071-91009294  | 021-88724227  |

سرمایه گذاری در آمریکا

خرید ملک در آمریکا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

روش های بسیار زیادی برای مهاجرت به کشور های مختلف وجود دارد. هر کدام از این روش ها دارای خصوصیات و ویژگی هایی هستند که می تواند برای هر فرد متفاوت باشد. شما می توانید برای انواع روش های مهاجرتی مانند مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کاری یا مهاجرت سرمایه گذاری اقدام نمایید. هر کدام از این روش ها برای هر فرد شرایط متفاوتی خواهد داشت. یکی از روش های بسیار جذاب برای مهاجرت افراد، روش سرمایه گذاری در کشور مورد نظر است. سرمایه گذاری در یک کشور می تواند به روش های خاصی مانند خرید ملک، ثبت شرکت، کارآفرینی و … صورت گیرد. در این مقاله هدف ما بحث در ارتباط با سرمایه گذاری در آمریکا می باشد.

مهاجرت به آمریکا بر خلاف تصور برخی از افراد از ایران نیز امکان پذیر است اما در این مسیر ممکن است چالش هایی پیش روی افراد مختلف باشد. برای مهاجرت به آمریکا می توان از روش های گوناگونی مانند مهاجرت تحصیلی و اعزام دانشجو به آمریکا، مهاجرت کاری به آمریکا، مهاجرت سرمایه گذاری به آمریکا، مهاجرت از طریق تولد فرزند در آمریکا، مهاجرت از طریق ازدواج در آمریکا و … امکان پذیر است. به دلیل شرایط خاص مهاجرت به آمریکا شما می بایست از کارشناسان و مشاوران موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد کمک بگیرید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز و تهران می باشد.

ویزاهای اخذ شده

سرمایه گذاری در آمریکا

همان طور که گفتیم یکی از روش های مهاجرت به آمریکا، سرمایه گذاری در آمریکا می باشد. سرمایه گذاری در آمریکا به روش های مختلفی امکان پذیر است. از جمله این روش ها می توان به ثبت شرکت در آمریکا، خرید ملک در آمریکا، کارآفرینی در آمریکا و … اشاره نمود. شما با توجه به شرایط خود می توانید برای هر کدام از این روش های سرمایه گذاری در آمریکا اقدام نمایید. البته به این نکته توجه داشته باشید که علاوه بر سرمایه گذاری در آمریکا می توان از روش های دیگری همچون کار در آمریکا و دریافت ویزای کاری آمریکا یا تحصیل در آمریکا و دریافت ویزای تحصیلی آمریکا در رشته هایی مثل پزشکی و دندانپزشکی در آمریکا نیز اقدام نمود.

براساس گزارش Doing Business 2020 بانک جهانی ، ایالات متحده به دلیل کیفیت فضای کسب و کار خود ، از بین صد و نود کشور رتبه ششم را برای سرمایه گذاری های خارجی در اختیار دارد. این کشور همچنان قدرت برتر اقتصادی جهان ، بزرگترین مرکز مالی بین المللی و سومین کشور بزرگ جهان از نظر جمعیت می باشد. ایالات متحده یکی از کشورهایی است که دارای بهترین عملکرد نظارتی در پرداخت مالیات است. در آمریکا با توجه به تغییرات به وجود آمده شروع به کار و سرمایه گذاری های تجاری آسان تر است و این به دلیل مسائلی چون ثبت آنلاین بیانیه اطلاعات برای شرکتهای با مسئولیت محدود و اجرای قراردادها همراه با پرونده الکترونیکی و پرداخت الکترونیکی هزینه دادگاه می باشد.

کشور آمریکا به دلیل دلیل پایگاه بزرگ مصرف کننده ، یک سیستم عدالت قابل پیش بینی و شفاف ، نیروی کار تولیدی ، یک زیرساخت بسیار پیشرفته و یک محیط تجاری که باعث نوآوری می شود به عنوان یکی از برترین مقصد ها برای سرمایه گذاری محسوب می شود. کشور های اصلی سرمایه گذار در ایالات متحده عبارتند از انگلستان ، کانادا ، ژاپن ، هلند ، لوکزامبورگ ، آلمان و سوئیس. بیشتر این سرمایه گذاری ها در فعالیت های تولیدی ، مالی و بیمه ای ، تجارت و نگهداری و اطلاع رسانی و ارتباطات است. طبق بررسی های صورت گرفته، ایالات متحده نخستین اقتصاد میزبان قبل از چین و هند برای افرادی است که قصد سرمایه گذاری های بین المللی دارند. از این رو می توان گفت که سرمایه گذاری در آمریکا همواره دارای مزیت های بسیار زیادی است.

بخش های اصلی سرمایه گذاری در آمریکا

کشور های بسیاری برای سرمایه گذاری در آمریکا اقدام کرده اند. اما مهم ترین و بیشترین سرمایه گذاری ها مربوط به کشور های انگلستان، ژاپن، آلمان ، ایرلند، فرانسه، سوئیس، هلند، سنگاپور، بلژیک،‌ اسپانیا، استرالیا و چین می باشد. اما این کشور ها در بخش های مختلفی سرمایه گذاری می کنند که ما قصد داریم در ادامه این مقاله این بخش ها را توضیح دهیم. بیشترین سرمایه گذاری  ها در آمریکا در بخش ساخت و ساز صورت می گیرد که چهل و هشت و نیم درصد را به خود اختصاص می دهد.

پس از آن بیشترین سرمایه گذاری ها به ترتیب در بخش های بیمه و مالی به میزان شانرده و سه دهم درصد، تجارت و عمده فروشی دوازده و هشت دهم درصد، نفت نه و شش دهم درصد، شرکت های هلدینگ غیر بانکی و خدمات حرفه ای علمی و فنی شش و چهار دهم درصد، بانکی شش و دو دهم درصد، فناوری اطلاعات پنج و شش دهم درصد، معدن چهار درصد، حمل و نقل و انبار داری دو و نه دهم درصد، املاک و مستغلات دو و هفت دهم درصد، تجارت خرد دو و هفت دهم درصد و برنامه های کاربردی دو و شش دهم درصد. رایج ترین شکل سازماندهی برای سرمایه گذاران خارجی ، شرکت با مسئولیت محدود است. شرکت های خارجی موجود در ایالات متحده به طور مثال شامل رولز رویس ، فولکس واگن ، BMW ، زیمنس ، ایرباس ، BASF ، بریجستون ، میشلین ، یونیلور ، شل و غیره هستند.

سرمایه گذاری در آمریکا از طریق خرید ملک

همان طور که گفتیم روش های مختلفی برای سرمایه گذاری در آمریکا وجود دارد. یکی از مهم ترین روش ها برای سرمایه گذاری در آمریکا، سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در آمریکا می باشد. یکی از سوالاتی که برای سرمایه گذاران در آمریکا به وجود می آید این است که آیا می توان از طریق سرمایه گذاری در آمریکا برای اقامت آمریکا یا پاسپورت آمریکا و تابعیت این کشور اقدام نمود. برخی از روش های سرمایه گذاری منجر به این امر می شوند. اما آیا خرید ملک در آمریکا نیز باعث اخذ اقامت این کشور می شود؟! این سوالی است که قصد داریم در ارتباط با آن پاسخگو باشیم.

خرید ملک در آمریکا
خرید ملک در آمریکا

روش خرید ملک در آمریکا که به عنوان یکی از مهم ترین روش های سرمایه گذاری در آمریکا نی باشد، نمی تواند منجر به دریافت اقامت آمریکا به صورت دائم شود. با این حال اگر شما قصد خرید ملک در آمریکا را داشته باشید می بایست با روشی برای حضور در آمریکا اقدام نمایید. در واقع شما باید در ابتدا وارد کشور آمریکا شده و سپس برای خرید ملک در ایالت ها یا شهر های مختلف آمریکا اقدامات لازم را انجام دهید. در واقع اگر تمایل به خرید مبک در آمریکا را دارید در ابتدا لازم است تا اقامتی اولیه در کشور آمریکا داشته باشبد و پس از دریافت آن برای خرید ملگ مورد نظرتان اقدام نمایید. اما ببینیم قیمت خرید ملک در آمریکا چگونه است؟! هزینه خرید ملک در هر کدام از شهر های آمریکا متفاوت از دیگری می باشد.

به طور مثل برای خرید ملک در دالاس هزینه برای هر متر مربع واحد مسکونی دو هزار و چهارصد دلار می باشد. برای هر متر مربع ملک مسکونه در بوستون هزینه ده هزار دلار می باشد. هزینه خرید ملک برای هر متر مربع در شهر کلمبیا هزار و سیصد و هفتاد و یک دلار می باشد. هزینه خرید ملک در نیویورک برای هر متر مربع به طور مبانگین چهارده هزار دلار می باشد. برای خرید ملک در همیلتون باید هزار و چهارصد دلار برای هر متر مربع پرداخت نمود. هزینه خرید ملک در اونتاریو برای هر متر مربع واحد مسکونی سه هزار و هشتصد دلار می باسد. خرید ملک در پترسون نیز هزینه ای به اندازه هزار و پانصد دلار در هر متر مربع دارد و هزینه برای هر متر مربع واحد مسکونی در اورلاندو حدودا دو هزار و پانصد دلار می باشد.

ثبت شرکت در آمریکا برای سرمایه گذاری

یکی دیگر از راه های سرمایه گذاری در آمریکا از طریق ثبت شرکت در این کشور می باشد. ثبت شرکت در هر کشوری دارای قوانین خاصی است و در آمریکا نیز قوانین مربوط به خود را دارد. یکی از نکاتی که در ارتباط با ثبت شرکت در آمریکا باید به آن توجه داشته باشید این است که ثبت شرکت در آمریکا برای ایرانی ها همراه با چالش های بسیاری خواهد بود و ممکن است این افراد دچار سختی در این زمینه شوند. در واقع برای ثبت شرکت در این کشور لازم است تا مراحل سخت و پیچیده ای را پشت سر گذاشت.

در کشور آمریکا انواع مختلفی از شرکت ها را می توان به ثبت رساند و برای آن ها فعالیت نمود. از جمله شرکت هایی که در کشور آمریکا می توان برای ثبت آن ها اقدام نمود عبارتند از: شرکت با مسئولیت محدود، شرکت سهامی، شرکت مشارکتی و شرکت انحصاری. بیشترین مدل شرکت هایی که در کشور آمریکا ثبت می شود شرکت با مسئولیت محدود می باشد. شذکت با مسئولیت محدود را در آمریکا با عنوان شرکت های LLC می شناسند. برای این که بخواهید شرکت با مسئولیت محدود را در کشور آمریکا ثبت نمایید لازم است تا مبالیغی را به عنوان سرمایه به این کشور وارد نمایید.

سرمایه در این مدل شرکت در آمریکا از یک دلار شروع می شوذ و به طور کلی برای ثبت شرکت در آمریکا با این مدل مبلغ هاصی در مظر گرفته نشده. اما یکی دیگر از راه های ثبت شرکت در آمریکا این است که شما عضو نوع خاصی از شرکت ها در آمریکا با عنوان OFFSHORE LLC شوید. از این رو با این روش ها می توان برای ثبت شرکت در آمریکا و سرمایه گذاری در این کشور اقدام نمود.

کارآفرینی در آمریکا و سرمایه گذاری در این کشور

یکی دیگر از روش های بسیار مهم برای سرمایه گذاری در آمریکا سرمایه گذاری در این کشور از طریق کارآفرینی می باشد. سرمایه گذاری از طریق گارآفرینی در آمریکا را عموما با عنوان ویزای سرمایه گذای EB5 می شناسند. با داشتن این مدل ویزای آمریکا می توان در مدت دوازده تا هجده ماه گرین کارت کشور آمریکا را دریافت نمود. البته باید توجه داشته باشید که این ویزا برای ایرانی ها فعلا بسته شده است و امکان دریافت آن وجود ندارد.

کارآفرینی در آمریکا
کارآفرینی در آمریکا

اما برای کارآفرینی در آمریکا لازم است تا فرد مبلغ پانصد هزار دلار در بخش های خاصی از آمریکا سرمایه گذاری کرده باشد. یا این که با سرمایه گذاری یک میلیلون دلاری که ده شغل تمام وقت را برای ده کارمند ایجاد کند. در این روش ها می توان ویزای مذکور را دریافت نمود.

خرید اوراق قرضه و سرمایه گذاری در آمریکا

روش خرید اوراق قرضه یکی دیگر از روش های سرمایه گذاری در کشور آمریکا می باشد که همراه با مزایای زیادی است. در این روش لازم است تا به خرید این اوراق اقدام نمود. روش اوراق قرضه برای افرادی که از خارج از آمریکا قصد تحصیل در این کشور را دارند می تواند همراه با چالش های بسیاری باشد.

دقت کنید که در این روش فرد متقاضی می تواند مبلغ یک میلیون دلار را به عنوان شرکت در بخش های عمرانی و … سرمایه گذاری نماید و اوراق قرضه را خریداری کند. نکته مهم در این باره این است که سرمایه گذاری از این روش منجر به اخذ اقامت فرد و خانواده او می شود.

سوالات متداول درباره سرمایه گذاری در آمریکا

بله آمریکا یکی از بهترین کشور ها برای تحصیل و زندگی می باشد.

سرمایه گذاری در آمریکا از روش هایی چون خرید ملک، ثبت شرکت، اوراق قرضه و … امکان پذیر است.

سرمایه گذاری در آمریکا در برخی از مدل ها می تواند منجر به اقامت دائم شود.

بیشترین سرمایه گذاری ها مربوط به انگلستان، ژاپن، آلمان ، ایرلند، فرانسه، سوئیس، هلند و … می باشد.

بیشترین سرمایه گذاری در بخش های ساخت و ساز، بیمه و مالی، تجارت عمده و تجارت خرد و … می باشد.

خیر خرید ملک منجر به دریافت اقامت آمریکا نمی شود.

از جمله این ویزا ها می توان به ویزای سرمایه گذای EB5داشاره نمود.

بهترنی مدل شرکت با مسئولیت محدود است.

اخبار مرتبط

اسکرول به بالا