071-91009294  | 021-88724227  |

شرایط تحصیل دکتری در دانمارک

شرایط تحصیل دکتری در دانمارک

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

در سال های اخیر کار های تحقیقاتی و پژوهشی رشد چشمگیری پیدا کرده است. از سوی دیگر متقاضیان تحصیل در مقطع دکترا به دنبال اخذ پذیرش از دانشگاه های معتبر جهان می باشند. کشور دانمارک علاوه بر هزینه های تحصیل مناسب، دانشگاه های معتبر را در خود جای داده است. در این مقاله کارشناسان مجرب و خبره موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد شما را با شرایط پذیرش و تحصیل در این دانشگاه ها آشنا می نمایند.

شرایط تحصیل دکتری در دانمارک

سابقه سیستم آموزش عالی کشور دانمارک به بیش از 500 سال قبل بر می گردد. بنابراین، هیچگونه تعجبی وجود ندارد که دانشگاه های این کشور در انواع اختراعات و پیشرفت های علمی، و همچنین ارائه نظریه های کوانتوم و لگو (Lego)، با یکدیگر همکاری می کنند.هم اکنون، دولت دانمارک در حال انجام سرمایه گذاری های بیشتری در زمینه پیشرفت سیستم آموزش عالی کشور به منظور تربیت محققان با کیفیت آموزشی بالا در مقطع دکترا می باشد. در اینجا دلایلی که کشور دانمارک می تواند یک مکان ایده آل برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا در سال جاری باشد، به شرح زیر می باشد:

امکانات عالی برای انجام تحقیق و توسعه: دانمارک در میان شش کشور برتر جهان از نظر انجام تحقیق و توسعه قرار دارد و این امر این کشور را به یک چشم انداز قوی برای ادامه تحصیل در مقطع دکترا تبدیل نموده است.

اکثر رشته های تحصیلی، بدون شهریه می باشند: دانشجویان منطقه اقتصادی اروپا، اتحادیه اروپا و کشور سوئیس، یا دانشجویان از کشورهای دیگری که مجوز اقامت در کشور دانمارک را دریافت کرده اند، مجبور به پرداخت شهریه تحصیلی نمی باشند.

رشته های تحصیلی به زبان دانمارکی رایگان می باشد: کشور دانمارک با ارائه کلاس های زبان رایگان و با بودجه دولتی به دانشجویان بین المللی، از این دانشجویان بین المللی برای آشنایی به کشور و فرهنگ خود استقبال می کنند.

دسترسی به فرصت های شغلی بعد از فارغ التحصیل شدن: شهروندان کشورهای اتحادیه اروپا، اتحادیه اقتصادی اروپا و شهروندان کشور سوئیس، پس از فارغ التحصیل شدن قادر به انجام کار با تمدید ویزای خود می باشند. برای سایر دانشجویان بین المللی برای یافتن کار پس از فارغ التحصیل شدن، کشور دانمارک دانشجویان را تشویق می کند که پس از اخذ مدرک دکترا در آن کشور اقامت کنند. اگر از شما طرفداران سریال ارباب حلقه ها هستید، ممکن است علاقه مند باشید که بدانید بازیگر دانمارکی به نام ویگو مورتنسن (Viggo Mortensen) قبل از شروع فعالیت دوران سینمایی خود به عنوان یک فروشنده گل، در شهر کپنهاگ کار می کرده است.

شرایط تحصیل دکتری در دانمارک
شرایط تحصیل دکتری در دانمارک

فرایند درخواست و مدارک مورد نیاز جهت ادامه تحصیل در مقطع دکترا

برای تحصیل دکترا در دانمارک، فرایند و ددلاین ارائه درخواست با توجه به نوع مؤسسه آموزشی، متفاوت است. بنابراین برای دریافت جزئیات دقیق در این مورد، شما باید به طور مستقیم با موسسه آموزشی خود ارتباط برقرار نمایید.

با این حال، شما به طور معمول ملزم به ارائه مدارک زیر هستید:

  • کپی های مربوط به مدارک دانشگاهی همراه با مهرهای اصلی مؤسسات مربوطه (نسخه های مدارک شما ممکن است لازم باشد به زبان دانمارکی ترجمه شود و توسط یک وکیل تأیید گردد.)
  • انگیزه نامه در مورد هدف از ادامه تحصیل؛ در بعضی از مؤسسات، به این انگیزه نامه، کاور لتر درخواست گفته می شود، زیرا این یک مدرک با سبک اظهار شخصی است که بیان می کند چرا می خواهید ادامه تحصیل بدهید و چه مواردی شما را گزینه مناسبی برای این کار می نماید.
  • پیشنهاد تحقیقاتی؛ اگر شما بدون داشتن یک پروژه مشخص، متقاضی ادامه تحصیل در مقطع دکترا می باشید، مجبور هستید که یک پیشنهاد تحقیق بنویسید.
  • سایر موارد؛ بعضی از مؤسسات آموزشی شما را ملزم می کنند که در امتحانات ورودی مربوط به مؤسسه شرکت کنید و یا نمونه هایی از فعالیت های قبلی مربوط به دوره های کارشناسی ارشد و یا کارشناسی خود را ارائه دهید.
  • منابع؛ شما معمولاً باید حداقل باید دو مرجع علمی، که تجربه همکاری با شما را داشته اند، معرفی نمایید.

بعضی از دانشگاه ها این موضوع را الزامی می کنند که مدارک دانشگاهی شما را به طور مستقیم از مؤسسه صادرکننده آن دریافت کنند. با توجه به اینکه این فرایند ممکن است چندین ماه طول بکشد، بنابراین باید به موقع در مورد انجام این کار اقدام نمایید.علاوه بر آن برخی از مؤسسات آموزشی در کشور دانمارک، دانشجویان را ملزم می کنند که برای پذیرش در مقطع تحصیلی دکترا، در یک مصاحبه شرکت نمایند.برای دانشجویان بین المللی این کار معمولاً از طریق اسکایپ انجام می شود و معمولاً 3-2 استاد در انجام این مصاحبه شرکت می کنند. بعضی از مصاحبه كنندگان، سؤالات دانشگاهی مربوط به پروژه را از فرد متقاضی ادامه تحصیل می پرسند.

بورسیه تحصیلی دکتری در دانمارک

تعدادی از گزینه های تحصیلی مختلف در دانمارک وجود دارد که فرصت ها و بورسیه های تحصیلی بسیاری را به دانش جویان بین المللی ارائه می کند. در این مقاله سعی شده است تعدادی از کمک هزینه های تحصیلی ارائه شده کشور دانمارک به دانشجویان بین المللی را برای شما شرح دهیم.

کمک هزینه دانشجویی توسط دانشگاه ها، موسسات تحقیقاتی و کسب و کار برای مدت سه سال ارائه شده است.علاوه بر آن بورسیه تحصیلی بلند مدت دولت دانمارک برای دانش جویان برزیل، چین، مصر، ژاپن و کره جنوبی همچنین برای دانشجویان متقاضی دوره های زبان دانمارکی برای کشور های متحدالمنافع و 35 کشور اروپایی در دسترس می باشد.

کمک هزینه دولتی دانمارک برای دانش جویان غیر اتحادیه اروپا و اتحادیه اقتصادی اروپا هر ساله به تعداد محدودی دانشگاه کمک هزینه تحصیلی ارائه می دهد تا دانش جویان واجد شرایط را از کشور های غیر اتحادیه اروپا و سوییس جذب نماید (برای اطلاع از این شرایط به موسسه مورد نظر خود مراجعه نمایید).

Nordplus برای تحصیل دانشجویان بین المللی در کشور های اسکاندیناوی یا بالتیک به عنوان بخشی از مقطع تحصیلی بورسیه تحصیلی ارائه می دهد.کمیسیون تحصیلات تکمیلی، به شهروندان آمریکایی برای یک سال کامل تحصیلی و تحقیقاتی در دانمارک ارائه شده است.همچنین ممکن است دانشگاه های خصوصی در دانمارک تامین بودجه و حمایت از دانشجویان بین المللی را به عهده بگیرد. به موسسه خود مراجعه نمایید تا مشاهده نمایید که برای شما بورسیه تحصیلی در دسترس است و یا خیر و از شرایط مورد نظر آگاهی کسب نمایید.

دانشگاه های برتر برای تحصیل دکتری در دانمارک

دانشگاه های دانمارکی

سیستم آموزش عالی در دانمارک شامل چهار نوع موسسه است که برنامه های تحصیلی را ارائه می دهند. این موسسات کاملاً معتبر هستند اما همه آنها برنامه های دکتری ارائه نمی دهند.

سیستم آموزش عالی دانمارک شامل موارد زیر است:

  • آکادمی های تجارتی برای 1.5 تا 2.5 سال تحصیل برنامه های کوتاه مدت را ارائه می دهند.
  • کالج های دانشگاه – برنامه های با مدت متوسط را ارائه می دهند ، اینها برنامه های حرفه ای آکادمیک است که در آکادمی های آموزش عالی حرفه ای ارائه میشود.
  • دانشگاه ها – برنامه های طولانی مدت را ارائه می دهند . دوره های اول کارشناسی ، دوره دوم کارشناسی ارشد و دوره های سوم دکتری میباشد.
  • موسساتی در سطح دانشگاه برای تحصیل هنر وجود دارد – اینها همچنین برنامه های طولانی مدت در رشته ی معماری ، طراحی ، فیلم ، هنر های زیبا ، موسیقی و هنر های نمایش را ارائه می دهند.

به عنوان یک دانشجوی بین المللی در مقطع دکترا در دانمارک ، شما ممکن است در یکی از هشت دانشگاه این شهرجهت تحصیل در دانمارک اقدام کنید. پنج مورد از این دانشگاه ها ، دانشکده های چندگانه هستند و سه تای آنها به صورت تخصصی در رشته های فناوری اطلاعات ، مهندسی و مطالعات تجارتی فعالیت دارند.

رتبه های دانشگاه دانمارک

فقط تعداد کمی از موسسات آموزش عالی در دانمارک وارد رقابت با سایر کشورها در رده بندی جهانی نشده اند، 6 تا از 8 دانشگاه دانمارکی جزو 400 تا از اولین دانشگاه های جهانی در سال2019 محسوب میشوند.

دانشگاههای برتر دانمارک در سال 2020

رتبه THE 2020 رتبه QS 2020 رتبه ARWU 2019

  • دانشگاه کوپنهاگ 101 81 26
  • دانشگاه آرهوس 115 145 60
  • دانشگاه فنی دانمارک 184 112 101-150
  • دانشگاه آلبورگ 201-250 324 201-300
  • دانشکده تجارتی کوپنهاگ 201-250 – 701-800
  • دانشگاه جنوبی دانمارک 251-300 372 301-400
  • دانشگاه روسکایلد 601-800 – –

اطلاعات موجود در این جدول بر اساس آخرین رتبه بندی دانشگاه های آموزش عالی تایمز، رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS و رتبه بندی علمی دانشگاه های جهانی میباشد. برای اطلاعات بیشتر به وب سایت آنها مراجعه کنید.

شرایط اخذ پذیرش دکتری در دانمارک

روند درخواست پذیرش در دانشگاه های دانمارک مشابه با کشور انگلستان است و شما باید از طریق پروژه های تحقیقاتی و بورسیه های تحصیلی دوره های دکترا اقدام نمایید.معمولا شما به واسطه یک موضوع تحقیقاتی از پیش تعریف شده و یا ایده های تحقیقاتی خود، برای گزینه های تحصیلی مختلف درخواست می دهید.از آنجا که در دانمارک هر موسسه به شخصه مسئول پذیرش دانشجویان خود است، شرایط ها متفاوت خواهد بود. با این وجود، معمولاً برای ثبت نام در مقطع دکتری، از شما خواسته می شود که مدرک کارشناسی ارشد شناخته شده در رشته ای مرتبط را ارائه دهید.تعداد کمی برنامه تحصیلی برای دانشجویان فاقد مدرک کارشناسی ارشد در دسترس می باشد. در چنین شرایطی، دکترا به طور معمول 4 سال زمان میبرد؛ چرا که موسسه شما باید اطمینان حاصل کند که مقطع کارشناسی ارشد را در طول برنامه دکتری خود تکمیل می نماید.برای تحصیل در مقطع دکترا در کشور دانمارک، مدارک تحصیلی قبلی شما باید با مدارک شناخته شده ورود به دانمارک قابل مقایسه باشد. می توانید با استفاده از یک سرویس ارزیابی رسمی، مدارک خود را در دانمارک مطابقت دهید.

الزامات زبان برای اخذ پذیرش دانشگاه های دانمارک

  • سیستم آموزش عالی دانمارک تا تا حد زیادی بین المللی می باشد و از دانشجویان خارج از کشور استقبال می کند. در واقع 700 برنامه مدرک محور و 1300 دوره به زبان انگلیسی تدریس می شوند. به عنوان دانشجویی که به زبان انگلیسی تحصیل می کنید، از طریق یکی از آزمون های زیر باید نشان دهید که معادل استاندارد مدرک انگلیسی B یا A دبیرستان های دانمارکی (بسته به موسسه) را دارید:
  • سیستم بین المللی سنجش زبان انگلیسی؛ مدرک زبان انگلیسی B، معادل مدرک آیلتس حداقل 6.5 و مدرک زبان انگلیسی A، معادل نمره آزمون حداقل 7.0 می باشد.
  • مدرک زبان انگلیسی پیشرفته کمبریج (CAE)
  • آزمون تافل زبان انگلیسی به عنوان زبانی خارجی؛ مدرک B زبان انگلیسی معادل نمره آزمون 79-93 مبتنی بر اینترنت و مدرک زبان انگلیسی A معادل نمره آزمون تافل حداقل 94-101 مبتنی بر اینترنت می باشد.
  • افرادی که زبان مادریشان انگلیسی می باشد، از این الزامات معاف هستند.
شرایط پذیرش دکتری در دانمارک
شرایط پذیرش دکتری در دانمارک

دانشجویانی که قصد دارند در دوره های تحصیلی زبان دانمارکی مشغول به تحصیل شوند، باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • دانمارکی به عنوان یک زبان خارجی (Studieprøven i dansk som andetsprog). آزمون دانمارکی 2 (Danskprøve 2)
  • یا در برخی موارد آزمون دانمارکی 3 (Danskprøve 2) برای اثبات داشتن سطح مهارت قابل قبول در زبان دانمارکی مورد نیاز است.

شرایط اخذ ویزای دانشجویی برای تحصیل دکتری در دانمارک

با توجه به ملیت شما ممکن است شما نیازمند درخواست برای ویزای تحصیلی دکترا در دانمارک باشید. دانشجویان اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس برای تحصیل در دانمارک به ویزا نیازی نخواهند داشت؛ با این حال، اگر مدت زمان تحصیل شما به مدت طولانی تر از سه ماه باشد، باید برای دریافت ویزای اقامت دانمارک اقدام کنید. نوع ویزاها بسته به ملیت شما دارای نام های مختلفی هستند: گواهی ثبت (شهروندان اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا) یا کارت اقامت (اتباع سوئیس).
سند ثبت ممکن است به مدت سه ماه بعد از ورود شما به دانمارک از اداره امور خارجه منطقه ای (Statsforvaltningen) بدست آید. برای دریافت ویزای دانمارک شما نیاز به همراه داشتن مدارک زیر دارید:

  • گذرنامه
  • حداقل دو عکس گذرنامه
  • نامه مدیریتی که از موسسه شما به اداره امور خارجه ارسال می شود
  • پردازش درخواست سند اقامت می تواند تا سه هفته طول بکشد تا مجوز شما صادر شود.

روند دریافت ویزای سایر دانشجویان بین المللی

دانشجویان سایر کشورها (که گاهی اوقات به عنوان “کشورهای غیر اتحادیه اروپا” خوانده می شوند) برای تحصیل در دانمارک نیاز به درخواست ویزای اقامت دارند. شما باید درخواست خود را در سفارت محلی دانمارک، کنسولگری عمومی یا ایستگاه VFD به همراه مدارک زیر ارسال کنید:

  • اسناد شناسایی؛ گذرنامه و عکس گذرنامه
  • مدارک دانشگاهی؛ نامه پذیرش از موسسه ای که توسط دولت دانمارک تأیید شده است
  • اثبات توانایی زبان؛ شما باید اثبات کنید که زبان آموزش را می فهمید و مهارت کاربردی در زبان دانمارکی، سوئدی، نروژی، انگلیسی یا آلمانی را دارید.
  • اثبات مالی؛ اثبات بورسیه تحصیلی یا پرداخت شهریه و صورتحساب بانکی کمتر از 30 روز که نشان می دهد شما قادر به تامین مالی خود هستید.

مجوز اقامت معمولاً برای پردازش، 1 ماه طول می کشد و هزینه پردازش 2،110 کرون دانمارک (347 دلار آمریکا) می باشد.
شماره شناسایی دانمارکی (CPR)

هنگام تحصیل در دانمارک، باید با ثبت نام در سامانه ثبت احوال دانمارک، شماره شناسایی خود را بدست آورید. شماره ثبت شخصی (CPR) تقریباً توسط کلیه مقامات دولتی در دانمارک به عنوان یک سیستم شناسایی استفاده می شود.برای ثبت نام در بیمه خدمات درمانی یا افتتاح حساب بانکی از شما خواسته می شود که یک شماره CRP داشته باشید.

شما باید تمام شرایط زیر را رعایت کنید:

  • شما از نظر قانونی مجاز به اقامت در کشور هستید (بسته به ملیت شما با داشتن یک سند اقامت یا مجوز ثابت شده است)
  • وضعیت اقامت دائم در دانمارک را دارید
  • اقامت شما در دانمارک بیش از 3 ماه طول خواهد کشید

تا زمانی که این ضوابط را رعایت کنید، اطلاع از ورود شما به دانمارک باید طی 5 روز در شهرداری محل سکونت انجام شود.

مراقبت های بهداشتی

از آنجا که برای تحصیلات دکترا، شما بیش از 3 ماه در دانمارک خواهید ماند، در سیستم ثبت احوال ثبت نام کرده اید. کلیه دانشجویان بین المللی که مجوز اقامت اخذ کرده اند و در سامانه ثبت احوال ثبت نام کرده اند، دسترسی کامل به سیستم مراقبت های بهداشتی ملی دانمارک دارند و به همین دلیل حق دارند در دانمارک از معالجه پزشکی رایگان برخوردار شوند.

هزینه تحصیل دکتری در دانمارک

سیاست های آموزش عالی در دانمارک، تحصیل در مقطع دکترا را برای دانشجویان بین المللی (به ویژه آنهایی که از اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا هستند)، بسیار مناسب کرده است.علاوه بر هزینه های کم، منابع مالی مختلفی نیز وجود دارد که تعدادی بورسیه تحصیلی به طور خاص برای دانشجویان بین المللی ارائه می شود.شهریه شما برای تحصیل دکترا در دانمارک در درجه اول به ملیت شما بستگی دارد. برای دانشجویان اتحادیه اروپا، منطقه اقتصادی اروپا و سوئیس آموزش عالی در دانمارک رایگان است.همچنین ممکن است شما به عنوان یک دانشجوی بین المللی تحصیل رایگان دریافت کنید، مشروط بر اینکه یکی از شرایط زیر را داشته باشید.

  • شما اجازه اقامت دائم را در اختیار دارید (opholdstilladelse).
  • شما اجازه اقامت موقت را دارید که می تواند به یک نسخه دائمی ارتقا یابد (midlertidig opholdstilladelse mmf varigt ophold)
  • شما به عنوان فرزند همراه یک اتحادیه غیر اروپایی و یا منطقه اقتصادی اروپا که دارای اجازه اقامت بر اساس اشتغال است، اجازه اقامت دارید.

تمام دانشجویان دیگر شهریه پرداخت می کنند. برای هزینه های دقیق باید با موسسه خود تماس بگیرید، اما به طور معمول سالانه 45000-120،000 کرون دانمارک (8000-21،000 دلار آمریکا) پرداخت می کنید.

در صورتیکه با خواندن مقاله بالا تمایل به همکاری با وکلای موسسه ما برای دریافت اقامت دانمارک و تحصیل در دانمارک داشتید، می توانید به صورت حضوری به دفاتر ما در تهران و شیراز مراجعه نمایید.

سوالات متداول در مورد شرایط تحصیل دکتری در دانمارک

1- آیا تحصیل دکترا در دانمارک رایگان است؟

خیر، دانشجویان غیر اتحادیه اروپا برای تحصیل در دانشگاه های دانمارک باید هزینه تحصیل پرداخت کنند.

2- آیا بدون مدرک زبان می توان برای دکترای دانمارک اقدام کرد؟

برای تحصیل دکترا در دانمارک بهتر است برای اینکه شانس دریافت ویزا و پذیرش بالا برود، مدرک زبان ارائه دهید.

3- آیا می توان برای تحصیل دکترا در دانمارک بورسیه تحصیلی دریافت کنم؟

با توجه به رزومه علمی و مقالات شما می توانید برای دریافت بورسیه تحصیلی دکترای دانمارک اقدام نمایید.

4- آیا پس از فارغ التحصیلی دکترا در دانمارک می توانم در این کشور بمانم؟

کشور دانمارک به فارغ التحصیلان دکترا فرصتی می دهد تا بتوانند کار پیدا کرده و در این کشور بمانند.

5- الزامات مورد نیاز برای دریافت بورسیه تحصیلی دکترای دانمارک چیست؟

برای دریافت بورسیه تحصیلی دکترای دانمارک شرایط سنی، رزومه علمی و زبان شما ارزیابی می شود.

6- آیا حین تحصیل دکترا در دانمارک می توانم کار کنم؟

بله، کشور دانمارک به دانشجویان دکترای خود اجازه کار پاره وقت را می دهد.

7- آیا دانشجویان دکترا در دانمارک می توانند همراه با خود ببرند؟

بله، دانشجویان دکترا در دانمارک می توانند همراه با خود ببرند.

8- زبان تحصیل دکترا در دانمارک چیست؟

شما می توانید رشته دکترا را در دانمارک به زبان انگلیسی و دانمارکی مطالعه نمایید.

9- آیا زندگی در دانمارک گران است؟

دانمارک یک کشور گران قیمت است. تخمین تقریبی از کل هزینه های زندگی ماهانه شما در دانمارک مبلغ 750 – 900 یورو در ماه است. زندگی در کپنهاگ گران تر از شهرهای کوچکتر است و ممکن است تا 1200 یورو در ماه بالا برود.

10- آیا خدمات درمانی در دانمارک رایگان است؟

مراقبت های بهداشتی در دانمارک جهانی، رایگان و با کیفیت بالا است.

11- آیا تحصیل دکترا در دانمارک مناسب است؟

دانشگاه های دانمارک از رتبه و رنکینگ خوبی برخوردارند و مدارک تحصیلی این دانشگاه ها در سراسر دنیا معتبر است. علاوه بر آن کیفیت زندگی در این کشور نیز بالا است.

نظرات کاربران

  • توسط سعید
    تاریخ: اسفند 2, 1396
    نفر
    نفر

    سلام دوستان یه سوال داشتم اگه کسی ویزای توریستیشو ریجکت بشه احتمال داره این مسئله روی ویرای تحصیلیشم تاثیر منفی بزاره؟

    • توسط مشاور بخش تحصیل و اعزام دانشجو
      تاریخ: اسفند 3, 1396
      نفر
      نفر

      سلام
      بله بی تاثیر نیست، بهتر است بذارید مدتی از ریجکتی بگذره.

  • توسط محبوبه
    تاریخ: خرداد 23, 1399
    نفر
    نفر

    سلام
    من در حال انجام پایان نامه ارشد هستم ،تا ۳ ماه دیگه درسم تموم میشه،به نظرتون می‌تونم الان واسه دکتری اپلای کنم؟ دانشنامه و ریز نمرات رو به صورت موقت به من میدن؟
    ضمنا من طرح هم دارم که باید بگذرونم ولی رفتم وزارت بهداشت گفتن میشه بعد از فارق التحصیلی ۵۰ میلیون وثیقه گذاشت و مدرک رو گرفت،ولی من میخام اول اپلای کنم و اگه دکتری قبول شدم بعد این پولو بدم و اگر نشدم برم طرحمو بگذرونم

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 26, 1399
      نفر
      نفر

      با سلام و احترام
      بله، درست است. با شرایطی که خدمتتان گفته اند می توانید مدارک خود را دریافت و اقدام نمایید.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا