071-91009294  | 021-88724227  |

سرمایه گذاری در کرواسی

سرمایه گذاری در کرواسی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

افراد زیادی به جهت افزایش درآمد های شخصی و آینده نگری برای سرمایه گذاری اقدام می کنند. در واقع هر فرد با سرمایه گذاری در بخش های مختلف می تواند به جهت بهبود روند زندگی خود در آینده تلاش نموده و در این زمینه به نتیجه مثبتی دست پیدا کند. سرمایه گذاری در هر کشوری نیاز به بررسی عوامل مختلف دارد. در واقع لازم است تا برای سرمایه گذاری هر قانون و مقرراتی مورد بررسی قرار گیرد و مولفه های تاثیر گذار مطالعه شود. از جمله روش های سرمایه گذاری هم می توان به خرید ملک، ثبت شرکت، خرید اوراق قرضه و … اشاره نمود. در این مقاله نیز هدف ما بررسی روند سرمایه گذاری در کرواسی می باشد.

مهاجرت به کرواسی از راه های خاصی امکان پذیر است که هر فرد می تواند بر مبنای سیستم زندگی خود یکی از این روش ها را انتخاب نماید. در واقع شما می توانید با توجه به روند برنامه ریزی زندگی خود مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو به کرواسی را انتخاب کنید و فردی دیگر می تواند بر مبنای روند خود مهاجرت کاری به کرواسی را انتخاب کند. روش های دیگر مهاجرت به کرواسی عبارتند از: سرمایه گذاری در کرواسی، مهاجرت به کرواسی از طریق تولد فرزند، ازدواح در کرواسی و … . قوانین هر کدام از این روش ها با هم متفاوت هستند. از این رو برای کسب اطلاعات دقیق می توانید به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای تمایندگی های معتبر در شهر های شیراز و تهران می باشد.

ویزاهای اخذ شده

سرمایه گذاری در کرواسی

برای مهاجرت به کرواسی همان طور که گفتیم بر مبنای شرایط شخصی و تصمیمات فردی راه های بسیاری موجود است که یکی از این راه های مهاجرتی سرمایه گذاری در کرواسی می باشد. به جهت سرمایه گذاری در کرواسی می توانید از راه ها و روش های مختلفی اقدام نمایید. به طور مثال می توان با خرید ملک در کرواسی، ثبت شرکت در کرواسی، خرید اوراق قرضه در کرواسی و … اقدام نمود.

البته برای حضور در کرواسی و اخذ اقامت کرواسی راه های دیگری هم وجود دارد. به طور مثال شما می توانید برای تحصیل در کرواسی مثلا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در کرواسی یا تحصیل داروسازی در کرواسی اقدام نمایید. در نقطه مقابل شما می توانید برای کار در کرواسی و اخذ ویزای کاری کرواسی هم اقدام کنید. از سال دو هزار میلادی، کرواسی یکی از سریع ترین اقتصاد های اروپای مرکزی بوده است ، بنابراین سرمایه گذاری در کرواسی به طور طبیعی در حال افزایش است. شرکای اصلی تجارت خارجی کرواسی کشور های ایتالیا و آلمان هستند. اگر چه کرواسی یک کشور باستانی با تارخچه قدیمی است اما در جبهه اقتصادی ، هنوز هم یک کشور جدید است.

به عبارتی سرمایه گذاری در کرواسی یکی از جدید ترین روند ها در این کشور می باشد. در کشور کرواسی امروزه پیشرفت های بیشتری در جهت اجرای اصلاحات ساختاری حاصل شده است ، هرچند سرعت اصلاحات کند است. تقریباً دو سوم اقتصاد کرواسی اکنون به بخش خصوصی واگذار شده است و حدود نود درصد دارایی های بانکی متعلق به بخش خصوصی است که اکثراً توسط سرمایه گذاران استراتژیک خارجی انجام می شود. در این راستا می توان گفت که سرمایه گذاری در این کشور به عنوان یک روند نو ظهور می تواند گزینه ای مناسب برای آینده نگری باشد.

سرمایه گذاری در بخش های مختلف اقتصادی کرواسی

بخش های مختلفی برای سرمایه گذاری در کرواسی وجود دارد که هر فرد می تواند برای حود در یکی از این بخش ها اقدامات لازم را به عمل برساند. در ابتدا باید به این نکته توجه داشته باشید که حدود شصت درصد تولید ناخالص داخلی کشور توسط بخش خدمات ایجاد می شود. گردشگری برای کشور کرواسی کاملاً حیاتی است ، زیرا این جنبه از بخش خدمات است که بیشترین درآمد و اشتغال را برای افراد ایجاد می کند.

جهانگردی بزرگترین منبع درآمد خارجی کرواسی است ، اما در حال حاضر تنها بخش کوچکی از سرمایه گذاری مستقیم خارجی را شامل می شود. علاقه اصلی سرمایه گذاری در کرواسی از طرف اروپایی ها صورت می گیرد. بانک های ایتالیایی در خصوصی سازی بانکی این کشور شرکت کنندگان اصلی بوده اند و آلمانی ها و اتریشی ها نیز در بخش بانکی سهم دارند. سایر بخش های مورد علاقه شامل تولید ، سیمان ، داروسازی ، برق و مخابرات است. باز هم ، سرمایه گذاران برجسته از آلمان و اتریش و همچنین هلند ، ایتالیا و سایر کشور های اروپایی از جمله اسلوونی و مجارستان وارد این کشور می شوند.

به همین ترتیب باید همه موارد احتمالی را در نظر داشته باشید ، اما فرصت های بسیاری برای شرکت های خارجی در طیف وسیعی از بخش ها وجود دارد. این پروژه ها شامل پروژه های اساسی زیرساختی در راه آهن ، راه ، نیرو ، آب ، نفت ، گاز ، ارتباطات از راه دور ، گردشگری ، کشتی سازی ، مراقبت های بهداشتی ، تجهیزات پزشکی ، کالا های مصرفی و مصالح ساختمانی است.


راه اندازی تجارت در کرواسی

کرواسی یک بازار آزاد برای سرمایه گذاران خارجی و کسانی است که برای انجام امور تجاری به این کشور می روند. سرمایه گذاران خارجی مشمول هیچ قانون یا آیین نامه خاصی نیستند. شما به عنوان سرمایه گذاری خارجی می توانید با همان شرایطی که ساختار های محلی فعالیت دارند تجارت را انجام دهید. علاوه بر این ، سرمایه گذاران خارجی ضمانت هایی دارند که در دسترس سرمایه گذاران داخلی نیست.

راه اندازی تجارت در کرواسی
راه اندازی تجارت در کرواسی

قانون اساسی کرواسی با خاتمه دادن یک سرمایه گذاری ، امکان بازگشت مجدد سود یا سرمایه را فراهم می کند. از این رو شما می توانید با خیال راحت تحارتی را در کرواسی راه اندازی نمایید. روش های بسیار زیادی برای سرمایه گذاری در کرواسی وجود دارد که در ادامه آن ها را بیان می کنیم.

روش های سرمایه گذاری در کرواسی

برای سرمایه گذاری در کرواسی می توان با روش های مختلفی اقدام نمود. به طور مثال شما می توانید با خرید ملک در کرواسی، ثبت شرکت در کرواسی، خرید اوراق قرضه در کرواسی و … برای سرمایه گذاری در این کشور اقدام نمایید. ما روش های مختلف سرمایه گذاری در این کشور را برای شما بیان می کنیم. البته یکی از مهم ترین بخش های سرمایه گذاری در کرواسی سرمایه گذاری در بخش گردشگری است که در ادامه ابتدا برای سرمایه گذاری در این بخش صحبت می کنیم.

سرمایه گذاری در بخش گردشگری در کشور کرواسی

با داشتن یک محیط طبیعی جذاب، میراث فرهنگی و تاریخی مشهور و تاکید بر کشور کرواسی به عنوان یک مقصد گردشگری ، ارزش بررسی برخی از فرصت های سرمایه گذاری ارائه شده در این بخش را دارد. از این رو در کرواسی می توان با آینده نگری سرمایه گذاری در کرواسی را با بخش گردشگری انجام داد. این کشور مطمئناً برای هر کسی که بخواهد بازار خوبی را ایجاد کند ، امکانات زیادی دارد. افراد زیادی برای گردش و تفریح برای تعطیلات به کرواسی می روند و از این رو می توان سرمایه گذاری در این بخش را سودآور دانست.

پیش بینی روند گردشگری هرگز آسان نیست ، و تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری مناسب مستلزم مطالعه دقیق است. از این رو لازم است تا به سوالاتی در این مورد پاسخ دهید. مثلا گردشگران کجا در کرواسی می روند؟ چرا برخی مناطق بیشتر از مناطق دیگر محبوب هستند؟ آیا روند های در حال توسعه وجود دارد؟ پاسخ به این سوالات در روند سرمایه گذاری کمک کننده خواهد بود. اداره آمار کرواسی آمار گردشگری را به طور منظم منتشر می کند. داده ها ماهانه ، سه ماهه و سالانه در دسترس هستند.

خرید ملک در کرواسی برای سرمایه گذاری

شهروندان خارجی می توانند املاک و مستغلات در کرواسی را خریداری کنند. اما یک تفاوت کوچک وجود دارد. تفاوت بستگی به این دارد که شما از اتحادیه اروپا بیایید یا خیر. اگر از کشوری خارج از اتحادیه اروپا آمده اید می توانید ملک را تحت قوانین این کشور به راحتی خریداری نمایید. برای خرید ملک باید ببینید که کشور شما توافق نامه ای را با کرواسی برای خرید ملک دارد  نه. اگر این توافق نامه موجود باشد شما می توانید برای خرید ملک اقدام نمایید.


نکته مهمی که باید به خاطر داشته باشید این است که فقط شهروندان کرواسی می توانند زمین های کشاورزی و جنگل ها را خریداری کنند. در واقع شما به عنوان یک فرد خارجی نمی توانید برای خرید زمین در این کشور اقدام نمایید و این قانون تا سال دو هزار و بیست و سه ادامه دارد.شما حتی می توانید بک شرکت تاسیس کنید و ملک را به عنوان مالکیت شرکت خریداری کند.

توجه داشته باشید که اگر یک شهروند خارجی باشید ، وام یا وام خرید خانه یا زمین در کرواسی ، آسان نیست. برای خرید ملک در این کشور در ابتدا باید توافقنامه پیش ار قرار داد را تنیم نموده و پس از آن لازم است تا به عنوان خریدار ده درصد از قیمت ملک را پرداخت نمایید. دقت داشته باشید که قبل از خرید ملک باید ببینید گه مالکیت قانونی به چه صورت است. پس از آن لازم است تا از وزارت امور خارجه نیز تاییدیه دریافت نمایید. یکی از مهم ترین نکات است که اگر شما به عنوان خریدار نتوانید هزینه و شرایط را تامین کنید، ده درصد پرداخت شده به شما بازگردانده می شود.

خرید ملک در کرواسی
خرید ملک در کرواسی

البته طبق قوانین کشور کرواسی اگر شرایط توافق توسط خریدار رعایت نشود، این فرد باید دو برابر مبلغ را پرداخت نماید. مهم ترین نکته دیگر این است که با خرید ملک در کرواسی می توانید اثامت کرواسی را کسب نمایید. در واقع شما می توانید برای اخذ اقامت این کشور پنح سال در کرواسی اقامت داشته و برای اخذ اقامت دائم کرواسی و در نهایت تابعیت کرواسی اقدام نمایید. پس مزیت این روش اقامت دائم و تابعیت کرواسی می باشد.

ثبت شرکت در کرواسی برای سرمایه گذاری

یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری در کرواسی از طریق ثبت شرکت در این کشور می باشد. در واقع ثبت شرکت در کرواسی می تواند همراه با مزایای بسیاری برای افراد باشد. مهم ترین مزیت این است که پس از پنح سال کار در کرواسی و پرداخت مالیات و ثبت شرکت می توان اقامت دائم کرواسی را اخذ نمود. شما در این راستا می بایست پنجاه و یک درصد از سهام شرکت را دریافت نمایید و مدارک مورد نیاز را ارائه کنید. برای ثبت شرکن در این کشور لازم است تا در ابتدا یک اسم برای شرکت خود انتخاب نموده و نام شرکت غیر تکراری باشد.

پس از آن لازم است تا ذفتری در کرواسی اجاره نموده و آدرس آن را ارائه نمایید. در مرحله بعد لازم است تا در بانک های کرواسی حساب بانکی باز نمایید. در مرحله بعد لازم است تا وکالت نامه ای برای این کار ارائه نمایید. اگر تمایل به ثبت شرکت در کرواسی داشته باشید لازم است تا حداقل سه نفر از اتباع این کشور را استخدام کنید. در نهایت این که لازم است برای ثبت شرکت مبلغ سیزده هزار و پانصد یورو سرمایه به عنوان سرمایه اولیه شرکت نیز ارائه نمایید. توجه کنید که هزینه اداری برای ثبت شرکت ها در این کشور نیز پانصد یورو می باشد.

سوالات متداول درباره سرمایه گذاری در کرواسی

بله کرواسی یکی از بهترین کشور ها برای سرمایه گذاری و زندگی است.

سرمایه گذاری در کرواسی به روش هایی همچون خرید ملک، ثبت شرکت، خرید اوراق قرضه و … امکان پذیر است.

بخش های مهم برای سرمایه گذاری در کرواسی عبارتند از: تولید ، سیمان ، داروسازی ، برق و مخابرات و …

بهترین بخش برای سرمایه گذاری بخش گردشگری است.

بله عموما سرمایه گذاری در این کشور منجر به اخذ اقامت دائم می شود.

بله با سرمایه گذاری در کرواسی می توان تابعیت آن را اخذ نمود.

بله با خرید ملک در این کشور می توان تابعیت و اقامت دائم را اخذ نمود.

برای ثبت شرکت بیش از سیزده هزار یورو سرمایه اولیه لازم است.

بله با پنج سال گذشت از ثبت شرکت می توان برای اخذ اقامت دائم و سپس تابعیت اقدام نمود.

بله در این صورت و با رعایت قوانین مبلغ بازگردانده می شود.

کشور های آلمان، اتریش، هلند و ایتالیا بیشترین سرمایه گذاری ها را در اتریش دارند.

اخبار مرتبط

اسکرول به بالا