071-91009294  | 021-88724227  |

سبک زندگی برنامه نویسان بزرگ اروپایی

سبک زندگی برنامه نویسان بزرگ اروپایی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

افراد بزرگ همیشه می‌توانند الگوی خوبی برای کسانی باشند که در همان مسیر گام بر می‌دارند. برنامه نویسی، با این‌حال که قدمت چندانی ندارد، اما توانسته به سرعت مسیر پیشرفت را طی کند و به یکی از اصلی‌ترین مشاغل این روزها تبدیل شود.

شاید تصور کنید که یادگیری برنامه‌نویسی بسیار سخت است؛ اما بد نیست بدانید که این تازه اول راه است. شاید شروع این راه، سخت باشد، اما سخت‌تر از آن این است که بدانید چگونه باید این مسیر را طی کنید تا به قله‌های موفقیت دست یابید‌‌. قطعا با تنها چند ماه آموختن، نمی‌توانید به یکی از بزرگ‌ترین برنامه‌نویسان تبدیل شوید. آموختن تا انتهای مسیر بو شما همراه است.

اروپا مهد برنامه‌ نویسی است. برنامه نویسان بسیار بزرگی در اروپا بوده‌اند که می‌توانید با نیم نگاهی به سبک زندگی آنها، متوجه شوید، چه مسیر سختی را طی کرده‌اند تا به اینجا رسیده‌اند. با ما همراه باشید تا نه تنها با سبک زندگی چند تن از این برنامه‌نویسان بزرگ آشنا شویم؛ بلکه جنبه‌های مثبت شغل برنامه‌نویسی را نیز برایتان ذکر کنیم.

سبک زندگی برنامه‌نویسان بزرگ

مهم نیست از چه سنی شروع به برنامه‌نویسی کرده‌اید. تحصیلات آکادمیک دارید، یا در سنین بالاتر اقدام به یادگیری نموده‌اید. در هر حال برنامه نویسی از آن دست شغل‌هایی است که هرگز دیر نیست. آنچه در ادامه می‌خوانید، تبدیل یک برنامه نویس مبتدی به یکی از بزرگ‌ترین برنامه نویسان است.

دنیس نپراونیک

برنامه نویس اتریشی که اکنون در آلمان زندگی می‌کند، در ابتدا تنها یک منشی بوده‌ است. او طی دوره‌ای به عنوان دبیر کارآموز مشغول به کار بود. اما اشتباه نکنید. همین شغل جرقه‌ای شد تا به شغل برنامه‌نویسی ادامه دهد. هر چند برنامه نویسی شغل اصلیش نبود، اما کار با  ورد و اکسل و دلفی باعث شد تا به این رشته کم کم علاقه پیدا کند. البته لازم به ذکر است که به گفته‌ خود او در داستان زندگیش، او بعد از آن‌ هم به برنامه نویسی به عنوان شغل نگاه نمی‌کرد‌ بلکه تلاش می‌کرد تا در کنار شغل اصلی و ادامه‌ی تحصیل در دانشگاه، برنامه نویسی را نیز بیاموزد.

نپراونیک در انتهای داستان زندگیش توصیه می‌کند، برای ورود به شغل برنامه نویسی دو مسیر را باید طی کنید. اول مسیر کوتاه و سریع. این مسیر به شما نشان خواهد داد که  آیا به طور کلی به این رشته علاقه دارید یا خیر. اگر پاسخی که به دست آوردید مثبت بود، می‌توانید مسیر طولانی را آرام آرام طی‌ کنید. سعی کنید به برنامه نویسی در ابتدا به عنوان شغل دوم و تفریح نگاه کنید.

ایوان تاکارلیکوف

ایوان تاکارلیکوف نیز یکی از برنامه نویسانی است که تصمیم نداشت برنامه نویس شود. او در دوران دبیرستان، تنها برنامه‌نویسی را به عنوان یکی از امتحاناتی که باید سپری کند آموخته بود. اما پس از این‌که در سن پترزبورگ مشغول ادامه‌ی تحصیلات آکادمیک شده بود، متوجه شده بود که به یک شغل برای کسب درآمد نیازمند است.

سال اول تحصیلات به هر شغلی تن داده بود، اما پس از آن، احساس کرده بود باید کار دیگری کند و تلاش کرده بود با کمک چند کتاب برنامه‌نویسی را بیاموزد. پس از این‌که در اولین تجربه‌ی کاری خود با شکست مواجه شده بود، از پا ننشست و به عنوان کارآموز در شرکتی استخدام شد و بدین ترتیب شغل خود را به عنوان برنامه‌نویس با درآمد بسیار عالی پیدا کرده بود.

ایوان در ادامه‌ی داستان زندگی خود می‌نویسد: برنامه‌نویسی هیچ سختی خاصی ندارد. فقط باید بدانید به چه چیزی علاقه دارید و مسیر خود را شروع کنید. در طی مسیر مدام بر دانش شما افزوده می‌شود. برنامه‌نویسی را امتحان کنید و ثمرات خارق‌العاده‌ی آن را ببینید.

کریل شرینکن

کریل آلمانی از کودکی مانند خیلی از ما با کامپیوتر بزرگ شده است. اما برای او کامپیوتر تنها یک سرگرمی و بازی بود. حتی زمانی که یکی از دوستانش برای یادگیری C++ به کلاس رفته بود، او تصور کرده بود که این حجم از کد گذاری بسیار خسته کننده و کسل کننده است.

چند سال بعد خیلی اتفاقی پدرش نرم افزاری را برای ایجاد یک وب سایت در اختیارش گذاشته بود و او دریافته بود HTML خیلی جذاب‌تر است. به همین طریق و نه به صورت آکادمیک، طراحی سایت را آغاز کرده بود و از این راه اقدام به کسب درآمد کرده بود.

شاید تصور نکنید اما بعد از مدتی او جاوا اسکریپت را آموخته بود و الان سال‌هاست در نقش طراح سایت کسب درآمد می‌کند.

او درباره کار خود می‌نویسد: کارهای اولیه من بسیار خام و ابتدایی بود. اما هرچه بیشتر پیش رفتم، تجربیاتم باعث شد تا کارهایم‌ پیشرفت داشته باشند.

سبک زندگی برنامه نویسان بزرگ اروپاییجنبه‌های مثبت شغل برنامه نویسی چیست؟

آنچه از این داستان‌ها می‌توانید دریابید این است که برنامه‌نویسی پیش از هر چیز علاقه و البته کمی استعداد می‌خواهد. از ویژگی‌های جذاب برنامه‌نویسی این است که می‌توانید در طی مسیر بیاموزید و هر روز بر دانش خود بیافزایید.

شاید شما هم تصور کنید برنامه نویسان افراد منزوی، درونگرا و افسرده‌ای هستند. اما اینگونه نیست. مزایای زندگی برنامه نویسان، شامل حقوق بالا، خودمختاری شغلی و انعطاف پذیری شغلی همه از مزایایی است که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.

درآمد بالا در مقایسه با ساعات و سختی شغل یکی از مزایایی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. در ضمن فراموش نکنید برای یک برنامه نویس، همیشه کار هست. پیشرفت تکنولوژی در همه‌ی جنبه‌های زندگی باعث شده است تا نیاز به برنامه‌نویسی به قدری افزایش یابد که می‌توانید دستمزدتان را تا آنجا که تصور می‌کنید افزایش دهید.

از دلایل افزایش دستمزد برنامه‌نویسان می‌توان اینگونه گفت که سیلیکون ولی یکی از اصلی‌ترین عوامل این افزایش قیمت بود. برنامه‌نویسانی که آنجا مشغول به فعالیت هستند، نه تنها حقوق بالایی می‌گیرند، بلکه از ناهار رایگان، بازی‌های ویدئویی در دفتر، ماساژ، مراسم شنبه و حتی از مزایای عجیب و غریب بیشتری بهره‌مند می‌شوند.

برنامه‌نویسی بیشتر جنبه‌ی سرگرمی دارد تا کار و می‌توانید در کنار آن شغل دیگری هم داشته باشید تا هم پول بیشتری کسب کنید و هم وقت خود را صرف کنید.

کلام آخر

اگر ترجیح می‌دهید شما هم مانند برنامه‌نویسان بزرگ اروپایی زندگی کنید، می‌توانید یادگیری را سرلوحه کار خود قرار دهید و از این همه زمانی که دارید لذت ببرید. هم کسب درآمد کنید هم از سرگرمی برنامه نویسی لذت ببرید. برنامه نویسی مسیری طولانی است که هر لحظه می‌تواند به شما چیزهای زیادی بیاموزد.

 

اسکرول به بالا