071-91009294  | 021-88724227  |

ساختار آموزشی کشور سوئیس

ساختار آموزشی کشور سوئیس

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

سیستم و ساختار آموزشی کشور سوئیس در سطح بین المللی به رسمیت شناخته شده است. علاوه بر موسسات دولتی، سوئیس همچنین انتخاب گسترده ای از آموزش عالی در مدارس خصوصی ارائه می دهد. هر دو موسسات عمومی و خصوصی طیف گسترده ای از آموزش را در سطوح های مختلف که در ادامه مقاله به آنها اشاره شده است، ارائه می دهند.

سیستم ساختار آموزشی کشور سوئیس

اعزام دانشجو و تحصیل در سوئیس به سطوح ابتدایی، متوسطه و عالی تقسیم می شود. در هر سطح امکانات آموزشی برای خارجیان وجود دارد. مدارس مرحله تربیتی دانشگاه ها و آموزش های حرفه ای بالاتر را پوشش می دهد. سوئیس دارای دانشگاه های عمومی و دانشگاه های علوم کاربردی است. آموزش حرفه ای توسط مدارس فنی عالی ارائه می شود که منجر به گواهینامه ها و دیپلم حرفه ای می شود. هر دو نوع موسسه، شبکه متراکم از موسسات آموزشی در سوئیس فرصت های بالایی را برای دانش آموزان سوئیس و غیر سوسیالیست فراهم می کنند.

آموزش در دانشگاه های سوئیس

10 دانشگاه کانتونی و دو موسسه فناوری فدرال در سوئیس وجود دارد که بعضی از تاریخچه های آن، به ویژه در مورد دانشگاه های کانتون، به قرن 15 می رسد. قدیمی ترین دانشگاه در سوئیس در سال 1460 در بازل واقع شده است. تمام دوازده دانشگاه سنت کلاسیک مثل دانشگاه های اروپایی فعالیت می کنند.

آموزش در دانشگاه های سوئیس

در سوئیس طیف گسترده ای از مطالعات را در دانشکده های حقوق و اقتصاد، ریاضیات، علوم طبیعی، علوم انسانی و علوم اجتماعی می توانید مطالعه کنید. آموزش در سطح دانشگاه در سوئیس به دنبال سیستم کارشناسی ارشد است. همانند سایر کشورهای اروپایی، دانشگاه های سوئیس از سیستم بولونیا پیروی می کنند، به این معنی که دانشجویان بین المللی برای رفتن به دانشگاه بین کشورهای دیگر راحت هستند.

پذیرش در دانشگاه های سوئیس

در سیستم جدید دو جانبه آموزشی سوئیس، درجه اول اعطا شده درجه لیسانس (180 ECTS اعتبار یا سه سال مطالعه تمام وقت) و دومین کارشناسی ارشد درجه (90 تا 120 ECTS اعتبار و یا یک و نیم سال تحصیلی تمام وقت) می باشد. یکی از شرایط پذیرش دانشگاه های سوئیس داشتن مدرک لیسانس برای مقطع کارشناسی ارشد است.

یک مدرک کارشناسی ارشد و نمرات خوب برای تحصیل در مقطع دکتری در سوئیس لازم است. هشت دانشگاه علوم کاربردی در سوئیس وجود دارد که از سال 1997 تاکنون از حدود 70 مدرسه فنی پیشرفته متشکل شده اند. دانشگاه های علوم کاربردی تحت شعار ” استانداردهای برابر، رویکرد متفاوت ” کار می کنند. به بیان دیگر، آن ها یک وظیفه آموزشی مشابه با عناصری از آموزش حرفه ای عمومی دارند.

زبان تحصیل در دانشگاه های سوئیس

دانشگاه های علوم کاربردی آموزش حرفه ای مبتنی بر علم را فراهم می کند و در انجام تحقیقات و توسعه کاربردی فعالیت دارد. ارائه مطالعات تخصصی تحصیلات تکمیلی برای حرفه ای ها به عنوان بخشی از یادگیری دراز مدت در این دانشگاه ارائه می شود. علاوه بر موسسات آموزش عالی که در بالا ذکر شد، تعدادی از دانشگاه های خصوصی و موسسات آموزشی جهت مهاجرت به سوئیس برای تحصیل وجود دارد. رشته های تحصیلی با سه زبان رسمی (فرانسوی، آلمانی و ایتالیایی) در سوئیس ارائه می شود، سوئیس دارای بسیاری از مدارس با تمرکز بین المللی است. سوئیس به طور کلی جایزه بین المللی برای برتری مدارس خصوصی خود را به دست آورده است.

اگر می خواهید تابعیت سوئیس را دریافت کنید، بهتر است که با مشاورین ارشد ما در موسسه میرداماد همراه باشید، مشاورین ما در این زمینه شما را به صورت کامل راهنمایی خواهند کرد.

اسکرول به بالا