاد می دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا