071-91009294  | 021-88724227  |

راهنمای یافتن مشاغل بین المللی

راهنمای یافتن مشاغل بین المللی

مشاوره فوری و کاملا رایگان با برترین و مجرب ترین مشاوران در ایران

مشاوره رایگان فوری

مشاوره رایگان تهران

مشاوره رایگان شیراز

فرم ارزیابی رایگان

مدل های مختلفی از مشاغل برای افرادی که قصد مهاجرت کاری به کشور های مختلف دارند،‌ وجود دارد. اما برخی از شغل ها با شرایط ویژه خود به عنوان گروه های خاصی از مشاغل شناخته می شوند. در این راستا می توان گفت که بافتن این مدل از شغل ها برای افراد می تواند چالش برانگیز باشد و در عین حال نیز مورد علاقه آن ها است. مشاغل بین المللی و کار در شرکت های بین المللی یکی از همین دسته مشاغلی هستند که مورد علاقه افراد زیادی می باشند و یافتن آن ها نیز همراه با مشکلاتی است. در این مقاله نیز هدف ما بررسی و ارائه راهنمای یافتن مشاغل بین المللی می باشد.

مهاجرت کاری یکی از انواع روش های مهاجرتی است که گزینه ای مناسب برای افراد مختلف محسوب می شود. برای مهاجرت کاری باید شرایط کشور مقصد را بدانید و قوانین کاری آن را به دقت مورد بررسی قرار دهید. به طور مثال قوانین مهاجرت کاری به ایتالیا متفاوت از قوانین مهاجرت کاری به آمریکا است. البته روند کاری و یافتن شغل به هر دلیلی که مهاجرت کرده باشید از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از جمله راه هایی مهاجرتی می توان به مهاجرت تحصیلی مثلا مهاجرت تحصیلی به کانادا یا مهاجرت سرمایه گذاری مثلا مهاجرت سرمایه گذاری به استرالیا اشاره نمود. برای اطلاع از روش های مهاجرتی می توان به موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد مراجعه نمایید. موسسه حقوقی توسعه گستران عدالت و مهر میرداماد دارای نمایندگی های معتبر در شهر های شیراز و تهران می باشد.

راهنمای یافتن مشاغل بین المللی

همان طور که گفتیم از جمله راه های مهاجرتی، مهاجرت کاری می باشد. برای مهاجرت کاری می توان حضور در کشور های مختلفی را انتخاب نمود. به طور مثال شما می توانید برای کار در پرتغال یا کار در آلمان اقدام نمایید. البته به غیر از مهاجرت کاری باید برای روند های دیگری هم کار کردن را انجام داد. در واقع شما حتی اگر برای تحصیل یا سرمایه گذاری هم وارد کشوری جدید شوید، باید روند های کاری را برای ادامه زندگی خود انجام دهید. تحصیل در کشور های مختلف هم شرایط خاص خود را دارد. به طور مثال شما می توانید برای تحصیل در کانادا یا تحصیل پزشکی و دندانپزشکی در چین اقدام نمایید.

خواه به عنوان شغل معلمی ، پژوهشگر یا مشاور به دنبال شغل خود باشید ، انجام جستجوی شغل بین المللی می تواند یک روند دلهره آور باشد. با این حال با انجام برخی از کار ها می توانید اسنرس این روند را از بین ببرید. اطلاع از راه هایی که شما می توانید با آن به کار بین المللی دست پیدا کنید،‌ می تواند به شما در ارتباط با یافتن شغل مورد علاقه تان کمک کند. شما با این کار می توانید بدانید که هدفتان چیست؟ کجا هستید؟ چه کار می خواهید بکنید و غیره. پاسخ به تمام این سوال ها در روندی که در ادامه بررسی می کنیم بیان می شود. به همین دلیل یافتن کار بین المللی با روش های زیر بسیار آسان خواهد شد. 

ایده های شروع کار بین المللی خود را بنویسید

قبل از این که برای یافتن شغل رویایی خود اقدام نمایید، مهم است که برای شرح شغلی خود وقت بگذارید و سعی کنید که برای آن نوشته ها و ایده هایی را داشته باشید. این مسئله به شما کمک می کند تا به طور مشخصی بگام های بعدی خود را به صورتی ایده آل و منطقی تعیین کنید. از این رو شما می توانید شغل مناسبی را انتخاب نمایید و خود را در مقابل چالش های سخت بیمه کنید. با این بررسی ها شما، وقت خود را صرف جستجوی آنچه که تا حد امکان به دید شما نزدیک می شود ، می کنید.

ایده های شروع کار خود را بنویسید
ایده های شروع کار خود را بنویسید

بدون چشم انداز دقیق شما ممکن است کورکورانه در مشاغلی که با وضعیتی نامناسب هستند و یا شما را به مشکل می اندازند مواجه شوید. این روند همچنین به شما این قدرت را می دهد تا تجربیات گذشته ، علایق ، مهارت ها و تحصیلات خود را به طور انتقادی تجزیه و تحلیل کنید تا درک کنید چه چیزی شما را با موقعیت ایده آل خود مرتبط می کند. درک کافی از این موارد ، تنها راه استخدام شماست. پس تمام ایده های خود را برای یافتن کار بیین المللی مناسب لیست کنید. 

یک کشور انتخاب کنید

در مرحله بعدی ، مهم است که تمرکز خود را بر روی یک کشور و در صورت امکان به یک شهر محدود کنید. در واقع زمانی که شما اولویت های خود را بسنجید به راحتی می توانید برای یافتن کار بین المللی انتخاب های مناسب تری داشته باشید. این جستجو حتی اگر سخت هم باشد، می تواند در انجام استراتژیک کار و یافتن کار به نحو دقیقی به شما کمک کند. از این رو لیست شهر ها و کشور های مورد نیاز کاملا ضروری می باشد. علاوه بر این ، انتخاب یک مکان خاص به شما امکان می دهد تا از LinkedIn و Google به روشی منطقی استفاده کنید ، صنعت خود را در آن شهر جستجو کنید و شرکت ها یا سازمان هایی را که علاقه مند به شما در آن شهر هستند پیدا کنید.

بسیار مهم است که جستجوی خود را با استفاده از یک جمله خلاصه قوی شروع کنید، جمله ای که شما را برای شغل ایده آل خود قرار می دهد. باید خلاصه کند که کجا بوده اید، اکنون کجا هستید و کجا می خواهید بروید. پس برای یافتن یک کار بین المللی می توانید کشور مورد نظر خود را با جزيیات تمام بررسی نمایید. 

ارسال رزومه های نامناسب را متوقف کنید

بیشتر افراد فرم های درخواست آنلاین را پر می کنند و با عصبانیت CV خود را به مخاطبان ایمیل می کنند ، به این امید که این کار برای آن ها شغل ایجاد کند. گاهی اوقات این اتفاق می افتد، اما بیشتر اوقات زمانی این امر نتیجه مثبت می دهد که شما بتوانید به اندازه بسیار زیادی تاثیر گذار باشید.
درعوض ، با تهیه لیستی از هرکسی که می دانید با وی راحت تماس می گیرید شروع کنید و برای او یک ایمیل مختصر و شخصی با آنچه اکنون می خواهید ، توصیف ایجاد شده در مرحله بعدی ایده آل خود ، کشور دقیق یا شهری که در آن به دنبال کار هستید و یک درخواست مودبانه برای ایده ها یا معرفی هایی که می تواند به شما کمک کند.

البته دقت داشته باشید که شما می بایست در ارتباط با جزئیات کار نیز صحبت کنید و تمام موارد را با کارفرما در میان بگذارید. در نهایت می توانید با ارسال رزومه ای دقیق و با جزئیات اقدام به بررسی دقیق شرایط کنید. حتی اگر از تبادل اطلاعات و صحبت در ایمیل نتیجه ای نگیرید، باز هم توانسته اید با فرد یا افرادی مهم در ارتباط باشید. به همین دلیل برای کار در مشاغل بین المللی باید کمی متفاوت عمل کنید. 

با رویکرد مشاوره و تفکر دقیق مسیر را پیش ببرید

زمانی که می خواهید برای یافتن شغل بین المللی اقدام نمایید، لازم است تا رویکرد دقیقی به این مسئله داشته باشید. شما حتی زمانی که می خواهید برای مصاحبه های کاری اقدام نمایید، بهتر است تفکر مناسبی در این مسیر داشته باشید. به طور مثال می توانید برای ملاقات حضوری اقدام کنید یا این که تماسی در سیستم های آنلاین مانند اسکایپ و غیره داشته باشید.

تماس بگیرید تا در مورد حرفه خود در این زمینه بحث کنید. سعی کنید در ابتدا در مورد مسائل کاری سوال نپرسید. شما فقط در حال برقراری ارتباط شخصی هستید و باید روی یادگیری درباره آنها و شغلشان و نشان دادن علاقه عمومی به در نظر گرفتن فرصت های جدید تمرکز کنید. حتی اگر در ارتباط با مدارک تحصیلی خود صحبت می کنید، سعی کنید در ارتباط اول توضیحات بسیار زیادی را ارائه ندهید. شما باید صبر کنید تا این افراد برای مراحل بعدی از شما درخواست نمایید. دقت داشته باشید که برای موفقیت در این زمینه هرگز نباید رزومه خود را بدون درخواست آن ها ارسال نمایید.

بعد از این که در سطحی خاص پیش رفتید و مشخص شد که برای موقعیت مناسب هستید، آن ها رزومه را از شما درخواست می کنند. ارتباط خود را قطع نکنید و سعی کنید کار مفیدی را حتی به صورت رایگان انجام دهید. همیشه خطوط ارتباطی را با افراد موفق و جالبی که تحسینشان می کنید باز نگه دارید. این کار مزایای زیادی دارد و مهم ترین آن ها این است که می توانید شبکه ارتباطات خود را داشته باشید. در نهایت این که در مورد مشاغل مختلف یاد می گیرید ، خواستار مشاوره شخصی و شغلی می شوید و با اطلاعات دقیق مانع از ارسال ایمیل های رزومه ای نامناسب می شوید. این کار فرصت بهتری در زمینه شغلی به شما می دهد. 

جستجوی اینترنتی دقیقی برای یافتن شغل بین المللی انجام دهید

لیستی از کلمات کلیدی را از شرح شغل ایده آل خود بیابید و این لیست را به طور گسترده در Google به همراه اصطلاحات “شرکت” یا “سازمان” و مکان مورد نظر خود قرار دهید ، نه تنها به صفحات اول و دوم ، بلکه دهم ، دوازدهم و بیستم نگاه کنید. صفحات جستجو را به طور دقیق مورد بررسی قرار دهید. در حالی که این کار را انجام می دهید ، یک صفحه گسترده از شرکت های مربوطه ، اطلاعات تماس ، موقعیت ها و شرایط جالب توجه آن ها و حتی روند استخدامی شان را مورد بررسی قرار دهید.

اگر آن ها در این زمان استخدام ندارند، باز هم نا امید نشوید. در این مرحله تمرکز بر جمع آوری بانک اطلاعاتی از شرکت ها و سازمان ها است ، نه نقشی که ممکن است در این شرکت ها برای ما به وجود بیاید. علاوه بر جستجو در گوگل می توانید حتی در سیستم لینکدین هم درباره شرکت های مختلف تحقیقاتی را انجام دهید. در واقع ، برخی شرکت ها حتی ممکن است بسیاری از موقعیت ها را تبلیغ نکنند و تنها راهی که شما می توانید به وجود آنها پی ببرید از طریق سیستم های اجتماعی است که افراد بسیاری در آن حا حضور دارند. 

استفاده از منابع مناسب برای یافتن کار بین المللی

برخی از شبکه های اطلاع رسانی کاری وجود دارند که برای متقاضیان کار بین المللی گزینه ای بسبیار مناسب هستند. در این بخش از مقاله لیستی از این گزینه ها را برای شما ارائه می دهیم. شما می توانید از منبعی عالی با نام GoOverseas شروع کنید. در این وب سایت می توانید موقعیت های مختلف کار بین المللی در خارج از کشور را به دقت مشاهده نموده و مورد بررسی قرار دهید.

می توانید از موقعیت های موجود در وب سایت Moving Worlds هم استفاده نمایید. اما یکی از گزینه های بسیار عالی استفاده از وب سایت Escape the City می باشد که شما با ثبت نام در آن هر دوشنبه شرایط کاری موجود در کشور های مختلف را دریافت می کنید. وب سایت Devex نیز متمرکز بر مشاغل بین المللی و بخش عمومی است. وب سایت InterNations نیز برای افرادی طراحی شده که صرفا قصد یافتن کار از حارج از کشور ها را دارند. در این وب سایت شما حتی می توانید با افرادی که در کشور های مختلف زندگی می کنند نیز ارتباط برقرار کنید. 

استفاده از منابع مناسب برای یافتن کار
استفاده از منابع مناسب برای یافتن کار

سوالات متداول در ارتباط با راهنمای یافتن مشاغل بین المللی

  1. آیا مهاجرت کاری و کار در کشور های مختلف می توانید مفید باشد؟

    بله مهاجرت کاری یکی از بهترین روش های موجود برای مهاجرت به کشوری جدید است.

  2. آیا یافتن کار بین المللی مناسب راحت است؟

    خیر در صورتی که در این زمینه اطلاعات کافی نداشته باشید و پیش زمینه مناسبی نداشته باشید یافتن کار سخت خواهد بود.

  3. اطلاع از موراد مختلف راهنمای یافتن مشاغل بین المللی چه کمکی برای متقاضیان خواهد بود؟

    این کار باعث می شود تا شما بتوانید مشاغل مورد نظر را به راحتی بیابید.

  4. در اولین گام برای یافتن شغل بین المللی باید چه اقدامی را انجام دهید؟

    در اولین مرحله بهتر است که ایده های شروع کار خود را بنویسید.

  5. نوشتن ایده های مختلف برای یافتن کار بین المللی چه مزایایی دارد؟

    این کار باعث می شود تا شما بدانید که در کجا هستید و می خواهید از نظر شغلی چه اقدامی انجام دهید.

  6. در روند راهنمای یافتن مشاغل بین المللی آیا بررسی کشور های مورد نظر اهمیت دارد؟

    بله این کار می تواند به شما در زمینه یافتن شغل مناسب کمک بسیار زیادی کند.

  7. برای یافتن کار بین المللی چگونه باید رزومه خود را ارسال نمایید؟

    شما در ابتدا باید با کارفرما ارتباط برقرار کنید و سپس زمانی که از شما خواسته شد رزومه تان را ارسال نمایید.

  8. جستجوی اینترنتی در ارتباط با کار های موجود چه کمکی به شما می کند؟

    این کار باعث می شود تا بتوانید لیستی از شرکت های مختلف با کار های مناسب را پیدا کنید.

  9. چه وب سایت هایی برای یافتن کار بین المللی مناسب هستند؟

    برخی از این وب سایت ها عبارتند از: GoOverseas، Escape the City، Devex و غیره. 

  10. برای کار های بین المللی چگونه باید با کارفرما ارتباط برقرار کنید؟

    شما در ابتدا باید از معرفی شخصی خود شروع کنید و ارتباطی مناسب ایجاد کنید. سپس می توانید برای ارسال رزومه اقدام کنید.

  11. آیا ارسال رزومه برای کار های بین المللی از همان ابتدای شروع روند مناسب است؟

    خیر شما باید این کار را زمانی که از شما خواسته شد انحام دهید.

اسکرول به بالا