071-91009294  | 021-88724227  |

اقامت دائم فرانسه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

طی کردن روند مهاجرت به کشور فرانسه با روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد. در صورتی که قصد دارید تا اقامت فرانسه را به دست بیاورید، نیاز است تا از طریق این روش‌ها، اقامت ده ساله این کشور را به دست بیاورید. در همین راستا در این مطلب قصد داریم تا شما را با نحوه دریافت اقامت دائم فرانسه آشنا کرده و بیان کنیم که چگونه می‌توانید با توجه به شرایط اقامت فرانسه، به این کشور اروپایی زیبا مهاجرت کنید. به‌منظور بررسی این مسئله با ما همراه باشید تا در مورد اقامت در فرانسه اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

راه‌های اخذ اقامت فرانسه از صفر تا صد همراه با شرایط 2023

در صورتی که قصد اقامت در فرانسه را دارید میتوانید به دو صورت کوتاه‌مدت و بلندمدت در این کشور اقامت کنید. در صورتی که به‌عنوان یک توریست به فرانسه بروید، مدت اقامتی که می‌توانید در فرانسه داشته باشید کمتر از ۹۰ روز خواهد بود. در چنین شرایطی اقامت شما کوتاه‌مدت است.

ویزاهای اخذ شده

از سوی دیگر اگر برای گرفتن اقامت فرانسه به سراغ روش‌های دیگر بروید، می‌توانید بیش از 90 روز را در این کشور اقامت داشته و از این طریق اقامت بلندمدت فرانسه را به دست می‌ورید. پس از بررسی این مسئله اگر بخواهیم به این سؤال پاسخ دهیم که چگونه اقامت فرانسه بگیریم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اقامت فرانسه از طریق سرمایه‌گذاری
  • اقامت فرانسه از طریق تحصیل
  • دریافت اقامت کشور فرانسه از طریق کار
  • اقامت در فرانسه با ازدواج
  • اقامت در کشور فرانسه از طریق تولد
  • دریافت اقامت مخصوص هنرمندان

البته موارد گفته شده تنها برخی از روش‌های اخذ اقامت فرانسه است. با توجه به شرایطی که هر شخص دارد، اگر قصد دریافت اقامت این کشور را دارید، باید دید کاملی در مورد شرایط اقامت در فرانسه داشته باشید تا بدون مشکل به این کشور سفر کنید.

اقامت دائم فرانسه از طریق کار

یکی از روش‌های مهاجرت به فرانسه که می‌توانید از طریق آن اقامت دریافت کنید، اقامت فرانسه از طریق کار است. بر اساس قوانین کشور فرانسه در این کشور شاهد ارائه دو نوع ویزای کاری هستیم که شامل ویزای نخبگان و ویزا متخصصین می‌شوند.

ویزای نخبگان به افرادی ارائه می‌شود که از سوی یک کارفرمای فرانسوی پیشنهاد کاری با حداقل حقوق ۷۳۰۰۰ یورو در سال را دریافت کرده باشد. همچنین برای دریافت این ویزا باید به زبان فرانسوی تسلط داشته و همچنین شرایط سنی مناسبی داشته باشید.

این در حالی است که ویزای کاری متخصصین جهت مهاجرت کاری به فرانسه برای افرادی است که فارغ‌التحصیل مقطع  لیسانس و بالاتر هستند. اگر قصد دارید تا این ویزا را دریافت کنید، باید پیشنهاد کاری شما حداقل حقوق ۷۰ هزار یورو در سال را داشته باشد. همچنین برای دریافت این ویزا نیز باید به زبان فرانسوی تسلط داشته باشید. در صورتی که قصد دارید تا از طریق کار اقامت فرانسه را به دست بیاورید، نیاز است تا 4 سال ویزا کاری خود را تمدید کنید و در سال پنجم قادر خواهید بود تا ویزا خود را تبدیل به اقامت دائم فرانسه کنید.

لازم به ذکر است که به دلیل حضور فرانسه در اتحادیه اروپا، یک کارفرمای فرانسوی برای جذب نیرو در ابتدا باید پیشنهاد کاری خود را به اداره ملی استخدام فرانسه ارائه دهد تا این پیشنهاد در سراسر کشور آگهی شود. اگر 3 ماه از انتشار آگهی گذشت و فردی جذب نشد، کارفرما باید ۳ ماه دیگر در سطح اتحادیه اروپا برای اتباع اروپایی آگهی شغلی خود را ارائه دهد. در صورتی که باز هم نیرویی از این طریق جذب نشد، فرد می‌تواند آگهی خود را به خارج از اتحادیه اروپا بفرست و در چنین شرایطی ایرانیان می‌توانند برای استخدام درخواست دهند.

اقامت فرانسه از طریق تحصیل

کشور فرانسه امکان تحصیل در مقاطع مختلف را برای افراد خارجی فراهم کرده است. به دلیل شرایط مناسب دانشگاه‌های فرانسه، بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند تا دوره دانشگاه خود را در این کشور طی کنند. دوره دانشگاهی در فرانسه در مقطع لیسانس ۳ ساله، در مقطع فوق‌لیسانس ۲ ساله و مقطع دکتری آن ۳ ساله است.

دانشگاه های فرانسه

تحصیل در فرانسه یکی از راحت‌ترین و ساده‌ترین روش‌های دریافت اقامت فرانسه به حساب می‌آید. اگر قصد دارید تا ویزا این کشور را دریافت کنید، باید گفت که ویزای تحصیلی در کشور فرانسه، ۳ دسته‌بندی مختلف دارد که به شرح زیر است:

ویزای کوتاه‌مدت: این ویزا برای افرادی است که قصد دارند تا در دوره‌های تحصیلی کمتر از ۳ ماهه حضور پیدا کنند.

ویزای موقتی بلندمدت: در صورتی که قصد دارید تا در دوره‌های تحصیلی بین ۳ تا ۶ ماه حضور داشته باشید، نیاز است تا برای اقامت فرانسه، ویزای تحصیلی موقتی بلندمدت را دریافت کنید.

ویزای بلندمدت: در نهایت اگر برای مهاجرت تحصیلی به فرانسه قصد دارید تا در دوره‌های تحصیلی بیش از ۶ ماه حضور پیدا کنید، باید ویزا بلندمدت این کشور را دریافت کنید. ویزای بلندمدت را می‌توان به‌عنوان یک اجازه اقامت در فرانسه به حساب آورد و افرادی که قصد تحصیل در دوره‌های لیسانس، فوق‌لیسانس و یا دکترا را دارند، این ویزا را دریافت می‌کنند.

اقامت فرانسه از طریق سرمایه‌گذاری

یکی دیگر از روش‌های دریافت اقامت فرانسه، سرمایه‌گذاری در این کشور است. بر اساس قوانین کشور فرانسه شما میتوانید از طریق تاسیس استارتاپ‌ها اقامت فرانسه را از طریق سرمایه‌گذاری به دست بیاورید. البته باید بیزینس پلن و طرح توجیهی شما مورد قبول دولت فرانسه قرار بگیرد. مدت زمان ارائه ویزا و اقامت فرانسه از این طریق ۴ ساله است. پس از ۴ سال فعالیت اقتصادی و سرمایه‌گذاری در این کشور، ویزا شما تبدیل به اقامت فرانسه می‌شود. همچنین اگر وارد سال پنجم شوید، می‌توانید اقامت دائم فرانسه را نیز به دست بیاورید.

حداقل سرمایه برای سرمایه‌گذاری در فرانسه ۳۰ هزار یورو است. اگر این مبلغ را وارد اقتصاد فرانسه کنید،  همسر شما حق اشتغال و همچنین فرزندان شما حق دریافت آموزش را خواهند داشت.

اقامت دائم فرانسه از طریق ثبت شرکت

بسیاری از کشورها برای دریافت اقامت، امکان ثبت شرکت را برای افراد خارجی فراهم می‌کنند. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که به‌صورت مستقیم ثبت شرکت در فرانسه باعث دریافت اقامت این کشور نمی‌شود، اما شما می‌توانید با خرید بخشی از سهام شرکت‌های دولتی فرانسه و سرمایه‌گذاری در این کشور، در بازه زمانی ۳ تا ۵ سال اقامت آن را به دست بیاورید. همچنین پس از سرمایه‌گذاری، سوددهی شما و روند پرداخت مالیات‌هایتان از سوی دولت فرانسه ارزیابی می‌شود. سپس به شما اقامت این کشور ارائه می‌شود.

اقامت فرانسه از طریق خودحمایتی

یکی از محبوب‌ترین روش‌های دریافت اقامت فرانسه از طریق خودحمایتی است. به‌منظور دریافت اقامت از این طریق باید اثبات کنید که شخصاً می‌توانید از خودتان در کشور فرانسه حمایت کنید و به‌منظور زندگی در این کشور به حمایت و کمک نیازی ندارید.

در واقع می‌توان گفت مهاجرت از این طریق نوعی مهاجرت به فرانسه از طریق تمکن مالی است. به‌منظور اثبات این مسئله هر شخص باید 40 هزار یورو، برای همسر 20 هزار یورو و برای هر فرزند 10 هزار یورو داشته باشد.

به‌منظور بررسی معایب اقامت تمکن مالی فرانسه باید گفت که اگر از طریق روش خودحمایتی اقامت در فرانسه را به دست بیاورید امکان تحصیل رایگان فرزندانتان برای شما وجود نخواهد داشت. همچنین در این روش، اجازه کار به شما داده نمی‌شود و تنها امکان خرید مسکن و اجاره آن را خواهید داشت.

اقامت شما و خانواده تان یک ساله بوده و قابل تمدید است. در صورتی که 5 سال از حضور شما در فرانسه گذشته باشد و جرم و جنایتی مرتکب نشده و مالیات خود را پرداخت کنید، می‌توانید اقامت دائم فرانسه را دریافت کنید.

اقامت دائم فرانسه از طریق خرید ملک

یکی از سؤالات مهمی که همواره از سوی افراد مطرح می‌شود این است که آیا امکان اخذ اقامت فرانسه با خرید ملک وجود دارد؟ شرایط اخذ اقامت فرانسه از طریق خرید ملک چگونه است؟ در پاسخ به این سؤال باید گفت که بر خلاف باور مرسوم، فرانسه امکان اقامت از طریق خرید ملک را ارائه نمی‌دهد. به همین دلیل نمی‌توانید از این طریق اقامت در فرانسه و تابعیت این کشور را دریافت کنید.

عدم دریافت اقامت با خرید ملک

اقامت دائم در فرانسه از طریق استارت آپ

کشور فرانسه ویزایی را برای کارآفرینان و سرمایه‌گذارانی که ایده‌های نوآورانه دارند، ارائه می‌دهد. در صورتی که ایده جذابی برای راه‌اندازی استارت آپ در فرانسه دارید، می‌توانید از این طریق اقامت فرانسه را دریافت کنید.

به‌صورت کلی بر اساس قوانین کشور فرانسه، سه نوع ویزای استارت آپی وجود دارد که عبارت است از:

ویزا بنیان‌گذاران استارت آپ

این نوع ویزا مخصوص بنیان‌گذاران استارت آپ‌های مشهور در سراسر جهان است. در صورتی که شما جز بنیان‌گذاران استارت آپ باشید، می‌توانید این ویزا را دریافت کنید.

ویزا کارمندان استارت آپ‌ها

 اگر جز کارمندانی باشید که به‌صورت بین‌المللی در شرکت‌های نوآور استخدام شده باشید، این نوع ویزا را دریافت می‌کنید.

ویزا سرمایه گذاران استارت آپ‌ها

اگر قصد سرمایه‌گذاری در استارتاپ‌های موجود در کشور فرانسه را دارید، می‌توانید این ویزا را دریافت کنید. به‌منظور دریافت این ویزا باید حداقل ۳۰,۰۰۰ یورو در استارت آپ‌های فرانسه سرمایه‌گذاری کنید.

اقامت فرانسه از طریق ازدواج

بر اساس قوانین کشور فرانسه امکان به‌دست‌آوردن اقامت فرانسه از طریق ازدواج وجود دارد. البته برای دریافت اقامت این کشور از طریق ازدواج باید چند تا پیش‌نیاز داشته باشید. در وهله اول یکی از زوجین نیاز است تا حتماً تبعه فرانسه باشند.

همچنین هر دو طرفین ازدواج باید بالای ۱۸ سال باشند. برای ازدواج از این طریق هر دو طرف باید علاقه خود به یکدیگر را اثبات کنند. در صورت داشتن تمامی این پیش نیازها می‌توانید پس از ۴ سال ازدواج، در نهایت اقامت دائم این کشور را به دست بیاورید.

اقامت هنرمندان در فرانسه

دولت فرانسه همواره تلاش کرده تا خدمات ویژه‌ای را به هنرمندان ارائه داده و از این طریق اقدام به جذب آن‌ها کند. یکی از مهم‌ترین خدمات دولت فرانسه، ارائه اقامت مخصوص هنرمندان است. در صورتی که بتوانید ثابت کنید که یک هنرمند محسوب می‌شود، از این طریق می‌توانید درآمد کسب کنید و در نهایت حضور شما در کشور فرانسه مفید است، قادر خواهید بود تا اقامت فرانسه را از این طریق به دست بیاورید.

با اثبات این موارد به شما ویزا و اجازه حضور در فرانسه داده می‌شود. با گذشت 4 سال از حضورتان در این کشور، می‌توانید درخواست اقامت فرانسه از طریق هنر را بدهید.

اقامت از طریق تولد فرزند در فرانسه

بر خلاف برخی از کشورها که اگر فرزندی در آن کشور به دنیا بیاید، می‌تواند تابعیت و اقامت آن کشور را کسب کند، در فرانسه تنها فرزندی می‌تواند تابعیت فرانسه بگیرد که یکی از والدین او تبعه فرانسه باشند و یا پدر و مادر فرزند نامشخص باشد. لازم به ذکر است که در صورتی که فرزند بتواند تابعیت فرانسه را دریافت کند، امکان اخذ ویزای اقامت برای والدین فرزند وجود ندارد و والدین باید به سراغ سایر روش‌ها بروند.

هزینه اقامت و زندگی در فرانسه

در صورتی که قصد مهاجرت و دریافت اقامت کشور فرانسه را دارید، به‌عنوان یک پارامتر بسیار مهم باید به هزینه‌های زندگی در این کشور توجه داشته باشید. به‌منظور بررسی هزینه اقامت و زندگی در فرانسه، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

موارد

میانگین قیمت به یورو

یک وعده غذایی در یک رستوران رده پایین برای یک نفر

14

کاپوچینو

3.5

اجاره آپارتمان 1 خوابه در مرکز شهر

450

اجاره آپارتمان 1 خوابه در خارج از مرکز شهر

600

خدمات آب، برق، گاز و… به‌صورت ماهانه برای آپارتمان 85 متری

160 

حمل‌ونقل محلی و بلیت یک‌طرفه

1.7

هزینه ورودی تاکسی

2.6

هزینه تاکسی هر یک کیلومتر

1.82

مدارک لازم جهت اخذ اقامت فرانسه

به‌منظور اخذ اقامت فرانسه نیاز است تا مدارک مختلفی را ارائه دهید. در وهله اول با توجه به روش مهاجرت شما، مدارک و شرایط گرفتن اقامت در فرانسه متفاوت است. به‌عنوان مثال اگر به‌منظور تحصیل قصد سفر به کشور فرانسه را دارید، باید سند پذیرش از دانشگاه‌های فرانسه را ارائه کنید. همچنین اگر قصد مهاجرت و دریافت اقامت کاری فرانسه را دارید، باید دعوت‌نامه و جاب آفر دریافتی را نیز به سفارت خانه ارائه دهید. در کنار این موارد، برای دریافت اقامت کشور فرانسه باید مدارک عمومی زیر را نیز ارائه دهید:

  • ویزای معتبر
  • مدرک اقامتی
  • اثبات تمکن مالی کافی
  • مدارک مربوط به روش مهاجرت

مزایای اخذ کارت اقامت فرانسه

در صورتی که از طریق هر یک از روش‌های بیان شده به کشور فرانسه بروید، کارت اقامت فرانسه به شما ارائه می‌شود. با دریافت این کارت می‌توانید به مزایا زیر بهرمند شوید:

  • امکان حضور در کشورهای حوزه شنگن
  • امکان خرید و یا اجاره ملک
  • امکان دسترسی به امکانات رفاهی و اجتماعی فرانسه
  • استفاده از خدمات درمانی فرانسه

مزایا و معایب اقامت در فرانسه

اگر قصد اقامت در کشور فرانسه را دارید، نیاز است تا دید کاملی نسبت به مزایا و معایب زندگی در این کشور داشته باشید. به‌منظور بررسی مزایا دریافت اقامت کشور فرانسه، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • زیبایی‌های گردشگری فرانسه
  • سبک زندگی فرانسوی
  • کیفیت بالا زندگی در فرانسه
  • امید به زندگی بالا در این کشور
  • املاک مقرون‌به‌صرفه
  • سیستم تحصیلی باکیفیت

همچنین اگر بخواهیم در مورد معایب دریافت اقامت این کشور و زندگی در فرانسه آشنا کنیم، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاغذبازی بسیار زیاد در سیستم اداری
  • مدت زمان طولانی برای دریافت اقامت دائم
  • نرخ بالا مالیات
  • چالش‌های یادگیری زبان فرانسوی
  • گران‌بودن سفر به شهرهای مختلف فرانسه
  • هزینه‌های بالای زندگی

دریافت آسان اقامت فرانسه

قوانین اخذ اقامت فرانسه با موسسه میرداماد

اگر قصد دارید تا اقامت دائم فرانسه را دریافت کنید، نیاز است تا دید کاملی در مورد قوانین اخذ اقامت این کشور داشته باشید. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید، این که از بین روش‌های دریافت اقامت کشور فرانسه به سراغ کدام گزینه می‌روید، بر روی قوانین و شرایط اخذ اقامت فرانسه تأثیرگذار است.

در چنین شرایطی اگر قصد دارید تا با کمترین چالش به کشور فرانسه مهاجرت کنید و اقامت این کشور را دریافت کنید، می‌توانید از خدمات ما در موسسه میرداماد استفاده کنید. ما در مجموعه میرداماد از ابتدا تا انتها دریافت اقامت کشور فرانسه در کنار شما هستیم. شما می‌توانید با کمک کارشناسان و وکلا ما در مجموعه میرداماد با کمترین چالش به کشور فرانسه سفر و اقامت این کشور را دریافت کنید.

حرف آخر

در این مطلب به این سؤال بسیار مهم پاسخ دادیم که چگونه اقامت فرانسه را بگیریم؟ توجه به موارد گفته شده در این مطلب به شما کمک می‌کند تا بتوانید با توجه به شرایط خود، با بهترین روش مهاجرت به فرانسه، اقدام به دریافت اقامت این کشور کنید. ما در مجموعه مهاجرتی میرداماد با کادری مجرب و کارشناس‌های خبره در کنار شما هستیم تا بتوانید به بهترین شکل ممکن روند دریافت اقامت این کشور را طی کنید.

سوالات متداول درباره اقامت دائم فرانسه

بهترین روش دریافت اقامت کشور فرانسه به شرایط شما وابسته است. با این حال دریافت ویزای کار، تحصیل در دانشگاه‌های فرانسه، دریافت اقامت از طریق قانون خودحمایتی جز ساده‌ترین و بهترین راه‌ها برای دریافت اقامت به حساب می‌آید.

دریافت اقامت از طریق پیدا کردن کار و یا تحصیل در فرانسه کم‌هزینه‌ترین روش‌ها به حساب می‌آید.

به دلیل قوانین و چالش‌های مختلفی که برای اقامت در فرانسه وجود دارد، کمک گرفتن از وکیل باعث می‌شود تا با سرعت بیشتری بتوانید روند دریافت اقامت را طی کنید.

شرایط مناسب برای تحصیل در این کشور، کیفیت بالا زندگی در فرانسه، هزینه پایین خرید خانه و… از مهم‌ترین دلایل محبوبیت کشور فرانسه به حساب می‌آید.

در حال حاضر امکان دریافت اقامت فرانسه از طریق سرمایه‌گذاری، تحصیل، پیدا کردن کار، ازدواج و اثبات هنرمند بودن وجود دارد.

اخبار های مرتبط

بورسیه تحصیلی فرانسه

فرانسه همواره یکی از مقاصد جذاب دانشجویان بین المللی برای تحصیل بوده است. دانشجویان بسیاری از سراسر دنیا آرزوی تحصیل

مشاهده

اقامت دائم فرانسه

طی کردن روند مهاجرت به کشور فرانسه با روش‌های مختلفی صورت می‌گیرد. در صورتی که قصد دارید تا اقامت فرانسه

مشاهده

اسکرول به بالا