071-91009294  | 021-88724227  |

راه اندازی رستوران در مجارستان

راه اندازی رستوران در مجارستان

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

کشور مجارستان دارای یکی از اقتصادهای رو به رشد است که سرمایه گذاری خارجی در آن بسیار پر اهمیت و مهم است. راه‌های متفاوتی برای مهاجرت به مجارستان از طریق سرمایه گذاری وجود دارد که یکی از آن‌ها راه اندازی رستوران در مجارستان است. به دلیل فرهنگ کار و زندگی که در شهرهای بزرگ ایجاد شده افراد وقت کافی برای تهیه و پخت غذا ندارند پس بهترین کار مراجعه به رستوران‌ها و کافه‌ها است.

شرایط راه اندازی رستوران در مجارستان

برای راه اندازی رستوران در مجارستان باید از قوانین و مقررات کشور مجارستان درمورد نگهداری، فروش غذا و نوشیدنی‌های قابل سرو برای مشتریان اطلاعات کافی داشته باشیم. این نوع کسب و کار نیازمند تجربه و اطلاعات بالا درمورد غذا و نحوه‌ی پخت آن است تا غذایی با کیفیت و سالم به مشتری ارائه شود. یک رستوران در مجارستان باید طبق مقررات Regulation of the Hungarian Foodstuff Code عمل کند که همه مراحل لازم برای بازاریابی یا تحویل مواد غذایی را شامل می‌شود.

Hungarian Food Codex یک سند مهم قانونی است که مقرراتی برای کنترل کیفیت مواد غذایی ارائه می‌دهد. طبق این سند هر کافه، رستوران و فروشگاه باید شرایط و محیط مناسب برای ذخیره سازی، تهیه و فروش مواد غذایی داشته باشد و برای سرو نوشیدنی‌های الکلی مجوزهای مورد نیاز را گرفته باشد. اداره ایمنی غذا در مجارستان طبق قوانین اتحادیه اروپا عمل می‌کند.

هزینه و سرمایه لازم برای راه اندازی رستوران در مجارستان

راه اندازی رستوران در مجارستانایجاد کسب و کار در هر کشوری دارای هزینه‌های مشخص و نیازمند یک سرمایه مخصوص است. هزینه‌های افتتاح رستوران به عوامل مختلفی مثل اجاره‌ای بودن یا نبودن رستوران، نوع رستوران، مکان رستوران، طراحی رستوران و تعداد افرادی که رستوران پذیرش دارد بستگی دارد، اما به طور میانگین می‌توان گفت بین 200 هزار دلار تا 500 هزار دلار متغییر است. منظور از راه اندازی رستوران و هزینه‌ها مربوط به آن هزینه‌های یکبار مصرفی است که فقط لازم است یک بار پرداخت شوند.

علاوه بر هزینه‌های یک بار مصرف هزینه‌های مختلف مربوط به تهیه مواد غذایی، حقوق کارمندان، بیمه، مالیات، هزینه‌های مربوط به تبلیغات و غیره نیز وجود دارد. برای راه اندازی شعب برخی از رستوران‌های معروف اروپا نظیر مک دونالد متقاضی به حداقل سرمایه یک میلیون دلار نیاز دارد. به صورت تقریبی در این روش سرمایه گذاری 60 درصد مبلغ اولیه سرمایه گذاری و هزینه شده در طی سه سال بازگردانده می‌شود.

مجوزهای لازم برای تاسیس رستوران 

ایمنی مواد غذایی در مجارستان یک موسس رستوران در کشور مجارستان باید طبق مقررات اجباری Foodstuff COde عمل کند و همه مراحل لازم برای بازاریابی یا تحویل مواد غذایی را اجرا کند. رستوران‌ها مورد بازرسی‌های داخلی واقع می‌شوند و مراحل تایید آن انجام می‌‌شود. اداره ایمنی غذا مجارستان مطابق با الزامات اتحادیه اروپا عمل می‌کند و این نهاد در مشارکت با سازمان ایمنی غذائی اروپا است. نظارت بر بخش زنجیره غذایی تحت ویژگی‌های این سازمان نظارتی قرار دارد. سرمایه گذاران داخلی معمولا علاقه مند به سرمایه گذاری روی غذاهای محلی کشور مجارستان دارند اما سرمایه گذاری روی برندهای محبوب و فست فود نیز بازخورد خوبی دارد.

علاوه بر راه اندازی یک بیزینس و شرکت در مجارستان راه‌های دیگری نیز برای مهاجرت و اقامت کشور مجارستان وجود دارد. مهاجرت به مجارستان از طریق ازدواج یکی از ساده‌ترین روش‌ها، دریافت ویزای کار مجارستان و دریافت ویزای تحصیلی با اعزام دانشجو به کشور مجارستان از انواع راه‌های مهاجرت به مجارستان است.

روش های تاسیس رستوران 

راه اندازی رستوران در مجارستان

کسانی که می‌خواهند در اروپا و کشور مجارستان رستوران افتتاح کنند باید با روش‌های مختلف راه اندازی رستوران در مجارستان آشنا شوند. اولین روش سرمایه گذاری مستقیم است که در این روش شما در ابتدا اقدام به ثبت شرکت و ارائه بیزینیس پلن نموده و سپس با دریافت تاییدات لازم توسط مقامات کشور مجارستان می‌توانید برای راه اندازی رستوران خود اقدام کنید. متقاضی باید در طرح تجاری تمامی جزئیات شامل اهداف، بازار هدف، چگونگی طراحی مکان و فضای رستوران، مکان رستوران و حتی منوی احتمالی خود را تشریح نماید.

در بیزینس پلن باید سوابق مدیریتی و کاری فرد سرمایه گذار مشخص شود؛ همچنین باید ذکر شود که در 3 تا 5 سال آینده رستوران به چه مقدار سود و زیان خواهد رسید و چه مقدار بودجه اولیه نیاز دارد. اولین راه تاسیس رستوران را مطرح کردیم راه بعدی مهاجرت به مجارستان از طریق یکی دیگر از روش‌های موجود است و پس از کسب اطلاعات لازم درمورد سرمایه گذاری از طریق راه اندازی رستوران، اقدام به این کار کنند. متقاضیان این کار می‌توانند یک رستوران در حال فعالیت را خریداری نموده و یا شعبه‌ای از یک رستوران ذنجیره‌ای را تاسیس کنند.

درآمد راه اندازی رستوران

رستوران ها و هتل ها توسط طبقه بندی استاندارد بین المللی فعالیت های اقتصادی مشخص شده است. درآمد ناخالص از داده هاي ارائه شده توسط سازمان هاي دولتي به سازمان كار بين المللي بدست آمده است. کسرهای اجباری شامل مالیات بر درآمد، مالیات شهری، مالیات بر درآمد ناحیه / ایالتی، امنیت اجتماعی، بیمه اجباری اضافی و غیره است. ایده مالیات بر درآمد مجارستان که جایگزین نرخ های پیشرفته از 17٪ به 32٪ با مالیات مسطح 16٪ در درآمد موثر از سال 2012 می شود. لازم به ذکر است که مالیات بر فروش نیز 2٪ افزایش یافته است.

دلیلی وجود دارد که بر این باور باشیم که اجرای این سیستم تا حد زیادی به ملت اروپای شرقی کمک می‌کند. مخالفان این سیاست اغلب در برابر مالیات مسالمت آمیز با بیان اینکه کاهش شدید مالیات با کاهش درآمد، به طور قابل توجهی به دولت آسیب می رساند مخالفت می‌کنند. از طرف دیگر طرفداران اغلب ادعا می‌کنند که کاهش مالیاتی سبب زیان مالی ناشی از فرصت‌های اقتصادی ایجاد شده توسط این سیاست می‌شود. درآمددر نظر گرفته شده برای رستوران دارها در کشور مجارستان تقریبا مبلغ 150000 دلار می باشد.

در این مقاله درمورد چگونگی راه اندازی رستوران در مجارستان و سود و زیان آن صحبت کردیم. اگر می‌خواهید یک رستوران خوب در کشور مجارستان راه اندازی کنید حتما ابتدا به این کشور سفر کرده و اطلاعات خود درمورد رستوران را به صورت حضوری بدست آورید. برای اقدام ثبت رستوران می‌توانید با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی میرداماد در ارتباط باشید.

اسکرول به بالا