071-91009294  | 021-88724227  |

رنکینگ دانشگاه های روسیه

رنکینگ دانشگاه های روسیه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

دانشگاه های روسیه به دلیل تعدد خدماتی که دارند، هر کدام طبق چارچوبی مشخص، خدماتی را ارائه می کنند که در کل مطلوب دانشجویان از سراسر جهان می باشد. اما با تمام این مزایا، هنوز هم اکثر افراد به دنبال این هستند که ضمن تحصیل در کشور روسیه بدانند دانشگاه مورد نظرشان برای تحصیل، چه رتبه ای را در سطح ملی و بین المللی داراست. از همین رو ما در موسسه حقوقی میرداماد، به دلیل اهمیت این موضوع در این مقاله به آن پرداخته ایم.

رتبه بندی و رنکینگ دانشگاه های روسیه

کشور روسیه تحصیلات سطح بالایی را در موسسات مشهور سر تا سر دنیا پیشنهاد می دهد و در تلاش است تا هرچه سریع تر بخش دانشگاهی خود را در سطح بین الملل عرضه نماید. بسیاری از دانشگاه های کشور روسیه انواع مختلف برنامه های تحصیلی به زبان انگلیسی ارائه می دهند.

رتبه بندی : 39 دانشگاه برتر روسیه در سال 2019/2020:

کشور روسیه پیشینه برجسته ای در زمینه تحقیقات و تاریخ در مراکز تحصیلی عالیه خود دارد. هرساله، تعداد بسیار زیادی دانشجو مایل هستند تا در این دانشگاه ها به تحصیل بپردازند.

یکی از مراکز تحصیلی برجسته، دانشگاه دولتی لومونوسف در مسکو می باشد که به راحتی در میان 100 دانشگاه برتر جای گرفته است. همچنین تعداد بسیاری دانشگاه فنی و مدارس مهندسی در کشور روسیه هستند که به سبب مدیریت فوق العاده خود دارای شهرت جهانی می باشند.

به علاوه پیش بینی می شود که دانشگاه های روسیه همواره در راس رتبه بندی های بین المللی قرار داشته باشند: پروژه ای تحت عنوان ” 5 الی 100 ” ابتکار عمل رسمی دولت می باشد که جهت رتبه بندی دانشگاه های کشور به تازگی وارد عصر جدیدی شده است.

برترین دانشگاه های روسیه

  • دانشگاه دولتی  لومونوسف در مسکو (MSU) با رتبه 90 199 86
  • دانشگاه سنت پترزبورگ با رتبه 235 501 301
  • دانشگاه دولتی نووُسیبیرسک با رتبه 244 501 401
  • دانشگاه دولتی تومسک با رتبه 277 501 701
  • دانشگاه فنی دولتی بومان در شهر مسکو با رتبه 299 801
  • موسسه آموزشی فیزیک و تکنولوژی مسکو (MIPT) با رتبه 312 251 401
  • دانشگاه ملی تحقیقات هسته ای MEPhl ( موسسه آموزشی مهندسی فیزیک در شهر مسکو) با رتبه 329 351
  • موسسه تحصیلات عالیه در زمینه اقتصاد (HSE) با رتبه 343 301 901
  • دانشگاه MGIMO با رتبه 355
  • دانشگاه پلی تکنیک تومسک با رتبه 373 501 901
برترین دانشگاه های روسیه
برترین دانشگاه های روسیه

رتبه بندی هر دانشگاه چه چیزی را مشخص می سازد؟

رتبه بندی بر اساس QS جهانی دانشگاه ها در میان برترین نوع رتبه بندی ها قرار دارد. این رتبه بندی میزان اعتبار مدارک دانشگاه ها را مشخص می سازد. از طریق این رتبه بندی، می توان به راحتی پی به شهرت هر دانشگاه برد.

رتبه بندی جهانی دانشگاهی در تحصیلات عالیه “تایمز” یا به اختصار “رتبه بندی THE” آمار و ارقام گسترده ای گردآوری کرده و در اختیار علاقمندان قرار می دهد. این اطلاعات در زمینه کیفیت تدریس، اعتبار تحقیقات انجام شده و همچنین کاربرد کیفی تحقیقات می باشند. (بدین معنا که تحقیقات صورت گرفته چه میزان در زندگی حقیقی قابل بهره برداری می باشند)

رتبه بندی آکادمیک جهانی دانشگاهی که توسط دانشگاه جی آ اُ تانگ شانگهای ( به اختصار” رتبه بندی ARWU شانگهای “) صورت می گیرد، بر نتایج حاصل از تحقیقات و کیفیت آن، به عنوان مثال اندازه گیری تعداد دفعاتی که از تحقیق مورد نظر در امور علمی استفاده شده است و تعداد جوایز نوبلی که به محققان اهداء شده اند، متمرکز است.

رنکینگ دانشگاه سچینوا مسکو

دانشگاه سچینوا یکی از بزرگترین دانشگاه تحقیقاتی پزشکی در کشور روسیه می باشد. تاریخ آغاز فعالیت این دانشگاه به تاسیس دانشکده پزشکی امپراطوری مسکو در سال 1758 برمی گردد. امروزه، این دانشگاه انتخاب بسیاری از دانشجویان در رشته هایی چون پزشکی، زیست شناسی، بیوتکنولوژی در مقاطع لیسانس، تخصص، فوق لیسانس، متخصصان بالینی، دکترا و دوره CME که به زبانهای انگلیسی و روسی آموزش داده می شوند، می باشد.

تحقیقات در 7 زمینه مختلف صورت می پذیرند:

  1. پزشکی سلولی-مولکولی
  2. پزشکی شخصی
  3. پزشکی بازسازی کننده
  4. داروسازی
  5. پزشکی ترجمه شده
  6. راهبری
  7. مدیریت سلامت

دانشگاه سچینوا مولد طرحی به نام ” پزشکی برای آیندگان ” می باشد که بر اساس یافته های علمی با کمک علوم دیگر مانند علوم مهندسی، تکنولوژی و علوم طبیعی نیز می باشد. دانشگاه سچینوا همواره در تلاش است تا زندگی فردی را به کمک دیگر علوم از جمله بیومدیکال و تحقیقات منقطع در سال های متمادی با تمرکز بر اهدافی چون خلق شیوه های جدید، بهبود و بکارگیری این روش ها، به مرحله تازه ای برساند.

رتبه بندی امتیازات:

  • دانشگاه جهانی 640 31.916
  • آموزش 366 52.838
  • تحقیقات 733 10.820
  • تفاوت بین المللی 678 21.358
  • رتبه بندی پایداری مالی 704 28.670
  • رتبه بندی شهرت 715 13.55
  • رتبه بندی آکادمیک 726 24.899

رتبه و رنکینگ دانشگاه سماشکو

دانشگاه دولتی پزشکی و دندان پزشکی مسکو یکی از دانشگاه های موفق در زمینه تربیت دندانپزشکان و یکی از دانشگاه های پیشرو کشور روسیه در خصوص آموزش پزشکی می باشد. این دانشگاه دارای تاریخی 93 ساله است که به اولین مدرسه دندانپزشکی که در قرن 19 ام تاسیس گشت، باز می گردد.

تاریخ تاسیس این دانشگاه 2 آپریل سال 1922، در زمانی که موسسه دولتی دندانپزشکی GIZ ایجاد شد، می باشد. در سال 1927 GIZ به موسسه دولتی دندانپزشکی و دندان شناسی GISO تغییر نام داد. این موسسه به دنبال تربیت دندانپزشکان ماهر، مراکز عمومی دندانپزشکی راه اندازی نمود و در تحقیقات علمی سهمی گسترده ای داشت. در سال 1932 سازمان GISO بخش علمی تحقیقاتی نیز وارد سیستم خود نمود.

در سال 1949، پس از سازماندهی مجدد، موسسه پزشکی و دندان پزشکی مسکو ( MMSI ) تاسیس گشت که پس از مدتی به یکی از مهم ترین مراکز مشاوره پزشکی تبدیل شد.

در سال 1999، این موسسه دارای موقعیتی دانشگاهی و تبدیل به یکی از دانشگاه های دولتی پزشکی و دندان پزشکی برتر مسکو شد ( MSUMD). همچنین این دانشگاه دارای اسامی غیر رسمی دیگر در زبان عموم مانند ” سومین دانشگاه پزشکی” نیز می باشد.

رتبه و رنکینگ دانشگاه سماشکو
رتبه و رنکینگ دانشگاه سماشکو

رنکینگ دانشگاه رودن مسکو

دانشگاه اتحاد مردمین ( دوستی ) روسیه (دانشگاه RUDN)، توانسته است تحصیل، تحقیق، خلق آثار جدید و موقعیت های شغلی بسیاری برای 28000 دانشجو از 155 کشور مختلف جهان را با یکدیگر یکپارچه سازد. دانشگاه رودن به عنوان یکی از برترین دانشگاه های چند ملیتی و چند کاره شناخته شده است. شما می توانید از این دانشگاه به عنوان یک دکتر و یا تاریخدان، شیمیدان، اکولوژیست و همچنین روزنامه نگار، مهندس، وکیل و یا کشاورز فارغ التحصیل شوید. به علاوه، دانشجویان در هر زمینه ای می توانند مدرک خود را به زبان مورد نظر خود دریافت نمایند.

دانشجویان داخلی مسلط به 12 زبان ( انگلیسی، عربی، اسپانیایی، ایتالیایی، چینی، کره ای، آلمانی، فارسی، ترکی، فرانسوی، هندی و ژاپنی) هستند، در حال که تمام دانشجویان بین المللی تنها با یکسال زندگی در آنجا قادر به صحبت به زبان روسی هستند. سیستم چند منظوره حاکم در دانشگاه شامل فارغ التحصیلان، کارشناسان، دانشجویان دکترا و برنامه های رزیدنسی می باشد که شرایطی را برای بهبود کیفیت تحصیل در 7 دانشکده، 10 موسسه و 156 مرکز تحقیقاتی فراهم می آورد.

ین دانشگاه برنامه های سازگاری موثری برای دانشجویان بین المللی فراهم آورده است که به یادگیری زبان روسی منتهی می شود و شیوه ها و تکنیک های جدید یادگیری را به خوبی تحصیل به زبان انگلیسی در اختیار دانشجویان قرار می دهد. این دانشگاه در راس دانشگاه های روسیه بر اساس تدریس مقاطع فوق لیسانس به زبان انگلیسی است. 18 دوره کارشناسی و فارغ التحصیلی معتبر به صورت بین المللی در این دانشگاه برنامه ریزی شده اند.

دانشجویان دانشگاه رودن می توانند دوره های کارآموزی خود را در دیگر دانشگاه ها به سبب اعتبار مدرکشان از دانشگاه رودن بگذرانند و کسانی که نقش بسزایی در ارتباط میان برنامه های دانشگاه ها ایفا نمایند، می توانند دو دیپلم افتخاری هم از دانشگاه رودن و هم از دانشگاه شرکت کننده دریافت نمایند.

فوائد رقابتی دانشگاه رودن در زیر بیان شده اند:

مدارس بین رشته ای و علمی، هر دو در روسیه و خارج، یکی از بزرگترین سیستم های تحصیلات عالیه سطح سوم در روسیه هستند: بالغ بر 3000 دانشجو در مقاطع دکترا، پست دکترا، رزیدنسی و دوره های ورودی ثبت نام نموده اند. تعداد 33 پایان نامه توسط بیش از 70 متخصص نیز ارائه شده است.

تحقیقات مشترک، شامل تحقیقات دانشجویان دکترا یکی از بهترین تحقیقات در کشور روسیه می باشد. ساختمان های دانشگاهی و مسکونی 50 هکتار زمین را نزدیک به منطقه جنگلداری اشغال نموده اند. کلینیک های درمانی این دانشگاه مجهز به پیشرفته ترین ابزار هستند که فرصت خدمات رایگان را در اختیار افراد قرار می دهند. استادیوم ها، باشگاه های ورزشی، میدان مسابقات، زمین های تنیس و مراکز اسکی شرایط دلپذیری برای فعالیت های ورزشی فراهم نموده اند. تفریحات فوق برنامه ای نیز در اختیار دانشجویان قرار خواهد گرفت.

برنامه فرهنگی-تفریحی “interclub” توانسته است 35 گروه هنری و دیگر برنامه تفریحی را در خود جای دهد. کیفیت تحصیل، به گونه ای طراحی شده است که موفقیت صرف هزاران هزار دانشجو که در سرتاسر دنیا مشغول به کار هستند را اثبات می نماید. لیست دانشجویان و فارغ التحصیلان برتر شامل اسامی موفق ترین سیاستمداران، کارآفرینان، دانشمندان و شخصیت های برجسته فرهنگی می باشد.

این دانشگاه جامعه ای تشکیل داده است که تحت عنوان دوستان و فارغ التحصیلان رودن قرار دارد. در سال 2010، سازمان یونسکو مدال طلای ایجاد مشارکت میان کشور ها و خلق اقتصاد های جدید را به دانشگاه رودن اعطا نموده است. این دانشگاه به طور فعالانه در تلاش است تا انرژی خود را بر روی برنامه های کاری موثر و پروژه ارگان های ملل متحد و شورای اروپا صرف نماید. رتبه دانشگاه رودن روسیه در QS جهانیدر سال 2019: 446

رنکینگ دانشگاه لومونوسف

دانشگاه دولتی لومونوسف مسکو (MSU) در سال 1755 توسط میکائیل لومونوسف، نویسنده و محقق تاسیس گردید. این دانشگاه توسط الیزابت پتروونا، امپراطور روسیه در 25 ژانویه سال 1755 تاسیس گردید. در این تاریخ، هرساله جشنی تحت عنوان روز دانشجو برگزار می شود.

امروزه، این دانشگاه تبدیل به یکی از دانشگاه های چند موضوعی تحقیقاتی شده است که بالغ بر 38000 دانشجو در آن به تحصیل می پردازند. تعداد بسیاری از دانشجویان به صورت تمام وقت، 3500 نفر به صورت نیمه وقت و 4000 دانشجوی بین المللی نیز در این دانشگاه به تحصیل می پردازند. تعدادی در حدود 10000 نفر نیز از کارکنان این دانشگاه به صورت تمام وقت مشغول به کار هستند.

تعداد 39 دانشکده و 128 برنامه تحصیلی در این دانشگاه وجود دارد. کارشناسان ارشد فارغ التحصیل این دانشگاه قادر خواهند بود تا در زمینه های مختلف علوم انسانی در 168 ناحیه مختلف مشغول به کار گردند. بالغ بر 140 برنامه تحصیلی نیز در اختیار دانشجویان متقاضی تحصیل مجازی قرار می گیرد.

با 1000 ساختمان و سازمان که شامل 8 خوابگاه می باشد، محوطه دانشگاهی MSU، زمینی به وسعت 1 میلیون متر مربع را به خود اختصاص داده است. سیستم کتابخانه ای این دانشگاه، یکی از بزرگترین ها در کشور است که شامل 9 میلیون کتاب می باشد.

محدوده دانشگاهی وسیع این دانشگاه شامل 15 مرکز تحقیقاتی، 4 موزه، 380 پارلمان، یک پارک علمی، یک باغ گیاه شناسی، یک مرکز انتشارات، مرکز تفریحی و یک مرکز شبانه روزی برای بچه های باهوش می باشد. این دانشگاه دارای 6 شعبه محلی در روسیه و 5 اردوگاه ماهواره ای در جمهوری شوروی می باشد.

به سبب همکاری خوب با دانشگاه های اروپایی، این دانشگاه دارای ارتباطات قوی با 60 موسسه تحصیلی عالی در سراسر جهان می باشد. در میان فارغ التحصیلان این دانشگاه، می توان از 11 دانشجوی برنده جایزه نوبل و 7 برنده مدال یاد کرد. نویسنده معروف ” آنتون چخوف و ایوان تورجنف” و همچنین میکاییل گورباچو از فارغ التحصیلان این دانشگاه بوده اند.

رتبه بندی دانشگاه دولتی  لومونوسف مسکو در سال 2019

  • QS: 90
  • US NEWS: 275
  • Shanghai: 93
  • Times Higher Education: 199
  • Guardian: 90
  • رتبه GTU: 151

رنکینگ دانشگاه پاولوف سنت پترزبورگ

تاریخ آغاز فعالیت این دانشگاه به سال 1724 میلادی برمی گردد و البته 3 قرن پس از آن! این دانشگاه توانسته است با موفقیت سنت ها، نوآوری ها، تحقیقات، آموزش و یادگیری و همچنین تجارب و نسل جوان را به خوبی با یکدیگر در آمیزد.

امروزه دانشگاه سنت پترزبورگ یکی از مراکز پیشتاز علم، تحصیل و فرهنگ می باشد. اکتشافات و دستاورد استادان و فارغ التحصیلان دانشگاه بخشی از تاریخ علوم و تکنولوژی بین المللی کشور روسیه به حساب می آید. تعدادی از فارغ التحصیلان دانشگاه از جمله پاولوف و مچنیکو در زمینه زیست شناسی و پزشکی همچنین سمسنو در شیمی، لانداو و پروخو در زمینه فیزیک، کانتوروویچ در زمینه اقتصاد و برادسکی در زمینه ادبیات برندگان جایزه نوبل می باشند.

دانشگاه سنت پترزبورگ کنونی با 230 موسسه آموزشی برتر در اروپا، آمریکای شمالی، آسیا و آفریقای جنوبی همکاری می نماید. از مهمترین کشورهای در توافق با این دانشگاه می توان به آلمان، کره، ایالات متحده، چین و فنلاند اشاره نمود. بسیاری از دانشگاه های مهم اروپا، آمریکا و آسیا و بخصوص بولونیا، دانشگاه رایگان برلین و دانشگاه هامبورگ ( آلمان )، کالج برد و دانشگاه جورج مایسون در ایالات متحده آمریکا، دانشگاه گلاسگو انگلستان، دانشگاه استکهلم در سوئد، دانشگاه اقتصاد و کسب و کار وین در اتریش، دانشگاه کره در جمهوری کره، دانشگاه HEC پاریس در فرانسه و بسیاری از دانشگاه های دیگر در سر تا سر جهان با این دانشگاه در ارتباط هستند.

رنکینگ دانشگاه پاولوف سنت پترزبورگ
رنکینگ دانشگاه پاولوف سنت پترزبورگ

این دانشگاه دارای ارتباطات قوی با نمایندگان جامعه تجاری و مقامات دولتی است. در میان شریکان این دانشگاه میتوان به mitsui، مایکروسافت، خط آهن روسیه، ITARTASS، مدیریت برق مرکزی و بانک ساندانتر اشاره نمود. دانشگاه سنت پترزبورگ یکی از اعضای فعال برنامه پویایی ملی از جمله Erasmus و دانشگاه مرزی پایان عبور از فرانسه، دانشگاه ساندانترو دانشگاه های اروپایی نیز می باشد. دانشگاه سنت پترزبورگ اساسا به دلیل پتانسیل هوشی دانشجویان خود شناخته شده است.

این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه در سبک کلاسیک، عملکرد خود را از مرحله ابتدایی خارج نموده و تحقیقات پیشرفته را در علوم طبیعی خود به کار برده است. این دانشگاه تجارب تاثیرگذاری در زمینه توسعه و ارائه تکنولوژی پیشرفته در زمینه های ریاضی محض، زمین شناسی، زیست شناسی، ژنتیک، فیزیک، شیمی و نرم افزار در اختیار عموم دانشجویان قرار داده است. سطوح بالای دانشکده های این دانشگاه و همچنین هزینه دانشگاه پاولوف روسیه موجب گردیده است که محصلان بتوانند تحقیقات گسترده ای برای کشور روسیه، شرکت ها و ارگانهای خارجی به عمل آورند.

اولویت های علمی برتر دانشگاه در زمینه نانوتکنولوژی و علوم مواد اولیه، بیومدیکال، سلامت انسانی، محیط زیست، استفاده صحیح از محیط زیست و محافظت از آن، سیستم اطلاعاتی و تکنولوژی می باشد. در دانشگاه سنت پترزبورگ امکانات اولیه و مهم بسیاری وجود دارد که می توان در جهت ساخت لوازم پیشرفته برای تحقیقات و تحصیل از آنان استفاده نمود:

  • مرکز تحقیقاتی نانوتکنولوژی میان رشته ای
  • مرکز تحقیقاتی موضوعات زیست شناسی ملکولی “CHROMAS”
  • مرکز تولید لوازم کامپیوتری ( که شامل بخش یکپارچه GRID می باشد. )
  • مرکز تحقیقاتی میکروسکوپی و تحلیل داده حاصل از آن

رتبه بندی جهانی پاولوف سنت پترزبورگ در سال 2019

  1. رتبه دانشگاه کیو اس: 35
  2. رتبه جهانی دانشگاه: 501

در نهایت این بررسی ها، اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که میخواهید، اما نمی دانید؛ بهتر است با افراد ماهر در این زمینه گفتگو و کسب اطلاعات کنید. ما در موسسه حقوقی میرداماد راهنمای شما خواهیم بود. برای کسب اطلاعات دقیق درباره شرایط مهاجرت تحصیلی به روسیه با دفاتر شیراز و تهران ما در ارتباط باشید.

سوالات متداول در مورد رنکینگ دانشگاه های روسیه

1- آیا دانشگاه های معتبر روسیه دارای آزمون ورودی هستند؟

اغلب دانشگاه های معتبر روسیه آزمون ورودی ندارند و بعضی از آن ها از طریق مصاحبه و یا به صورت آنلاین پذیرش را انجام می دهند.

2- آیا مدارک دانشگاه های معتبر روسیه مورد تایید دیگر کشور ها است؟

بله، بیشتر مدارک اعطا شده توسط دانشگاه های معتبر روسیه در کشور های اورپایی و دیگر کشور ا به رسمیت شناخته شده است.

3-  آیا دانشگاه دولتی لومونوسوف روسیه جزء دانشگاه های برتر این کشور است؟

بله، دانشگاه دولتی لومونوسوف جزء دانشگاه های برتر روسیه است.

4- معتبر ترین دانشگاه های روسیه کدامند؟

برخی از دانشگاه های برتر روسیه عبارتند از:

  • دانشگاه دولتی لومونوسوف در مسکو(MSU)
  • دانشگاه سنت پترزبورگ
  • دانشگاه دولتی نووُسیبیرسک
  • دانشگاه دولتی تومسک

5- رتبه دانشگاه رودن چقدر است؟

رتبه QS جهانی دانشگاه رودن 446 است.

6- رنیکنگ دانشگاه پاولوف چقدر است؟

دانشگاه پاولوف روسیه یکی از برترین دانشگاه این کشور است که توانسته در بین دانشگاه های جهان رتبه 501 را دریافت نماید.

7- آیا هزینه تحصیل در دانشگاه های برتر روسیه مقرون به صرفه است؟

هزینه تحصیل در دانشگاه های برتر روسیه نسبت به بسیاری از کشور های اروپایی مقرون به صرفه است.

8- زبان تحصیل در دانشگاه های برتر روسیه چیست؟

شما می توانید در دانشگاه های برتر روسیه به هر دو زبان روسی و انگلیسی تحصیل کنید.

9- آیا برای تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های برتر روسیه نیاز به آیلتس دارم؟

برای تحصیل به زبان انگلیسی در دانشگاه های برتر روسیه نیاز به ارائه مدرکی دارید که اثبات کند به زبان انگلیسی تسلط کافی را دارید.

10- آیا برای تحصیل در دانشگاه های برتر روسیه دوره های آمادگی وجود دارد؟

در صورتیکه شما مایل به تحصیل به زبان روسی در دانشگاه های برتر روسیه باشید، می توانید در دوره های آمادگی این دانشگاه ها شرکت نمایید.

11- دانشگاه های برتر روسیه که مورد تایید وزارت بهداشت ایران قرار گرفته است، کدامند؟

دانشگاه های برتر روسیه که مورد تایید وزارت بهداشت ایران در سال 2020-2021 قرار گرفته است، عبارتند از:

  • دانشگاه دولتی پزشکی و دندانپزشکی اودوکیموو مسکو(فقط دندانپزشکی)
  • دانشگاه ایالتی لومونوسوف مسکو
  • دانشگاه ایالتی نووسیبیرسک
  • دانشگاه علوم پزشکی پاولوف سن پترزبورگ
  • دانشگاه سچنوا اولین دانشگاه پزشکی دولتی مسکو(فقط داروسازي)

اسکرول به بالا