071-91009294  | 021-88724227  |

رشته ژنتیک پزشکی در کانادا

رشته ژنتیک پزشکی در کانادا

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کانادا، دومین کشور پهناور جهان با بیش از 10 میلیون کیلومتر مربع مساحت و جمعیت اندک 33 میلیون نفر و یکی از پرطرفدارترین مقصدهای مهاجرت تحصیلی می باشد. جدا از موضوعات مهم زندگی مانند تضمین آزادی های فردی و امنیت اجتماعی و رفاه فردی و صدها امتیاز دیگر، دانشگاه های این کشور حائز اهمیت فراوانی است. دانشگاه های کانادا دارای رتبه بندی و رنکینگ های جهانی و با رشته های متنوع می باشد. در این مقاله که به کمک مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد تهیه شده است به بررسی یکی از تخصص های برتر پزشکی، رشته پزشکی ژنتیک می پردازیم. در این مقاله با این رشته در کانادا، شرایط اخذ پذیرش این رشته در دانشگاه های کانادا، هزینه تحصیل این رشته در دانشگاه های کانادا، شرایط کار این رشته پس از فارغ تحصیلی و بهترین دانشگاه های کانادا از لحلظ این رشته پزشکی ژنتیک آشنا خواهید شد. با ما باشید.

شرایط اخذ پذیرش و تحصیل رشته ژنتیک پزشکی در کانادا

نمرات کلی مورد نیازبرای (TOEFL (IBT از نمره100:

  • ibT خواندن :24
  • ibT نوشتن :26
  • ibT گوش دادن :24
  • ibT صحبت کردن:24

نمرات کلی مورد نیاز برای IELTS از نمره 7.5:

  • آیلتس خواندن :7.0
  • آیلتس نوشتن :7.0
  • آیلتس گوش دادن :7.0
  • آیلتس صحبت کردن :7.0

GRE مورد نیاز است؟ خیر

پیش نیاز ها و دوره های مورد نیاز:

دوره های سطح بالا و پیشرفته ژنتیک، ژنومیک، مهندسی ژنتیک، بیوشیمی، زیست شناسی مولکولی و بیواستاتیک (آمار) و بیوانفورماتیک به شدت توصیه می شود اما مورد نیاز نمی باشد.توجه: پزشکان عمومی (MBBS) بطور کلی نیازی به واجد شرایط بودن علمی یا پژوهشی این رشته ندارند.

شرایط دیگر:

  • متقاضیان باید در آزمایشگاه ژنتیک کار کنند تا تجربه و مهارت های پژوهشی را به دست آورند.
  • ارائه منابع عالی که دستاورد، اندیشه و تخصص پژوهشی در متقاضی را ارزیابی می کند.
  • ارائه معدل نمرات GPA مدارک بین المللی: کشور محل تحصیل خود را از لحاظ حداقل معدل نمرات GPA و طول دوره مدرک تحصیلی بررسی نمائید که این امر به منظور مشخص شدن مطابقت اعتبارنامه شما با شرایط پذیرش UBC می باشد.

پذیرش GPA مبتنی برنمره کلی نهایی می باشد که در آخرین مدرک تحصیلی تکمیلی شما وجود دارد.محاسبه GPA از برنامه های مدرک کانادایی بر اساس کلیه دوره های سطح عالی است که اخیرا در دوره تمام وقت کسب شده است.

هزینه تحصیل رشته ژنتیک پزشکی در دانشگاه های کانادا

براساس مبلغ اصلی 8000 دلار کانادا در سال و برای مدت زمان 1 سال.

محل اقامت:

برای اغلب دانشجویان این گونه است که سال اول زندگی خود را در خوابگاه دانشگاه زندگی می کنند، سالن خوابگاه محل اقامت دانشجویی می باشد. دانشجو معمولاً یک خوابگاه (یا اتاق) را با یک هم اتاقی به صورت مشترک استفاده می کند. در این حالت مکان هایی مانند آشپزخانه، مکان اجتماعات و اتاق رختشویی را با سایر دانشجویان به طورمشترک استفاده می کنند. پیشنهاد می شود سالانه بین 3000 تا 7500 دلار کانادا برای محل اقامت در خوابگاه دانشگاه در کانادا بودجه داشته باشید، البته این بستگی به منطقه انتخابی شما برای زندگی دارد.بعد از سال اول دانشگاه، دانشجویان معمولاً یک خانه یا آپارتمان را با همکلاسی های خود تقسیم می کنند تا هزینه ها تقسیم شود. در این صورت یک اتاق کرایه می کنید و یک آشپزخانه، حمام و فضای اجتماعی را به طور مشترک استفاده می کنید.قیمت اجاره از شهری به شهر دیگر متفاوت خواهد بود و شهرهای بزرگتر مانند کالگری، تورنتو و ونکوور از گرانترین شهرها می باشند، البته به طور متوسط بسیار ارزان تر از قیمت های نیویورک یا لندن می باشند. پیشنهاد می شود برای اجاره محل اقامتی به جز خوابگاه دانشگاه ماهیانه 750-2200 دلار کانادا بودجه داشته باشید.همچنین می توانید به عنوان “هومستی” با یک خانواده میزبان مقیم در کانادا زندگی کنید. در جهت هزینه زندگی در کانادا، علاوه بر هزینه اولیه 200 دلار این کشور، دانشجویان باید انتظار داشته باشند که ماهانه مبلغ 750-950 دلار کانادا را در ازای وعده های غذایی و اتاق بپردازند. با این حال، فرصت مشارکت در فعالیت های میزبان را دارید. از این ها گذشته بدین طریق انگلیسی خود را بهبود می بخشید و در مورد فرهنگ کانادایی می آموزید، که همه این ها تجربیات ارزشمندی می باشند.

هزینه تحصیل ژنتیک پزشکی دانشگاه های کانادا
هزینه تحصیل ژنتیک پزشکی دانشگاه های کانادا

حمل و نقل:

در تورنتو، TTC (کمیسیون ترانزیت تورنتو) یک شبکه دوگانه اتوبوس و مترو است که در کل شهر قرار دارد. در مونترال، STM (Société de transport de Montréal) یک شبکه مترو 4 خطی است که کل شهر را به راحتی پوشش می دهد.

هزینه تلفن:

Bell یکی از بزرگترین ارائه دهندگان اینترنت در کانادا است. بسته های آن ها ماهانه از 50-115 دلار کانادا متغیر است. براین اساس می توانید مطابق با کاربرد خود برنامه تلفنی مورد نیاز خود را در Informr پیدا کنید. میانگین هزینه ماهانه در حدود 20 دلار کانادا می باشد.

بیمه درمانی:

تمام دانشجویان بین المللی باید بیمه درمانی داشته باشند، اما براساس استان محل تحصیل، پوشش آن متفاوت خواهد بوداگر قصد مهاجرت به آلبرتا، کبک، بریتیش کلمبیا، مانیتوبا، نیوفاندلند، لابرادور یا ساسکاچوان را دارید، براساس مدت زمان اقامت، تحت پوشش برنامه های بهداشتی استان قرار می گیرید در غیر این صورت، در استان های دیگر باید بیمه درمانی خصوصی برای خود ترتیب دهید.

تحصیل دکترای رشته ژنتیک پزشکی در کانادا

ژنتیک پزشکی انجمنی الهام بخش و مفید از دانش پژوهان علم ژنتیک و ژنومیک است. این انجمن به طرز چشمگیری فراهم آورنده دانش، مهارت فنی و توجه دلسوزانه برای بیماران ما می باشد. اعضای هیئت علمی در دپارتمان ژنتیک پزشکی در صف مقدم استفاده از رشته های ژنتیک پیشگام، اپی ژنتیک، ژنومیک، شیوه های بیوانفورماتیک در تلاش هستند تا در زمینه بیماری هایی همچون سرطان، دیابت، چاقی، ناهنجاریهای نوروژنره و نورولوژیک و سایر بیماری های ژنتیکی به تشخیص دست یابند.این تحقیق به شدت تعاملی بوده و اغلب دربرگیرنده مشارکت و همکاری های بومی ملی و بین المللی میباشد که خود باعث غنای تجربه تحقیقاتی می گردد.

آزمایشگاه های خصوصی سرپرستی تحقیقات ترجمه شده یا کلینیکال و تحقیقات تجربی پایه ای مرتبط با طیف گسترده ای از رهیافت ها را برعهده دارند که شامل استفاده از نمونه های حیاتی از جمله موشها، مگس ها ( ملانوگاسترهای D )، کرمها (الگان های C )، و مخمرها ( سرویزیاهای S ) می باشد.تحقیقات در دپارتمان ژنتیک پزشکی دربرگیرنده مطالعه بر ژنتیک انسانی در حوزه های متمرکز برپیشرفت های مربوط به پستانداران، مقررات ساختار ژنی، بیماری های ژنتیکی ناشی از یک ژن خاص یا پیچیدگی وراثتی، نقصهای هنگام تولد، تولید مثل، سرطان، ایمونولوژی، ژنومیک، بیوانفورماتیک، جنبه های اخلاقی و سلامت جوامع میباشد.

برنامه تناوبی ژنتیک پزشکی: متقاضیان سطح Ph.D که برای دوره سپتامبر ثبت نام کرده اند و در کمیته پذیرش ژنتیک پزشکی دارای بالاترین رتبه ها می باشند، فرصت پیوستن به برنامه تناوبی پزشکی ژنتیک را دراختیار خواهند داشت. چهار متفاضی برتر که از این جایگاه برخوردار شوند یک سال جایزه برنامه تناوبی را نیز دریافت خواهند نمود. دانشجویان برنامه تناوبی قبل از انتخاب تز نهایی در سه آزمایشگاه مختلف چرخش خواهند داشت. این چرخش ها به مدت ۹ هفته و هر یک از سپتامبر تا آوریل به طول خواهد انجامید. برنامه تناوبی برای کانادایی ها، ساکنین دائمی کانادا و متقاضیان بین المللی آزاد می باشد.

شرایط کار رشته ژنتیک پزشکی در کانادا

کلینیک های ژنتیک در کانادا بر روی تجزیه و تحلیل، ارزیابی و مراقبت از بیماران با مشکلات ژنتیکی تمرکز کرده است. آن ها بیماران ارثی و بیماری های ناشی از دی ان ای تغییر یافته را غربال گری می کنند. جهت کار در کانادا به ویژه در این رشته نیاز به داشتن مدرک لیسانس در زمینه علوم زیستی یا علوم فیزیکی دارد که در ادامه با پزشک عمومی یا پزشک متخصص استخوان و عضله سرو کار دارد.سپس داوطلب باید شش سال اقامت و آموزش برای اخذ گواهینامه از شورای ژنتیک پزشکی آمریکا را تکمیل نماید.علاوه بر این، پزشک عمومی باید در امتحانات اخذ مجوز پزشکی آمریکا و تخصص استخوان و عضله ، در امتحانات جامع اخذ مجوز تخصص استخوان و عضله پذیرفته شود. این زمینه شغلی ممکن است برای افرادی جذاب باشد که علاقمند به صفات ژنتیکی، اقدامات پزشکی و پیشگیری از بیماری می باشند.ژنتیک پزشکی با ارزیابی تاریخچه پزشکی بیماران و خانواده آن ها شروع می شود. آن ها با استفاده از ژل الکتروفورز، تجزیه و تحلیل بالت جنوبی، تجزیه و تحلیل واکنش زنجیره ای پلیمر و سایر فرآیندهای بیوشیمیایی نمونه های دی ان ای را جمع آوری و تحلیل می کنند.ممکن است بر تکنسین هایی نظارت کنند که آزمایش انجام می دهند و یا مجموعه اسناد را مدیریت می کنند. متخصصان ژنتیک بالینی اطلاعات آزمایش و همچنین مدیریت آزمایش را با مشاوران ژنتیک هماهنگ می کنند.

شرایط کار رشته ژنتیک پزشکی کانادا
شرایط کار رشته ژنتیک پزشکی کانادا

شرایط:

مشتاقان علم ژنتیک طی هشت سال تحصیل به اضافه شش سال اقامت می توانند گواهینامه شورای ژنتیک پزشکی آمریکا را دریافت کنند. به طور کلی افراد باید یک دوره کارشناسی ارشد علوم زیستی یا فیزیک را تکمیل کنند تا برای دانشکده پزشکی آماده شوند. بعد از تکمیل مدارک پزشکی عمومی یا تخصص استخوان و عضله، دانشجویان واجد شرایط رزیدنتی می شوند.
دکتر عمومی یا متخصص استخوان و عضله می تواند اقامت 2 ساله را برای پزشک داخلی اطفال یا تخصص پزشکی دیگری دریافت کند که در عرصه ژنتیک انجام می شود.در عوض می توان با داشتن تخصصی دیگر در کنار ژنتیک اقامت 4 تا 5 ساله را دریافت کرد. و به یک سال دیگر آموزش برای گرفتن گواهینامه فرعی (ABMG) نیاز دارید.شورای ژنتیک پزشکی آمریکا مجوز کلینیک ها در زمینه های ژنتیک، ژنتیک مولکولی، ژنتیک بیوشیمایی و سیتوژنتیک را ارائه می دهد. این شورا همچنین مدارک فرعی مانند آسیب شناسی ژنتیکی مولکولی، ژنتیک بیوشیمیایی پزشکی را نیز ارائه می دهد.

مانند همه پزشکان، پزشکان ژنتیک نیز باید آزمون های چند مرحله ای مجوز پزشکی کانادا را بگذرانند. آن هایی که در حال آموزش دکترای داروسازی پوکی استخوان هستند می توانند مدارک (USMLE) یا با امتحان جامع مجوز پوکی استخوان دریافت کنند. معمولا سه مرحله از این آزمون ها در سال دوم و سال چهارم دانشگاه پزشکی و در اولین سال رزیدنتی گرفته می شود.
به طور خلاصه، متخصصان ژنتیک برای آمادگی در حرفه خود باید آموزش های گسترده، مجوزهای آموزشی و مجوزهای لازم را دریافت کنند تا تمرکز خود را بر تجزیه و تحلیل، ارزیابی و مراقبت از بیماریهای ژنتیکی بیماران بگذارند.

میانگین حقوق ژنتیک پزشکی در کانادا، سالیانه 286004 دلار و ساعتی 14667 دلار است. این حقوق سالیانه برای پزشکان تازه وارد 245000 دلار است در حالی که پزشکان با تجربه سالیانه 414364 دلار درآمد دارند.

بهترین دانشگاه های کانادا برای رشته ژنتیک پزشکی

  • دانشگاه تورنتو
  • کانادا ، تورنتو ، اونتاریو
  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه مونترال
  • دانشگاه مک مستر
  • دانشگاه اوتاوا
  • دانشگاه لاوال
  • دانشگاه سیمون فراسر
  • دانشگاه کلگری
  • دانشگاه آلبرتا
  • دانشگاه غربی
  • دانشگاه دالهوزی
  • دانشگاه گوئلف
  • دانشگاه مانیتوبا

مشاوران و کارشناسان موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد در شعبه های اصلی تهران و شیراز با بهترین خدمات مشاوره ای در امر مهاجرت تحصیلی و شغلی به کشورهای آسیایی و اروپایی در خدمت همه افرادی می باشند که در پی آینده ای درخشان در آن سوی آب ها و مرزها می باشند. وکلای موسسه حقوقی و مهاجرتی میرداماد به عنوان طلایه دار مهاجرت تحصیلی و با سابقه درخشان در پیگیری صدها پرونده مهاجرت تحصیلی و شغلی، شما را در مسیر این راه دشوار و ناهموار یاری می کنند و آخرین قوانین حقوقی و مهاجرتی را در اختیار شما قرار می دهند. با مشاوره با کارشناسان ما قدم هایتان را مطمئن بردارید. با ما در تماس باشید.

مطالب مرتبط:

مهاجرت از طریق تحصیل به کانادا

مهاجرت به کانادا

تحصیل دندانپزشکی در کانادا

هزینه های تحصیل در کانادا

سوالات متداول در مورد رشته ژنتیک پزشکی در کانادا

1- شرایط اخذ پذیرش و تحصیل رشته ژنتیک پزشکی در کانادا چیست ؟

نمرات کلی مورد نیاز برای(IBT)TOEFL از نمره 100 :

  • IbT خواندن: 24
  • ibT نوشتن:26
  • ibT گوش دادن :24
  • IbT صحبت کردن :24

نمرات کلی مورد نیاز برای آیلتس از نمره 7.5 :

  • آیلتس خواندن :7.0
  • آیلتس نوشتن :7.0
  • آیلتس گوش دادن :7.0
  • آیلتس صحبت کردن :7.0

2- آیا GREبرای رشته ژنتیک دانشگاه کانادا مورد نیاز است ؟

خیر

3- پیش نیاز ها و دوره های مورد نیاز رشته ژنتیک دانشگاه کانادا چیست ؟

دوره های سطح بالا و پیشرفته ژنتیک، ژنومیک، مهندسی ژنتیک، بیوشیمی، زیست شناسی مولکولی و بیواستاتیک (آمار) و بیوانفورماتیک به شدت توصیه می شود اما مورد نیاز نمی باشد.توجه: پزشکان عمومی (MBBS) بطور کلی نیازی به واجد شرایط بودن علمی یا پژوهشی این رشته ندارند.

4- شرایط دیگر پذیرش رشته ی ژنتیک دانشگاه کانادا چیست ؟

  • متقاضیان باید در آزمایشگاه ژنتیک کار کنند تا تجربه و مهارت های پژوهشی را به دست آورند.
  • ارائه منابع عالی که دستاورد، اندیشه و تخصص پژوهشی در متقاضی را ارزیابی می کند .
  • مدارک بین المللی: کشور محل تحصیل خود را از لحاظ حداقل معدل نمرات GPA و طول دوره مدرک تحصیلی بررسی نمائید که این امر به منظور مشخص شدن مطابقت اعتبارنامه شما با شرایط پذیرش UBC می باشد.

5- تحصیل دکترای ژنتیک پزشکی در کانادا چگونه است ؟

آزمایشگاه های خصوصی سرپرستی تحقیقات ترجمه شده یا کلینیکال و تحقیقات تجربی پایه ای مرتبط با طیف گسترده ای از رهیافت ها را برعهده دارند که شامل استفاده از نمونه های حیاتی از جمله موشها، مگس ها (ملانوگاسترهای( D ، کرمها (الگان های (C ، و مخمرها (سرویزیاهای( S می باشد.تحقیقات در دپارتمان ژنتیک پزشکی دربرگیرنده مطالعه بر ژنتیک انسانی در حوزه های متمرکز برپیشرفت های مربوط به پستانداران، مقررات ساختار ژنی، بیماری های ژنتیکی ناشی از یک ژن خاص یا پیچیدگی وراثتی، نقصهای هنگام تولد، تولید مثل، سرطان، ایمونولوژی، ژنومیک، بیوانفورماتیک، جنبه های اخلاقی و سلامت جوامع میباشد.

6- بهترین دانشگاه های کانادا بری رشته ژنتیک پزشکی کدامند ؟

  • دانشگاه تورنتو
  • کانادا ، تورنتو ، اونتاریو
  • دانشگاه مک گیل
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا
  • دانشگاه مونترال
  • دانشگاه مک مستر
  • دانشگاه اوتاوا
  • دانشگاه لاوال
  • دانشگاه سیمون فراسر
  • دانشگاه کلگری
  • دانشگاه آلبرتا

7- میانگین حقوق ژنتیک پزشکی در کشور کانادا چقدر است ؟

میانگین حقوق ژنتیک پزشکی در کانادا، سالیانه 286004 دلار و ساعتی 14667 دلار است. این حقوق سالیانه برای پزشکان تازه وارد 245000 دلار است در حالی که پزشکان با تجربه سالیانه 414364 دلار درآمد دارند .

8- آزمون های چند مرحله ای مجوز ژنتیک پزشکی در کانادا به چه صورت است ؟

مانند همه پزشکان، پزشکان ژنتیک نیز باید آزمون های چند مرحله ای مجوز پزشکی کانادا را بگذرانند. آن هایی که در حال آموزش دکترای داروسازی پوکی استخوان هستند می توانند مدارک (USMLE) یا با امتحان جامع مجوز پوکی استخوان دریافت کنند. معمولا سه مرحله از این آزمون ها در سال دوم و سال چهارم دانشگاه پزشکی و در اولین سال رزیدنتی گرفته می شود .

9- مدت زمان تحصیل رشته ژنتیک پزشکی در کشور کانادا چند سال است ؟

مشتاقان علم ژنتیک طی هشت سال تحصیل به اضافه شش سال اقامت می توانند گواهینامه شورای ژنتیک پزشکی آمریکا را دریافت کنند. به طور کلی افراد باید یک دوره کارشناسی ارشد علوم زیستی یا فیزیک را تکمیل کنند تا برای دانشکده پزشکی آماده شوند. بعد از تکمیل مدارک پزشکی عمومی یا تخصص استخوان و عضله، دانشجویان واجد شرایط رزیدنتی می شوند .

10- بیمه درمانی در کشور کانادا رشته ی پزشکی ژنتیک چگونه است ؟

تمام دانشجویان بین المللی باید بیمه درمانی داشته باشند، اما براساس استان محل تحصیل، پوشش آن متفاوت خواهد بوداگر قصد مهاجرت به آلبرتا، کبک، بریتیش کلمبیا، مانیتوبا، نیوفاندلند، لابرادور یا ساسکاچوان را دارید، براساس مدت زمان اقامت، تحت پوشش برنامه های بهداشتی استان قرار می گیرید در غیر این صورت، در استان های دیگر باید بیمه درمانی خصوصی برای خود ترتیب دهید .

11- هزینه تحصیل رشته ژنتیک پزشکی در دانشگاه های کانادا چگونه است ؟

براساس مبلغ اصلی 8000 دلار کانادا در سال و برای مدت زمان 1 سال.

نظرات کاربران

  • توسط علی پناهی
    تاریخ: دی 7, 1399
    نفر
    نفر

    سلام
    اگر کسی با سن ۵۸ و دارای مدرک دکتری ژنتیک مولکولی از ایران باشد و بخواهد در خارج از کشور از دانشگاهی که مورد تایید وزارت بهداشت ایران باشد دکتری ژنتیک پزشکی بگیرد راهکار چیست؟

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: دی 8, 1399
      نفر
      نفر

      سلام وقتتون بخیر
      برای تحصیل دکترا در اکثر کشور ها دانشگاه های تحصیلی شما باید مورد تایید باشد و رزومه علمی قوی و پژوهشی قوی ارائه دهید.

  • توسط امیر ادیب
    تاریخ: خرداد 4, 1400
    نفر
    نفر

    سلام روزتون بخیر
    آیا برای فردی که میخواد در رشته ی ژنتیک در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل کنه ، میتونه همزمان با تحصیل به کاری هم مشغول باشه؟!
    و اینکه اگه امکانش هست در چه مکان هایی در زمان تحصیل میشه کار کرد؟! ( منظور کاردانشجویی یا شغلی در کنار تحصیل هستش)
    ممنون اگه راهنمایی کنین

    • توسط مهدی کیوانی
      تاریخ: خرداد 5, 1400
      نفر
      نفر

      با سلام و عرض ادب
      کشور کانادا اجازه کار حین تحصیل ارائه می گردد. برای کاریابی به صورت پاره وقت بستگی به کار فرمای شما دارد.

دیدگاهتان را با ما در میان بزارید

اسکرول به بالا