071-91009294  | 021-88724227  |

اقامت دائم دبی

اقامت دائم دبی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

دبی از جمله شهر هاییست که در سال های اخیر به مقصدی جذاب برای افرادی که به دنبال تجارت و بازرگانی در سطح بین المللی هستند، تبدیل شده است و روز به روز بر این جذابیت افزوده می شود. . این شهر مکانی ایده آل برای کارآفرینان و اخذ اقامت است چراکه دارای موقعیتی استراتژیک با اقتصاد قوی می باشد و از افرادی که به دنبال کار و سرمایه گذاری هستند استقبال می کند. این شهر همه آنچه را که یک سرمایه گذار می خواهد از جمله برخی از بهترین سیستم های مراقبت های بهداشتی و آموزشی در جهان را دارا می باشد. در حقیقت می توان گفت دبی پناهگاه سرمایه گذاری و یکی از مرکز مهم اقتصادی برای تجارت بین المللی به حساب می آید.چنانچه شما نیز علاقمند به مهاجرت به دبی و کسب اقامت دائم در آنجا هستید با این مقاله که به کوشش تیم مجرب موسسه مهاجرتی میرداماد تهیه شده است همراه شوید تا اطلاعات جامعی در این زمینه به دست آورید. آنچه در این مقاله می خوانید:

  • اقامت در دبی
  • شیوه های دریافت اقامت دبی
  • چه افرادی می توانند در دبی اقامت داشته باشند
  • مراحل دریافت اقامت دبی
  • اقامت دبی از طریق سرمایه گذاری
  • اقامت دبی از طریق اشتغال
  • اقامت دبی از طریق خرید ملک
  • اقامت دبی از طریق ثبت شرکت
  • اقامت دبی از طریق کارت طلایی
  • اقامت دبی برای اعضای خانواده
  • مدارک مورد نیاز جهت درخواست اقامت دبی
  • هزینه های اخذ اقامت دبی
  • مدت اعتبار مجوزهای کار و اقامت دبی
  • اخذ تابعیت امارات جهت اقامت دائم در دبی

اقامت در دبی

ویزای اقامت امارات متحده عربی مجوزی است که به افراد خارجی امکان اقامت طولانی مدت و زندگی در تمام شهر ها این کشور از جمله دبی را میی دهد. این ویزا می تواند برای 2 تا 3 یا حتی 10 سال اعتبار داشته باشد و شاید به هر میزانی که شخص نیاز دارد، تمدید شود. بسیاری از خانواده های بین المللی برای مدت طولانی ساکن امارات بوده اند، فقط به طور مرتب ویزاهای خود را تمدید می کنند.لازم است بدانید که اجازه اقامت دائم در امارات وجود ندارد و اقامت دائم امارات متحده عربی به معنای داشتن تمبر ویزا در گذرنامه و سپس زندگی دائم در این کشور است.

افراد می توانند از طریق مهاجرت تحصیلی به دبی نیز اقامت این کشور را دریافت کنند.

شیوه های دریافت اقامت دبی

چندین روش برای اخذ اقامت دبی وجود دارد:

  • شروع یک تجارت در امارات
  • استخدام در امارات
  • دریافت اجازه کار فریلنسر در امارات
  • ثبت نام در یک کالج یا دانشگاه امارات
  • سرمایه گذاری با ارزش بیش از 1 میلیون AED ( 272,294.08 دلار )

که از این میان شروع یک تجارت در دبی یکی از سریع ترین راه های دریافت ویزای این کشور است. راه اندازی مشاغل در مناطق آزاد امارات به دلیل مالکیت 100٪ ، هزینه های مقرون به صرفه و روند شفاف یکی از گزینه های برتر است.

چه افرادی می توانند در دبی اقامت داشته باشند

یکی از اولین اقدامات برای اخذ ویزا دبی ، پیدا کردن یک اسپانسر محلی است. افراد زیر می توانند اقامت دبی را دریافت نمایند:

  • افراد شاغل در شرکتی در امارات متحده عربی در این حالت ، این شرکت برای ویزای اقامتی شما درخواست می دهد و شما را پشتیبانی می نماید.
  • شاغلین در بخش دولتی در این حالت ، نهاد دولتی برای ویزای جهت حضور در امارات درخواست می دهد و از شما حمایت می کند.
  • سرمایه گذاران یک تجارت در امارات متحده عربی در این حالت ، خود سرمایه گذار تحت حمایت شرکت ثبت شده خود، اقدام به تهیه ویزای می کند.
  • مالکان خانه در امارات متحده عربی در این حالت ویزای اقامتی صاحب ملک، تحت مالکیت وی حمایت می شود.
  • وابستگان تحت حمایت مالی یکی از افراد ذکر شده در بالا
  • دانشجویان که تحت حمایت دانشگاه خود در امارات قرار گرفته اند در این حالت، دانشگاه ویزای شما را تحت نام موسسه آموزشی دریافت می کند.
  • ساکنان بازنشسته در این حالت شرایط ویژه اعمال می شود.

توجه داشته باشید که ویزای اقامت پس از ورود به امارات از طریق اجازه ورود، ویزای گردشگری کوتاه یا بلند مدت یا ویزای ویزیتوری، برای فرد خارجی صادر می شود.

مراحل دریافت اقامت دبی

در صورتی که عنوان صاحب یک کسب و کار برای ویزای اقامت دبی درخواست می دهید، مراحل زیر را باید پشت سر بگذارید:

  1. ثبت شرکت
  2. دریافت کارت تأسیس (این کارت یک سند مهاجرتی از شرکت شماست که به شما امکان می دهد تا درخواست ویزا را شروع کنید)
  3. اخذ مجوز ورود (پیش نیاز ویزای اقامت ، که در مرحله اولیه دریافت می شود)
  4. درخواست ID Emirates و انجام تست های پزشکی
  5. دریافت مهر ویزا در گذرنامه

به طور معمول می توانید در مدت ثبت شرکت ، صدور کارت تأسیس و ویزای ورود، در کشور خود بمانید (البته به شرط آنکه در گذشته حداقل یک بار به امارات متحده عربی مراجعه کرده باشید).حضور شما در مرحله بررسی پزشکی و درخواست ID Emirates و تمبر ویزا در امارات الزامی است. گذرنامه شما برای دریافت تمبر به اداره مهاجرت منتقل می شود و تا پایان مراحل قادر به ترک امارات نخواهید بود.به طور کلی ، دریافت تمبر ویزا پنج روز کاری زمان می برد.اعتبار گذرنامه هنگام درخواست ویزای اقامت دبی باید حداقل 6 ماه باشد.برای حفظ این ویزا باید حداقل هر6 ماه یک بار وارد امارات متحده عربی شوید. در صورت عدم انجام این کار ، ویزا به طور خودکار منحل می شود و مجبور خواهید شد از ابتدا مراحل دریافت ویزای جدید را طی کنید.

مزایا ویزای اقامت دبی

اجازه اقامت امارات متحده عربی ممکن است برای زندگی دائم در امارات متحده عربی یا بازدیدهای منظم موقت صادر شود و برای آن دسته از شهروندان که هنگام ورود ویزای توریستی دریافت نمی کنند، مفید است.همچنین برای افتتاح حساب بانکی مربوط به شرکت در دبی مفید است. زیرا دارنده ویزای اقامت به عنوان یک فرد کم خطر در نظر گرفته می شود. علاوه بر این برای خرید کالاهای مختلف از جمله خودرو ضروری است.

مزایا ویزای اقامت دبی
مزایا ویزای اقامت دبی

شرایط جدید برای اخذ ویزای اقامت دبی

در سال 2018 ، دولت امارات متحده عربی تعدادی از الزامات مربوط به اخذ اقامت دبی را تغییر داده است. در شرایط جدید اتباع بیگانه که متقاضی اجازه اقامت بر اساس یک قرارداد کار هستند ، باید گواهی رفتار خوب را نیز ارائه دهند که این گواهی باید از کشورهای محل اقامت آنها اخذ شود. در مورد افرادی که تغییر شغل می دهند ، این گواهی مورد نیاز نیست.

اقامت دبی از طریق سرمایه گذاری

به لطف برنامه جدید اقامت از طریق سرمایه گذاری، شما و خانواده شما می توانید به راحتی اجازه اقامت در دبی را دریافت کنید. این روند بسیار سریع انجام می شود و بسته به نوع اجازه فقط 1 هفته یا 1 ماه به طول می انجامد.مهمترین شرط دریافت این نوع اقامت خرید ملکی مسکونی و قابل سکونت می باشد. به عبارتی دیگر پروژه های املاک و مستغلات که هنوز به اتمام نرسیده اند و همچنین املاک تجاری واجد شرایط نیستند.شما می توانید بر اساس سرمایه گذاری خود دو نوع ویزا دریافت کنید. ابتدا می توانید ویزای ورود چند ماهه را دریافت کنید. فرایند این ویزا معمولاً حدود یک هفته است و از بیشتر هزینه های اضافی معاف است.دوم ، می توانید برای ویزای مسکونی 2 ساله اقدام کنید. فرایند این نوع ویزا کمی بیشتر زمان می برد (حدود یک ماه) ، و به مدارکی از قبیل اثبات توانایی مالی برای حمایت از خود و خانواده و همچنین مجوز املاک قابل تمدید سالانه نیاز دارد.
برای به دست آوردن اقامت از طریق سرمایه گذاری باید ملکی مسکونی و قابل سکونت و به حداقل 1 میلیون درهم خریداری کنید (250000 یورو).هزینه های اضافی شامل هزینه ویزا 1100 دهم ( 280 یورو) برای هر دو نوع ویزا، هزینه دفتری 400 درهم ( 100 یورو) و هزینه مجوز سالانه ملک 2000 درهم ( 500 یورو) می باشد. لطفا توجه داشته باشید که هزینه های ذکر شده در اینجا برای متقاضیان مجرد اعمال می شود و هزینه های اضافی ممکن است برای اعضای خانواده اعمال گردد.

اقامت دبی از طریق سرمایه گذاری
اقامت دبی از طریق سرمایه گذاری

اقامت دبی از طریق اشتغال

از رایج ترین دلایل شهروندان خارجی برای اقامت در دبی ، شروع کار در یک شرکت در دبی یا پیوستن به سایر اعضای خانواده که در این شهر کار می کنند، می باشد. به غیر از حمایت کارفرمایان ، در صورتی که تبعه خارجی توسط یکی از کشور های امارات متحده عربی حمایت شود، می تواند اقامت دبی را به دست آورد.در ابتدا برای شهروند خارجی اجازه ورود صادر می شود که به وی اجازه می دهد قبل از دریافت اجازه اقامت، به دبی نقل مکان کند. در صورتی که کارفرما برای ویزای ورود شهروند خارجی اقدام کند، شرکت دبی نیز باید برای اجازه استخدام فرد خارجی درخواست دهد و باید مجوز فعالیت خود را ارائه دهد. اجازه ورود فقط 2 ماه اعتبار دارد ، به همین دلیل اجازه اقامت باید در این بازه زمانی اخذ شود.مهاجرینی که از اعضای خانواده خود برای اخذ ویزای اقامت دبی حمایت می کنند، باید حداقل 3 هزار درهم در ماه در صورت تامین محل اقامت توسط کارفرما و حداقل 4 هزار درهم در ماه ، در صورت داشتن ملک مستقل، درآمد داشته باشد.

اقامت دبی از طریق خرید ملک

روش دیگر اخذ ویزای اقامت دبی خرید ملک است. اگرچه این گزینه برای افرادی که درآمد بالایی دارند، در دسترس است، اما کارآفرینان خارجی می توانند با سرمایه گذاری در املاک و مستغلات ، اقامت دبی را اخذ کنند.

شرایط اخذ اقامت دبی از طریق خرید ملک

شرایط اخذ ویزای اقامت از این طریق این است که خرید ملک تکمیل شود و ارزش آن باید حداقل 1 میلیون درهم (تقریبا 275،000 دلار) باشد. ویزای اقامت به دست آمده از طریق خرید ملک در دبی دارای دو سال اعتبار است و حق کار در امارات را نمی دهد. اما مزیت اصلی آن این است که مالکان ملزم به ثبت شرکت در دبی نیستند.

شرایط اخذ اقامت دبی از طریق خرید ملک
شرایط اخذ اقامت دبی از طریق خرید ملک

اقامت دبی از طریق ثبت شرکت

شاید محبوب ترین روش دریافت اقامت دبی از طریق ثبت شرکت در امارات یا در یکی از مناطق آزاد آن باشد. اعتبار ویزای اقامتی صادر شده از طریق ثبت شرکت در دبی سه سال اعتبار دارد و قابل تمدید است.

اقامت دبی از طریق کارت طلایی

برنامه اقامت دبی برای جذب سرمایه گذاری در امارات و ترغیب آن ها به توسعه کسب و کار و ترقی در استعدادهای جدید طراحی شده است.کارت طلایی در ابتدا جهت ارائه اقامت دائم امارات معرفی شد اما در نهایت به ویزای طولانی مدت 10 ساله تبدیل شد. چرا که به طور معمول امارات متحده عربی ویزای اقامت دائم برای مهاجران صادر نمی کند. با این حال کارت طلایی هر 10 سال یکبار قابل تمدید است، بنابراین نتیجه نهایی همان است.دارندگان کارت طلایی می توانند آزادانه سفر کنند زیرا حداقل اقامت در امارات وجود ندارد و در صورتی که امارات را بیش از شش ماه ترک کنند ، ویزای آنها همچنان معتبر است.

افراد واجد شرایط کارت طلایی امارات

  • ویزای اقامت برای پنج دسته از مهاجران صادر می شود: سرمایه گذاران ، کارآفرینان ، مدیران ارشد ، دانشمندان و دانشجویان برجسته.
  • محدودیت سنی برای متقاضیان وجود نداشت.
  • متقاضی باید حداقل مدرک لیسانس یا معادل آن و 5 سال سابقه کار داشته باشد.
  • آنها همچنین باید یک قرارداد کاری معتبر داشته باشند.
  • برای صدور این ویزا حداقل یکی از شرایط زیر باید تحقق یابد:
  • سپرده حداکثر 10 میلیون درهم در یک صندوق سرمایه گذاری در امارات.
  • مالکیت شرکتی با 10 میلیون درهم سرمایه یا شریک در یک شرکت با سهم حداکثر 10 میلیون درهم.
  • این سرمایه گذاری باید حداقل برای سه سال برقرار باشد.

اقامت دبی برای اعضای خانواده

بیشتر شهروندان خارجی که به دبی مهاجرت می کنند علاقه مند به درخواست ویزا برای سایر اعضای خانواده نیز هستند. این افراد می توانند ویزای اقامت اعضای خانواده نزدیک مانند همسر ، فرزندان و حتی والدین را دریافت کنند.متقاضی این ویزا باید معیارهای خاصی را رعایت کند تا اجازه ورود اعضای خانواده به دبی را را دریافت کند. یکی از این شرایط دریافت حقوق حداقل 4000درهم یا 3000 درهم می باشد.کارفرما می تواند از کارمندانی که به دنبال آوردن والدین خود هستند، حمایت کند. اما حداقل حقوق مورد نیاز 10000 درهم است.برای ورود اعضای خانواده به دبی، دارنده اجازه اقامت ابتدا باید از طرف آنهادرخواست ویزای ورود دهد. این روال باید 30 روز قبل از رسیدن آنها آغاز شود.اسناد مورد نیاز جهت اخذ مجوز اقامت دبی برای اعضای خانواده عبارتند از سند ازدواج و لیست پرداخت حقوق متقاضی به همراه اطلاعات مربوط به شناسنامه های اعضای خانواده می باشد.

مدارک مورد نیاز جهت درخواست اقامت دبی

مدارک زیر جهت درخواست اجازه اقامت باید ارسال شود:

  • فرم درخواست اجازه اقامت دبی،
  • کپی گذرنامه معتبر
  • شناسنامه
  • گواهینامه رانندگی
  • گواهی ازدواج
  • کپی تمام مدارک تحصیلی
  • جزئیات مربوط به تجربه کار قبلی و ارجاعات کارفرمایان سابق (در صورت لزوم)
  • انجام معاینه پزشکی پیش از اشتغال
  • معاینه پزشکی در هنگام مجوز اقامت ضروری است.
مدارک مورد نیاز جهت درخواست اقامت دبی
مدارک مورد نیاز جهت درخواست اقامت دبی

هزینه های اخذ اقامت دبی

دریافت اجازه اقامت بسته به نوع آن هزینه های متعددی دارد . این هزینه ها می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • هزینه خدمات مربوط به بررسی ویزا
  • هزینه مربوط به دریافت گواهی پزشکی پس از ارزیابی پزشکی.
  • هزینه دریافت مجوز اقامت الکترونیکی یا تغییر ویزای منقضی شده؛
  • هزینه های بانکی و هزینه مربوط به تصویب ویزای کار از سوی وزارت کار.

در مورد افرادی که متقاضی اجازه اقامت بر اساس اشتغال هستند، شرکت دبی استخدام کننده آنها باید سپرده ای بدهد که وی را به حامی تبدیل کند. به همین دلیل است که اکثر اوقات ، تمام هزینه های مربوط به اخذ اقامت دبی را نمی توان دقیقاً محاسبه کرد.

مدت اعتبار مجوزهای کار و اقامت دبی

یکی از مهمترین معیارهایی که هنگام تصمیم گیری در مورد درخواست کار یا اجازه اقامت در دبی باید در نظر گرفته شود ، مدت اعتبار ویزا است.به عنوان مثال ، اجازه اقامت حاصل از خرید املاک و مستغلات دارای مدت اعتبار 2 ساله است. در مقابل ویزاهای کار معمولاً برای مدت 2 سال اعطا می شود و قابل تمدید است.افتتاح شرکت آسان ترین شیوه دریافت اجازه اقامت است و اعتبار این ویزا به سرمایه گذاری انجام شده بستگی دارد. با این حال ، می تواند تمدید شود.

اخذ تابعیت امارات جهت اقامت دائم در دبی

یکی از ساده ترین راه های اخذ تابعیت دبی، ازدواج با یک شهروند اماراتی است. پس از گذشت حداقل سه سال از این ازدواج، امکان دریافت تابعیت امارات وجود خواهد داشت. بعد از گذشت ده سال از ازدواج ، شهروند خارجی معمولاً شهروندی امارات را کسب می کنند. روش دیگر اخذ گذرنامه امارات متحده عربی این است که بعد از چند سال کار در شرکتی در دبی ، کارفرما تصمیم بگیرد که کار نامحدود یا اجازه اقامت به کارمند ارائه دهد.

همانطور که در این مقاله گفته شد برای اقامت در دبی هر فرد باید ابتدا اجازه ورود به کشور امارات را دریافت نماید و پس از ورود به درخواست اجازه اقامت به مقامات مربوطه ارائه دهد. برای دریافت اجازه اقامت در دبی راه های مختلفی از جمله سرمایه گذاری،استخدام، ثبت یک شرکت، تحصیل در دبی وجود دارد که از این میان سرمایه گذاری و ثبت شرکت در دبی روند سریع تری را در بر دارد. اگرچه در امارات اجازه اقامت دائم وجود ندارد اما پس از دریافت ویزای اقامت امکان زندگی و کار در دبی به مدت 2 تا 10 سال بسته به نوع اجازه اقامت و سپس تمدید آن تا سال های سال وجود دارد. علاوه بر این دارندگان ویزای اقامت می توانند ن اعضای خانواده درجه یک برای خود را به همراه ببرند. چنانچه هنوز به اطلاعات بیشتری در رابطه با اقامت در دبی نیاز دارید می توانید با مشاورین ما در موسسه مهاجرتی میرداماد تماس حاصل نمایید.

سوالات متداول در مورد اقامت دائم در دبی

1- آیا امکان دریافت اقامت دائم در دبی وجود دارد؟

خیر در کشور امارات اجازه اقامت دائم برای افراد خارجی صادر نمی شود.

2- آیا امکان اقامت طولانی مدت در دبی وجود دارد؟

بله درصورت سرمایه گذاری، استخدام، ثبت شرکت و تحصیل در دبی می توانید اقامت بلند مدت در دبی داشته باشید.

3- حداکثر مدت اعتبار اجازه اقامت طولانی مدت دبی چقدر است؟

اجازه اقامت دبی حداکثر 10 سال اعتبار دارد.

4- آیا امکان تمدید اجازه اقامت طولانی مدت وجود دارد؟

بله پس از اتمام اعتبار اجازه اقامت امارات در صورت حفظ شرایطی که بر اساس آن ویزا صادر شده است می توانید اجازه اقامت خود را تمدید نمایید.

5- از چه طریق می توان اجازه اقامت دبی را دریافت کرد؟

از طریق سرمایه گذاری، استخدام، ثبت شرکت و تحصیل در امارات می توانید اجازه اقامت در دبی را دریافت نمایید.

6- روند دریافت اجازه اقامت بلند مدت در دبی چقدر زمان می برد؟

روند دریافت اجازه اقامت بلند مدت دبی حدود یک ماه زمان می برد.

7- آیا امکان به همراه بردن خانواده از طریق اجازه اقامت دبی وجود دارد؟

بله شما می توانید از طریق ویزای اقامت امارات خانواده خود را نیز به همراه ببرید.

8- حداقل میزان سرمایه گذاری برای دریافت اجازه اقامت بلند مدت دبی چقدر است؟

حداقل میزان سرمایه گذاری برای دریافت اجازه اقامت بلند مدت دبی یک میلیون دلار می باشد.

9- آیا برای دریافت اجازه اقامت دبی شرط اقامت در کشور امارات نیز وجود دارد؟

بله برای دریافت ویزای اقامت دبی باید حداقل هر 6 ماه یکبار به امارات سفر کنید.

10- چه افرادی می توانند ویزای طلایی امارات جهت اقامت بلند مدت در دبی را دریافت کنند؟

ویزای اقامت برای سرمایه گذاران ، کارآفرینان ، مدیران ارشد ، دانشمندان و دانشجویان برجسته صادر می شود

11- چه زمانی باید درخواست اقامت طولانی مدت در دبی داد؟

پس از ورود به امارات از طریق اجازه ورود باید برای دریافت اجازه اقامت درخواست دهید.

نظرات کاربران

  • توسط پوریا معظمی
    تاریخ: خرداد 30, 1399
    نفر
    نفر

    سلام بنده دانشجوی بیهوشی علوم پزشکی هستم میخواستم بدونم آیا امکان کار در بیمارستان های دبی وجود داره؟ و اگر نداره شما کدوم کشور رو به بنده پیشنهاد میکنین؟ اگر ممکنه لطف کنید شرایطش و میزان هزینه اولیه اش رو هم بگین؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: تیر 2, 1399
      نفر
      نفر

      سلام وقتتون بخیر
      متاسفانه در حال حاضر اخذ ویزای کاری دبی بسیار سخت است. به شما توصیه می کنیم کشور هایی مانند سوئد را انتخاب نمایید که نیاز به گروه درمان دارد.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا