071-91009294  | 021-88724227  |

سرمایه گذاری در فنلاند

سرمایه گذاری در فنلاند

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

دغدغه ها و مسائل اقتصادی مختلف باعث شده است تا افراد زیادی به جهت سرمایه گذاری در روند های مالی مختلف راه هایی را انتخاب کنند. روش ها و راه هایی که برای سرمایه گذاری انتخاب می شود هر کدام دارای شرایط خاص و ویژگی هایی هستند. در واقع برای سرمایه گذاری لازم است تا قوانین و مقررات اقتصادی یک کشور را به طور دقیق مورد بررسی قرار داد و سپس برای سرمایه گذاری تصمیم گیری نمود. سرمایه گذاری به روش های مختلفی امکان پذیر است. به طور مثال می توان با خرید مسکن در کشوری جدید یا سرمایه گذاری و ثبت شرکت و یا خرید سهام برای این مسئله اقدام نمود. در این مقاله ما به بررسی روند سرمایه گذاری در فنلاند می پردازیم.

مهاجرت به فنلاند از راه های مختلفی امکان پذیر است. در واقع برای مهاجرت به فنلاند می توان از روش های مختلفی اقدام نمود که برای هر فرد همراه با شرایط ویژه ای است. برای مهاجرت به فنلاند می توان از روش های مهاجرت کاری به فنلاند، مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو به فنلاند، مهاجرت سرمایه گذاری به فنلاند، مهاجرت از طریق تولد فرزند به فنلاند، مهاجرت از طریق ازدواج در فنلاند و … اشاره نمود. هر کدام از روش های مهاجرتی به نسبت شرایط شما دارای روند های خاصی هستند. برای مهاجرت به این کشور و انتخاب راه مناسب می توانید به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز و تهران می باشد.

ویزاهای اخذ شده

سرمایه گذاری در فنلاند

یکی از روش های مهاجرتی به فنلاند، سرمایه گذاری در فنلاند می باشد. سرمایه گذاری در فنلاند از روش های مختلفی امکان پذیر است. به طور مثال می توان با خرید ملک در فنلاند، ثبت شرکت در فنلاند، خرید اوراق قرضه در فنلاند و … برای حضور در این کشور اقدام نمود. البته قبل از هر کاری لازم است تا با قوانین سرمایه گذاری در این کشور و شاخص های اقتصادی مربوط به آن آشنایی کامل پیدا کرد. فنلاند که به طور رسمی با نام جمهوری فنلاند شناخته می شود هشتمین کشور بزرگ در کل اروپا است. فنلاند دارای یک اقتصاد صنعتی بسیار پیشرفته و دارای بخش خصوصی گسترده و همراه با نوعی فضای تجاری است که سرمایه گذاران خارجی بسیاری را به سمت خود جلب نموده است.

تدارکات و زیرساخت های مدرن یک مزیت اضافه برای کشور فنلاند است. وجود این زیر ساخت ها با بهترین شرایط کشور فنلاند را به عنوان دروازه محبوب به شرق تبدیل می کند زیرا به عنوان اصلی ترین مسیر مستقیم بین آسیا و اروپای شمالی عمل می کند. البته برای حضور در فنلاند می توان به روش های دیگری هم اقدام نمود. به طور مثال می توان برای کار در فنلاند و اخذ ویزای کاری فنلاند اقدام نمود. البته شما می توانید برای تحصیل در فنلاند به طور مثال تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فنلاند نیز اقدام نمایید.

دقت داشته باشید که در فنلاند علاوه بر زیر ساخت های پیشرفته و مدرن می توان به وجود و در اختیار داشتن ذخایر عظیم منابع طبیعی نیز اشاره نمود. فنلاند دارای منابع عظیمی از مس ، طلا ، چوب ، نقره و سنگ آهک است. جدا از این ها ، سرزمین فنلاند نیز از منابع طبیعی مانند آهن ، روی ، سرب و کروم در سراسر کشور برخوردار است. در این راستا باید به این نکته توجه داشت که طبق آمار های مجمع جهانی اقتصاد فنلاند معمولا در بین ده کشور برتر در زمینه اقتصاد رقابتی می باشد و بالا ترین میزان فارغ التحصیلی ها را نیز دارد.

فنلاند همچنین یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان جوب در جهان می باشد. از این رو دقت داشته باشید که با ایجاد یک تجارت در فنلاند ، نه تنها می توانید به بازار فنلاند دسترسی پیدا کنید بلکه می توانید دسترسی خوبی به بازار های کشور های اطراف نیز داشته باشید. فنلاند از دو دهه گذشته نرخ رشد اقتصادی مداوم داشته است. از این رو می توان گفت که گزینه ای مناسب برای سرمایه گذاری می باشد.

زمینه های اصلی سرمایه گذاری در فنلاند

در ابتدا باید به این نکته اشاره داشت که اقتصاد فنلاند بیشتر بر بخش خدمات مسلط است و این بخش بیش از شصت و پنج درصد از تولد ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می دهد. بخش بعدی نیز بخش تولیدی است که سی درصد تولید ناخالص داخلی فنلاند را تشکیل می دهد. اما ببینیم چه بخش هایی در فنلاند برای سرمایه گذاری مناسب هستند. بخش هایی که در فنلاند برای سرمایه گذاری مناسب هستند می توان به خدمات تجاری، انرژی پاک، فناوری اطلاعات و ارتباطات، لجستیک، املاک و مستغلات، صنعت معدن، خرده فروشی، مسافرت و گردشگری و بسیاری موارد دیگر اشاره نمود.

زمینه های اصلی سرمایه گذاری در فنلاند
زمینه های اصلی سرمایه گذاری در فنلاند

در برخی موارد بیشترین تاثیر در فنلاند را بخش خدمات تجاری و ساخت و ساز داشته اشت. در واقع می توان گفت که برخی شرکت ها با موضوعاتی هاص از قبیل ارتباطات از راه دور و مهندسی در بخش الکترونیک همراه با چشم انداز دقیقی در سرمایه گذاری است. از این رو با توجه به زمینه های مهم سرمایه گذاری در فنلاند می توان به این نکته اشاره داشت که سرمایه گذاری در فنلاند در برخی زمینه ها همراه با سودآوری های بسیاری خواهد بود. البته توجه داشته باشید که روند های سرمایه گذاری دیگری هم مانند خرید ملک یا سرمایه گذاری در بخش اوراق قرضه و سهام نیز می تواند همراه با مزایای بسیار زیاد و سود آوری بالایی باشد.

در کل باید به این نکته اشاره نمود که اقتصاد فنلاند در آستانه بین المللی سازی قرار دارد . دولت فنلاند بین سرمایه گذاران خارجی و داخلی هیچ تبعیضی قائل نمی شود. در واقع در این کشور مالکیت صد در صد در یک روند سرمایه گذاری برای فرد خواهد بود. البته این روند مالکیت برای صنایع مرتبط با بهداشت، امنیتی و مالی کشوری دارای سختی ها و پیچیدگی های خاصی می باشد. برای ارتقاء سرمایه گذاری در این کشور ، دولت فنلاند کمک های مالی زیادی به سرمایه گذاران ارائه می دهد. این کمک ها اصولا به شرکت هایی ارائه می شود که شرایط دولت فنلاند را برآورده می کنند.

شرکت های کوچک در فنلاند که این شرایط را دارند می توانند تا چهل و پنج درصد کل هزینه پروژه را به صورت کمک مالی از دولت فنلاند دریافت کنند. دولت فنلاند همچنین به شرکت هایی که بخش تحقیق و توسعه را ارائه می کنند ، کمک های بلاعوض اعطا می کند. این کمک های مالی در قالب وام با نرخ بهره کم ارائه می شود.

روش های سرمایه گذاری در فنلاند

همان طور که گفتیم یکی از راه های مهاجرت به فنلاند از طریق سرمایه گذاری در این کشور می باشد. برای سرمایه گذاری در فنلاند راه ها و روش های مختلفی وجود دارد. کشور فنلاند برای بهبود شرایط سرمایه گذاری در این کشور آژانسی را راه اندازی کرده است که با توجه به آن می توان به بهترین تصمیم برای سرمایه گذاری در این کشور رسید. هدف اصلی این آژانس ارائه کمک به شرکت هایی است که مایل به سرمایه گذاری در فنلاند هستند.

این آژانس اطلاعات کامل را در ارتباط با راهنمایی ها و انواع اطلاعات ارائه می دهد و شرایط را برای سرمایه گذاران در این کشور مهیا می کند. یک رشد اقتصادی پایدار ، یک زیرساخت عظیم همراه با یک موقعیت استراتژیک ، همه این ها واقعاً فنلاند را به یکی از مکان های مشهور تبدیل می کند که سرمایه گذاران خارجی برای حضور در این کشور اقدام می کنند.

خرید ملک در فنلاند برای سرمایه گذاری

خرید ملک در فنلاند یکی از روش های سرمایه گذاری در این کشور است که مزایا و سودآوری بسیار بالایی دارد. یکی از مزایای سرمایه گذاری در فنلاند این است که مانعی برای خرید ملک در فنلاند برای این افراد وحود ندارد و با حضور دقیق دولت در این بخش افراد خارجی هم می توانند اقدام به خرید ملک در فنلاند کنند. عموم خانه های ساخته شده در فنلاند با استفاده از کمک ها و یارانه های دولتی است که بیشتر متعلق به شهر داری ها و شرکت های زیر مجموعه آن ها می باشد. اصولا با توجه به شرایط سرمایه گذاری، سود خرید ملک در این کشور و در شهر های مختلف بیشتر بر روی آپارتمان های کوچک تر می باشد.

در فنلاند بهترین مکان برای خرید ملک را می توان به شهر هلیسنکی که مرکز این کشور است اشاره نمود و البته در این شهر نیز مرکز آن به عنوان گزینه مناسب سرمایه گذاری محسوب می شود. البته توجه داشته باشید که هزنیه خرید ملک در مرکز هلینسکی بسیار بیشتر از مکان های دیگر است. یک نکته بسیار مهم در ارتباط با خرید ملک در فنلاند وجود دارد و آن این است که خرید ملک در فنلاند نمی تواند باعث دریافت اقامت فنلاند و تابعیت فنلاند شود. از این رو در این روش نمی توان به اخذ اقامت دائم و تابعیت فنلاند اقدام نمود.

ثبت شرکت در فنلاند برای سرمایه گذاری

یکی از روش های سرمایه گذاری در فنلاند از طریق ثبت شرکت در فنلاند می باشد. دقت داشته باشید که روند ثبت شرکت در فنلاند آسان است اما باید در این زمینه کمک های خارجی نیز دریات نمود. برای ثبت شرکت در فنلاند لازم است تا از کمک های خارجی استفاده نمود و همچنین نیاز به مدارک خاصی است. این مدارک اصولا مورد بررسی بانک و اداره ثبت فنلاندی قرار می گیرد. یکی از بهترین مدل شرکت ها برای ثبت در فنلاند شرکت با مسئولیت محدود می باشد. شرکت خارجی با مسئولیت محدود نیاز به فرم هایی دارد که اصولا با نام osakeyhtiö شناخته می شود و مختصرا با نام Oy آن را می شناسند.

ثبت شرکت در فنلاند
ثبت شرکت در فنلاند

در این راستا به دلیل قوانین بسیار سخت و پیچیده، بخش افتتاح حساب بانگی همراه با چالش های بسیاری خواهد بود. قبل از اقدام برای ثبت شرکت لازم است تا جساب بانکی در این کشور فعال شود. پس از این که حساب بانکی فعال شد لازم است تا سرمایه مربوط به شرکت که اصولا دو هزار و پانصد یورو می باشد واریز شود. البته برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود عمومی لازم است تا حداقل هشتاد هزار یورو در حساب داشته باشید.

در این روش شما می توانید برای اخذ اقامت فنلاند نیز اقدام نمایید. البته دقت داشته باشید که برای ثبت شرمت لازم است تا حتما طرح کسب و کاری قدرتمند را ارائه نمایید. در واقع شما باید اثبات کنید که شرکت شما سودآوری خواهد داشت.

کارآفرینی در فنلاند برای سرمایه گذاری

یکی از روش های مهاجرتی به فنلاند به جهت سرمایه گذاری در این کشور از طریق کارآفرینی است. دقت داشته باشید که در این روش شما می بایست قبل از هر کاری اجازه اقامت فنلاند را دریافت نمایید. افرادی که قصد کارآفریننی در این کشور را دارند باید در اداره ثبت و اختراعات روند کاری خود را ثبت نمایند.

در این روش شما پس از پنج سال اقامت دائم در این کشور می توانید برای دریافت تابعیت فنلاند نیز اقدام نمایید.شما روند کارآفرینی خود را در این شرکت می توانید همراه با شراکت نیز پیش ببرید. در این روش لازم است تا شرایط مربوط به اجازه اقامت را به دقت بررسی کرده باشد و تمامی شرایط را مهیا کنید. دقت کنید که پس از ارائه درخواست لازم است تا هزینه ها را هم پرداخت نموده و منتتظر نتیجه نهایی باشید. توجه کنید که برای دریافت اقامت فنلاند از روش کارآفرینی باید طرح مورد نظر شما اظهارنامه ای مثبت را دریافت نماید.

سوالات متداول درباره سرمایه گذاری در فنلاند

بله فنلاند کشوری بسیار مناسب برای تحصیل و زندگی می باشد.

از جمله روش های سرمایه گذاری در فنلاند می توان به خرید ملک، ثبت شرکت، خرید اوراق قرضه و … اشاره نمود.

بخش های سرمایه گذاری عبارتند از: خدمات تجاری، انرژی پاک، فناوری اطلاعات و ارتباطات، لجستیک، املاک و مستغلات، صنعت معدن، خرده فروشی، مسافرت و گردشگری و …

از جمله این دلایل می توان به تدارکات و زیرساخت های قوی، اقتصاد مناسب، دروازه اروپا و آسیا و … اشاره نمود.

برخی از روش های سرمایه گذاری در فنلاند منجر به اقامت دائم می شوند.

تمامی روش های سرمایه گذاری در فنلاند منجر به اخذ تابعیت این کشور نمی شود.

خیر خرید ملک در فنلاند یکی از آسان ترین راه های سرمایه گذاری در فنلاند است.

خیر خرید ملک در فنلاند منجر به اخذ اقامت و تابعیت نمی شود.

برای ثبت شرکت هزینه ای بین دو هزار و پانصد یورو تا هشتاد هزار یورو باید پرداخت نمود.

بله ثبت شرکت در این کشور منجر به دریافت اقامت دائم این کشور می شود.

بله کارآفرینی در این کشور منجر به دریافت اقامت دايم فنلاند می شود.

اخبار مرتبط

اسکرول به بالا