071-91009294  | 021-88724227  |

رشته طراحی مد در فرانسه

مرکز طراحی مد در فرانسه

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

طراحی مد به ویژه در زمینه طراحی لباس و لوازم جانبی یک هنر کاربردی است. رشته طراحی مد در فرانسه در زمینه اجرای یک طرح، یک الگو یا یک قطعه لباس نشان داده می شود و در طراحی مد، اصول هنری با گرافیک کاربردی ترکیب شده است. پاریس به عنوان یکی از پایتخت های مد جهان به شمار می آید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با تحصیل رشته مد در فرانسه و تحصیل در فرانسه می توانید با مشاورین مجرب موسسه حقوقی مهاجرتی میرداماد تماس حاصل نمایید.

مطالعه بیشتر:

تحصیل در فرانسه

مهاجرت تحصیلی به فرانسه

شرایط تحصیل رشته طراحی مد در فرانسه

برای اینکه یک طراح مد باشید، باید دید خوبی در مقابل رنگ و شکل دهی داشته باشید. همچنین به مهارت هایی مانند برش الگو و خیاطی نیاز خواهید داشت. علاوه بر آن باید به روندها توجه کنید.

برای اینکه یک طراح مد باشید و فکر مهاجرت به فرانسه را در سر میگذرانید، معمولاً به مدرک تحصیلات عالی مرتبط، مانند یک مدرک پایه نیاز دارید. دوره ای که هم طراحی و هم مهارت های فنی را آموزش می دهد، دانش عملی لازم برای کار در این صنعت را برایتان فراهم می نماید.

انجام تحقیقات فردی در هنگام انتخاب دوره تحصیلی از طریق خواندن ادبیات صنعت و صحبت با ارائه دهندگان مختلف این دوره بسیار مهم است. شما باید با دقت بررسی کنید که در طول دوره چه دروسی تحت پوشش قرار می گیرند و چه چیزی اداره مد را با صنعت مرتبط می کند.

بهترین نقطه شروع برای تحقیق در مورد آموزش دهندگان، بررسی لیست موسساتی است که عضو شورای مد انگلیس هستند. شورا این نهادها را به عنوان ارائه دهندگان آموزش مد با کیفیت بالا می شناسد.

شما باید مجموعه ای از نمونه کار های قابل ارائه خود را درکنار مصاحبه های کاری ارائه دهید. نمونه کارها شما باید شامل طرح های تلفیقی، طراحی و نقشه های فنی باشد. همچنین کارفرمایان یا کالج ممکن است از شما بخواهد لباس های واقعی طرح های خود را تهیه کنید. در این صنعت رقابت شدیدی وجود دارد، بنابراین هرگونه ارتباط و تجربه کاری که به عنوان مثال از طریق کارآموزی کسب کرده اید، می توانید هنگام جستجوی کار مفید باشد.

تاریخچه طراحی مد در فرانسه

برای درک طراحی مد، باید زیبایی و هارمونی (هماهنگی) مربوط به اجزای آن را درک کرد. هدف نهایی از انجام طراحی مد، مانند هر شکل هنری دیگر، ایجاد چیزی است که مردم دوست دارند به آن توجه کنند و آن را بپوشند. طراحان با استفاده از تمام مواد و لوازم جانبی در دسترس و مجهز بودن به دانش تاریخ، زیبایی شناسی و فناوری، وظیفه دارند که لباس هایی را برای طیف گسترده ای از مردم و به منظور استفاده در مناسبت های خاص تولید کنند که هر قطعه از لباس تولید شده باید مانند لباس های تولید شده در گذشته، خاص و شگفت انگیز باشند.

مد دارای سه گرایش به شرح زیر در رشته تحصیلی طراحی مد است که دانشجویان می توانند گرایش تحصیلی خود را از بین این سه رشته انتخاب کنند:

  1. بازار انبوه، جایی است که لباس ها بطور کلی استاندارد شده می باشند و برای عموم مردم تولید می شوند.
  2. لباس از پیش دوخته شده، یا لباس آماده پوشیدن، که در این نوع تهیه لباس، لباس ها برای عموم مردم تولید می شوند، اما این لباس ها در دسته های کوچکی تولید می شوند و ویژگی انحصاری تر و کیفیت بالاتری در ارتباط با لباس تولید شده را تضمین می کنند.
  3.  Haute couture که یک لغت فرانسوی است، و به تهیه یک نوع لباس با دوخت با کیفیت بالا و ویژگی های خاص، بویژه برای مشتریانی ارائه می شود که این لباس ها را با استفاده از گران ترین مواد و با بیشترین زمان برای تولید آنها در میان این سه نوع تهیه لباس، سفارش می دهند، اما لباس نهایی تولید شده بسیار عالی و شگفت انگیز است.

شاید متوجه شده باشید که دو دسته آخر این نوع لباس ها، دارای نام های فرانسوی هستند و این موضوع تصادفی نمی باشد. کشور فرانسه از زمان قرن شانزدهم میلادی یک ارتباط غنی و نزدیک با مد لباس دارد.

پادشاه لویی چهاردهم، که در قرن هفدهم میلادی زندگی می کرد، کاملاً عجیب و ناشناخته بود. بسیاری از مردم شروع به تحسین سبک او در باره مد لباس کردند، بنابراین او تجارت پارچه را آغاز کرد و متوجه شد که این یک فرصت عالی برای اقتصاد کشور فرانسه است.

فردی به نام کوکو شانل (Coco Chanel) با از بین بردن یک نوع لباس زنانه، و معرفی یک لباس سبک تر، آزادتر، و راحت تر برای زنان، یک انقلاب در صنعت پوشاک ایجاد کرد (و به این دلیل ما تا امروز هم مدیون تلاش او در صنعت مد لباس زنانه هستیم).

لوئیس ویتون (Luis Vuitton)، یکی از ابتدایی ترین و در عین حال شگفت انگیزترین تصمیم را در هنگام تهیه چمدان گرفت. او به سادگی کف چمدان را به شکل صاف ایجاد کرد. بنابراین، انباشته کردن لباس در چمدان، آسان تر، حمل آن آسانتر، و استفاده از آن از تمام وسایل قبلی برای حمل لباس ساده تر بود. قبل از او، بدنه چمدان ها گرد بودند، بنابراین فرانسه در صنعت تولید چمدان نیز پیشگام شد.

همچنین می توان به طور صادقانه بیان نمود که یک لیست طولانی از موفقیت ها و طراحان مشهور فرانسوی برای شما تهیه شده است، و مطمئن باشید که این لیست طولانی تر از لیست دارای تفاوت های فاحش است که در گذشته تهیه و ارائه شده است.

مدارک لازم برای پذیرش و تحصیل رشته طراحی مد در فرانسه
مدارک لازم برای پذیرش و تحصیل رشته طراحی مد در فرانسه

مدارک لازم برای پذیرش و تحصیل رشته طراحی مد در فرانسه

  • گواهی آموزش متوسطه
  • ارائه مدرک بین المللی زبان انگلیسی
  • نمونه کارها (اصل کار مورد نیاز نیست و می توان کپی آن ها را فرستاد)
  • مصاحبه پذیرش آنلاین
  • ارزیابی آنلاین (شامل 3 کار هنری)
  • کسانی که دارای مدرک دبیرستان شناخته شده نمی باشند در صورتی که استعداد خلاقانه، انگیزه عمیق و استعداد طراحی مد خود را اثبات کنند، دریافت پذیرش برای آن ها امکان پذیر می باشد.

هزینه تحصیل رشته طراحی مد در دانشگاه های فرانسه

شهریه تحصیل در دانشگاه های دولتی توسط دولت فرانسه تعیین شده است و در سراسر کشور یکسان است. اگر شما یک شهروند یا در حال حاضر دارای اقامت دائم یک کشور در منطقه اقتصادی اروپا هستید، تغییر زیادی نکرده است. شما هنوز مبلغ بسیار کمی برای شهریه خود را پرداخت خواهید کرد:

  • 170 یورو در سال برای برنامه های کارشناسی (Licence)
  • 243 یورو در سال برای دوره های کارشناسی ارشد
  • 601 یورو در سال برای دوره های مهندسی در موسسات خاص
  • 380 یورو در سال برای دوره های دکترا (PhD)

با این حال، در حال حاضر سایر دانشجویان بین المللی برای مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مبالغ بالاتری پرداخت می کنند. شهریه جدید دانشجویان بین المللی که از سپتامبر 2019 شروع شده است، عبارت است از:

  • 2،770 یورو در سال برای دوره های کارشناسی (Licence)
  • 3،770 یورو در سال برای دوره های کارشناسی ارشد
  • 380 یورو در سال برای دوره های دکترا با همان مبلغ شهروند اتحادیه اروپایی
  •  توجه داشته باشید که مقادیر فوق فقط مربوط به دانشگاه های دولتی است. هزینه شهریه در دانشگاه های خصوصی می تواند بیشتر باشد، که هزینه آنها معمولاً بین 3000 تا 20،000 یورو در سال است.

اگر شهروند اتحادیه اروپا، ایسلند، لیختن اشتاین، نروژ یا سوئیس باشید، قانون شهریه تحصیلی جدید فرانسه شامل حال شما نخواهد بود؛ اما به هر حال، بسیاری از گزینه های دیگر در اروپا را دارید که نیازی به پرداخت شهریه نخواهید داشت. کشور هایی همچون آلمان، اتریش، سوئد یا فنلاند گزینه های خوبی هستند.

اگر شهروند یک کشور خارج از منطقه اقتصادی اروپا هستید، کشورهای اروپایی بسیاری برای تحصیل به طور رایگان وجود ندارند. آلمان برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا محبوب ترین گزینه است. در نروژ، دانشگاه ها از نظر فنی رایگان هستند، اما هزینه زندگی آنقدر بیشتر از جاهای دیگر است که ممکن است انتخاب یک کشور ارزان تر که دانشگاه ها شهریه ای دریافت می کنند، مقرون به صرفه تر باشد. اتریش یا لهستان گزینه های مقرون به صرفه با شهریه متوسط از 1500 تا 2000 یورو در سال نیز می باشد.

دانشگاه های طراحی مد در فرانسه

همان گونه که قبلاً ثابت کردیم، کشور فرانسه، به عنوان مهد صنعت مد، دارای بهترین دانشگاه ها و برنامه های طراحی مد (اگر در کل جهان نباشد)، در اروپا است. تعدادی از بهترین دانشگاه های فرانسه که رشته طاحی مد را ارئه می دهند، به شرح زیر می باشند:

  • دانشکده هنر پاریس
  • دانشکده بازرگانی SKEMA
  • دانشکده بین المللی مد-IFA پاریس
  • دانشکده مد پاریس که توسط PSL-Ecole Nationale de Mode Matiere تأسیس شده است

بهترین خبر در مورد مقطع تحصیلی دکترا در رشته مد، در کشور فرانسه این است که اکثر دروس این رشته تحصیلی به زبان انگلیسی تدریس می شوند. همچنین، دانشجویان همراه با شرکت در کلاس های تدریس کلاسیک این رشته تحصیلی، این شانس را دارند که در بسیاری از آموزش های عملی مانند موارد زیر شرکت نمایند:

  • در کارگاه های آموزشی همراه با متخصصان صنعت مد شرکت کنند.
  • در دوره های عملی پیش بینی شده در دانشکده های صنعت مد شرکت کنند
  • از نمایشگاه های صنعت که در دانشگاه برگزار می شود، دیدن کنند.
  • در دوره های کارآموزی که توسط شرکت های طراحی و اجرای مدها برگزار می شود، شرکت کنند.
  • به طراحان در کار آنها برای طراحی و اجرای مدهای لباس کمک کنند.

تمام این فعالیت ها که با هدف توسعه شبکه مد انجام می شود، شما را قادر می سازد که تماس های مفیدی با طراحان و اجرا کنندگان مدهای لباس برقرار نمایید.

شرایط کار رشته طراحی مد در فرانسه

در یک دوره تحصیلی طراحی مد، شما می توانید یک تخصص فرعی مانند طراحی لباس مدرن، طراحی صحنه و لباس و لوازم جانبی مد را انتخاب کنید. اگر بخش اصلی درآمد شما از این کار نیست، می توانید بیشتر روی جنبه های تجاری مد تمرکز کنید، جایی که در مورد ایجاد و مدیریت برنامه اقتصادی و تجاری یک مارک بیشتر تحصیل می کنید.

همچنین، باید بدانید که یک فارغ التحصیل طراحی مد می تواند سالانه در حدود 63.000 دلار در ایالات متحده و انگلستان درآمد داشته باشد. با توجه به کارفرما و کشوری که در آن کار می کنید، درآمد شما متغیر است.

بعد از همه بینش های عالی، باید بدانید که صنعت مد بسیار رقابتی است و حتی ثبت نام در یک مدرسه فرانسوی مد و طراحی کار ساده ای نخواهد بود. مهمترین معیار انتخاب، تهیه گزیده کارهای شخصی شما خواهد بود و شناسایی و ارزیابی توانایی های خلاقانه شما یک قدم بزرگ در جهت گرفتن جایگاه در دانشگاه است. با این حال، اگر متقاعد شوید این هدف شماست، با سخت کوشی و عزم و اراده، هیچ چیز نمی تواند در راه شما برای تبدیل شدن به یک طراح مد بایستد.

موقعیت کاری طراحان مد
موقعیت کاری طراحان مد

موقعیت کاری طراحان مد در فرانسه

طراحان مد برای کار در فرانسه می توانند اقدام کنند. یک طراح مد الگوهایی را برای وسایلی مانند لباس، کفش و لوازم جانبی طراحی می کند. قبل از خلق نمونه اولیه، طراح اسکیسی از لباس طراحی می کند. معمولا مفهوم این لباس به مدیریت ارائه می شود، کسی که طراحی لباس را تایید خواهد کرد و در نهایت نمونه اولیه خلق می شود. از طراح مد انتظار می رود که با مهارت های خیاطی آشنا باشد، تا بتواند نمونه های اولیه لباس را خلق کند.

هنگامی که طراحی به یک کارخانه یا دیگر طراحی های لباس تحویل داده شود، طراح باید بر روند کاری نظارت داشته باشد تا مطمئن شود که لباس دارای استاندارد های کیفی شرکت است. داشتن دانشی قوی از پارچه های مختلف بسیار مهم است، تا اطمینان حاصل شود که لباس مقاوم و راحت است.

گاهی اوقات، از طراح مد انتظار می رود که طراحی ها را در یک نمایشگاه لباس به نمایش بگذارند، تا مفاهیم طراحی را به مدیران خلاق و همچنین مصرف کنندگان ارائه کنند. آشنایی با نرم افزار های مختلف طراحی، مانند برنامه های کمکی طراحی کامپیوتری بسیار مهم است.

طراح مد معمولا قبل از استخدام باید نمونه کار خود را ارائه کند، تا اطمینان حاصل شود که درک مد طراح با دیدگاه شرکت در یک راستا است. همراهی با مد های روز در این زمینه کاری بسیار مهم است، بنابراین رنگ ها و سبک ها با اولویت های مصرف کننده تطابق پیدا می کنند.

برخی از شرکت ها نیاز به تجربه دارند. موقعیت های کارآموزی اغلب موجود هستند و گاهی همراه با پرداخت حقوق و گاهی بدون حقوق است. اغلب، هر موقعیت کاری در زمینه مد، مانند پست های کارآموزی بسیار رقابتی است. برخی از موقعیت های نیاز به مدرک فارغ التحصیلی طراحی از یک دوره تحصیلی در زمینه طراحی مد دارند؛ در حالی که دیگر موقعیت ها به راحتی بر استعداد و تجربه طراح مد تکیه می کنند.

شما می تواتید برای دریافت اقامت فرانسه و تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در فرانسه به دفاتر ما در تهران و شیراز مراجعه نمایند.

اسکرول به بالا