071-91009294  | 021-88724227  |

تحصیل در مدارس فرانسه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور فرانسه یکی از پیشرفته ترین کشور های جهان می باشد و سالانه دانش آموزان زیادی را به خود جذب می کند. از بین روش های مختلف مهاجرت به فرانسه، تحصیل در این کشور از بهترین روش ها به شمار می رود که تحصیل در مدارس فرانسه نیز شامل همین روش می شود. تحصیل در مدارس فرانسه آینده روشنی را برای دانش آموزان رقم می زند و از طرفی هزینه های بسیار پایینی برای افراد به همراه دارد. در حال حاضر بیش از 13 میلیون دانش آموز در مدارس کشور فرانسه مشغول به تحصیل هستند که در مقاطع مختلفی در حال تحصیل می باشند. در این مقاله قصد داریم در مورد تحصیل در مدارس فرانسه و قوانین مدارس در فرانسه صحبت کنیم و همچنین شرایط تحصیل در مدارس این کشور را بررسی نماییم. اگر شما هم قصد دارید فرزندانتان را برای تحصیل در فرانسه به این کشور بفرستید با ما در این مقاله همراه باشید.

سیستم آموزشی فرانسه

تحصیل در مدارس فرانسه رایگان می باشد و یکی از مقاصد جذاب برای افراد در سراسر دنیا محسوب می شود. در نظام آموزشی فرانسه معیار های سخت گیرانه ای برای پرورش دانش آموزان وجود دارد و بر همین اساس افراد موفق زیادی در مدارس رشد خواهند کرد. دانش آموزان می توانند در مدارس فرانسه به زبان های انگلیسی و فرانسوی تحصیل کنند. آموزش کودکان شش تا شانزده ساله در کشور فرانسه اجباری می باشد و تمام کودکان مقیم فرانسه باید از یک آموزش استفاده کنند. نظام آموزشی در این کشور شامل سه مرحله آموزش ابتدایی، متوسطه و آموزش عالی می باشد که در این مقاله در مورد آموزش ابتدایی و متوسطه سخن خواهیم گفت. پس اگر قصد مهاجرت به فرانسه را دارید این کشور مقصد مناسبی برای تحصیل فرزندان شما میباشد.

اکثر مدارس ابتدایی و متوسطه در فرانسه دولتی هستند و دارای مدیریتی متمرکز می باشند. در مدارس ابتدایی و متوسطه برنامه های درسی به صورت استاندارد مشخص می شوند. یکی از اصلی ترین مزایای تحصیل در مدارس فرانسه، تسلط بر زبان فرانسوی می باشد و فرزند شما می تواند در آینده وارد دانشگاه های معتبر و فرانسوی زبان این کشور شود و مدارک معتبری را دریافت کند. ساعات حضور دانش آموزان در مدارس فرانسه 24 تا 28 ساعت در هفته می باشد و این زمان برای افرادی که برای کنکور آماده می شوند، 40 ساعت در هفته می باشد. در مدرسه دانش آموزان دارای دو وعده استراحت هستند و یک ساعت و نیم تایم ناهار دارند.

ویزاهای اخذ شده

مقاطع تحصیلی در مدارس فرانسه

در سیستم آموزشی فرانسه سال تحصیلی از سپتامبر آغاز شده و تا ژوئیه ادامه می یابد و دانش آموزان دارای پنج دوره تعطیلات رسمی می باشند. مقاطع تحصیلی در مدارس فرانسه به دو بخش ابتدایی و متوسطه تقسیم می شود و دانش آموزان قبل از مدرسه به پیش دبستانی می روند. اکثر والدین از 3 سالگی به بعد، فرزندان خود را به پیش دبستانی (TPS) می فرستند و یا برخی از سن 2 سالگی در بخش خردسالان (PS) به مدرسه می روند. در دو سال اول پیش دبستانی (TPS و PS) کودکان با مقدمات آموزش آشنا می شوند و حروف الفبا و ایده های ریاضی را می آموزند. این دو سال شبیه مدرسه است و دانش آموزان با مقدمات خواندن و نوشتن آشنا می شوند. پس از اتمام پیش دبستانی دانش آموزان به مقطع دبستان می روند و مهارت های خواندن و نوشتن را می آموزند. در طی سه سال اول دبستان، دانش آموزان مهارت های خود را در ریاضیات، هنر و علوم توسعه می دهند و از 5 تا 10 سالگی در این مقطع تحصیل می کنند.

پس از اتمام تحصیلات در مقطع ابتدایی دو مرحله آموزشی وجود دارد: راهنمایی و دبیرستان. در مقطع راهنمایی دانش آموزان به مدت چهار سال و از سن 11 تا 15 سالگی تحصیل می کنند. در این مقطع دروس مختلفی همچون زبان انگلیسی و فرانسه، علوم طبیعی، ریاضی، تاریخ، جغرافیا و هنر ارائه می شود. در پایان این دوره تحصیلی از دانش آموزان آزمون تعیین سطح گرفته می شود تا وارد دبیرستان شوند. برای تحصیل در مقطع دبیرستان در فرانسه نیز یک دوره سه ساله آموزش متوسطه را برای دانش آموزان در سنین 15 تا 18 سالگی فراهم کرده و در آن دانش آموزان برای ورود به دانشگاه آمادگی های لازم را کسب می کنند. دانش آموزان با توجه به نمراتی که که گرفته اند و سطح علمی شان، می توانند در سال های آخر دبیرستان در رشته های تخصصی مختلفی تحصیل کنند و پس از اتمام تحصیلات اجباری در دبیرستان، وارد دانشگاه شوند. به طور کلی مقاطع تحصیلی در مدرسه های فرانسه شامل موارد زیر می باشد:

  • مقطع پیش دبستانی در فرانسه (école maternelle)
  • مقطع دبستان در فرانسه (ecole primaire) سنین 6 تا 11 سال
  • مقطع راهنمایی در فرانسه (college) سنین 11 تا 15 سال
  • مقطع متوسطه در فرانسه (lycée) سنین 15 تا 18 سال

مدارس دولتی در فرانسه

بیشتر مدارس در فرانسه دولتی هستند و بیش از 80 درصد دانش آموزان در مدارس دولتی تحصیل می کنند. تحصیل در این مدارس رایگان می باشد و دانش آموزان نیازی به پرداخت هزینه برای تحصیل ندارند و تنها هزینه ای که دانش آموزان بین المللی باید پرداخت کنند هزینه خوابگاه و خدمات می باشد. همچنین زبان تحصیل در مدارس دولتی فرانسوی می باشد. متقاضیان مدارس دولتی باید در ماه ژوئن اقدام به ثبت نام نموده و کار های لازم را انجام دهند و مدارک خود را ارسال کنند. از مدارس دولتی در فرانسه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مدرسه دولتی سنت جوزف (Lycée Saint Joseph Public School)
  • مدرسه دولتی لوئیس کوربس (Lycée Louis Querbes Public School)
  • دبیرستان دولتی سنت اگنس (Lycée Saint Agnès Public School)

مدارس خصوصی در فرانسه

مدارس خصوصی در فرانسه از دولت بودجه کمی دریافت می کنند و دانش آموزان برای تحصیل در این مدارس باید شهریه پرداخت کنند. به مدارس خصوصی در فرانسه écoles sous contrat گفته می شود و در این مدارس برنامه های آموزشی نسبت به مدارس دولتی به مراتب جدی تر می باشند. در مدارس خصوصی معلمان در استخدام دولت می باشند و تابع نظام آموزشی کشور فرانسه هستند. همچنین برنامه درسی در تمام مدارس یکسان است. در این مدارس کلاس ها کوچک تر هستند و دانش آموزان کم تری در این کلاس ها مشغول به تحصیل می باشند، که این مسئله سبب می شود رسیدگی به دانش آموزان بهتر و راحت تر انجام پذیرد. مدارس خصوصی در فرانسه به دو بخش تقسیم می شوند، بخش اول وابسته به دولت می باشند که به آن ها مدارس sous contrat  می گویند و بخش دوم مدارسی هستند که به دولت وابسته نیستند که آن ها را hors contrat می نامند.

استقبال از مدارس دولتی در فرانسه

مدارس بین المللی در فرانسه

در کشور فرانسه مدارس بین المللی بسیاری وجود دارد و دانش آموزان خارجی می توانند در این مدارس تحصیل کنند. مدارس بین المللی از سطح بالای آموزشی برخوردارند و هر ساله میزبان بسیاری از دانش آموزان بین المللی از سراسر جهان می باشند. این مدارس در تمام مقاطع تحصیلی از مهد کودک تا دبیرستان پذیرای دانش آموزان خارجی می باشند. در مدارس بین المللی به دو زبان انگلیسی و فرانسوی  تدریس می شود و دانش آموزان از کشور های مختلفی همچون روسیه، سوئد، ژاپن و دیگر نقاط جهان در این مدارس تحصیل می کنند.

دانش آموزان خارجی در مدارس بین المللی راحتی بیشتری دارند و زبان آموزشی را کامل درک می کنند. از این رو بهتر می توانند درس را یاد بگیرند و با محیط مدرسه ارتباط برقرار کنند. در مدارس بین المللی معمولا مشابه سیستم آموزشی آمریکا و انگلیس عمل می شود و مدارس در پایان دوره متوسطه دوم دیپلمی مشابه با دیپلم آمریکایی دریافت می کنند. در مدارس بین المللی ممکن است شهریه تحصیل، بسیار بالا باشد، بنابراین قبل از تحصیل در این مدارس از میزان بودجه خود مطمئن شوید. مدارس برتر بین المللی در فرانسه به شرح زیر می باشند:

  • مدرسه بین‌المللی نیس
  • مدرسه بین‌المللی بوردو
  • مدرسه اروپایی استراسبورگ
  • مدرسه بین‌المللی تولوز
  • مدرسه بین‌المللی بنار

مدارس دو زبانه در فرانسه

مدارس دو زبانه در فرانسه علاوه بر زبان فرانسوی، زبان دیگری را نیز تدریس می کنند که در برخی مدارس به دو زبان فرانسوی و انگلیسی تدریس می شود. برای کسانی که زبان اول آن ها فرانسوی است، تحصیل در مدارس دو زبانه فرانسه گزینه مناسبی است. در مدارس دو زبانه فرانسه معمولا پیرامون تاریخ، زبان و فرهنگ یک کشور خاص تدریس می شود. دانش آموزان بین المللی در این مدارس می توانند از دوره های زبان فرانسوی فشرده بهره مند شوند، اما افرادی که قصد اقامت طولانی مدت در فرانسه را دارند، بهتر است در مدارس بین المللی تحصیل کنند تا مدارس دو زبانه.

مدارس شبانه روزی در فرانسه

کشور فرانسه تلاش می کند در قالب آموزش و پرورش خواسته های فرزندان را درزمینه های تربیت و مهارت های فردی برآورده سازد. از آن جایی که مدارس شبانه روزی به دانش آموزان خوابگاه ارائه می کنند، این مدارس بهترین گزینه برای دانشجویان بین المللی خواهند بود. تحصیل در این مدارس بین المللی بوده و تمام دانشجویان از همه ملیت ها می توانند در مدارس شبانه روزی تحصیل کنند. مدارس شبانه روزی در فرانسه، خدمات خوابگاهی و اقامتی به دانش آموزان بین المللی ارائه می کنند.

مدارس شبانه روزی خدمات خود را به صورت پکیج ارائه می دهند که شامل تدریس، اقامت، امکانات تفریحی، رفاهی و فرهنگی می باشد. خدمات تفریحی و فرهنگی در ساعات خارج از تایم آموزش به دانشجویان ارائه می گردد، تا دانش آموزان بتوانند در کنار تحصیل به زندگی و زندگی و تفریح نیز بپردازند. افرادی که قصد تحصیل در مدارس شبانه روزی فرانسه را دارند باید شهریه پرداخت کنند که این شهریه بسته به مقطع و دوره تحصیلی و خدماتی که مدرسه فرانسه ارائه می دهد، متغیر خواهد بود.  تدریس در مدارس شبانه روزی فرانسه  به زبان انگلیسی انجام می شود که یکی از اصلی ترین مزایای تحصیل در این مدارس می باشد. ناگفته نماند که زبان فرانسوی نیز به دانش آموزان آموزش داده می شود تا بتوانند با محیط زندگی خود بهتر ارتباط برقرار کنند.

نظام آموزشی در مدارس شبانه روزی فرانسه

در مدرسه های فرانسه نظام آموزشی روند خود را دنبال می کند و شباهتی به تحصیل در امریکا و اروپا ندارد. در مدارس شبانه روزی معلمان به همراه دانش آموزان در فضای خوابگاه و مدرسه زندگی می کنند که سبب می شود، جدا از ساعات مدرسه در ساعات خارج از کلاس درس نیز به صورت غیر مستقیم تحت آموزش قرار گیرند. به دلیل وجود خوابگاه در مدارس شبانه روزی، دانش اموزان می توانند به صورت جمعی درس بخوانند و فعالیت های گروهی داشته باشند و در کنار درس در فعالیت های دیگری از جمله موسیقی و هنر نیز شرکت کنند. برخی از دانش آموزان فرانسوی نیز که به دلایل مختلفی به خانواده خود دسترسی ندارند، می توانند در مدارس شبانه روزی ثبت نام کرده و در خوابگاه سکونت گزینند. این دانش آموزان می توانند در روز های آخر هفته پیش خانواده های خود بروند. در حالی که دانش آموزان بین المللی که در مدارس شبانه روزی فرانسه ثبت نام می کنند، می توانند به صورت دائمی در مدرسه حضور داشته و سکونت نمایند و همچنین از طریق فعالیت های مختلف، اوقات فراغت خود را پر کنند. دانش آموزان در مدارس شبانه روزی از دوشنبه تا شنبه به مدرسه می روند.

شرایط تحصیل در مدارس فرانسه

دریافت پذیرش و ورود به مدارس فرانسه فرایند پیچیده ای نمی باشد و افراد به آسانی می توانند فرزندان خود را به مدرسه های فرانسه بفرستند. یکی از اصلی ترین شرایط تحصیل در مدارس فرانسه، ارائه تمکن مالی می باشد که افراد باید ثابت کنند قادر به تامین هزینه های فرزند خود برای تحصیل در فرانسه می باشند. اگر چه برای پذیرش در مقاطع تحصیلی مختلف در فرانسه نیاز به مدرک زبان می باشد، اما برای ورود به مدارس این کشور افراد نیازی به ارائه مدرک زبان ندارند. در صورتی که دانش آموزان در مقاطعی غیر از اول ابتدایی قصد ورود به مدارس کشور فرانسه را دارند، باید ریز نمرات و معدل خود را ارائه دهند. همچنین ممکن است برخی مدارس این کشور برای پذیرش دانش آموزان از آن ها آزمون های ورودی در زمینه های مختلفی همچون ریاضی، کامپیوتر و زبان بگیرند. افرادی که قصد دارند فرزند خود را برای تحصیل در مدارس فرانسه به این کشور بفرستند، باید از 3 ماه قبل اقدامات لازم را انجام دهند. والدین باید با مدارس کشور فرانسه مکاتبه کرده و درخواست پذیرش فرزندشان را برای آن ها ارسال کنند. هر مدرسه شرایط مخصوص به خود را برای پذیرش دانش آموزان دارد، از این رو افراد باید قبل از اقدام برای پذیرش در مدارس از پیش نیاز های مدرسه مورد نظر اطلاعات کسب کنند.

مدارک لازم برای پذیرش در مدارس فرانسه

برای دریافت پذیرش در مدارس کشور فرانسه دانش آموزان باید مدارک زیر را آماده کرده و ارسال نمایند.

  • مدارک شناسایی دانش آموز
  • پاسپورت والدین و دانش آموز
  • آدرس محل سکونت در شهر انتخابی
  • سوابق تحصیلی دانش آموز
  • سوابق پزشکی و سلامت دانش آموز

نحوه پذیرش مدارس فرانسه

مدارک لازم برای اخذ ویزای دانش آموزی در فرانسه

پس از انتخاب مدرسه فرانسه و فراگیری زبان فرانسوی در حد قابل قبول، والدین باید به سایت مدرسه مورد نظر مراجعه کرده و شروع به مکاتبه با مسئولان آن مدرسه نمایند. پس از دریافت پذیرش از مدرسه مورد نظر، افراد باید با در دست داشتن نامه پذیرش به سفارت فرانسه در کشور خود مراجعه نموده و با جمع آوری مدارک لازم، اقدام به ارائه درخواست برای ویزای تحصیلی برای فرزندشان و ویزای همراه برای خود نمایند.

برای اخذ ویزای تحصیلی برای دانش آموزان در فرانسه، افراد باید مدارکی را تهیه کنند که به شرح زیر می باشد:

  • اجازه نامه کتبی والدین دانش آموز برای تحصیل
  • پاسپورت دانش آموز
  • عکس
  • ریز نمرات سال های قبل به همراه ترجمه
  • اثبات مهارت در زبان فرانسه
  • فرم تکمیل شده درخواست اقامت همراه والدین برای همراهی با فرزندشان
  • گواهی واکسیناسیون دانش آموز
  • نامه پذیرش از مدرسه مورد نظر
  • ارائه تمکن مالی برای پرداخت شهریه مدارس خصوصی
  • رسید پرداخت هزینه های تحصیلی سال اول
  • پاسپورت والدین دانش موز برای اخذ ویزای همراه
  • اثبات ثبت نام در یک مدرسه فرانس (درصورت ثبت نام در مدارس خصوصی افراد باید میزان شهریه را نیز تهیه کرده باشند.)
  • پاسپورت والدین

هزینه تحصیل در مدارس فرانسه

در مورد هزینه تحصیل در مدارس فرانسه باید بگوییم که در نظام آموزشی کشور فرانسه، تحصیل در مدارس به زبان فرانسوی رایگان است و دانش آموزان در مدارس دولتی نیاز به پرداخت شهریه نخواهند داشت. در صورتی که دانش آموزان در مدارس شبانه روزی تحصیل کنند، مشمول پرداخت شهریه خواهند شد و مبلغ این شهریه بسته به دوره تحصیلی و … متفاوت می باشد. یکی از موارد تاثیر گذار در شهریه مدارس در فرانسه، شهرت آن ها می باشد، به این صورت که هر چه مدرسه مشهور تر باشد، شهریه بالاتری نیز از والدین طلب خواهد کرد. از دیگر فاکتور های تاثیر گذار در هزینه مدارس، مقطع تحصیلی و همچنین میزان امکاناتی است که در اختیار دانش آموز قرار داده می شود.

با این حال میانگین هزینه تحصیل در مدارس شبانه روزی بین 30 تا 40 هزار یورو در سال می باشد. مبلغی که ذکر شد، تمام هزینه های مربوط به خدمات دریافتی از مدرسه از جمله خدمات آموزشی، رفاهی، تفریحی و خوابگاهی را شامل می شود و هزینه زندگی و تحصیل در فرانسه با این مبلغ امکان پذیر خواهد بود. از مدارس شبانه روزی فرانسه می توان به مدارسی همچون ایورون، ردز، چولت و نانت اشاره کرد. تحصیل در مدارس غیر انتفاعی فرانسه شهریه ای حدود 6 تا 8 هزار یورو خواهد داشت که دانش آموزانی که قصد تحصیل در مدارس غیر انتفاعی را دارند، باید این مبلغ را برای تحصیل پرداخت نمایند. لازم به ذکر است زبان تدریس در مدارس غیر انتفاعی فرانسه، فرانسوی می باشد.

بهترین مدارس شبانه روزی فرانسه عبارتند از:

  • مدرسه ایورون
  • مدرسه چولت
  • مدرسه نانت
  • مدرسه ردز

هزینه زندگی دانش آموزی در فرانسه

یکی از اصلی ترین موارد برای انتخاب یک کشور برای تحصیل و زندگی، میزان هزینه های آن کشور می باشد. بررسی نرخ تورم کشور مقصد برای تحصیل یکی از اقدامات اصلی می باشد که افراد نباید از آن غافل شوند، چرا که بالا رفتن نرخ تورم سبب بالا رفتن هزینه های زندگی در آینده شده و ممکن است افراد را با مشکل مواجه کند. در کشور فرانسه نرخ تورم در سال های اخیر بین منفی 0.5 و مثبت 2.5 در حال تغییر بوده است. به طور کلی هزینه زندگی در فرانسه به سبک زندگی افراد و شهری که در آن سکونت دارند بستگی دارد. به طور مثال افراد برای تحصیل در شهر های بزرگ فرانسه همچون پاریس، لیون و نیس باید هزینه های بیشتری صرف نمایند. با این حال هزینه های کلی افراد برای زندگی در فرانسه بدون احتساب اجاره بها، ماهیانه حدود 854.12 یورو خواهد بود. جزئیات هزینه های زندگی در فرانسه در ادامه به صورت جدولی آورده شده است.

هزینه ها به دلار آمریکا

موارد هزینه

800  تا 1200 دلار

اجاره مسکن

48  دلار

هزینه برق

600  دلار

مواد غذایی

19  دلار

بلیط فیلم ها

59  دلار

گاز برای گرمایش / اجاق گاز

32  دلار

اینترنت

29  دلار

بیمه درمانی (طرح فقط بیمارستان)

21  دلار

هزینه اجاره ثابت

175  دلار

حمل و نقل (تعمیر و نگهداری خودرو به علاوه دیزل / بنزین)

20  دلار

خرید قهوه / کروسانت / باگت

2.083  تا 2،483 دلار

مجموع هزینه های ماهانه

تحصیل رایگان در مدارس کشور فرانسه

دانش آموزانی که شهروند هر یک از کشور های عضو اتحادیه اروپا هستند، می توانند به صورت رایگان در مدارس فرانسه تحصیل کنند. نظام اموزشی در مدارس کشور فرانسه برای دانش آموزان خارج از اتحادیه اروپا نیز به شرط یادگیری زبان فرانسوی رایگان است. البته منظور از تحصیل رایگان در مدارس این کشور این است که هزینه های تحصیل به حداقل رسیده است، اما هزینه هایی همچون خورد و خوراک، رفت و آمد و دیگر هزینه های زندگی همچنان بر دوش افراد می باشد. برای جبران هزینه های این چنینی، کشور فرانسه نیز مانند سایر کشور های پیشرفته، شرایطی را فراهم کرده که دانش آموزان با استعداد در صورت واجد شرایط بودن از بورسیه ها و کمک هزینه های تحصیلی در مدارس، برخوردار شوند. بورسیه های متعددی برای دانش آموزان مدارس فرانسه در نظر گرفته شده است که به برخی از آن ها در این قسمت اشاره می کنیم.

بورسیه Presets BeArt

این بورسیه بخشی از هزینه های تحصیل دانش آموزان را تامین می کند و به تمامی ملیت ها در فرانسه ارائه می شود. بورسیه Presets BeArt به هر رشته تحصیلی تعلق می گیرد و محدودیت خاصی ندارد و دانش آموزان در تمامی موسسات آموزشی می توانند از این کمک هزینه تحصیلی استفاده کنند.

بورسیه Topya STEM بانوان

بورسیه تحصیلی Topya STEM به دانش آموزان دختر تعلق می گیرد و تمامی هزینه های تحصیل آن ها را تامین می کند. افراد برای استفاده از این بورسیه باید در رشته های مهندسی تحصیل کنند.

بورسیه Facebook Grace Hopper

این بورسیه به دانش آموزان دختری که در رشته علوم کامپیوتر تحصیل می کنند ارائه می شود و حدود نیمی از هزینه های تحصیل این دانش آموزان را پوشش می دهند.

بورسیه ThePensters

بورسیه ThePensters نیمی از هزینه های تحصیل دانش آموزان را تامین می کند و برای تمام رشته های تحصیلی ارائه شده است. تمام دانش آموزان بین المللی می توانند از این بورسیه استفاده کنند.

بورسیه های ارائه شده در مدارس کشور فرانسه عبارتند از:

  • بورسیه ThePensters
  • بورسیه Facebook Grace Hopper
  • بورسیه Topya STEM بانوان
  • بورسیه Presets BeArt

دریافت ویزای همراه فرانسه

دانش آموزان برای تحصیل در مدارس فرانسه نیاز به قیم دارند که پدر یا مادر آن ها می باشد. از آن جایی که دانش آموزان زیر 18 سال هستند، وابسته به خانواده های خود می باشند و باید خانواده شان آن ها را برای تحصیل در فرانسه همراهی کنند. ویزای همراه تا زمان اتمام تحصیلات دانش آموزان برای خانواده آن ها اعتبار دارد و پس از پایان تحصیلات دانش آموزان، این ویزا منقضی می گردد. به ویزای همراه ویزای ویزیتور نیز گفته می شود و برای دریافت این ویزا، افراد نیاز به تمکن مالی دارند. پدر و مادر دانش آموزان با دریافت ویزای همراه، اجازه کار کردن در فرانسه را ندارند و باید تعهد بدهند که هیچ گونه فعالیت اقتصادی در این کشور نداشته باشند. همراهان دانش آموز می توانند پس از ورود به فرانسه با ویزای همراه، ویزای خود را به ویزای دیگری همچون ویزای دانشجویی تغییر دهند.

شما متقاضیان عزیز می توانید با مراحعه به موسسه مهاجرتی در تهران، شیراز و سایر شهر ها، از خدمات موسسه مهاجرتی میرداماد بهره مند شوید. 

اخذ اقامت فرانسه پس از اتمام تحصیل

پس از پایان تحصیل در هر مقطعی از مدرسه فرانسه، اقامت دانش آموزان به پایان می رسد. در صورتی که دانش آموزان قصد تحصیل در پایه های بالاتر را داشته باشند، باید برای تمدید اقامت خود اقدام کنند. دانش آموزان پس از اتمام تحصیل در مدارس فرانسه و دریافت دیپلم باید به کشور خود باز گردند و ویزای تحصیلی آن ها منقضی خواهد شد. افراد می توانند با قبولی در دانشگاه های برتر فرانسه ویزای تحصیلی خود را تمدید کنند و یا با پیدا کردن شغلی مناسب، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل کرده و اقامت کاری دریافت کنند. پس از گذشت مدتی کار در کشور فرانسه افراد می توانند درخواست اقامت دائم بدهند و پاسپورت این کشور را دریافت نمایند.

لیست بهترین دبیرستان های فرانسه

دانش آموزانی که قصد تحصیل در دبیرستان های فرانسه را دارند، لازم است قبل از اقدام برای هر کاری، با بهترین مدارس و دبیرستان های این کشور آشنا شوند. در این قسمت می خواهیم به بهترین دبیرستان های فرانسه اشاره کنیم:

مدرسه بین المللی سنت دنیس

مدرسه عمومی Lycée Bourg Chevreau Anne

مدرسه عمومی Lycée Sainte Agnès

دانشکده بین المللی ارمیتاژ فرانسه

مدرسه عمومی Lycée Blanche de Castille

مدرسه عمومی Lycée Sainte Marie

مدرسه شبانه روزی Ecole des Roches

مدرسه دولتی لیس در فرانسه

مدرسه بین المللی دو زبانه Provence IBS

مدرسه سنت جوزف کلژ

دبیرستان بین المللی نوتردام

مدرسه عمومی Lycée Saint Joseph

آژانس آموزش فرانسوی در خارج از کشور

آژانس آموزش فرانسه در خارج از کشور یا Agence pour l’enseignement français à l’étranger که مخفف آن AEFE می باشد، یک آژانس عمومی ملی است که مدیریت آن بر عهده وزارت امور خارجه می باشد. این آژانس کیفیت مدارس آموزش برنامه ملی در خارج از کشور را تضمین می کند. AEFE  در شبکه جهانی خود شامل 495 مدرسه است که به زبان فرانسه، به عنوان زبان اصلی آموزش در بیشتر مدارس تدریس می شود. این مدارس بر اساس برنامه درسی ملی فرانسه آموزش می دهند که برای دانش آموزان در تمام فرهنگ های مختلف از مقطع پیش بستانی تا دبیرستان ارائه شده است.

تضمین کیفیت مدارس فرانسه

برخی از این مدارس از حمایت مالی دولت بهره مند می شوند. این مدارس آموزشی ارائه می دهند که منجر به یک لیسانس می شود و دانش آموزان می توانند در سطح تحصیلی خود به تمام مدارس فرانسوی دسترسی داشته باشند. همچنین دانش اموزان در این مدارس، برنامه های درسی مرتبط با کشوری را دارند که در آن مستقل هستند. به طور مثال مدرسه بین المللی شبه جزیره در سانفرانسیسکو و Lycée Français La Pérouse تاریخ آمریکا و ادبیات انگلیسی را در برنامه درسی خود دارند و یا Lycée Français de Caracas در ونزوئلا، تاریخ ونزوئلا را از کلاس ششم تا نهم ارائه می دهند.

مزایای تحصیل در مدارس فرانسه

اگر چه ممکن است تحصیل در مدارس فرانسه برای دانش آموزان خارجی دشواری هایی همچون دلتنگی، دوری از خانه و خانواده و صحبت به زبان دیگر را داشته باشد، اما در کنار این سختی ها مزایای زیادی نیز برای افراد وجود دارد. برخی از این مزایا عبارتند از:

  • تجربه زندگی در یک کشور اروپایی
  • آشنایی با فرهنگ جدید و زبان فرانسوی
  • تجربه تحصیل در یک سیستم آموزشی پیشرفته
  • ورود آسان به دانشگاه های دولتی و تحصیل در نظام آموزشی رایگان
  • امکان کاریابی سریع پس از اتمام تحصیلات

سخن پایانی

فرانسه یکی از پیشرفته ترین مدارس را در جهان دارد و هر ساله دانش آموزان بسیاری از نقاط مختلف جهان، جذب این کشور می شوند. دانش آموزانی که آشنایی کامل به زبان فرانسوی دارند، می توانند در مدارس دولتی این کشور به صورت رایگان تحصیل کنند. دانش آموزان با تحصیل در مدارس فرانسه با فرا گرفتن زبان فرانسوی، راحت تر می توانند برای ورود به دانشگاه های این کشور آماده شوند. تحصیل در مدارس فرانسه چندان کار ساده ای نیست، اما شما می توانید با بهره مندی از یک مشاور مجرب در این زمینه، راه رسیدن به هدف را هموار تر کنید. تحصیل در کشور پیشرفته فرانسه با موسسه مهاجرتی میرداماد رویایی دست یافتنی است. این مجموعه با برخورداری از زبده ترین و با تجربه ترین مشاوران، آماده ارائه خدمات به شما عزیزان در زمینه مهاجرت و تحصیل در فرانسه می باشد. با ما تماس بگیرید.

سوالات متداول درباره تحصیل در مدارس فرانسه

در فرانسه مدارس به دو دسته تقسیم می شوند، مدارس دولتی که زبان تدریس در ان ها فرانسوی است و مدارس خصوصی که دروس در آن ها به زبان انگلیسی تدریس می شود.

شروع سال تحصیلی در فرانسه از ماه سپتامبر می باشد.

قیم دانش آموز می تواند ویزای همراه دریافت کند که نیاز به ارائه تمکن مالی دارد، اما در شرایط کنونی به دلیل کرونا ویزای همراه صادر نمی شود.

شهریه سالانه تحصیل در مدارس غیر انتفاعی 6 تا 8 هزار یورو در سال می باشد.

تحصیل در مدارس دولتی فرانسه رایگان است، اما برای تحصیل در مدارس خصوصی این کشور افراد باید شهریه پرداخت کنند.

اخبار مرتبط

بورسیه تحصیلی فرانسه

فرانسه همواره یکی از مقاصد جذاب دانشجویان بین المللی برای تحصیل بوده است. دانشجویان بسیاری از سراسر دنیا آرزوی تحصیل

مشاهده

اسکرول به بالا