071-91009294  | 021-88724227  |

رشته طراحی لباس در ایتالیا

رشته طراحی لباس در ایتالیا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

به لطف ارتباطات بسیاری که با برندها و شرکت های تجاری فعال در صنعت مد و طراحی در ایتالیا وجود دارد. کسانی که بتوانند با موفقیت، دوره 3 ساله آکادمی رشته طراحی لباس در ایتالیا را به پایان برسانند، فرصت کارآموزی پیدا می کنند و به راحتی پس از گذراندن دوره کارآموزی، وارد بازار کار می شوند.

در این مطلب از موسسه حقوقی میرداماد قصد تفسیر شرایط تحصیل در ایتالیا برای رشته طراحی مد را داریم. با ما همراه باشید.

شما میتوانید با مراجعه به لینک های زیر به اطلاعات مفیدی دست پیدا کنید:

  1. مهاجرت تحصیلی به ایتالیا
  2. تحصیل دندانپزشکی در ایتالیا

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل رشته طراحی لباس در ایتالیا

در میان الزامات اصلی برای متقاضیان مدارس مد، هنر و طراحی لباس، صلاحیت دانشگاهی و هر مرجع دانشگاهی دیگری احتیاج است. علاوه بر این، توصیه می شود که یک جلسه آشنایی و معارفه را برنامه ریزی کنید که در آن داوطلبان در مورد تجارب قبلی، اشتیاق، مهارت های زبانی و پتانسیل واقعی رشد به مصاحبه بپردازند. برنامه های زبان انگلیسی منوط به داشتن سطوح خاصی از مهارت زبان انگلیسی می باشند.

تمام متقاضیان در عرض 15 روز کاری مطلع خواهند شد که آیا درخواست آنها پذیرفته شده است یا نه. هر یک از متقاضیان ناموفق نیز در همان بازه زمانی بازخورد دریافت خواهند کرد.

یک فرآیند گزینش برای دوره سه سال کارشناسی ( BA Hons Degree ) و کارشناسی ارشد نیاز است ( شروع دوره در ماه اکتبر )، دفتر گزینش مدرسه تمام جزئیات را در طول فرایند نام نویسی به شما خواهد داد.

در این میان بد نیست اشاره ای داشته باشیم به تحصیل پزشکی در ایتالیا که از طرفداران زیادی برخوردار است. در صورتی که تمایل به تحصیل در این رشته را دارید می توانبد در دانشگاه های ایتالیا اقدام نمایید.

مدارک مورد نیاز برای شرکت در برنامه های istituto Marangoni

  • فرم درخواست تکمیل شده
  • بیانیه هدف
  • دو قطعه عکس با سایز گذرنامه
  • نسخه ثبت شده از دبیرستان یا گواهی معادل و ترجمه رسمی آن به زبان انگلیسی، اگر به زبانی غیر از زبان انگلیسی باشد
  • یک کپی از گذرنامه شخصی

افراد غیر انگلیسی زبان،نیاز به ارایه یک کپی از یک گواهی زبان انگلیسی رسمی دارند : امتیاز آزمون زبان انگلیسی باید حداقل B1 در سطح CEFR باشد. امتیاز ازمون IELTS، 4.5 تنها برای مدرسه مد لندن می باشد.

دوره های یک ساله نیز به شرح زیر است :

  • تکمیل فرم درخواست
  • بیانیه هدف
  • دو قطعه عکس در سایز گذرنامه
  • کپی دیپلم دبیرستان یا گواهی مدرسه
  • یک کپی از گذرنامه شخصی

به نظر می رسد که حداقل نمره زبان و یا معادل با سطح B1 CEFR – فقط برای مدارس Milano, Firenze و Paris را باید داشته باشید.

دوره های 3 ساله؛ مدارک کارشناسی ( BA Hons )

  • تکمیل فرم درخواست ( برای مدرک لیسانس در UCAS )
  • بیانیه هدف
  • دو قطعه عکس در سایز گذرنامه
  • کپی دیپلم دبیرستان یا گواهی مدرسه ( برای دوره های سه ساله ) یا
  • نسخه رسمی دیپلم دبیرستان یا گواهی معادل آن و ترجمه رسمی آن به زبان انگلیسی، اگر به زبانی غیر از زبان انگلیسی باشد ( برای مدرک کارشناسی ( BA Hons ) در لندن و پاریس )

داوطلبان باید با استاندارد خاصی از تحصیل مواجه شوند ( می توانید در www.mmu.ac.uk/international کشور موردآموزش را مشخص کنید). برای دانشجویان از بریتانیا لازم است که حداقل 80 از UCAS Tariff Points یا معادل ان را داشته باشند، برای مثال، 2 A – سطح BB یا 3 A – سطح CDD و گذراندن یک دوره GCSE به انگلیسی ( یا معادل ان ) لازم است که دانشجویان فرانسوی baccalauréat را داشته باشند.

دانشجویان ایتالیایی باید دارای دیپلم دبیرستان داشته باشند. تمام دانشجویانی که سال پایه را در میلان گذرانده اند، یا سال پایه را در لندن گذرانده اند ( در همکاری با Study Group ) نیز واجد شرایط می باشند.

  1. غیرانگلیسی زبانان نیاز به ارائه یک کپی از گواهی رسمی زبان انگلیسی دارند : امتیاز آزمون زبان انگلیسی باید حداقل B2 در سطح CEFR باشد – امتیاز کلی کمتر از 5.5 در ازمون IELTS – تنها برای مدارس پاریس و لندن می باشد.
  2. غیر انگلیسی/ ایتالیایی زبانان باید یک کپی از گواهی زبان انگلیسی / ایتالیایی داشته باشند : امتیاز آزمون زبان انگلیسی / ایتالیایی باید حداقل B1 در سطح CEFR باشد – امتیاز کلی کمتر از 4.5 – تنها برای مدارس Milano و Firenze می باشد – فقط برای دروس AFAM.

روند تکمیل آزمون ورودی طراحی مد ایتالیا

  1. مصاحبه استعدادیابی ( فقط برای دوره های AFAM که توسط وزارت آموزش و پرورش ایتالیا به رسمیت شناخته می شوند ).
  2. از متقاضیان برنامه های خلاق درخواست می شود که 6 ایده خلاق تولید شده را ارائه کنند : می توانند هر چیزی باشند که به طور بصری منبع الهام و حوزه مطالعاتی که انتخاب کرده اند را توصیف کند.
  3. آن ها می توانند به شکل طرح، نقاشی، عکس، کلاژ ارائه شوند ( 6 ایده خلاق نیز ممکن است ترکیبی از این ها باشند ).

مدارک مورد نیاز دوره های فوق لیسانس مد ایتالیا

مدارک مورد نیاز دوره های فوق لیسانس مد ایتالیا

  • تکمیل فرم درخواست
  • بیانیه هدف
  • دو قطعه عکس در سایز گذرنامه
  • رزومه
  • کپی مدرک دانشگاهی یا مدرک تحصیلی با رونوشت ریز نمرات ( برای دوره کارشناسی ارشد ) یا

رونوشت رسمی مدرک فارغ التحصیلی و ریز نمرات ( باید معادل مدرک لیسانس انگلستان باشد ) و ترجمه رسمی آن ها به انگلیسی، اگر به زبانی غیر از زبان انگلیسی باشد ( برای دوره های کارشناسی ارشد در دانشگاه های لندن و پاریس ). اگر متقاضیان تجربه کاری ثابت در حوزه مد یا طراحی داشته باشند، می توانند بدون مدرک دانشگاهی به این برنامه ها دسترسی پیدا کنند. در ادامه هزینه تحصیل در ایتالیا را با هم مرور میکنیم.

هزینه تحصیل رشته طراحی لباس در دانشگاه های ایتالیا

موسسه Marongoni:

محل استقرار : میلان ( کمپ اصلی) لندن،پاریس، فرانسه، شانگهای، فلورانس، شنژن، موبای و میامی

دوره ها:­ لیسانس طراحی مد؛ طراحی مد و لباس بانوان ؛ طراحی مد و اکسسوریز؛ مد سازی و جهت خلاقانه؛ مد سازی و بازاریابی بصری؛کسب و کار مد؛ کسب و کار و خرید مد؛ کسب و کار مد، ارتباطات و رسانه؛ طراحی مد و بازاریابی؛ مطالعات مد.

فوق لیسانس: طراحی مد و پوشاک بانوان ؛ طراحی مد و پوشاک آقایان؛ کلکسیون طراحی مد و بازار یابی ؛ مد سازی، عکاسی و فیلمبرداری؛ ترویج مد،ارتباطات و رسانه، مدیریت برند لوکس مد روز ؛ استارت آپ مد، طراحی و مدیریت اکسسوری های لوکس. دوره ها با توجه به محل آن ها متفاوت هستند.

شهریه سالیانه:

لیسانس : 12700 تا 13700 یورو (در حال حاضر معادل 14401 تا 15353 دلار ) برای دانشجویان مقیم اتحادیه اروپا بسته به زبان دوره و محل کمپ؛ و برای دانشجویانی که مقیم اتحادیه اروپا نیستند حدود 2000 یورو (2268 دلار ) به مبلغ شهریه اضافه خواهد شد.

فوق لیسانس: با توجه به زبان دوره و محل کمپ بین 18700 تا 21700 یورو ( 21204 تا 24604 دلار) برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد مقیم اتحادیه اروپا که برای دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا حدود 2000 یورو ( 2268 دلار ) به این مبلغ اضافه می شود.

فارغ التحصیلان مشهور این دانشگاه: Domenico Dolce, Franco Moschino, Alessandra Facchinetti, Paola Cademartori, Rocco Iannone , Julie de Libran, Alessandro Sartori, Barbara Casasola, Gilda Ambrosio, Maurixio Pecoraro, Umit Benan

شرکت هایی که بر اساس مدرسه از این مدرسه کارآموز استخدام می کنند: Valentino, Chanel, Dior, dolce & Gabanna, Gucci, Ermemegildo Zegna, Gianni Versace , Giorgio Armani, Louis Vuitton, Prada

اعلامیه دوره های و مشارکت جدید:

سخنرانی ها، کارگاه های آموزشی و رقابت هایی اختصاص یافته به جامعه فارغ التحصیلان با این قصد که شبکه ای بین المللی با بیش از 40000 فارغ التحصیل بسازند.

پروژه I’M Alumni Collection Revolution : پروژه ای آموزشی جهت ترویج استعداد ها

  • هزینه ثبت نام: 4000 یورو
  • افزایش هزینه ثبت نام از سال 2017 : 10 درصد
  • میزان فارغ التحصیلی : 87 درصد
  • اندازه کلاس: 20 درصد
  • نسبت دانشجو به آموزگار: 20:1
  • در کلاس ها به زبان ایتالیایی و اسپانیایی تدریس می شود
  • درصد دانشجویان بین المللی: 70.3 درصد

موسسه ایتالیایی Margoni با افزایش سریع نمونه کار کمپ ها در مراکز فرهنگی در سراسر جهان، به شهرت جهانی دست یافته است. تاکید این مدرسه بر آموزش های کاملا تخصصی می باشد. 80 درصد از فارغ التحصیلان این مدرسه به موفق ترین افراد در این کسب و کار تبدیل شده اند.

دانشگاه Polimoda

محل دانشگاه : فلورانس، ایتالیا

  • دوره های لیسانس: طراحی مجموعه ؛ طراحی کفش؛ طراحی مد؛ طراحی کیف؛ مدیریت نام تجاری مد؛ بازاریابی مد، ارتباطات؛ تجارت بین المللی مد، مدیریت خرده فروشی مد؛ امور مالی مد وآیین جدید؛ بازاریابی و خرید مد ؛ تبلیغات تجارت مد، طراحی مد، جهت گیری هنر مد؛ جهت گیری خلاق؛ مدیریت تولیدات
  • شهریه سالیانه لیسانس : 18000 یورو ( معادل 20459 دلار آمریکا) / فوق لیسانس : 28000 یورو ( معادل 31826 دلار)
  • فارغ التحصیلان مشهور: Edgardo Osorio, Massimiliani Giornetti, Luke & Lucie Meier, Francesco Risso, Torsten Hochstetter

شرکت هایی که بر اساس مدرسه از این مدرسه کارآموز استخدام می کنند:

Gucci, Ferragamo, Pucci, Fendi, Valentino, Inditex Group, LVMH Paris. Givenchy, Diesel Group (OTB), Max Mara Fashion Group.

Polimoda به تازگی از بازگشایی محل جدید و سومش در فلورانس در Ex Manifattura Tabacchi جهت الگو سازی، آموزشات و آزمایشگاه های پارچه چرمی، استودیو های عکاسی کلاس های هنری خبر داده است.

  • هزینه ثبت نام: 2341 یورو
  • افزایش هزینه ثبت نام از سال 2017 : 34 درصد
  • میزان فارغ التحصیلی :91 درصد
  • ظرفیت کلاس: 20 دانشجو
  • نسبت دانشجو به آموزگار: 8:1
  • در کلاس ها به زبان ایتالیایی و انگلیسی تدریس می شود
  • درصد دانشجویان بین المللی: 70 درصد

این دانشگاه به عنوان بهترین مدرسه مد در ایتالیا امتیاز گرفته است.

تحصیل دکترای رشته طراحی لباس در ایتالیا

برای مهاجرت به ایتالیا و تحصیل در این کشور باید بدانید که اگرچه، دریافت مدرک دکترا در رشته طراحی و مد بالقوه در دسترس نیست، علاقه مندان می توانند برای دریافت مدرک دکترا در رشته پارچه سازی، پوشاک، نساجی و مدیریت پوشاک اقدام نمایند. باید به این نکته توجه داشت که گذراندن مقطع دکترا در رشته های فوق، جزو رشته های در محوطه دانشگاه به شمار می آید. بهتر است که در زمینه ورود به این رشته ها اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

تحصیل دکترای رشته طراحی لباس در ایتالیا

سوالات متداول:

آیا میتوانم مدرک دکترای خود را در رشته طراحی و مد دریافت نمایم؟

چنانچه علاقه مند به تحصیل در زمینه پیشرفته ای از مد باشید، میتوانید در رشته طراحی پوشاک، علوم مرتبط با پارچه، نساجی و مدیریت پوشاک اقدام به ادامه تحصیل کرده و مدرک دکترای خود را دریافت نمایید. برنامه ها در این سطوح به طور خاص تحت عنوان تحصیل مرتبط با فشن قرار ندارند. به منظور دریافت مدرک دکترا، می بایست مدرک فوق لیسانس خود را در یکی از رشته های فوق دریافت نموده باشید. همچنین جهت اقدام برای تحصیل در این مقطع، ممکن است از شما نمونه کار نیز خواسته شود.

الزامات پذیرش مدرک فوق لیسانس و نمونه کار به شرح زیر است:

تمرکز گزینه های رفتار مصرف کننده، فرهنگ مواد اولیه، لباس تاریخی، پیشرفت محصولات و طراحی پوشاک. دوره های تاریخ پوشاک رایج، خرده فروشی مصرف کنندگان، تحلیل پارچه، اقتصاد نساجی و زیبایی شناسی. دوره های آنلاین در دسترس نمی باشند.

من چه دروسی را خواهم گذراند؟

بعضی از برنامه های مدرک دکترا در تحصیل پوشاک و مدیریت پوشاک ارائه می گردند و امکان انتخاب متمرکزانه را در اختیار شما قرار می دهند. بعضی از آنها شامل رفتار مصرف کننده، فرهنگ مواد اولیه، لباس تاریخی، پیشرفت محصول و طراحی پوشاک می شود. شما زمانی را صرف مطالعه چنین موضوعاتی تحت عنوان تئوری طراحی و مد، تضمین کیفیت، بازاریابی جهانی، نساجی و تفکر بصری می نمایید.

برنامه های مد و پوشاک، تعدادی دوره کشف روش شناسی، نویسندگی، دوره های تاریخ پوشاک، دوره های خرده فروش مصرف کننده و دوره های فرهنگ پوشاک پیشنهاد می دهند. چنانچه مایل به تحقیق و طراحی در زمینه مد باشید، برای شما دوره های شناسایی و حل مشکلات رایج در صنعت مد نیز برگزار می گردد. همچنین دوره های توسعه محصول، اقتصاد نساجی و ابعاد رفتاری-فرهنگی پوشاک و مد نیز برگزار می گردند. بعضی از عناوین نیز ممکن است به وجود آیند که شامل عملکرد در مقابل مد، تولید، قیمت گذاری، زیبایی شناسی، علوم تحلیل پارچه و فیبر می باشند. همچنین دوره های اندازه گیری و رنگ شناسی برای مصرف کننده های هدفمند برگزار می گردد.

آیا می توان این مدرک را به صورت آنلاین دریافت نمود؟

ارائه مدرک دکترا در طراحی و مد به صورت آنلاین عملا امکان پذیر نمی باشد. مدارک مرتبط با طراحی و مد نیازمند صرف وقت بسیاری در زمینه هنرهای دستی، طراحی، توسعه و خلق پوشاک و کالاست. به علاوه، موفقیت در کسب مدرک دکترا در طراحی پوشاک و زمینه های مرتبط نیازمند استادان راهنما است که این مسئله به صورت آنلاین امکان پذیر نمی باشد.

دیگر الزامات: از شما ممکن است انتظار برود که یک دوره کارآموزی را کامل کنید. از طریق کارآموزی، می توانید در شرکت های بزرگ و کوچک بسیاری شغل های مناسبی بیابید. بدین منظور، هنر شما در طراحی، تولید کالا و خرید جزییات سنجیده می شود. همچنین در طی 8 ساعت کاری، می توانید از جوایز نفیسی به سبب کار حرفه ای خود بهره مند شوید.

شرایط کار رشته طراحی لباس در ایتالیا

در حالی که تحصیل در رشته طراحی و مد یکی از مشاغل رویایی هر شخصی ممکن است باشد، باید گفت که صنعت مد خواستار بسیاری دارد و رقابت تنگاتنگی در آن حاکم است. شما به عنوان یک طراح مد، هنر خود را در طراحی به کار می گیرید. در طی تحصیل در این رشته تخصص مربوط به یک حیطه را آموزش می بینید. از جمله آنها می توان به زمینه لباس های ورزشی، پوشاک کودکان، کفش و زیورآلات اشاره نمود.

بسته به سطح مسئولیت پذیری و شرکتی که برای آن کار می کنید، ممکن است بر اساس طرح های خود و یا بر اساس طرحی که از شما خواسته می شود و بودجه ای که در اختیار شما قرار داده می شود مشغول به کار شوید. همزمان با پیشرفت تکنولوژی، می توان گفت که در عرض 6 هفته طرحی در ذهن طراح می تواند به مرحله فروش دست یابد.

شرایط کار رشته طراحی لباس در ایتالیا

اوضاع طراحی مد در ایتالیا

حیطه های اصلی کار در ایتالیا در زمینه طراحی مد به قرار زیر است:

  1. مد خیابان های بالای شهر: حیطه ای که هر طراح حداقل یک بار در آن فعالیت داشته است. خریداری اشکال مختلف، ترند های فصلی. لازم به ذکر است که استایل افراد معروف در الهام گیری طراحان بی تاثیر نبوده است.
  2. لباس های آماده پوشیدن: تمامی طراحان کالکشنی طراحی می کنند که تحت عنوان آماده پوشیدن قرار دارد که معمولا در تعداد اندک تولید می شود.
  3. اوت کوتور یا دوخت برتر: زمان بسیار زیادی صرف می شود تا لباسی اوت کوتور طراحی گردد. چنین لباس هایی مخصوص شو های کت واک است و مناسب پوشش عادی نیست و تنها خلاقیت طراح را اثبات می کند. هر لباس اوت کوتور دارای تاییدیه و امضا است و همچنین هر لباس در کالکشن برای خود چهره ای دارد.

وظایف بسته به بازاریست که طراح برای آن کار می کند. اما هسته اصلی وظایف به قرار زیر است:

  • خلق ایده و به واقعیت پیوستن هر ایده به صورت دست ساز و یا استفاده از طرح کمکی کامپوتری(CAD).
  • همگام بودن با ترند های نوظهور به خوبی ترندهای عادی مرتبط با پارچه، رنگ و شکل.
  • پی ریزی و خلق دامنه
  • کار تیمی همراه با خریداران و پیشگامان به منظور خلق محصولات جدید.
  • مشارکت نزدیک با فروشندگان، تیم خریدار و تولید کننده مواد اولیه و غیره به منظور اطمینان یابی از کیفیت بالا و قیمت خوب محصولات.
  • درک هنر طراحی از چشم انداز تکنیک و خلق طرح های نوآورانه.
  • انتخاب و یا طراحی پارچه، خرج کار و دکمه و کمربند و مواد لازم زیباسازی محصولات در تولید انبوه
  • طراحی و خلق ایده های بامزه در جلب توجه متقاضیان هر محصول
  • محصولات تحت نظارت
  • مذاکرات با مشتریان و تامین کنندگان

مدیریت تمام فعالیت ها در صورتی که بدون عضویت در شرکتی مشغول به کار هستید به طور کل با خود شماست. طراحان با تجربه ای که با شرکت های معتبر در قرارداد هستند، ممکن است بیشتر بر بعد طراحی بر طبق اشکال مختلف متمرکز گردند. در شرکت های کوچکتر، ممکن است هر طراح، دستیار کمکی طراحان متخصص دیگر باشد.

حقوق و دستمزد طراح مد در ایتالیا

حقوق اولیه طراحی معمولا کم است.ممکن است مبلغی در حدود 16000 الی 17000 یورو باشد. طراحان تازه کار ممکن است مبلغی در حدود 25000 یورو در سال در ابتدای کار خود دریافت نمایند. در مراحل بعدی، حقوق افراد ممکن است تا 85000 یورو در ماه نیز افزایش یابد. میزان حقوق بستگی بسیاری به منطقه جغرافیایی و کارفرما دارد.

آنچه انتظار می رود:

ساعات کاری به طور معمول ساعات اضافی را در بر می گیرد. محیط کاری در انواع مختلفی از جمله کارخانه جات سبک ویکتوریا یا استودیو های کوچک وجود دارند. طراحان آزاد ممکن است در خانه و یا استودیو های اجاره ای مشغول به طراحی گردند. با افزایش خرده فروشی آنلاین، خودکارفرمایی رواج یافته و تجارت در صنعت مد پا به عرصه تازه ای نهاده است.

فرصت های شغلی بسیاری در شهر لندن و همچنین اسکاتلند در اختیار علاقه مندان قرار داده می شود. ناگفته نماند که فشار حاصل از صحنه پر رقابت این شغل می تواند حتی در زندگی شخصی نیز راه یابد. در عین حال، کلید پیروزی و موفقیت در این شغل خلاق بودن است. همچنین نیاز است تا به نقاط بسیاری سفر نمایید تا به خلق ایده های جدید در شما کمک کند. سفر به سایر مناطق برای ملاقات با دیگر طراحان نیز از الزامات این شغل جذاب به شمار می آید.

بهترین دانشگاه های ایتالیا برای رشته طراحی لباس

مدارس مد در فلورانس؛ فلورانس مدارس فوق العاده ای برای تحصیل در رشته های مد، بازاریابی و طراحی دارد. اگر قصد ادامه تحصیل در رشته طراحی مد در ایتالیا را دارید، قطعا فلورانس بهترین گزینه خواهد بود، زیرا برخی از بهترین مدارس مد در این شهر تاسیس شده اند. در فلورانس می توانید از میان مدارس معتبر مد و فشن بهترین گزینه را انتخاب کنید، همچنین مدارس با شهریه کم نیز وجود دارد.

یکی از مهمترین مدارس فلورانس که دوره های متعدد و گسترده ای در زمینه مد برگزار می کند، موسسه بین المللی مد، طراحی و بازاریابی Polimoda است. فلورانس در حال تبدیل شدن به میلان جدید توسکانی است و مدارس مد و فشن برجسته و معتبر ایتالیا در این شهر واقع شده اند.

بهترین دانشگاه های ایتالیا برای رشته طراحی لباس

معرفی بهترین دانشگاه ها و مدارس مد و طراحی لباس در فلورانس ایتالیا

آکادمی ایتالیایی ( Accademia Italiana )، فلورانس؛ آکادمی ایتالیایی یکی از بهترین مدارس مد و طراحی در ایتالیاست و کارشناسان متعددی، این موضوع را تایید کرده اند. این آکادمی در سال 1984 تاسیس شده است و برنامه آن همکاری با دانشگاه های معتبر سراسر جهان است. در این دانشگاه می توان در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته های طراحی مد و لباس، طراحی داخلی و طراحی محصولات، طراحی گرافیک، طراحی جواهرات، عکاسی و رسانه های جدید به تحصیل پرداخت. همچنین به تازگی دپارتمان جدیدی برای تحصیل در رشته زبان و فرهنگ ایتالیایی تاسیس شده است.

IED Istituto Europeo di Design: در 50 سال اخیر، IED دانشجویان تحصیل کرده حرفه ای و موفقی در زمینه های طراحی، مد، هنرهای تجسمی و مدیریت داشته است. IED دارای شبکه بین المللی آموزش عالی در ایتالیا، اسپانیا، برزیل و چین است. محوطه دانشگاهی IED فلورانس با وسعت 2380 متر مربع در سال 2008 با هدف آموزش افراد متخصص که توانایی ایجاد خلاقیت در توسکانی را داشته باشند، تاسیس شد. در این دانشگاه دوره های سه ساله کارشناسی، کارشناسی ارشد، شبانه، یک ساله و دوره های تابستانه به زبان های ایتالیایی و انگلیسی برگزار می شود.

برنامه های نوآورانه و خلاقانه فلورانس جوانان بسیاری را از 90 کشور دنیا به خود جذب کرده است که با شرکت های معروف و معتبر توسکان و بین المللی مد و صنعتگران منطقه ای همکاری می کنند. در این شرکت ها، فرصت های کارآموزی برای هنرجویان فراهم می شود و نوآوری و محرک کیفی که همواره در بازار جهانی در حال به روز رسانی است، تضمین شده است.

Polimoda International Institute، طراحی مد و بازاریابی: Polimoda مدرسه بسیار تخصصی در زمینه مد و طراحی است. این مدرسه از علاقه مندان در زمینه مد که توانایی های لازم را دارند، دعوت به عمل می آورد. Polimoda روابط نزدیک و همکاری مکرر با صنعت مد به منظور آماده سازی بهتر دانشجویان برای ورود به دنیای مد و استایل بین المللی دارد.

SACI Studio Art Center International: رشته هایی از جمله eco، گرافیک، طراحی داخلی و مد، هنرهای نمایشی، تجسمی، لیبرال، دکوراسیون و زبان ایتالیایی در این مرکز هنری ارائه می شود. هدف SACI ایجاد تجربه تحصیلی منحصر به فرد و زندگی با کیفیت در خارج از کشور در مرکز فلورانس برای دانشجویان سنتی و معاصر هنر و طراحی می باشد. در SACI می توان :

  1. دسترسی مستقیم به قرون فلورانسی و فرهنگ ایتالیا، طیف گسترده ای از رشته های هنر و طراحی و دوره های اکادمی تکمیلی با کیفیت داشت.
  2. فرصتی برای عضو شدن در حوزه های تحقیقاتی و اکتشافات موسسه فراهم می شود. هم چنین فرصتی بی نظیر برای ارتباط با جامعه فلورانس از طریق برنامه های مختلف و متعدد اجتماعی و بشردوستانه نیز فراهم می شود.

Accademia Riaci: آکادمی هنر و طراحی Accademia Riaci در قلب فلورانس، ایتالیا،پایتخت ابدی اروپا از زمان رونسانس، واقع شده است. این آکادمی در سال 1983 توسط رئیس جمهور، مجسمه ساز جواهر ساز Maestro Raymond Riachi تاسیس شد. رشته های ارائه شده در این دانشگاه عبارتند از : طراحی داخلی و محصولات، گرافیک، مد، صنعت چرم، طلا و جواهر، بازسازی، سفالگری، محصولات شیشه ای، آشپزی، نقاشی و زبان ایتالیایی. هدف Maestro این بود تا جوانان هنرمند را با ترکیب تکنیک های مدرن و کلاسیک، آشنا کند و هر یک از دانشجویان را با پتانسیل های هنری، خلاقانه و نوآورانه به چالش بکشد.

Lorenzo De’ Medici، فلورانس، 30 سال آموزش بین المللی: این مدرسه در سال 1973 در فلورانس تاسیس شد و یکی از اولین مدارس فلورانس بود که در زمینه تدریس زبان ایتالیایی به عنوان زبان خارجی تخصص داشت. Lorenzo De’ Medici درست در مرکز تاریخی و در صومعه سابق که قدمت آن به دوران قرون وسطا می رسد، واقع شده است. در LdM بسیاری از امکانات رفاهی از جمله کافه تریا، سیستم تهویه هوا، اتاق مطالعه، اتاق کامپیوتر و طبیعت زیبا در محوطه دانشگاه موجود می باشد.

در ارتباط با موسسه هنری فلورانس می توان به طیف گسترده ای از رشته های هنری که در تمامی مقاطع از جمله طراحی داخلی، گرافیک و طراحی مد، بازاریابی مد و کالا، طراحی جواهرات، چاپ، بازسازی هنرهای زیبا، سفالگری، نقاشی، مجسمه سازی، عکاسی، تئاتر، موسیقی، رقص، آشپزی، فیلم و مولتی مدیا ارائه می شود، اشاره کرد. این مدرسه کیفیت تدریس و خدمات ارائه شده را تضمین می کند. LdM مورد تایید وزارت آموزش و پرورش عمومی و عضو انجمن ها و فدراسیون های ASILS، FEDE، FIYTO، EAIE، ALTO، ELIA می باشد که مشاورین موسسه حقوقی میرداماد اطلاعات کاملی را از شرایط کلی رشته طراحی لباس در ایتالیا بدین طریق کسب کرده اند. برای کسب اطلاعات دقیق تر شرایط مهاجرت به ایتالیا با مشاورین ما تماس بگیرید.

نظرات کاربران

  • توسط لیلی
    تاریخ: بهمن 1, 1397
    نفر
    نفر

    سلام،چطور میتونم در رشته طراحی لباس از دانشگاه ایتالیا بورسیه بشم؟لطفا راهنماییم کنید با سپاس

    • توسط مشاور مهاجرت و اعزام دانشجو
      تاریخ: بهمن 2, 1397
      نفر
      نفر

      با سلام
      شرایط بورسیه بسیار متفاوت است، بهتر است که رزومه علمی، مقالات رو به دانشگاه مربوطه ارسال کنید. اطلاعات تکمیلی را می توانید از مشاورین موسسه بخواهید.

  • توسط کیمیا
    تاریخ: خرداد 30, 1399
    نفر
    نفر

    سلام دوره هایی که برای دانشگاه های پلی مودا و مارانگونی اعلام کردید هر کدام رشته های مستقل هستند یا درس های رشته ی طراحی لباس هستند که باید گذروند؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: تیر 2, 1399
      نفر
      نفر

      با سلام
      بله، هر کدام دوره های برگزار شده هستند.

  • توسط Sara
    تاریخ: مهر 29, 1399
    نفر
    نفر

    سلام برای لیسانس رشته ی عکاسی یا گرافیک چقدر احتمالش هست بورسیه بشم در ایتالیا ؟؟
    مدرک آیلس 7 زبان انگلیسی و مدرک B2 زبان ایتالیایی رو دارم و معدل دیپلمم هم 20 هست
    اگه در ایتالیا امکانش نیست در چه کشور هایی میتونم با توجه به این رشته بورسیه بشم ؟؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: مهر 30, 1399
      نفر
      نفر

      سلام وقتتون بخیر
      بورسیه های مختلفی وجود دارد که بسته به شرایط خود می توانید برای اخذ آن اقدام نمایید. یکی از این نوع بورسیه های تحصیلی dsu است که بر اساس شرایط اقتصادی خود می توانید دریافت نمایید.

  • توسط فاطمه
    تاریخ: آبان 11, 1399
    نفر
    نفر

    سلام آکادمی یا دانشگاه دولتی که رشته طراحی لباس رو داشته باشه هستش؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: آبان 12, 1399
      نفر
      نفر

      با سلام و عرض ادب
      بله، رشته طراحی لباس نیز در ایتالیا تدریس می شود.

  • توسط samfkh
    تاریخ: آذر 9, 1399
    نفر
    نفر

    سلام وقت بخیر
    من 33 ساله هستم و از کارشناسی میخوام اقدام کنم. 1. آیا امکانش هست(کنسولگری منظورم هست) 2. آیا آزمون ورودی داره؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: آذر 11, 1399
      نفر
      نفر

      سلام وقتتون بخیر
      بله، امکان تحصیل کارشناسی در ایتالیا برای دانشجویان بین الملل وجود دارد.

  • توسط Sima
    تاریخ: مرداد 14, 1400
    نفر
    نفر

    سلام من ۲۲ سالمه و تو ایران مهاجرم میخاستم بدونم میتونم با دیپلم رشته ریاضی برم دانشگاه طراحی مد مقطع کارشناسی؟از اینجا میشه اقدام کرد ؟
    و اینکه آیا میشه برای همیشه اونجا موند یا بعد اتمام تحصیل باید برگردیم؟

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا