071-91009294  | 021-88724227  |

قوانین سرمایه گذاری در املاک و مستغلات خارج از کشور

قوانین سرمایه گذاری در املاک و مستغلات خارج از کشور

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

مهاجرت به کشور های مختلف همواره با شرایط خاصی همراه بوده است. در واقع اگر شما متقاضی مهاجرت به کشور های خارجی هستید، باید پس از مشخص کردن مسیر مهاجرتی خود، در ارتباط با شرایط مهاجرت نیز اطلاعات کافی داشته باشید. به عبارتی هر نوع از مهاجرتی و هر روشی برای خود قوانین و مقررات خاصی دارد. هر کدام از این قوانین برای شروع و ادامه روند مهاجرت از اهمیت بسیاری برخوردارند. سرمایه گذاری نیز یکی از مدل های مهاجرتی می باشد. به واسطه این روش افراد می توانند سرمایه خود را با روش های مختلفی در کشور های گوناگون سرمایه گذاری نمایند. در این مقاله نیز هدف ما بررسی قوانین سرمایه گذاری در املاک و مستغلات خارج از کشور می باشد.

سرمایه گذاری یکی از روش ها و راه هایی است که به واسطه آن متقاضیان می توانند به کشوری جدید مهاجرت کنند. اما توجه به این نکته ضروری است که شرایط سرمایه گذاری کاملا وابسته به مقصدی است که قصد سرمایه گذاری در آن را دارید. به طور مثال شرایط مهاجرت سرمایه گذاری در آمریکا با شرایط مهاجرت سرمایه گذاری در آلمان متفاوت از هم هستند. به جز روش سرمایه گذاری برای مهاجرت می توان از روش های دیگری هم اقدام نمود. به طور مثال شما می توانید برای مهاجرت کاری یا مهاجرت تحصیلی هم اقدام نمایید. مثلا می توان مهاجرت کاری به فرانسه یا مهاجرت تحصیلی به کانادا را انتخاب نمود. در زمینه مهاجرت می توانید به مشاوران موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز و تهران می باشد.

قوانین سرمایه گذاری در املاک و مستغلات خارج از کشور

سرمایه گذاری به روش ها و راه های بسیاری امکان پذیر است. به طور مثال می توان از طریق ثبت شرکت، خرید ملک، بازنشستگی، تمکن مالی و غیره اقدام نمود. هر کدام از این روش ها در هر کشوری قوانین خاص خود را دارند. مثلا باید بدانید که خرید ملک در برزیل متفاوت از خرید ملک در لیتوانی است یا ثبت شرکت در آلمان شرایط متفاوتی با ثبت شرکت در ایرلند دارد. از این رو باید برای هر روش قوانین خاص آن را بدانید. البته همان طور که گفتیم مهاجرت کاری و تحصیلی هم می تواند انتخاب مناسبی باشد. مثلا  کار در ایتالیا یا تحصیل در کره جنوبی گزینه های مهاجرتی خاصی هستند.

با این حال باید توجه داشته باشید که سرمایه گذاری در املاک و مستغلات بین المللی یک روش متنوع برای کسب درآمد است. همانند خرید خانه ، انتخاب سرمایه گذاری در املاک و مستغلات کاملاً مربوط به مکان است. سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در خارج از کشور راهی برای ایجاد تنوع در بازار های بین المللی است. الکس لاورنوف ، نماینده Warburg Realty در نیویورک، می گوید: “املاک و مستغلات خارجی می توانند یک سرمایه گذاری طولانی مدت بسیار سودآور باشند و می توانند درآمد منفعلانه ای ایجاد کنند.” البته باید به این نکته توجه داشته باشید که سرمایه گذاری در املاک و مستغلات همواره دارای ریسک است و در این زمینه باید دقت کافی موجود باشد.

به همین دلیل قبل از هر اقدامی برای سرمایه گذاری، شما باید بتوانید مواردی را که می توانند قیمت و ارزش املاک و مستغلات را تحت تأثیر قرار دهند بررسی کنید. این موارد مانند گردشگری، حمل و نقل ، فرهنگ و غیره قابل بازرسی و مطالعه هستند و می تواند بازده سرمایه گذاری شما را بسیار تحت تأثیر قرار دهند. در ادامه ما قوانین مهمی را بیان می کنیم. این قوانین برای افرادی که قصد سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در خارج از کشور را دارند،‌ اهمیت بسیار بالایی دارد. 

اطلاعات فرهنگی خود را تکمیل کنید

سرمایه گذاری در یک کشور خارجی بدون درک چیزی در مورد جغرافیا ، فرهنگ یا آداب و رسوم می تواند منجر به شرایط بسیار چالش برانگیز و سختی برای شما شود. به همین دلیل شما باید ابتدا محله و منطقه ای که قصد دارید در آن برای خرید ملک اقدام کنید وقت بگذارید. این کار باعث می شود تا شما شرایط منطقه مورد نظر را به خوبی درک کنید. همچنین از نظر میزان سودآوری یک سرمایه گذاری برای بلند مدت، فرصتی بسیار مناسب است. در واقع با این کار شما راحت تر می توانید ملک یا زمین مورد نظر را خریداری نمایید.

اطلاعات فرهنگی خود را تکمیل کنید
اطلاعات فرهنگی خود را تکمیل کنید

با اطلاع دقیق از محل خرید و سرمایه گذاری در املاک و مستغلات،‌ شما می توانید، پتانسیل توسعه آینده و پیشرفت را ببینید، زیرا این امر احتمالاً می تواند بر سودآوری و ارزش آینده سرمایه گذاری شما تأثیر بگذارد. پس قبل از این که در زمینه سرمایه گذاری برای خرید املاک اقدام کنید، کشور،‌ شهر و منطقه مورد نظر را به طور دقیق بررسی کنید. این مدل بررسی ها می تواند شما را برای خرید مطمئن تر کند. در نقطه مقابل با بررسی دقیق می توانید از مشکلات و چالش های مختلف جلوگیری نمایید. 

اطلاع از شرایط قانونی سرمایه گذاری املاک و مستغلات

نکته بسیار مهم اسن است که قبل از خرید املاک و مستغلات در خارج از کشور، درک دستورالعمل های قانونی برای این کار بسیار مهم است. به عبارتی برای این که بتوانید در این زمینه سرمایه گذاری کنید، لازم است تا قوانین و مقررات مربوط به کشور و منطقه مورد نظر را به درستی بررسی نمایید. در حقیقت باید قوانین مالکیت زمین در کشور مورد نظر را برای افراد خارجی بررسی کنید. شرایط هر کشور متفاوت است و مهم است که بدانید محدودیتی در مورد نوع و مکان ملکی که می توانید خریداری کنید وجود دارد یا خیر. به عنوان مثال، یک کشور ممکن است به خارجی ها اجازه دهد زمین بخرند ، اما ساختمان نه و یا برعکس.

یا ممکن است برای خرید ملک در یک زیربنای معین مجوز ویژه ای از دولت لازم باشد. درک قانون می تواند به جلوگیری از گام های اشتباه در تأمین سرمایه گذاری در ملک خارجی کمک کند. به همین دلیل حتی اگر خودتان امکان بررسی دقیق قوانین را ندارید، می توانید از وکلا یا مشاوران در این زمینه کمک بگیرید. این افراد اطلاعات دقیق را برای شما ارائه می دهند. 

انتخاب مناسب سرمایه برای سرمایه گذاری املاک و مستغلات

ممکن است سرمایه گذاری کلان بر اساس پتانسیل بازگشت وسوسه انگیز باشد، اما ممکن است هنگام خرید املاک و مستغلات خارج از کشور برای اولین بار ، این مقدار کمی چالش برانگیز به نظر برسد. ممکن است شما از همان ابتدا برای خرید های با هزینه بالا تر و سرمایه های بیشتر اقدام کنید، اما بر اساس توصیه متخصصان در این زمینه، سرمایه گذاری از مقادیر پایین تر نتیجه بهتری خواهد داشت. در واقع با این روش اگر اشتباهی کنید و ضرری اتفاق بیفتد، زیان حاصله چشمگیر نخواهد بود.

از این رو می توان گفت سرمایه گذاری با هزینه های کم تر، روش خوبی برای آزمایش روند سرمایه گذاری است. اگر سرمایه گذاری اولیه موفقیت آمیز باشد ، اقدام به سرمایه گذاری بزرگتر گام بعدی است. به یاد داشته باشید که برای جلوگیری از ایجاد شرایط سخت در آینده، لازم است تا از سرمایه گذاری های بسیار زیاد جلوگیری نمود. به واقع بهترین انتخاب این است که شما از مقادیر بسیار کم و مناسبی برای سرمایه گذاری استفاده کنید. در این صورت است که می توانید به موفقیت در روند سرمایه گذاری املاک و مستغلات دست پیدا کنید. 

دید دقیقی به سرمایه گذاری املاک و مستغلات داشته باشید

همانطور که می دانید در این مقاله هدف ما بررسی روند سرمایه گذاری املاک و مستغلات در خارج از کشور و قوانین مربوط به آن می باشد. بررسی این قوانین به ما کمک می کند تا بتوانیم به عنوان متقاضیان سرمایه گذاری در این بخش، به نتیجه مطلوبی دست پیدا کنیم. از این رو یکی از مهم ترین موارد را برای شما بیان می کنیم. برای سرمایه گذاری املاک و مستغلات لازم است تا دید وسیعی داشته باشید و از نگاه تونلی به روند سرمایه گذاری خود جلوگیری کنید.

در واقع املاک و مستغلات خارجی می توانند ترکیب دارایی یک سرمایه گذار را افزایش دهند ، اما مهم است که هنگام انتخاب املاک از دریچه وسیع نگاه کنید. به عبارتی زمانی که شما در مسیر سرمایه گذاری املاک و مستغلات در کشوری جدید قرار می گیرید، با توجه به تفاوت های موجود به سبب جغرافیای مختلف می توانید چالش های زیادی را تجربه کنید. از این رو باید با دید دقیق تری مسائل را بنگرید. دید باز تر و دقیق تر یعنی این که تمام شرایط و موارد مربوط به خرید ملک در کشور یا شهر مورد نظر را بررسی نمایید. 

بررسی شرایط مالی برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات

یک تصمیم کلیدی که می تواند بر نتایج سرمایه گذاری در املاک و مستغلات در خارج از کشور تأثیر بگذارد ، حول محور سرمایه برای خرید ملک می چرخد. پول نقد پادشاه است! اما در این زمینه نکات بسیار زیادی وجود دارد که باید به بررسی آن ها بپردازید. شما برای سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات می توانید به بانک ها مراجعه نمایید. در واقع برخی کشور ها حتی برای سرمایه گذاران خارجی هم وام مسکن ارائه می دهند. اما هر كشور قوانین خاص خود را در مورد میزان وام خود ارائه می دهد.

علاوه بر این، قوانین بانکی برای دریافت وام ممکن است تفاوت زیادی با قوانین بانکی در کشور شما داشته باشد. مسئله دیگر این است که پرداخت نرخ بهره وام بسته به شرایط نرخ بهره در آن کشور امکان پذیر است. اگر شما برای سرمایه گذاری خود پول نقد داشته باشید، روند خرید ملک می تواند بدون هیچ دردسری اتفاق بیفتد. دقت داشته باشید که برای اخذ وام باید به دقت شرایط مورد نظر را بررسی نموده و از مشکلات احتمالی جلوگیری نمایید. در هر کشوری شرایط وام مسکن متفاوت است و می تواند تنها بخشی از هزینه خرید را به شما پرداخت نماید. البته برخی از کشور ها وام هایی ارائه می دهند که به واسطه آن ها می توان کل پول را پرداخت نمود. 

بررسی مالیات های موجود بر املاک و مستغلات

افزودن املاک و مستغلات خارجی به سبد سرمایه گذاری، می تواند همراه با قوانین مالیاتی جدیدی باشد. به همین دلیل همیشه با درک کاملاً واضحی از پیامدهای مالیاتی مربوط به خود سرمایه گذاری، به ویژه از نظر مالیات بر درآمد، درآمد و سود سرمایه ، به معامله بپردازید. در واقع باید بدانید که برنامه ریزی مالی مهم است و عدم انجام صحیح آن می تواند خسارت بزرگی در بازگشت کل سرمایه گذاری بین المللی شما داشته باشد. از این رو قبل از خرید ملک مورد نظر اقدام به بررسی شرایط مالیاتی نمایید.

دقت داشته باشید که در این زمینه باید نیاز های نقدینگی خود را هم در نظر داشته باشید. به عبارتی شما باید مقادیر خاصی از سرمایه خود را به شرایط سرمایه گذاری اختصاص دهید. بررسی مالیات های مختلف و گزینه های گوناگون خرید ملک به ما این امکان را می دهد تا در جهت هزینه کرد و سرمایه گذاری خود دقت بسیار زیادی به خرج دهید. قوانین مالیاتی در هر کشور متفاوت است. مثلا در کشوری ممکن است صرفا در زمان خرید ملک از شما مالیات گرفته شود. اما در کشور دیگری هم در زمان خرید ملک از شما مالیات اخذ شود و هم در صورتی که آن را اجاره دهید،‌ مالیات بر اجاره را نیز پرداخت نمایید. 

بررسی مالیات های موجود بر املاک و مستغلات
بررسی مالیات های موجود بر املاک و مستغلات

سوالات متداول در ارتباط با قوانین سرمایه گذاری در املاک و مستغلات خارج از کشور

  1. آیا سرمایه گذاری در املاک و مستغلات گزینه مناسبی برای مهاجرت است؟

    بله یکی از روش های مهاجرتی سرمایه گذاری از طریق املاک است که در برخی کشور ها نیز منجر به اقامت و تابعیت می شود.

  2. آیا شرایط سرمایه گذاری در املاک و مستغلات برای هر کشور با هم یکسان است؟

    خیر روش های سرمایه گذاری املاک و مستغلات در هر کشور متفاوت با دیگری است.

  3. چه روش هایی برای مهاجرت سرمایه گذاری وجود دارد؟

    علاوه بر روش سرمایه گذاری در خرید ملک می توان از روش های دیگری مانند ثبت شرکت، بازنشستگی، کارآفرینی و غیره هم استفاده نمود.

  4. اطلاع از قوانین سرمایه گذاری در املاک و مستغلات خارج از کشور چه مزایایی دارد؟

    با اطلاع از این قوانین می توان در مقابل چالش ها و مسکلات ناشی از سرمایه گذاری ایستادگی کرد.

  5. اولین قدم برای اطلاع از قوانین سرمایه گذاری در املاک و مستغلات خارج از کشور چیست؟

    اولین قدم در این زمینه تکمیل اطلاعات فرهنگی در ارتباط با املاک و مستغلات می باشد.

  6. چه مواردی در روند سرمایه گذاری املاک بر قیمت آن ها تاثیر دارد؟

    این موارد عبارتند از: گردشگری، حمل و نقل ، فرهنگ، شرایط اقتصادی و سیاسی و غیره. 

  7. آيا برای خرید املاک و مستغلات در خارج از کشور می توان برای وام درخواست داد؟

    بله برای خرید ملک بانک ها وام هایی را در نظر می گیرند.

  8. قوانین سرمایه گذاری در املاک و مستغلات خارج از کشور شامل چه مواردی است؟

    این قوانین عبارتند از: بررسی شرایط فرهنگی، بررسی شرایط قانونی، اطلاع از شرایط مالی، بررسی مالیات ها، دید مناسب در خرید و غیره.

  9. بررسی مالیات های موجود بر سرمایه گذاری در املاک و مستغلات چه کمکی می کند؟

    بررسی مالیات ها در ارتباط با هزینه ها و چالش های پیش رو بسیار کمک کننده است.

  10. آیا برای سرمایه گذاری در املاک و مستغلات خارج از کشور باید از سرمایه های زیاد استفاده کرد؟

    خیر در این زمینه توصیه متخصصان اقدامات قدم به قدم است. از این رو در ابتدا باید از سرمایه های کم شروع کرد.

  11. اطلاع از شرایط قانونی سرمایه گذاری املاک و مستغلات چه کمکی به متقاضیان می کند؟

    اطلاع از شرایط قانونی شما را با محدودیت های موجود در این زمینه آشنا می کند.

اسکرول به بالا