071-91009294  | 021-88724227  |

زندگی پزشکان در اروپا چگونه است؟

زندگی پزشکان در اروپا چگونه است؟

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

همان‌طور که می‌دانید در سال‌های اخیر بسیاری از صاحبان کسب و کارها تصمیم گرفته‌اند به کشورهای اروپایی مهاجرت کنند. یکی از این مشاغل، تحصیل کردگان رشته پزشکی و پزشکان متخصص هستند. این دسته از افراد به دنبال پی بردن به این نکته هستند که زندگی پزشکان در اروپا چگونه است تا از این طریق بتوانند در زمینه مهاجرت خود تصمیم بهتری اتخاذ کنند. در این مقاله قصد داریم زندگی پزشکان در اروپا را مورد بررسی قرار دهیم تا پزشکانی که قصد مهاجرت دارند بتوانند بهترین کشور را برای این کار انتخاب کنند.

عوامل موثر بر حقوق و درآمد پزشکان در کشورهای اروپایی

لازم است بدانید که در نظر گرفتن چند عامل در زمینه حقوق و درآمد پزشکان در کشورهای اروپایی، ضرورت دارد. همان‌طور که می‌دانید بسیاری از افراد، کشورهای اروپایی را به این دلیل به عنوان مقصد مهاجرت خود، انتخاب می‌کنند که با سفر و سکونت در این کشورها بتوانند حقوق و درآمدهای بالایی را به دست بیاورند، اما از عوامل موثر بر حقوق و درآمد پزشکان در اروپا آگاهی ندارند. از جمله این عوامل می‌توان راه اندازی مطب، کلینیک، میزان تجربه کاری، جنسیت و … را نام برد.

به طور کلی می‌توان گفت در کشورهای اروپایی هر چه تجربه کاری شما در زمینه پزشکی، بالاتر باشد میزان حقوق و دستمزد شما نیز خود به خود بالاتر خواهد رفت. هم‌چنین با راه اندازی یک مطب و یا کلینیک بهتر می‌توانید به حقوق و مزایای بالا دسترسی پیدا کنید. از طرف دیگر، جنسیت نیز در تعیین حقوق و مزایای شما اثر گذار است. به طوری که یک پزشک متخصص مرد، همیشه میزان و درصد بالاتری از حقوق را نسبت به پزشک متخصص زن، با همان میزان کار و تخصص، دریافت می‌کند. علاوه بر توجه به این عوامل، شرایط زندگی پزشکان در اروپا به این عامل بستگی دارد که پزشک مورد نظر در کدام کشور مشغول به فعالیت شود.

به طور کلی می‌توان گفت پزشکی یکی از رشته‌هایی است که در کشورهای اروپایی به راحتی می‌تواند مورد پذیرش واقع شود. اما نکته قابل ذکر این است که شرایط زندگی پزشکان در اروپا به این عامل هم وابسته است که شما در چه شهری ساکن شوید.

در ادامه به معرفی برترین کشورهای اروپایی برای زندگی پزشکان خواهیم پرداخت.

برترین کشورهای اروپایی برای زندگی پزشکان

همان‌طور که پیش از این نیز گفته شد زندگی پزشکان در اروپا بسته به اینکه شما کدام یک از این کشورها را برای مهاجرت و زندگی در نظر گرفته باشید، متفاوت است. از جمله کشورهای برتر اروپایی که به طور معمول پزشکان برای مهاجرت انتخاب می‌کنند می‌توان به کشورهای سوئیس، آلمان، فرانسه، بلژیک، هلند، اتریش، انگلستان و… اشاره کرد.

زندگی پزشکان در اروپا

شرایط زندگی پزشکان در کشور سوئیس

کشور سوئیس از جمله کشورهای اروپایی به شمار می‌رود که شرایط بسیار مناسبی را برای پزشکان فراهم کرده است. افردی که با تخصص پزشکی در این کشور مشغول به کار می‌شوند می‌توانند درآمدهای بسیار بالایی را به دست آورند. از طرف دیگر زندگی در کشور سوئیس به دلیل برخورداری از رفاه اجتماعی مناسب برای پزشکان بسیار مناسب و قابل قبول خواهد بود. در این کشور هم‌چنین خدمات آموزشی و بهداشتی مناسبی برای این دسته از تحصیل کردگان وجود دارد.

از دیگر عواملی که باعث می‌شود پزشکان و از جمله پزشکان مهاجر بتوانند در کشور سوئیس زندگی مناسبی داشته باشند این است که در این کشور، معیارهای رفاه اجتماعی در حد بسیار بالا و مناسبی قرار گرفته است. همین عوامل موجب شده است تا بسیاری از پزشکانی که قصد مهاجرت دارند کشور سوئیس را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنند.

شرایط زندگی پزشکان در کشور آلمان

کشور آلمان نیز یکی دیگر از کشورهای اروپایی است که تعداد زیادی از مهاجران تحصیل کرده در رشته پزشکی قصد ورود به این کشور را دارند. این کشور اروپایی نیز شرایط مناسب و قابل توجهی را برای این دسته از مشاغل در نظر گرفته است. کشور آلمان عنوان رشته پزشکی را در فهرست رشته‌های مورد نیاز در این کشور قرار داده است. این عامل در کنار شرایط مناسب زندگی برای این قشر، باعث شده تا هر ساله تعداد زیادی از پزشکان از سراسر جهان به این کشور مهاجرت کنند. با در نظر گرفتن شرایط  زندگی خوب در آلمان، افراد زیادی پس از کسب اطلاع از شرایط تحصیل به این کشور مهاجرت می‌کنند.

شرایط پزشکان در کشور اتریش

همان‌طور که می‌دانید کشور اتریش یکی از ثروتمندترین کشورها در قاره اروپا به شمار می‌رود. این کشور اروپایی، امکانات قابل قبول و مناسبی را برای پزشکان در نظر گرفته است. همین عامل سبب شده تا این کشور یکی از مقاصد اساسی مهاجرت پزشکان و دندان پزشکان به شمار رود. لازم است بدانید پزشکانی که از دیگر کشورها به اتریش مهاجرت می‌کنند می‌توانند پس از طی چند مرحله وارد سیستم درمانی این کشور شوند. به طور کلی می‌توان گفت فردی که به عنوان مهاجر به کشور اتریش سفر می‌کند و دارای تخصص در زمینه پزشکی است می‌تواند در یک دوره آمادگی 3 ساله شرکت کند و از این طریق مدرک و مجوز کار به عنوان یک پزشک متخصص را در این کشور دریافت نماید.

مقاله پیشنهادی: شرایط تحصیل پزشکی در روسیه 2021

شرایط زندگی پزشکان در کشور بلژیک

کشور بلژیک نیز از دیگر کشورهای اروپایی است که امکانات مناسبی برای پزشکان در نظر گرفته است. طبق یک برآورد کلی و بسته به میزان کار یک پزشک، میزان تخصص وی و بسته به میزان تجربه وسابقه کاری او، یک پزشک در این کشور اروپایی می‌تواند چیزی معادل 4 هزار تا 14 هزار یورو در آمد داشته باشد. در حقیقت می‌توان گفت این کشور دارای کمبودهایی در زمینه نیروی کار متخصص است. بنابراین می‌تواند شرایط بسیار مناسبی را برای این دسته از پزشکان در نظر بگیرد.

شرایط در کشور فرانسه

پزشکان زیادی قصد دارند به کشور فرانسه مهاجرت کنند. چراکه این کشور اروپایی نیز بالاترین میزان از درآمدها را برای پزشکان در نظر گرفته است. علاوه بر پزشکان، دیگر اعضا و کادر درمان در این کشور نیز شرایط بسیار مناسبی برای زندگی دارند و امکانات خوبی برای آن‌ها پیش بینی شده است.

شرایط زندگی پزشکان در کشور هلند

کشور هلند نیز یکی دیگر از کشورهای اروپایی و مقصد مهاجرت بسیاری از تحصیلکردگان در رشته پزشکی است. این کشور نیز شرایطی مناسب برای این تحصیل کردگان در نظر گرفته است. از جمله این شرایط و امکانات می‌توان پرداختی‌ها و حقوق بالا را نام برد. هم‌چنین در این کشور پزشکان از بهترین تجهیزات پزشکی بهره مند می‌شوند. کم بودن ساعات کاری یکی دیگر از مزایایی است که در این کشور برای پزشکان متخصص پیش بینی شده است.

جهت دریافت مشاوره برای تحصیل پزشکی در اروپا با مشاورین میرداماد در تماس باشید.

اسکرول به بالا